یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

سرقت ادبی، یا همان استفاده از گفته ها، یافته ها و ایده های دیگران بدون ذکر منبع، یکی از ساده ترین و در عین حال بدترین راه های از بین بردن شهرت علمی و حرفه ای شماست. چراکه داوران مجلات آکادمیک، سختگیری زیادی روی یونیک بودن مقالات علمی اعمال می کنند و مقالاتی که سرقت ادبی آن ها از حد مشخصی بیشتر باشد، سزاوار ریجکت می دانند. این در حالی است که در بسیاری از موارد، سرقت ادبی ناخودآگاه اتفاق می افتد.

حتما شما هم به عنوان یک محقق و پژوهشگر علمی، تلاش زیادی برای ترجمه فارسی به انگلیسی مقاله و چاپ آن کشیده اید و دوست ندارید که حاصل زحمات تان از بین برود. بنابراین باید با راهکارهای جلوگیری از سرقت ادبی آشنا باشید.

علاوه بر پارافریز تخصصی، راهکارهای دیگری نیز پیش روی شما هستند که در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرند. همراه ما باشید.

از روش های نقل قول مستقیم استفاده کنید یا اصلا نقل قول نکنید

روشن است که برای نوشتن یک مقاله جامع و کاربردی، باید ترجمه مقالات زیادی را بررسی کنید و از یافته ها و تجربیات سایر پژوهشگران استفاده کنید. حال در این میان، نویسنده یکی از این مقالات، نکته ای را چنان شیوا بیان کرده که حیف است جمله بندی را تغییر دهید!

کپی کردن چنین جملاتی هیچ اشکالی ندارد. با این حال، نقل قول را فراموش نکنید. البته نقل قول کردن، تنها به ذکر منبع محدود نمی شود؛ بلکه باید جمله کپی شده را نیز داخل گیومه قرار دهید. در غیر این صورت، خواننده این طور تصور می کند که جمله را خودتان نوشته اید.

پارافریز تخصصی

پارافریز تخصصی را بادقت انجام دهید

نکته مهمی که تا به حال ترجمه مقالات زیادی را به مهلکه ریجکت کشانده، این است کپی کردن ۱۵ کلمه متوالی یا بیشتر، سرقت ادبی محسوب می شود. بنابراین ممکن است تنها بخش کوچکی از جمله را تغییر دهید و احساس کنید که دیگر نیازی به استفاده از گیومه ندارید. این در حالی است که پارافریز تخصصی زمانی معنا می یابد که هیچ ۱۵ کلمه متوالی بدون تغییری وجود نداشته باشد.

رفرنس دهی را فراموش نکنید

حتی اگر اصول پارافریز تخصصی را به خوبی رعایت کنید و از علائم نقل قول نیز به درستی استفاده کنید، ممکن است باز هم به سرقت ادبی متهم شوید! این اتفاق زمانی می افتد که بدون رفرنس دهی از ایده شخص دیگری استفاده کنید.

به عنوان مثال، تصور کنید که در حال ترجمه مقاله درباره سیستم حقوقی آمریکا هستید و با وب سایتی که حامل اطلاعات زیر است، مواجه می شوید:

In the American legal system, litigants are generally responsible for paying their own attorney’s fees, regardless of the outcome of the case. This means that people who can’t afford to hire a lawyer may effectively be denied access to justice.

شما نیز با الهام از این بخش، در مقاله خود این طور می نویسید:

People who don’t have enough money to hire lawyers are effectively denied access to justice in America, since litigants are generally required to pay their own lawyers no matter which side wins the case.

در واقع شما با موفقیت جمله اصلی را بازنویسی کردید و قطعا نیازی به گیومه نخواهید داشت. با این حال، همچنان باید به منبع اصلی استناد کنید تا برای خواننده روشن شود که این جمله، حاصل بینش شخصی شما نیست. بلکه از منبع دیگری الهام گرفته شده است.

مراقب کپی پیست ها باشید


احتمالا شما هم مانند سایر پژوهشگران و نویسندگان مقالات آکادمیک، عادت به کپی پیست کردن مطالب جذاب و مفید دارید. این در حالی است که همین عادت به ظاهر ساده می تواند خطری جدی باشد. بنابراین هرگاه جمله ای را کپی پیست می کنید، آن را داخل گیومه قرار دهید و یا رنگ و فونت آن را از سایر بخش های ترجمه مقاله متمایز کنید.

پاورقی را فراموش نکنید

خدمات پارافریز تخصصی در ترجمیک

حتی اگر در حال نوشتن پیش نویس ترجمه مقاله خود هستید، حتما سعی کنید از گزینه پاورقی استفاده کنید. به عبارت دیگر، بهتر است منابع هر پاراگراف را در پاورقی ذکر کنید تا بعدا مشکلی از بابت پیدا کردن آن ها نداشته باشید.

ارائه خدمات پارافریز تخصصی در ترجمیک

کار از کار گذشته و مقاله شما ریجکت شده؟ یا هنوز این اتفاق نیفتاده ولی با کابوس ریجکت شدن مقاله زندگی می کنید؟ تمام تکنیک های فوق را استفاده کرده اید ولی هنوز نگران سرقت ادبی هستید؟ از فردی که به اصول پارافریز تخصصی آشنایی دارد کمک بگیرید و به همه این مشکلات خاتمه بدهید.

اما چنین فردی را از کجا پیدا کنیم؟ موسسه خدمات زبانی ترجمیک، در زمینه ترجمه، ویراستاری، تولید محتوا و پارافریز، بیش از ۲۰ هزار نیروی متخصص دارد. صفر تا صد مراحل استفاده از خدمات این موسسه، به صورت آنلاین است و نیازی به مراجعه حضوری ندارد.

کافیست به صفحه پارافریز تخصصی مراجعه و سفارش خود را ثبت کنید و سپس در زمانی که توسط سایت مشخص می شود، فایل پارافریزشده برای شما ارسال خواهد شد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات این موسسه، از گارانتی کیفیت و زمان تحویل برخوردار هستند. بنابراین، در صورت عدم نارضایتی شما، اصلاحات موردنیاز انجام خواهد شد.

اندازه گیری سرقت ادبی در ترجمیک

برخی از افراد ترجیح می دهند که پیش از استفاده از خدمات پارافریز تخصصی، از میزان سرقت ادبی ترجمه مقاله مطلع شوند. شما هم جزء این دسته از پژوهشگران هستید؟ از ترجمیک کمک بگیرید. این موسسه به کمک ابزارهای iThenticate و Plagiarism Checker X میزان سرقت ادبی مقاله شما را اندازه گیری می کند.

بعد از اطلاع از میزان سرقت ادبی، می توانید با خیالی آسوده تر از خدمات پارافریز استفاده کنید. این خدمات در چهار کیفیت برنزی، نقره ای، طلایی و طلایی+بازخوانی ارائه می شود. هر یک از این کیفیت ها برای کاهش مقدار مشخصی از سرقت ادبی مناسب است.

کیفیت

درصد تغییر

برنزی

۴۰٪

نقره ای

۶۰٪

طلایی

۷۵٪

طلایی+بازخوانی

۸۵٪

 

درباره ترجمیک و خدمات این موسسه سوالات بیشتری دارید؟ با شماره ۰۲۱۶۷۲۳۵۰۰۰ تماس بگیرید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mN1kWl1i
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه