چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 15 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

امکان دارد طی چند ماه آینده خودروهای دست دوم خارجی نیز راه خود را به بازار خودروی کشور باز کنند. متقاضیان خرید خودرو امیدوار هستند در صورت به نتیجه رسیدن این طرح بتوانند با قید بودجه ای که دارند، به جای خرید یک خودروی مونتاژی یا داخلی، یک خودروی خارجی دست دوم با کیفیت بیشتر را خریداری کنند.

به گزارش فرصت امروز به نقل از فرارو، «رکود معاملات» و «افت قیمت» متاثر از برخی مصوبات اخیر وزارت صمت و شورای رقابت، این روزها به دو کلیدواژه بازار خودرو تبدیل شده است. بلاتکلیفی قیمت محصولات مونتاژی، قوت گرفتن ورود کارکرده ها و همچنین دور دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه از جمله دلایل افت قیمت همراه با رکود معاملات عنوان می شود. بر این اساس همراه با کاهش قیمت، برخی مدعی خروج خودرو از لیست کالاهای سرمایه ای هستند، حال آنکه به نظر می رسد موضوعاتی همچون نرخ ارز، انتظارات تورمی و همچنین بدعهدی سیاستگذار در سامان دهی خودرو، باز هم خودرو را در مدار رشد قیمت قرار دهد.

نگاهی به بازار خودرو در سال جدید حاکی از افت قیمت در این بازار است. به گفته بسیاری از فعالان بازار در شرایط کنونی علاوه بر کاهش قیمت، رکود معاملات نیز بر بازار خودروی کشور سایه انداخته است.

گرچه ممکن است تحویل خودرو، مدت زمان زیادی طول بکشد اما اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار به میزانی است که صرف مدت زمان بیشتر برای دریافت خودرو، باز هم برای مشتریان صرفه اقتصادی دارد. اگر متقاضی خرید خودرو چندان بدشانسی نیاورد که موعد تحویل خودرو به سال آینده برسد، می تواند محصول مورد نظر خود را طی چند ماه با حدود نصف قیمت بازار خریداری کنند. بنابراین در دو مرحله فروش یکپارچه، بازار همراه با کاهش معاملات، افت قیمت را نیز تجربه کرده است. از طرف دیگر اخبار منتشره حاکی از آن است که موضوع واردات خودروهای دست دوم قوت گرفته است. علی جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، روز سه شنبه به «دنیای اقتصاد» گفته بود که لایحه واردات خودروهای کارکرده تا دو هفته دیگر در صحن مجلس بررسی می شود و در صورتی که مجلس و هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت کنند، دولت فرصت یک ماهه ای برای تدوین آیین نامه و سپس واردات این خودروها خواهد داشت.

بنابراین امکان دارد طی چند ماه آینده خودروهای دست دوم خارجی نیز راه خود را به بازار خودروی کشور باز کنند. متقاضیان خرید خودرو امیدوار هستند در صورت به نتیجه رسیدن این طرح بتوانند با قید بودجه ای که دارند، به جای خرید یک خودروی مونتاژی یا داخلی، یک خودروی خارجی دست دوم با کیفیت بیشتر را خریداری کنند. بنابراین این موضوع نیز می تواند از دلایلی باشد که روی کاهش قیمت خودرو و رکود معاملات در بازار خودرو موثر است. موضوع دیگری که بیشترین تاثیر را در کاهش قیمت خودروهای مونتاژی و حتی داخلی داشته، قیمت گذاری این محصولات توسط شورای رقابت است که بهای این خودروها را حتی نسبت به قیمت قبلی نمایندگی  ها با کاهش قابل توجهی همراه کرده و اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار را برای این دست از خودروها بیش از پیش تعمیق کرده است. بنابراین مشتریان ترجیح می دهند برای خرید این خودروها تا تعیین تکلیف نهایی اختلافات بین خودروسازان خصوصی و شورای رقابت صبر کنند.

دلیل آخری که برای کاهش قیمت خودرو و رکود در بازار خودرو می توان برشمرد، واردات خودروهای نو است که پس از کش و قوس های فراوان به نظر می رسد به مرحله عملیاتی نزدیک شده و حتی روز گذشته قیمت پایه چانگان نیز تعیین شد. بنابراین متقاضیان ترجیح می دهند تا ورود خودروهای خارجی و تاثیر آن بر بازار از خرید خودرو خودداری کنند.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/w985JnNf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگان
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه