شنبه, ۱۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 4 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از دنیای خودرو، بازار خودرو در نخستین روز هفته و به دلیل نبود مشتری و رکود، همچنان با افت قیمت درمورد برخی مدل ها همراه بود. خودروهای داخلی تا ۱۳ میلیون تومان، خودروهای چینی تا ۵۰ میلیون تومان و خودروهای خارجی تا ۲۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کردند.

درشرایطی که افزایش نرخ ارز، بازارهای موازی همچون بازار خودرو، طلا و مسکن را ملتهب می کند، هر سیاستی برای کنترل کردن این بازارها، بدون کنترل نرخ ارز، چندان موثر نخواهد بود.

به یقین بازار خودرو، پرالتهاب ترین و پرنوسان ترین بازار سال ۱۴۰۱ بود. ارزیابی ها دراین راستا حکایت از آن دارد که از نیمه فروردین ماه سال قبل تا پایان سال ۱۴۰۱ رشد قیمت در بازار خودرو بی وقفه ادامه داشته است.

کاهش قیمت خودرو در بازار بدون مشتری

آمارها نشان می دهند بازار خودرو سال گذشته پیشتاز در تورم بوده و در بین سایر بازارها از جمله طلا، مسکن، بورس و ارز، بیشترین رشد قیمت را تجربه کرده است.

جهش های متوالی قیمت خودرو سبب شد تقریبا شاهد حذف خودروهایی با ردیف قیمت کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد باشیم و با این شرایط، قیمت خودروهای اقتصادی یا خودروهایی که در گروه میان رده ها قرار داشتند، از مرز ۳۰۰ میلیون تومان نیز گذشت. از سوی دیگر خودروهایی که در نخستین ماه سال گذشته در بازه قیمتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان قرار داشتند، در آخرین ماه سال ۱۴۰۱ از مرز ۶۰۰ میلیون تومان فراتر رفتند و دسترسی به آن ها برای برخی خریداران غیرممکن شد.

علاوه بر چنین مواردی در این مدت شاهد رسیدن قیمت برخی خودروهای داخلی به مرز ۲ میلیاردتومان نیز بودیم. روند رو به رشد نرخ دلار، از عمده دلایلی است که فعالان بازار خودرو جهش قیمت ها از ابتدای امسال را به آن نسبت می دهند. در یک سال اخیر، دلار روند افزایشی عجیبی را به خود گرفت که این امر موجب شد در بازار خودرو هم از این موضوع استفاده شود و در این بازار نیز با رشد قیمت ها روبه رو بودیم.

در حال حاضر باید گفت تجربه دهه ۹۰ و همچنین یکی دو سال اخیر به خوبی نشان داده است که ثبات نرخ ارز به عنوان محرک اصلی تورم، رشد قیمت در سایر بازارهای دارایی را متوقف می کند.

درهمین زمینه، بررسی های میدانی از بازار خودرو حاکی از رکود معاملات و افت ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت انواع خودروهای داخلی، خارجی و مونتاژی در یک ماه گذشته است؛ به طوری که قیمت  برخی خودروها به بهمن ماه پارسال بازگشته است.

رکود سنگین، از رونق افتادن چشمگیر میزان خرید و فروش و قرارگیری معاملات در نقطه صفر، توصیف این روزهای فعالان بازار خودرو از آن است؛ شرایطی که در آن هر روز شاهد افت بیش از پیش قیمت ها هستیم. همچنین باید گفت این شرایط سبب شده است خریداران به امید کاهش بیش از پیش قیمت ها، از خرید دست بکشند و فروشندگانی که نیاز مبرم به پول دارند نیز با قیمت های پایین تری خودروهای خود را عرضه کنند.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TuLwJKBG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه