دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از رکنا، روز گذشته یکشنبه 20 فرودین ماه 1402 بالاخره پس از حواشی فراوان قیمت جدید خودروهای داخلی براساس تصمیمات وزارت صمت و شورای رقابت اعلام گردید.

براین اساس وزارت صمت میانگین افزایش قیمت خودروهای اعلامی را 29 درصد، حداقل 10 درصد و حداکثر 42 درصد اعلام کرده است و تاکید کرده که هیچ یک از خودرو ها بیش از این عدد افزایش قیمت نداشته اند.

افزایش 10 تا 42 درصدی قیمت پایه خودرو در کارخانه، بعلاوه هزینه های جانبی

این در حالی است که لیست قیمت خودرو اعلامی تنها قیمت پایه است و بدون عوارض شهرداری، مالیات ارزش افزوده، مالیات ماده 30 قانون مالیات ارزش افزوده، مالیات شماره گذاری، مالیات هوای پاک، 4 میلیون و 250 هزار تومان بیمه شخص ثالث و حدود 600 هزار تومان خدمات شماره گذاری، پست و نصب پلاک محاسبه شده است.

به قیمت های پایه تمام خودروهای اعلامی هزینه های زیر نیز اضافه خواهد شد:

•    3% عوارض شهرداری

•    6% مالیات ارزش افزوده

•     1% مالیات ماده 30 قانون مالیات ارزش افزوده

•     1% مالیات شماره گذاری

•     2.5% مالیات هوای پاک

•     4.250 مـیلیون تومان بیمه شخص ثالث

•    حدودا 600 هزار تومان خدمات شماره گذاری، پست و نصب پلاک

برای مثال شرکت خودروسازی ایران خودرو که حداقل افزایش قیمت را برای خودروی تارا اتوماتیک 13 درصد و حداکثر افزایش قیمت را برای خودروهایی مانند پژو 206 تیپ 2، رانا پلاس، دنا و ... 42 درصد اعلام کرده است با محاسبه هزینه های فوق حداقل 26 درصد و حداکثر 55 درصد افزایش قیمت داشته است.

یا شرکت خودروسازی سایپا که حداقل افزایش قیمت را برای خودروی کوئیک اتومات 10 درصد و حداکثر افزایش قیمت را برای خودروی ساینا اس 42 درصد اعلام کرده است با محاسبه هزینه های گفته شده حداقل 23 درصد و حداکثر 55 درصد افزایش قیمت داشته است.

یعنی قیمت خودروی کوییک معمولی که 166 میلیون تومان اعلام شده است با در نظر گرفتن هزینه های عوارض، مالیات، بیمه شخص ثالث و دیگر هزینه ها با افزایش حداقل 27 میلیون تومان در نهایت حداقل 193 میلیون تومان تمام خواهد شد.

و قیمت خودروی تارا اتوماتیک که 416 میلیون تومان اعلام شده است با در نظر گرفتن هزینه های جانبی با افزایش حداقل 60 میلیون تومانی در نهایت حداقل 476 میلیون تومان تمام خواهد شد که نزدیک به قیمت عرضه شده در بورس کالا در سال گذشته است.

البته باید در آخر سود هزینه این خودروها که حداقل 3 ماه در حساب وکالتی متقاضیان مسدود می ماند را نیز به قیمت تمام شده اضافه کرد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kcmenos8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
مهدی :
1 سال پیش
از اون طرف می گن مهار تورم از این طرف ۵۰درصد فقط یه جنس رو اضافه می کنن خدا ازتون نگذره.
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه