دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از ایسنا، نایب رئیس شورای رقابت با اعلام جزئیات افزایش قیمت فروش کارخانه ای خودروها، بر اهمیت تنظیم بازار خودروی سواری تأکید کرد و گفت که این کار باعث افزایش تولید و ارامش بازار خودروی سواری خواهد شد.

محمود دودانگه در گفت وگو با ایسنا، به این نکته اشاره کرد که دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری در سال گذشته در شورا تصویب شده است و در هفته های قبل در کارگروه خودروی شورای رقابت با حضور تمامی دستگاه های ذیربط بررسی شده است. همچنین، معاونت حمل و نقل وزارت صمت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کنندگان در این راه نقش مهمی را ایفا کرده اند و با خودروسازان، واردکنندگان و قطعه سازان جلساتی برگزار شده است. وی اظهار داشت که اجرای مصوبه با تعامل و همراهی دستگاه های ذیربط به صورت مناسب صورت خواهد گرفت.

تعادل در بازار خودرو با میانگین افزایش 40 درصدی قیمت خودروهای داخلی

در یکی از بندهای دستورالعمل، تأکید شده است که برای تشخیص قیمت کارخانه ای خودروهای داخلی، باید قیمت خودروهای مشابه خارجی مد نظر قرار بگیرد و برای این منظور، شورای رقابت یک نهاد پژوهشی و تخصصی را برای انتخاب خودروهای مشابه خارجی برای مقایسه و بررسی میزان رقابت پذیری خودروهای تولید داخلی انتخاب کرده است. این نهاد با کمک دانشکده مهندسی خودروی علم و صنعت فعالیت خود را انجام می دهد.

نایب رئیس شورای رقابت اعلام کرد که صورت های مالی حسابرسی شده شش ماه اول ۱۴۰۱ تولیدکنندگان خودرو در اختیار سازمان حمایت قرار گرفته اند. بر اساس این صورت های مالی، کارگروه خودرو با هدف بررسی و اجرای دستورالعمل های لازم جلسات مختلفی برگزار کردند و در نهایت، در مورد قیمت تصمیم گرفتند که با تایید شورای رقابت به پایان رسید.

البته این تصمیم فقط به خودروهای تولید داخل، که عمدتا محصولات ایران خودرو و سایپا هستند، اعمال شد و بررسی ها در مورد خودروهای مونتاژی هنوز ادامه دارد.

وی همچنین تاکید کرد که در سال های گذشته، متغیرهای تاثیرگذار بر هزینه تولید، مانند نرخ ارز، نرخ دستمزد و قیمت نهاده های تولید، افزایش یافته اند و این افزایش هزینه ها در صورت های مالی تولیدکنندگان خودرو قابل مشاهده است، درحالی که قیمت کارخانه ای خودروها افزایش نیافته است. بنابراین، افزایش قیمت کارخانه ای خودروها باعث آرامش بازار خودروی سواری خواهد شد و باعث افزایش تولید خواهد شد.

وی تاکید کرد که خودروسازان تعهد داده اند که با افزایش قیمت کارخانه ای محصولات خود، تولید را افزایش خواهند داد. او افزود که شورای رقابت و وزارت صنعت نظارت مستمر بر این افزایش تولید خواهند داشت. همچنین، در چارچوب دستورالعمل شورای رقابت، تسهیل واردات برای رقابت پذیری صنعت خودرو ضروری است و به صورت مستمر پایش خواهد شد. با اجرای دستورالعمل، انتظار می رود که تولید خودروسازان بیشتر شود و قیمت بازاری خودرو افزایش پیدا نکند. در عوض، شاهد نزدیک شدن قیمت کارخانه ای و قیمت بازار خواهیم بود و بازار خودرو به تعادل برسد.

دودانگه بیان کرد که قیمت کارخانه ای خودروها به صورت میانگین حدود ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت و میانگین افزایش قیمت محصولات سایپا ۳۵ درصد و محصولات ایران خودرو کمی بیشتر از ۳۵ درصد خواهد بود. مصوبه شورای رقابت در خصوص دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری، به اتفاق آراء تصویب شده و فرایند ابلاغ به وزارت صمت و خودروسازان درحال انجام است. با اجرای این مصوبه، انتظار می رود که مصرف کنندگان نهایی با سهولت بیشتر و قیمت مناسب تر به محصولات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. از طرف دیگر، تولید کنندگان با انگیزه بیشتر به دنبال توسعه تولید و ارتقای کیفیت خود باشند و سهامداران انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری در این صنعت داشته باشند.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Rg1syEkP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه