جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

خرید عطر از جمله خرید هایی است که نیاز به اطلاعات و آگاهی کاملی دارد؛ زیرا عطر می تواند امضا شخصی شما باشد و در ذهن دیگران ثبت شود. بوی خوب نه تنها به فرد اعتماد به نفس می دهد، بلکه باعث می شود درباره خودش احساس بهتری داشته باشد. این حس خوب علاوه بر شما باعث می شود که روی دیگران و اطرافیان شما هم تاثیر زیادی بگذارد.

 

ساختار عطر

نت آغازین

نت آغازین اولین عطری است که پس از استشمام عطر متوجه آن خواهید شد اگر مراقب باشید تقریباً همه عطرهای سرد با رایحه ای رایج شروع می شوند. اما پس از مدت کوتاهی ، آنها تغییر می کنند.

نت آغازین معمولاً از رایحه های سبک استفاده می شود که شامه شما را برای شنیدن بوی اصلی آماده کند. این مرحله یک پیش زمینه است که بینی و مغز شما رایحه سنگین نهایی را بپذیرد. ماندگاری این نت در حد چند دقیقه است و سریع جای خودش را به نت میانی می دهد.

نت میانی

نت میانی همانطور که از نامش مشخص است چیزی بین نت اول و آخر است. نه سبکی نت ابتدایی دارد و نه وزن نت پایانی این نت بیشتر از نت آغازین دوام دارد و گاهی تا نیم ساعت نیز دوام می آورد اما سرانجام از بین می رود و جای خود را به نت پایانی یا نت پایه می دهد.

نکاتی مهم که در خرید عطر و ادکلن باید بدانید!

نت پایانی

ترکیب اصلی و ماندگار هر عطری در نت پایانی است. اگر دقت کرده باشید، رد پای مرکبات و گل های سبک در نت آغازین دیده می شود و رد پای چوب صندل و مشک و عنبر در نت پایانی. این عناصر خیلی دیر تجزیه می شوند و همین باعث می شود ماندگاری عطر افزایش پیدا کند. ماندن مولکول های نت پایانی گاهی تا ۸ و ۱۲ ساعت هم طول می کشد.

 

توصیه های مهم در هنگام خرید عطر

هنگام خرید تنها نباشید

به هنگام خريد عطر، دوستی را همراه داشته باشيد تا در تصمیم گیری به شما کمک کند و راهنمای خريد عطر مناسب باشد. به خصوص اگر عطر هدیه است، همراهی شخص دیگری که گیرنده را می شناسد، می تواند بسیار مفید باشد. اگر می خواهید عطر را برای خود انتخاب کنید، به این فکر کنید که آیا دعوت از یک دوست مفید خواهد بود یا تصمیم شما را سخت تر خواهد کرد.

عطرها را روی پوستتان تست کنید

در خرید عطر افشان بهتر است عطر را بر روی پوست خود امتحان کنید که علت آن این است که عطر ها می توانند در پوست های مختلف روایح متفاوتی را داشته باشند و شیمی بدن هر انسان متفاوت میباشد. احتمال دارد عطری روی پوست یک شخص بوی فوق العاده ای داشته باشد اما روی پوست شما بویش متفاوت بوده و باعث نارضایتی شما گردد.

نکاتی مهم که در خرید عطر و ادکلن باید بدانید!

عطر ها را پشت هم تست نکنید

مطمئناً همه ما به یاد داریم که برای خرید یک عطر خوب چه تلاش هایی که نکرده ایم و یا چقدر گشته ایم تا بتوانیم رایحه دلخواه خود را پیدا کنیم تازه اگر درنهایت موفق بوده و عطر دلخواهمان را پیداکرده باشیم.دلیلان چیزی نیست جز ازکارافتادن حس بویایی شما. پس پشت هم عطر را تست نکنید و به بینی خود استراحت دهید.

تم درست را انتخاب کنید

تم چیزی است که باعث تنوع در میان رایحه ها می شود و بستگی به این دارد که بر چه پایه ای رایحه تنظیم شده است. به طور معمول چهار پایه وجود دارد که در فرمول رایحه ها استفاده می شوند:

مرکبات: از میوه های سرشار از سیتریک اسید درست شده است. مانند پرتقال، ترنج، لیمو. همیشه بویی سبک و تازه دارد.

خاک: این نوع پایه که با فرمول مواد معدنی یا گیاهان غیر گل دار مانند دارچین، وانیل، عسل و چوب صندل درست شده است، بویی مرموز به پوشنده اش می بخشد.

مشک: این نوع بو همیشه جذاب شناخته می شود و با این که قبلاً از کیسه جانورانی مانند زباد و آهوی مشک دار آسیایی درست می شد، امروزه به صورت مصنوعی تهیه می شود.

گلی: معمول ترین تم در میان رایحه ها است و همانطور که از اسمش پیداست، از اسانس گل ها ساخته می شود و اغلب بویی قوی و شیرین دارد.

استفاده از ورقه های بلاتر

اسپری عطر را روی ورق های بلاتر بپاشید. اگر بوی عطری را در بطری احساس می کنید و رایحه آن را می پسندید، مقدار کمی عطر را روی یک ورقه بلاتر اسپری کنید. حدود ده ثانیه اجازه دهید تا رایحه روی آن قرار بگیرد، سپس آن را بو کنید. اگر هنوز عطر را دوست دارید، روی ورقه را برچسب زده و داخل کیف خود قرار دهید. به این ترتیب بعداً می توانید آن را بو کنید و به یاد بیاورید که کدام عطر است . این کار از بهترين راهکارها در مقاله راهنمای خريد عطر مناسب می باشد.

 

انتخاب و خرید عطر براساس موقعیت

شغل:

عطری که سرکارتان می زنید باید صمیمی و ملایم باشد و با عطری که در میهمانی می زنید متفاوت باشد. عطر محل کار باید در شغل هایی که با ارباب رجوع در ارتباط است در برخورد اول ضربه ای عمل نکند. مثلا زدن عطر تلخ و گرم برای کارمند بانک مناسب نیست زیرا ناخودآگاه سبب گارد گرفتن ارباب رجوع می شود و بهتر است این فرد عطر ملایم که ارتباط بهتری برقرارمی کند، بزند.

پیش از اینهم دربخش دنیای مد نمناک اشاره کردیم که عطرهای تند، تلخ و گرم نباید سر کار استفاده شود زیرا در دیدار نخست اولین احساس از بوی عطر به طرف مقابل منتقل می شود و چه بهتر است این حس تند و ضربه ای نباشد.

 

میهمانی:

عطری که در میهمانی بکار می برید به نوع میهمانی بستگی دارد . نوع عطر در میهمانی های رسمی براساس نوع لباس تفاوت دارد مثلا عطر گرم زمانی که کت و شلوارمی پوشید و یا در جلسات کاری موضع خود را به شکل محکم مشخص می کنید مناسب است.

در میهمانی های معمولی از عطر ملایم و خنک استفاده کنید.بوی تلخ، قدرت و غرور را می رساند ،درمیهمانی فضای باز عطر تلخ و گرم بزنید زیرا این عطر در فضا پخش شده و ملایم خواهد شد.

نکاتی مهم که در خرید عطر و ادکلن باید بدانید!

سن و سال:

در انتخاب عطر بهتر است به سن و سال نیز توجه کنید. سازنده های عطر سن پیشنهادی خود را برای بکارگیری عطر روی شیشه می نویسند. عطر ملایم، خنک، میوه ای، برگی و گلی برای سنین پایین تر مناسب است . ادویه و چوب نیز برای سن بالا مناسب تر است.

 

انواع بویایی عطر

عطر شيرين

عطرهای گل که معمولاً به نام عطر شیرین خوانده می شوند، بویی شبیه گل های تازه چيده شده دارند. رایحه های رایجی که در عطرهای گل استفاده می شود گل رز، اسطوخودوس، میخک و شکوفه پرتقال است. عطرهای گل به دلیل رایحه شیرین و زنانه ای که دارند، بیشتر مردم از آن لذت می برند. اين عطرها محبوب ترین عطرها برای خانم ها هستند.

عطر تلخ

عطرهای شرقی يا ادویه دار بوی تلخ و پیچیده ای دارند. بسیاری از آن ها حاوی تنهایی ادویه مانند انیسون ستاره ای، دارچین و وانیل هستند. معمولاً در تولید عطرهای تلخ از اسانس هایی خاص استفاده می شود، اسانس هایی مانند ریشه درختان و ادویه های تند شرقی. از عطر تلخ مردانه مانند بولگاری، اسکادا و ایریا که دارای رایحه سنگینی هستند، ترجیحاً در محافل رسمی استفاده کنید. این را حتماً به یاد داشته باشید که در مکان های رسمی از رایحه های تلخ، گرم، شیرین و تند استفاده می شود.

عطر سرد

در مورد عطر سرد باید گفت که به عطری سرد گفته می شود که حس خنکی و تازگی را ایجاد کند. اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید باید گفت که بوی این نوع عطرها معمولاً باعث می شود که طعمِ میوه هایی از قبیل خیار و هندوانه را به خاطر آوریم.

عطر ترش

عطرهای ترش هم حس طراوت و شادمانی را به وجود می آورند. پیشنهاد می کنیم که در محافل دوستانه و صمیمی، از عطرهای سرد و ترش استفاده کنید. مثلاً از عطرهایی مانند مادام روشاز، گپ، هوگو و آزارو استفاده کنید. عطرهایی با طعم گل های وحشی می توانند حس صمیمیت بیشتری به وجود آورند.

عطرهای مرکبات يا میوه ای بوی میوه، مخصوصاً مرکبات را می دهند. عطرهای رایج مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت و لیموترش و همچنین میوه های دیگری مانند زردآلو، سیب یا هلو است. به طورکلی این رایحه ها روشن و طراوت بخش هستند.

 

فروشگاه عطر و ادکلن ایران پرفیومز

ایران پرفیومز این افتخار را دارد تا بهترین ادکلن زنانه و مردانه را با کیفیتی بسیار عالی در اختیار شما قرار دهید. شما میتوانید برای خرید عطر و ادکلن به وبسایت https://www.iranperfumes.com مراجعه کنید و بهترین عطر ها را با کیفیت بالا از ما خریداری کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/I5px5L5B
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه