شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از خبرگزاری دانشجو، کارشناس بازار و صنعت خودرو گفت: باید به تصمیم گیرندگان حذف خودرو هایی مثل تیبا و سمند گفته شود که با یک تصمیم گیری غلط، عطش بازار برای دلالی بیشتر می شود، آن هم زمانی که بازار خودرو کششی برای تحمل افزایش قیمت ها ندارد.

مرتضی مصطفوی؛ کارشناس بازار و صنعت خودرو درپاسخ به این سوال که با حذف خودرو های پر فروشی مثل تیبا و سمند آیا بازار دچار التهاب قیمتی نمی شود، گفت: قبل از پاسخ به این سوال باید به این موضوع اشاره کنم که مدیریت درست مهمترین مولفه صنعت خودروسازی کشور است، هر چند بخش مهمی از چالش های امروز این صنعت به واسطه تحریم ها ایجاد شده، اما نقش چندین دهه مدیریت غیر بهینه و عدم آشنایی و توجه به ضرورت های صنعتی با این حد و اندازه از اهمیت را نمی توان منکر شد، پس اینجا هم در موضوع حذف تیبا و سمند مدیریت یک بار دیگر به مسائل مهمی که بازار و قیمت ها را تحت تاثیر قرار می دهد بی توجهی کرده است.

حذف خودرو بدون جایگزین، دلالی و قیمت خودرو را افزایش می دهد

وی در این باره افزود: رهبر انقلاب خواستار اصلاحاتی در کیفیت و قدرت خودرو های تولید ملی برای استفاده بهتر عموم مردم شدند. بی شک ارتقای کیفیت و استاندارد و ایمن سازی خودرو های داخلی موضوع مهمی است، اما توجه به قیمت و کاهش التهاب بازار که مشتری واقعی و عموم مردم قدرت خرید داشته باشند نیز مساله مهمی است، لذا به جای حذف خودرو ها و عدم تولید آن ها باید تدبیری برای رفع مشکلاتی می شد که ایمنی خودرو های نامبرده را کاهش داده است.

کارشناس بازار و صنعت خودرو در خصوص مسائلی که صنعت خودروسازی ما را تحت تاثیر قرار داده توضیح داد و گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات ما در صنعت خودروسازی " جزیره ای بودن تصمیمات است" به این معنا که باید به تصمیم گیرندگان حذف خودرو هایی مثل تیبا و سمند گفته شود که با یک تصمیم گیری غلط، عطش بازار برای دلالی بیشتر می شود، زمانی که بازار خودرو کششی برای تحمل افزایش قیمت ها را ندارد.

مصطفوی در این باره تصریح کرد: در شرایطی که بازار کشش افزایش قیمت ندارد، راهکار درست عرضه بیشتر خودرو و تولید بیشتر برای کاهش قیمت و ایجاد اشتیاق در مشتری واقعی برای خرید است، اما تصمیمات اشتباه، عطش دلالی را در بازار افزایش می دهد، لذا اتخاذ چنین تصمیماتی بیانگر آن است که صنعت خودروسازی جزیره ای مدیریت می شود.

وی در این باره خاطر نشان کرد: دولت مردان با ساز و کار های مختلفی که در تمام دنیا تجربه شده باید انگیزه دلالی در بازار خودرو را از بین ببرند، چرا که با حذف دلال می توانند قیمت و التهاب بازار را کنترل کنند نه با تکرار سیاست های نخ نما شده. متاسفانه هرچند وقت یک بار مسوولین سازمان استاندارد به گونه ای صحبت می کنند که به نظر می رسد قصد تنبیه خودروسازان را دارند، عباراتی مثل عدم صدور اجازه برای پلاک کردن فلان خودرو و را بیان می کنند... در حالی که دولت برای رفع ایرادات خودرو ها باید سیاست منسجمی داشته باشد، چرا که عدم انسجام دولت و خودروساز در این موضوع به نفع مردم نیست و دود افزایش قیمت و تورم به چشم مردم و اقتصاد کشور می رود.

مرتضی مصطفوی در پایان گفتگو خاطر نشان کرد: وقتی اعلام می شود این خودرو ها دیگر شماره گذاری نمی شود، ایجاد تنش در بازار خودرو قطعی است، ضمن اینکه قیمت خودرو هایی که شماره گذاری نمی شوند بالا می رود. بی شک دولت در فرآیند تقسیم سازی در بازار خودرو باید بسیار هوشمندانه و منسجم رفتار کنند، چرا که تصمیمات جزیره ای مانع تحقق سیاست های حمایتی دولت از بخش خودروسازی و مردمی می شود که نیازمند خرید خودرو هستند.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

جدول کامل قیمت محصولات ایران خودرو

جدول کامل قیمت محصولات سایپا

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HUD1tERu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه