یکشنبه, ۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

شاید بازار خودرو این روز ها بدنبال تثبیت قیمت ها باشد، اما برخی خبر ها و سیاست های اجرایی دلیلی بر تغییر روند حرکت قیمت ها و کم استقبالی خریداران و فروشندگان در معاملات خودرویی شده است.

به گزارش فرصت امروز به نقل از آنا، بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو، حاکی از کاهش قیمت بیشتر محصولات در این بازار در طی روز های اخیر است.

از هفته دوم فروردین شوک های متعددی به بازار خودرو وارد شده و علی رغم تلاش وزارت صمت مبنی بر تنظیم و یکپارچکی قیمت و عرضه خودرو در بازار، خریداران شاهد نوسانات شدید قیمتی شده اند.

از افزایش قیمت در کارخانه تا واردات خودروو برکناری وزیرصمت، موضوعاتی که به غیر از نوسان نرخ ارز، بازارپُرتقاضای ۱۴۰۲ این محصولات را با واکنش های جدید روبرو کرده است.

در حالی میزان افزایش قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ به تأیید رسید که بر اساس آن متوسط افزایش قیمت محصولات ٢٩ درصد اعلام شده است؛ براین اساس افزایش قیمت ١٠ تا ۴٢ درصدی در خودروسازی کشوراعمال شده که این نرخ گذاری جدید خودرو های داخلی و مونتاژی باعث گلایه خریداران اصلی خودرو در بازار شده است.

نوسان قیمت ها در بازار انگیزه خرید و فروش خودور را از فعالان این بازار گرفته است. اما قضیه به همین جا ختم نمی یابد؛ حالا واردات خودروی کره ای به ایران ممنوع شد. این خبری است که روز گذشته منتشر شده و گفته می شود این تصمیم بر اساس درخواست وزارت امور خارجه و تأیید وزارت صمت گرفته شده است.

گفته می شود وزارت امور خارجه با ارسال نامه ای به شورای عالی امنیت ملی، درخواست کرده که واردات خودرو های کره ای به ایران ممنوع شود. شورای عالی امنیت ملی هم این نامه را برای بررسی به وزارت صمت ارجاع داده، اما وزارت صمت نیازی به بررسی ندیده و به سرعت دستور عدم ثبت سفارش را صادر می کند. همزمان با آزادسازی واردات خودرو های خارجی به کشور، واردات برخی از برند های خارجی ازجمله واردات خودرو های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی به کشورهمچنان ممنوع است.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Nd79BJqu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه