چهارشنبه, ۲۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Wed, 17 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

کاربرد راپل در طبیعت و دیگر حوزه های ساختمانی

به احتمال زیاد نام راپل را در صخره نوردی زیاد شنیده باشید، اما این سیستم در نقاط مختلفی از طبیعت مانند کوهنوردی، غارنوردی، دره نوردی مورد استفاده قرار می گیرد. شما میتوانید با راپل در طبیعت و نمای ساختمان به جاهای بسیار سخت دسترسی داشته باشید. در تصویر زیر فردی که از روی کوه اویزان شده است را میبینید و او با ایمنی و خیال راحت روی طناب در ارتفاع معلق شده است.

البته کاربرد آن تنها به این موارد محدود نمی شود و در بخش هایی مانند، عایق کاری نمای، نماشویی،پیچ و رولپلاک سنگ نما،آب بندی نمای ساختمان و غیره استفاده می شود. توجه کنید که از ابزار ایرانی برای کار در ارتفاع یا راپل استفاده نکنید چون استاندارد جهانی ندارند و هرلحظه ممکن است سقوط کنید.

راپل

 

راپل برای اولین بار در دهه ۱۸۰۰ استفاده شد و کوهنوردی روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا کرد. در اصل، این تکنیکی بود که کوهنوردان برای بخش های خطرناک کوهنوردی برای پایین آمدن استفاده می کردند.

چه در حال کوهنوردی، غارنوردی، دره نوردی یا هر طیف دیگری از فعالیت ها باشید، راپل یک مهارت ضروری است که می تواند نیاز شما را به خوبی تامین کند.

مزیت اصلی راپل این است که به شما این امکان را می دهد که با خیال راحت خود را از کوه، صخره، دره و حتی ساختمان آویزان کنید و کارهایی مانند پیچ و رولپلاک نمای ساختمان را به آسانی و بدون خطر انجام دهید.

در حالی که تکنیک‌های دیگر مانند، داربست ممکن است با خطرات زیادی همراه باشند. این سیستم به شما این امکان را می دهد که آن را کاملاً مستقل و به شیوه ای امن تر انجام دهید.

نماشویی

 

چه زمانی از این سیستم استفاده می کنید؟

اکنون شما می دانید راپل چیست و کجا کاربرد دارد، بنابراین اجازه دهید کمی در مورد اینکه چه زمانی ممکن است از این سیستم استفاده کنیم صحبت کنیم. من برخی از دسته های رایج را در زیر تقسیم کرده ام:

۱راپل در هنگام کوهنوردی:

اولین بار کوهنوردان از این سیستم استفاده کردند، هنگامی که به بالای یک مسیر رسیدید، اساساً سه گزینه دارید: راپل، پایین آمدن بدون تجهیزات ایمنی یا پیاده روی خسته کننده. بنابراین بهترین گزینه برای شما همین سیستم است.

۲دره نوردی:

راپل هنگام دره نوردی یکی از اصلی ترین فعالیت هایی است که قرار است انجام دهید. هنگام پایین آمدن از یک دره، تقریباً مطمئن هستید که در سناریویی قرار می گیرید که زمین آنقدر شیب دار است که نمی توانید راه بروید یا پایین بروید. در این سناریوها، باید از سخت‌ترین بخش‌ها عبور کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید به انتهای مسیر برسید. گاهی اوقات پیچ‌هایی نیز در دیوار وجود دارد که نمی‌توانید از آن‌ها عبور کنید مگر با کمک این سیستم.

کوهنوردی

 

۳غارنوردی:

غارنوردی چالش های منحصر به فردی دارد که برای پشت سر گذاشتن این چالش ها بدون استفاده از راپل سخت و دشوار و خطرناک است. غارنوردان نیز مانند کوهنوردان برای غارنوردی راحت و بدون خطر خود از این سیستم استفاده می کنند.

۴عایق کاری نمای

عایق کاری نمای ساختمان های بلند می تواند سخت و چالش برانگیز باشد. گاهی ساختمان در مناطقی از شهر واقع می شود که امکان زدن داربست و مسدود کردن مسیر وجود ندارد. یا ارتفاع ساختمان آنقدر بلند است که نمی توان هزینه زیادی برای بستن داربست در نظر گرفت.

اما بهترین و مناسب ترین راه برای برطرف کردن این مشکل، کمک گرفتن از سیستم راپل است. تکنسین های حرفه ای به راحتی و بدون خطر و نیز با کمترین هزینه می توانند نمای شما را در کوتاه ترین زمان عایق کاری کنند.

۵نماشویی

متداول ترین استفاده از راپل در ساخت و ساز، به نماشویی مربوط می شود. معمولا تکنسین های آموزش دیده شرکت جهان فرود در کوتاه ترین زمان و بدون نیاز به تجهیزات خاص و پر هزینه این کار را برای شما انجام می دهند.

 

۶پیچ و رولپلاک سنگ نما

امروز خطر ریزش سنگ نما اکثر عابران پیاده و نیز ساکنان آپارتمان های بلند مرتبه را تهدید می کند. با توجه به قوانین موجود مسئولیت ریزش سنگ نما دامنگیر پیمانکار و کارفرما است، بنابراین بهترین و ایده آل ترین گزینه برای جلوگیری از ریزش سنگ نما، مقاوم سازی با پیچ و رولپلاک است.

برای انجام پیچ و رولپلاک نمای ساختمان، راپل می تواند آسان ترین، سریع ترین، بی خطر ترین و ارزان ترین راه باشد. برای انجام پیچ و رولپلاک سنگ نما می توانید از متخصصان شرکت جهان فرود کمک بگیرید.

۷آب بندی نمای ساختمان

نما ساختمان بر اثر عوامل محیطی می تواند دچار آسیب شده و بعد از گذشت زمان فرو بریزد و یا مشکلات زیادی برای ساکنان ایجاد کند. برای حل این مشکل آب بندی نما پیشنهاد می شود. اما برای آب بندی نمای ساختمان چندین روش وجود دارد که ارزان ترین و آسان ترین آن راپل است.

اموزش راپل و کار در ارتفاع

برای اموزش راپل کافی است کلمه جهان فرود را درون گوگل سرچ کنید تا هزینه اموزش و فیلم های اموزشی راپل را درون سایت ببینید. در ادامه با اموزشی که دیدید میتوانید برای خود در کنار تفریح درامد زایی هم داشته باشید. بسیاری از افراد کوهنورد و صخره نورد به دلیل داشتن دانش سفر و کوهنوردی تور کوهنوردی و صخره نوردی میگذارند و افراد علاقه مند به طبیعت را درون طبیعت میبرند. این یک نوع درامد زایی از راپل و صخره نوردی میباشد.

درامد زایی از طریق خدمات نمای ساختمان با طناب

این نوع درامد زایی امروزه بسیار رونق گرفته در ایران و افراد زیادی به این شغل رو اورده اند. افرادی همچون رضا سعادت و صادق استوارپور جزو اولین افرادی بودند که سیستم ROPEACCESS را درون ایران اوردند.امروزه میبینید که برج خلیفه هم با این سیستم پاکسازی میشود و هرساله پول بسیاری در این سیستم خرج میشود. در ایران به خصوص تهران و کرج بیشتر به انجام نماشویی و پیچ و رولپلاک نمای ساختمان میپردازند و یکی از این شرکت ها جهان فرود است که خدمات نظیر پیچ و رولپلاک نمای ساختمان و اب بندی و نماشویی نمای ساختمان را انجام میدهد.

میزان درامد شرکت راپل چقدر میباشد؟

یک شرکت راپل اگر سه اکیپ فعال داشته باشد میتواند در ماه از 50 تا 100 میلیون درامد خالص داشته باشد که بسیار خوب میباشد. البته گرفتن کار در ایران بسیار سخت و دشوار است. اول به دلیل زیاد شدن دست در بازار و دومی شریط اقتصادی نامناسب مردم میباشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/T9cSdxRX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
میهن راپل :
1 سال پیش
بسیار ممنونم ازین شرکت جهان فرود که کار خدمات اب بندی نمای ساختمان مارو به نحو احسنت انجام دادند. از اقای سعادت هم تشکر میکنم که تیمشون رو به موقع رسوندن . ممنون
جهان فرود :
1 سال پیش
استفاده از نمای سنگی مزیت های زیادی نسبت به نمای سیمانی و ...دارد. نمای سنگی علاوه بر زیبایی و تنوعی که دارد موجب استحکام ساختمان می‌شود، اما اگر این کار اصولی انجام نشود و دقت کافی در نصب آن انجام نشود می‌تواند خطرآفرین باشد، زیرا اگر نمای سنگی استحکام کافی را نداشته باشد. می‌تواند موجب خسارات جبران ناپذیر جانی و مادی برای دیگران شود. حتما شما هم هراز چندگاهی این اخبار ناگوار را می‌شنوید که بر اثر ریزش سنگ نمای ساختمان، عابری مصدوم شده یا در مواردی منجر به فوت او شده است. اما چه دلایلی وجود دا
محیار شریفی :
7 ماه پیش
یکی از دلایل اینکه راپل شغل محبوب ایرانی ها شده اینه که خیلی راحته و بی دردسر. برای تفریح میشه به راحتی با یک گره ساده به ارتفاع رفت و برای انجام خدمات نمای ساختمان هم به راحتی میشه کارها رو انجام داد. پس باید حقوق و درامد زیادی داشته باشند چون کار مردم رو راحت کرده اند.
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه