دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
سخنگوی وزارت صمت:

اختیار قیمت گذاری خودرو از وزارت صمت سلب شد

1 سال پیش ( 1402/1/29 )
 

سخنگوی وزارت صنعت با تأکید بر اینکه وزارت صمت به دلایلی نتوانست از اختیارات خود برای مدیریت بازار صنعت خودرو استفاده کند، گفت: مخصوصا در بخش قیمت خودرو امکان استفاده از ظرفیت ها فراهم نشد.

به گزارش فرصت امروز به نقل از پایگاه خبری اسب بخار، امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت پیرامون اظهارات برخی از مسئولین در خصوص صنعت خودرو، اعلام کرد: صنعت خودروی کشور در طول ۴ سال گذشته تحت تأثیر تحریم های بین المللی با تنش های مختلفی روبه رو بود به نحوی که میزان تولید خودرو کاهش و حتی به کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت اسمی خود رسید.

وی با بیان اینکه وزیر صنعت برای بهبود وضعیت این صنعت قول داد تا جریان تولید را تثبیت و حتی افزایش تولید را محقق کند، افزود: این اتفاق در سال ۱۴۰۱ افتاد و میزان تولید خودرو در این سال ۴۰ درصد رشد پیدا کرد. علاوه بر این در این سال تحویل خودرو به مشتریان هم شاهد رشد ۴۲ درصدی بود.

سخنگوی وزارت صنعت با تأکید بر اینکه وزارت صمت به دلایلی نتوانست از اختیارات خود برای مدیریت بازار صنعت خودرو استفاده کند، گفت: مخصوصا در بخش قیمت خودرو امکان استفاده از ظرفیت ها فراهم نشد زیرا شورای رقابت در آذرماه به این حوزه ورود پیدا کرد و عملا اختیار قیمت گذاری خودرو از وزارت صمت سلب شد.

وی به اقدامات مثبت وزارت صمت در کاهش هزینه تمام شده خودرو اشاره کرد و افزود: با کاهش هزینه تمام شده خودرو امکان رشد تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ محقق شد و حتی در این سال زیان انباشته خودروسازان منفی شد.

قالیباف تصریح کرد: صنعت خودرو کارنامه موفقی در سال ۱۴۰۱ داشت و حتی براساس برنامه ریزی ها تولید حداقل ۱ میلیون ۶۰۰ دستگاه تولید در سال جاری تعریف شده است. 

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hXQ0lKAW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه