پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

6 علت بخار کردن موتور خودرو

10 ماه پیش ( 1402/3/3 )
 

موتور مهم ترین بخش خودرو است که نقش قلب خودرو را ایفا می کند و در صورت وجود مشکل در آن عملکرد خودرو به طور کامل مختل شده و قادر به انجام هیچگونه فعالیتی نمی باشد. با این حال گاهی اوقات ممکن است این بخش مهم در خودرو با مشکلاتی رو به رو شود. یکی از این مشکلات بخار کردن موتور می باشد. در این مطلب قصد داریم دلایل بخار کردن موتور خودرو را مورد برسی قرار دهیم و شما را با آن ها آشنا کنیم.

برخی از دلایل بخار کردن موتور خودرو

بخار کردن موتور خودرو می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. یکی از اصلی ترین علت های بخار کردن خودرو، کم بودن میزان آب در سیستم خنک کننده موتور می باشد. در صورتی که سطح آب در مخزن خنک کننده پایین باشد، موتور داغ شده و آب درون آن به بخار تبدیل می شود و لوله های خروجی دود خارج می شود. در ادامه به دیگر دلایل بخار کردن موتور خودرو نیز می پردازیم.

دلایل بخار کردن موتور خودرو

1 . نوع و طراحی موتور

 خوب است بدانید که بخار کردن در برخی موتور ها امری کاملا طبیعی می باشد.در برخی خودرو ها موتور هایی استفاده شده است که طراحی و ساختارشان طوری است که در حین کار کردن و دما و فعالیت زیاد بخار تولید می کنند. می توان برای کاهش بخار تولید شده و جلوگیری از ایجاد آن و البته کاهش دمای موتور از کولانت استفاده کنید. علاوه بر آن می توانید با استفاده از شوینده های مختلف سیستم خنک کننده موتور را نیز شستشو دهید. این کار در کاهش دمای موتور و جلوگیری از بخار کردن آن نیز موثر می باشد.

 2 . داغ شدن موتور

 داغ شدن موتور یکی از دلایل بخار کردن موتور خودرو می باشد. گاهی اوقات ممکن است به دلیل وجود مشکلی در موتور، این قطعه به درستی کار نکند و یا سیستم خنک کننده آن دچار مشکل شود. در چنین مواقعی دمای موتور بیش از حد مجاز بالا می رود و باعث می شود که روغن موتور شروع به بخار شدن کند و حجم آن به تدریج کم شود. در صورتی که چنین مشکلی در خودروی شما ایجاد شود باید سیستم خنک کننده خودرو را به طور کامل برسی کرده و از سالم بودن ان اطمینان حاصل کنید. در صورت خرابی سیستم خنک کننده و داغ شدن موتور، علاوه بر ایجاد بخار در موتور، مشکلات جدی در آن ایجاد می شود.

 3 .سرعت بالای چرخش موتور

 در حین رانندگی ممکن است پیش بیاید که سرعت چرخش موتور بسیار زیاد شود.در صورتی که سرعت چرخش موتور بسیار بالا باشد، فشار هوا در داخل موتور افزایش پیدا کرده و باعث تولید بخار در آن می شود. از این رو خوب است که سرعت چرخش موتور خودروی خود نیز توجه داشته باشید.

 4 .اختلال در سیستم سوخت رسانی

 از جمله دلایل بخار کردن موتور خودرو، اختلال در سیستم سوخت رسانی آن می باشد. سیستم سوخت رسانی خودرو ممکن است به دلایل مختلفی مانند عدم تزریق مناسب سوخت، عدم تعادل در نسبت هوا و سوخت و غیره دچار نقص و اختلال شود و حرارت بالایی در قطعات داخلی موتور ایجاد کند.این امر باعث می شود که آب در سیستم خنک کننده تبدیل به بخار شود و منجر به بخار کردن موتور خودرو شود.

 5 . اختلال در سیستم خنک کننده

 به سیستم خنک کننده و اهمیت آن در موارد قبل نیز اشاره کردیم و گفتیم در صورتی که این سیستم دچار اختلال شود، خودرو با مشکلات جدی علاوه بر بخار کردن موتور رو به رو می شود. به طور کلی وظیفه سیستم خنک کننده جذب گرما و حرارت ایجاد شده از موتور و سایر قطعات می باشد؛ که با انجام این کار از خراب شدن این قطعات جلوگیری می کند. در صورتی که سیستم خنک کننده دچار نقص و مشکلی شود، همانطور که گفتیم گرما و حرارت بالایی که توسط موتور و سایر قطعات ایجاد می شود، جذب نشده و منجر به ایجاد مشکلاتی همچون بخار کردن موتور خودرو می شود. خوب است بدانید که دلیل ایجاد بخار در چنین حالتی، بخار شدن آب موجود در سیستم خنک کننده می باشد.

 6 . آب و هوای سرد

 رانندگی در هنگامی که دمای محیط پایین باشد و هوا سرد باشد نیز می تواند باعث بخار کردن موتور خودرو شود. هنگامی که هوا سرد است، لوله های آب و لوله های سوخت رسانی جمع شده و چسبندگی بالایی پیدا می کنند. این موضوع باعث می شود که از این لوله ها در هنگام روشن کردن خودرو و ایجاد گرما، بخار تولید شود.بخار کردن موتور خودرو یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است در هر خودرویی ایجاد شود.

 این مشکل همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. از این رو توصیه می شود در صورت برخورد با چنین مشکلی در خودروی خود، حتما جهت برسی دقیق خودرو و مشخص شده علت بخار کردن موتور آن به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

در تهران برای سرویس و تعمیر خودروهای چینی ، می توانید به تعمیرگاه عباسی مراجعه نمایید . تعمیرگاه جیلی در تهران – تعمیرگاه جک ، ام وی ام و.. از خدمات تخصصی این مرکز می باشد .
09128172781
www.abbasikhodro.co

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iOPHhCxo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
امیر :
6 ماه پیش
عالی بود و آموزنده مهم این بود گمراه کننده نبود و دلایل مهم و مشخص گفته شد. با تشکر
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه