جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

زغال فشرده یا زغال چینی نوعی زغال است که با فشرده سازی پسماندهای چوبی و پختن آن ها به دست می آید. تولید زغال فشرده یکی از کسب و کارهای پرسودی است که می توانید با راه اندازی آن در ایران سود خوبی کسب کنید.

مواد لازم برای تولید زغال فشرده چیست؟

یکی از مهم ترین پیش نیازها برای تولید هر محصولی، شناخت و تهیه مواد اولیه لازم است. شما باید آماده باشید تا بتوانید یک محصول یا خدمات را به بازار عرضه کنید. به همین علت در این مقاله آموزشی، قصد داریم در مورد مواد لازمی که برای تولید زغال فشرده به آن ها نیاز داریم، صحبت کنیم.

مواد اولیه لازم در روش قدیمی در مقابل روش های جدید

در روش های قدیمی ما ناچار بودیم که درختان را قطع کرده و با سوزاندن آن ها زغال تولید کنیم. این روش برای محیط زیست آسیب های فراوانی داشت، اما با ورود ماشین آلات جدید و دسترسی های بهتر، متدهای مدرنی برای تولید زغال به وجود آمد. یکی از این متدها، تولید زغال فشرده با استفاده از انواع ضایعات و پسماندهای چوبی است.

پسماندهای چوبی ضمن قیمت بسیار مناسب، در حجم بالا و گسترده در اختیار ما قرار دارند و می توان با تهیه و فرآوری آن ها زغال به دست آورد. این مواد اولیه در گذشته کاربردی نداشته و سوزانده می شدند، اما در حال حاضر یکی از اجزای مهم کسب و کار تولید زغال فشرده هستند که با قیمت مناسب و در حجم وسیع، در دسترس همه تولیدکنندگان می باشند.

مواد اولیه تولید زغال فشرده، چه مواردی را شامل می شود؟

برای تولید زغال فشرده نیازی نیست حتما از یک ماده اولیه استفاده کنید. انعطاف بسیار زیادی در استفاده از مواد اولیه برای ساخت زغال فشرده وجود دارد. استفاده از مواد اولیه باکیفیت به شما در کسب درامد نجومی از تولید زغال فشرده کمک می کند. در این بخش قصد داریم در مورد مهم ترین مواد اولیه تولید زغال فشرده توضیحاتی ارائه دهیم.

خاک اره

خاک اره مهم ترین و پرکاربردترین مواد اولیه ای است که برای ساخت زغال فشرده به کار می رود. همانطور که همه ما می دانیم، خاک اره از ضایعات چوبی مختلفی به دست می آید. انواع مختلف خاک اره دارای کیفیت متفاوتی هستند، پس باید این نکته را در نظر داشت که خاک اره انواع مختلفی دارد که استفاده از هر کدام بر روی کیفیت زغال نهایی اهمیت بالایی خواهد داشت.

مواد لازم برای تولید زغال فشرده چیست؟

خاک اره مورد استفاده در ساخت زغال چینی، می بایست مرغوب و با کیفیت باشد چرا که در غیر اینصورت نمی توان انتظار تولید یک محصول با سطح کیفی بالا را داشت.

به عنوان مثال یکی از مهم ترین عوامل در خاک اره، میزان رطوبت آن است. اگر خاک اره بیش از حد مرطوب باشد، زغال خوبی نخواهیم داشت و در مقابل، هر چه خاک اره رطوبت کمتری داشته باشد، خشک تر خواهد بود و باز نیز احتمال تولید زغال کم کیفیت می رود. از دیگر موارد مهم اندازه دانه ها و تازه بودن خاک اره است. پس از الک شدن خاک اره، باید رطوبت زدایی صورت گیرد و سپس وارد فاز فشرده سازی و پخت آن ها خواهیم شد.

پوست گردو

یکی از مواد اولیه دیگر که برای ساخت زغال فشرده به کار می رود، پوست گردو است. پوست گردو چوبی است و یکی از بهترین مواد اولیه برای تولید زغال فشرده است. برای استفاده از آن ابتدا باید آسیاب و سپس سرند شود. یکی از نکات مهم و حرفه ای برای تولید زغال چینی از این محصول، تازه بودن پوست گردو است. هر چقدر پوست گردوی ما تازه تر باشد، زغال تولیدی نیز با کیفیت تر است.

این محصول به علت اینکه طبیعتا چرب است، باعث می شود یک زغال با سوخت بیشتر و ماندگاری بالاتر داشته باشید. پس خصلت پوست گردو این است و اگر از این ماده اولیه در ساخت زغال چینی استفاده کنیم، زغال هایی خواهیم داشت که بهتر و در مدت زمان بیشتری بسوزند.

سبوس برنج

از دیگر پسماندهایی که قابلیت استفاده به عنوان مواد اولیه را داراست، سبوس برنج است. شاید فکر کنید سبوس برنج دورریختنی است، اما اینطور نیست. با توجه به دستگاه های با کیفیت تولید زغال فشرده که این سبوس ها را فشرده سازی کرده و سپس می پزد، باید این نکته را مدنظر داشت که استفاده از انواع پسماند، من جمله سبوس برنج جهت تولید زغال فشرده، شدنی است.

خاک زغال

مواد لازم برای تولید زغال فشرده چیست؟

از دیگر موادی که در ساخت زغال فشرده به کار می رود، خاک زغال یا خاک کربن است. با این حال به نسبت مواد اولیه قبلی که درباره آن ها صحبت شد، کمتر به کار می رود. خاک زغال در دستگاه ساخت زغال فشرده، اصطکاک ایجاد کرده و منافذ و ترک های ایجاد شده در بریکت زغال را پر می کند.

قیمت مواد اولیه برای تولید زغال فشرده

قیمت مواد اولیه برای تولید زغال فشرده بالا نیست. با توجه به در دسترس بودن انواع مواد اولیه که خود ضایعات و پسماندهای چوبی هستند، می توانید آن ها را در حجم های بالا و قیمت مناسب خریداری کنید و بدین ترتیب حاشیه سود خود را بالا ببرید. چنین موادی با صورت حجم بالا به فروش می رسند. به عنوان مثال قیمت خاک اره به صورت تنی محاسبه می شود.

با این حال به دلیل گستردگی محصولات اولیه مورد استفاده برای ساخت زغال چینی و نوساناتی که در بازار ارز رخ می دهد، قیمت ها متغیر هستند. اما این موضوع را بدانید که قیمت تمام شده مواد اولیه ساخت زغال فشرده، بسیار کمتر از مواد اولیه دست اول است و همین مورد باعث افزایش جذابیت آن شده است.

سود تولید زغال فشرده

با توجه به استفاده گسترده از زغال فشرده در ایران و خاورمیانه، برای طبخ غذا و قلیان سراها، متقاضیان زیادی برای محصولات شما در ایران و سایر کشورهای جهان وجود دارد. دوما، همانگونه که تشریح شد، مواد اولیه تولید زغال، قیمتی مناسب دارند و همین موضوع نیز باعث افزایش حاشیه سود شما خواهد شد. اگر در این بازار خوب کار کرده، محصولات با کیفیت تولید کنید و ضمن آن، بازاریابی سنتی و آنلاین را به خوبی انجام دهید، می توانید انتظار یک کسب و کار پرسود و موفق را داشته باشید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uWoeYuoU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه