جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

سحر دولتشاهی و سام درخشانی از بازیگران مطرح و خوش آوازه ای هستند که هر کدام در سریال ها و فیلم های سینمایی زیادی نقش آفرینی داشته اند. اما بازی مشترک این دو بازیگر در سریال نابرده رنج به همراه دیگر بازیگران مطرح کشور و با فیلم نامه ای جذاب، توانست آن را به یکی از آثار فاخر تلویزیونی کشور تبدیل کند. به همین منظور در این مقاله به نقد و بررسی سریال نابرده و معرفی دو بازیگر محبوب و نام آشنایی این سریال ماندگار خواهیم پرداخت.

نقش آفرینی سحردولتشاهی و سام درخشانی در تلویزیون

معرفی سریال نابرده رنج

سریال نابرده رنج یک مجموعه تلویزیونی 40 قسمتی است که برای اولین بار در پاییز سال 1390 از طریق شبکه 3 سیما پخش گردید و به دلیل استقبال زیاد مخاطبین این سریال بارها در جدول پخش شبکه 3 قرار گرفت.  این سریال در اردیبهشت سال 1401، بار دیگر بر روی آنتن این شبکه رفت و هر روز از شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت 12 پخش می گردد. تکرار این سریال هم فردای همان روز، حوالی ساعت 5 صبح از شبکه 3 پخش می شود.

سریال نامبرده رنج از آثار فاخر و ارزشمند تلویزیون به تهیه کنندگی محمود رضایی و مجید مولایی است و کارگردانی آن را علیرضا بذرافشان بر عهده داشت. داستان جذاب و پرهیجان این سریال هم توسط علیرضا بذر افشان به همراه سارا خسرو آبادی به قلم نگارش در آمد. موسیقی این مجموعه بر عهده علیرضا افکاری و خواننده تیتراژ پایانی احسان خواجه امیری به ترانه سرایی روزبه بمانی است.

از دیگر عوامل موفقیت این سریال می توان به نقش آفرینی بازیگران نام آشنای سینما و تلویزیون چون کامبیز دیرباز در نقش اسد، سام درخشانی ( عماد)، سیاوش طهمورث (منوچهر)، میلاد کی مرام (جابر)، ثریا قاسمی ( مادر جابر)، مینا جعفرزاده (مادر اسد)، سحر دولتشاهی( مرضیه)، صدرالدین حجازی( پدر اسد) و ..... اشاره کرد.

نقش آفرینی سحردولتشاهی و سام درخشانی در تلویزیون

لازم به ذکر است این سریال موفق تلویزیون کارنامه درخشانی شد برای بازیگرانی که در آن به ایفای نقش پرداختند. هم چنین حضور بازیگران باتجربه سینمای ایران در کنار بازیگران جوان و با استعدادی نظیر کامبیز دیرباز، سام درخشانی، سحر دولتشاهی و غیره باعث شد تا سابقه خوبی را برای آن ها به همراه داشته باشد.

در این سریال سحر دولتشاهی و سام درخشانی برای اولین بار در کنار یکدیگر به ایفای نقش پرداختند که در ادامه با نقد و بررسی داستان سریال با نقش این دو بازیگر بیشتر آشنا می شویم.

 

داستان سریال نامبرده رنج

این سریال مربوط به دهه شصت و دوره جنگ تحمیلی ایران و عراق است و بیشترین تصویر برداری آن را می توان به دو بخش محله پامنار تهران و میدان جنگ تقسیم بندی کرد.داستان سریال هم در باره جوانی به نام اسد است که به دلیل خلاف هایی نظیر دزدی و قاچاق کالا در زندان حبس می شود. اما این جوان با خواندن دفترچه خاطرات پدر مرحومش در زندان، به گنج پنهانی در زادگاه پدرش پی می برد و در واقع خاطرات این دفترچه شروع ماجراهای هیجان انگیز و شیرین سریال نابرده رنج خواهد بود.

 

پس از خواندن دفترچه خاطرات، همراه با دوست و هم بندش عماد از زندان فرار کرده و به دنبال جستجوی گنج در مرز پاوه و جبهه های جنگ می روند. اما در تهران مرضیه خواهر اسد و مادرش جوابگوی پلیس به خاطر فرار اسد از زندان بودند تا این که جابر به عنوان کارآگاه این پرونده، عاشق مرضیه شد و کشمش های زیادی را به وجود آورد.

در این سریال موفق شبکه سه ، شاهد صحنه هایی جذاب از رابطه مرضیه و عماد و صحنه های کمیک و خنده دار از بازی اسد و عماد در جبهه و جستجوی آن ها برای گنج هستیم و به جرات می توان گفت که دوستی دیرینه کامبیز دیرباز و سام درخشانی سبب شد تا نقش شخصیت های اصلی سریال با کیفیت بیشتری نشان داده شود.

نقش آفرینی سحردولتشاهی و سام درخشانی در تلویزیون

معرفی سام درخشانی بازیگر نقش عماد

سام درخشانی، سی و یکم تیر ماه سال ۱۳۵۴ در تهران متولد شد و در حال حاضر به عنوان یکی از بازیگران مطرح تئاتر سینما و تلویزیون ایران شناخته می شود. این بازیگر دیپلمه علوم تجربی و دانشجویی انصرافی تئاتر است و دوره بازیگری خود را در آموزشگاه بازیگری استاد سمندریان گذراند.

سام درخشانی اولین فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۸ و با بازی در فیلم شبزدگان آغاز کرد و از جمله کارهای مطرح و شاخص آن می توان به مجموعه تلویزیونی نابرده رنج در سال 1390 اشاره کرد. به طوری که این سریال نقطه عطفی شد تا آقای بازیگر برای فیلم و سریال های طنز پرمخاطب هم انتخاب شود.

در نشست خبری این فیلم و صحبت با سام درخشانی، وی اظهار کرد که دلیل موفقیت این سریال و انتخاب وی، فیلم نامه قوی آن و توجه به نکات ریز در فیلمنامه است. حتی در متن فیلم به طرز صحبت کردن و تکیه کلام های دهه 60 هم توجه ویژه شده است.

 

معرفی سحر دولتشاهی بازیگر نقش مرضیه

سحر دولتشاهی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران در تاریخ 16 مهر 1358 در تهران متولد شد. وی در رشته های ادبیات نمایشی و مترجمی زبان فرانسه فارغ التحصیل شد و فعالیت هنری خود را در سال 1380 با تئاتر آغاز کرد و به مرور به عرصه سینما و تلویزیون قدم گذاشت.

در حقیقت اوج هنری سحر دولتشاهی با بازی وی در سریال نابرده رنج شکل گرفت. این بازیگر در سن 30 سالگی با گرفتن نقش مهم و موثر مرضیه به عنوان خواهر اسد و مهارت خود، خوش درخشید و توانست خودش را در میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند و با همکاری در کنار بازیگرانی نظیر کامبیز دیرباز، سام درخشانی، سیاوش طهمورث و میلاد کی مرام بر تجارب خود بیفزاید.

طبق گفته های سحر دولتشاهی در یک نشست خبری، وی دلیل انتخاب نقش مرضیه را بیشتر به خاطر فضای متفاوت فیلمنامه و تفاوت هایی که نقش مرضیه با دیگر نقش هایی که بازی کرده بود، بیان کرد.

البته این مجموعه بیشتر قصه اسد و عماد بود اما نقش مرضیه هم با بازی خوب سحر دولتشاهی در این سریال بازخورد خوبی داشت و موفق شد تا نظر مخاطبان را به خود جلب نماید.

 نقش آفرینی سحردولتشاهی و سام درخشانی در تلویزیون

مروری بر نقش سام درخشانی و سحر دولتشاهی در نابرده رنج

شخصیت عماد را سام درخشانی نقش آفرینی کرد. عماد خلافش از اسد سنگین تر است. اما این دو نفر برای پیدا كردن گنج به جبهه هم راه پیدا می كنند. سحر دولتشاهی هم در این سریال نقش خواهر اسد را بازی می كند كه بر سر راه جابر قرار می گیرد و خواستار ازدواج با یكدیگر می شوند.

و از آن جایی که ازدواج مرضیه با عماد، مانعی برای كارهای اسد در راستای پیدا كردن گنج می شود، مخالفت هایی از هر طرف به وجود می آید.

در این سریال چندین بار عماد و مرضیه در کنار یکدیگر قرار می گیرند، اما تاثیر گذار ترین آن ها سکانس آخری است که مرضیه و عماد بر سر مزار اسد نشسته اند و فاتحه می خوانند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gacUS6EZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه