سه شنبه, ۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

نحوه ایجاد یک باربری بین شهری 

باربری بین شهری، به جا به جایی بار از شهری به شهر دیگر گفته می شود. به منظور تامین نیاز مردم در حمل بار، امروزه شرکت های بسیاری حمل بار را انجام می دهند. این شرکت ها، وسایل موردنظر را جمع آوری و در ماشین موردنظر بار می کنند. برخورداری شرکت های حمل بار از مجوز مربوطه، ضمانت رسیدن وسایل بدون ایراد به نقطه مقصد خواهد بود. 

ماشین های باربری بین شهری نیز به دو نوع سنگین و سبک تقسیم می شوند. نحوه سفارش حمل بار بین شهری، به میزان وسایل موجود بستگی دارد. اما در ادامه، به بررسی نحوه ایجاد یک باربری بین شهری و نکات مهم حمل بار خواهیم پرداخت.  

نحوه تاسیس یک باربری بین شهری

 

اما امروزه باربری در استان تهران چقدر به جغرافیا وابسته است  مثلا باربری یک  به خاطر فعالیت در خاوران به باربری خاوران معروف شده است
 
اخذ مجوز باربری برون شهری 

از جمله تفاوت های باربری برون شهری و درون شهری، امکان صدور بارنامه برای باربری بین شهری است. بنابراین نخستین گام در زمینه تشکیل باربری بین شهری، اخذ مجوز محسوب می شود. به منظور صدور بارنامه، ابتدا باید مجوز سازمان راهداری اخذ شود. 

برای مجوز باربری برون شهری دو سازمان و نهاد به نام اداره باربری بین شهری تهران و حمل ونقل جاده ای وجود دارد. جهت کسب مجوز از اتحادیه باربری بین شهری تهران، ابتدا باید اقدام به اخذ مجوز شرکت حمل ونقل داخلی کالا کنید. 
شرایط اخذ مجوز باربری بین شهری

نحوه ایجاد یک باربری بین شهری، نیازمند آگاهی از شرایط اخذ مجوز است. همانطور که اشاره شد، ابتدا باید اقدام به اخذ مجوز از سازمان های مربوطه کنید. اما این اخذ مجوز، شرایط مربوط به خود را داشته که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. 

مراحل عملیاتی 

در این مرحله، تقاضای تاسیس از سوی فرد متقاضی به اداره کل استان ارسال می شود. ارائه تمام مدارک و مستندات پرونده شرکت، در سامانه مدیریت شرکت ها بارگذاری خواهد شد. پس از تایید پرونده الکترونیکی توسط اداره کل استان، پرونده جهت تایید نهایی به دفتر حمل ونقل کالا در ستاد مرکزی ارسال می شود. 

منابع مطالعاتی 

ضوابط تاسیس و بهره برداری از شرکت های حمل ونقل بین شهری کالا در نحوه ایجاد یک باربری بین شهری را باید مطالعه کنید. این ضوابط شامل موارد مختلفی شده که نیازمند آگاهی از آن خواهید بود. بنابراین، از دیگر مراحل در زمینه ایجاد باربری، آگاهی از منابع مطالعاتی است. 

سقف زمانی صدور مجوز 

با توجه به روال موجود در سازمان راهداری و ادارات کل، این کار 20 روز به طول می انجامد. به علاوه، پرونده مربوطه باید ابتدا توسط کارشناس اداره کل استان مورد بررسی قرار می گیرد. پس از این مرحله، باید تکمیل مدارک پرونده باید از سوی ستاد به تایید نهایی برسد. 

انواع مجوزهای بین شهری 

مجوز بین شهری انواع مختلفی داشته که هریک با توجه به هدف خاصی تشکیل می شود. در نحوه ایجاد یک باربری بین شهری باید با انواع مجوزهای بین شهری آشنایی داشته باشید. به منظور کسب هریک از این مجوزها، ابتدا باید مراحل فوق را طی کنید. پس از گذراندن و بررسی شرایط، مجوز مربوطه را اخذ خواهید کرد. انواع مجوزهای بین شهری شامل موارد زیر می شود. 

نوع محموله 

- وانت بار 
- فوق سنگین 
- خطرناک
- شرکت پخش 
- مواد نفتی 
محدوده فعالیت 
- استانی 
- سراسری 
- بازارگاه 
- بزرگ هوشمند 

مدارک لازم برای اخذ مجوز حمل بار بین شهری 

نحوه تاسیس یک باربری بین شهری

یک سوال ایا نوع بار را صاحب باربری تعیین میکند یا جغرافیای باربری بین شهری مثلا کسی که باربری چهاردانگه فعالیت میکند ناخداگاه به سمت چوبی بودن بارهااپیش میرود.


جهت اخذ مجوزهای مربوط به حمل بین شهری باید مدارک خود را تکمیل کنید. تکمیل مدارک بخشی مهم بوده که در نحوه ایجاد یک باربری بین شهری دخیل هستند. از همین جهت، پیش از مراجعه به سازمان جهت اخذ مجوز، ابتدا اقدام به تکمیل مدارک مربوطه کنید. 

- تصویر سند مالکیت 
- تصویر فیش بانکی 
- تصویر اجاره نامه 
- معرفی نامه 
- تابعیت ایرانی 
- پروانه شناسایی صادره توسط نیروی انتظامی برای وسیله نقلیه 
- اسناد بانکی 
- مراکز صلاحیت اعضای هیئت مدیره 
- مدارک ثبتی 
- گواهی پرداخت کل بدهی از ناحیه مدیون 

پس از تکمیل مدارک فوق، به اداره مربوطه مراجعه کرده و اقدام به اخذ مجوز کنید. مجوز مربوطه نیز پس بررسی تقاضا و مدارک، درخواست شما را به ثبت می رساند. 

نحوه تاسیس یک باربری بین شهری

برای مثال مرکز نیسان بین شهری شور اباد و منطقه کهریزک است اما باربری شور اباد  چقدر در این زمینه برای ارسال بین شهری امادگی دارد

با این تعداد انبار ظرفیت خوبی برای تاسیس باربری وجود دارد

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/r3PKCF4V
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه