پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از دنیای اقتصاد، بازار خودرو هفته گذشته نیز به منوال چند ماه اخیر همچنان روند رکودی خود را ادامه داده است. فعالان بازار می گویند این بلاتکلیفی است که سایه سنگین خود را بر بازار خودروی کشور انداخته و آن را همچنان در انتظار وقوع وقایعی که بتواند این بازار را کمی سروسامان دهد نگه داشته است. حتی فرارسیدن تابستان نیز که هرساله به عنوان موتور متحرک بازار خودرو عمل می کرد نیز این بار نتوانسته این بازار را از خواب عمیق خود بیدار کند.

بازار و قیمت خودرو چشم به راه «وین»

دو عامل مهم در بلاتکلیفی بازار نقش اساسی را ایفا می کنند. مورد اول موضوع واردات خودرو است که این انتظار را در متقاضیان ایجاد کرده که با ورود خودروهای خارجی بتوانند خودروهای باکیفیت تر یا شاید ارزان تر خریداری کنند. با این حال واردات خودرو نیز خود همچنان در ورطه ابهام و بلاتکلیفی افتاده و علی رغم وعده های دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت هنوز آیین نامه آن در هیات دولت به تصویب نرسیده است. بعد از تصویب دولت هم کمیته انطباق مجلس باید هماهنگی این آیین نامه را با قانون اساسی بررسی کند. بنابراین امید چندانی وجود ندارد که در زمان کوتاهی تکلیف این عامل تاثیرگذار بر بازار خودرو روشن شود.

از طرف دیگر چه بسا عوامل سیاسی، تاثیرگذاری بیشتری نسبت به عامل اول در این بازار نابسامان دارند. مذاکرات احیای برجام که هفته گذشته در وین درحال انجام بود همچنان به نتیجه مشخصی نرسیده است. عاملی که به عنوان یک فاکتور تعیین کننده در نرخ ارز می تواند قیمت بازار خودرو را تا حد زیادی جابه جا کند. گزارش روز چهارشنبه «دنیای اقتصاد» به همین مساله پرداخته و مشخص کرده بود که تغییرات قیمت خودرو در بازار تقریبا سازگار با تغییرات نرخ ارز در کشور جابه جا شده است. نکته ای که متقاضیان خرید خودرو به خوبی از آن آگاه هستند و خرید خود را تا تعیین تکلیف مذاکرات هسته ای به تعویق انداخته اند.

با این حال همانطور که اشاره شد تکلیف این عامل حیاتی نیز فعلا مشخص نیست. پیتر استانو، سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پیش از این گفته بود که متن مورد مذاکره متن نهایی است و روز سه شنبه نیز از تهران و واشنگتن خواسته هرچه زودتر پاسخ خود را به این متن اعلام کنند. با این حال روسیه می گوید متن مذاکره می تواند مورد تغییر قرار بگیرد. با وجود این فعلا مذاکره کنندگان به پایتخت های خود بازگشته اند.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

جدول کامل قیمت محصولات ایران خودرو

جدول کامل قیمت محصولات سایپا

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dClEUoWs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه