پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
خودروهایی که استاندارد 85 گانه را پاس نمی کنند حق تولید ندارند!

افزایش قیمت خودرو قطعی شد؟

7 ماه پیش ( 1402/6/21 )
 

زمزمه های افزایش قیمت خودرو از چند روز گذشته به گوش می رسد و گویا برخلاف وعده مدیر روابط عمومی شورای رقابت، این شورا قصد دارد برای دومین بار در سال جاری، مجوز افزایش قیمت را صادر کند.

به گزارش فرصت امروز به نقل از تجارت نیوز، برای اولین بار در اردیبهشت 1402، شورای رقابت افزایش قیمت خودروهای داخلی را تأیید کرد. البته در این دوره، نرخ بسیاری از خودروها از جمله محصولات مونتاژی اعلام نشده و تعیین نرخ این خودروها تا تیر ماه به طول انجامید. اما از چند روز گذشته زمزمه های افزایش قیمت خودرو در بسیاری از رسانه های داخلی به گوش می رسد و گویا شورای رقابت قصد دارد برای دومین بار در سال جاری و برخلاف گفته های مدیر روابط عمومی خود قیمت خودروها را افزایش دهد.

افزایش قیمت خودرو قطعی شد؟

افزایش قیمت خودرو قطعی شد؟

برای تأیید نهایی افزایش نرخ درب کارخانه، باید شورای رقابت مصوبه خود را به صورت رسمی منتشر کند؛ اما می توان دو مصاحبه از سپهر دادجوی توکلی را مقایسه کرد که با اختلاف چند روز از یک دیگر منتشر شده اند.

در مصاحبه ای که روز اول منتشر شد، این مقام آگاه افزایش قیمت را قویاً تکذیب کرده و اعلام می کند، اگرچه که خودروسازان می توانند هر سه ماه درخواست افزایش نرخ داشته باشند؛ اما این به معنی تأیید درخواست آن ها از سوی شورای رقابت نیست.

توکلی، مدیر روابط عمومی شورای رقابت در مصاحبه دوم خود از لحن آرام تری استفاده کرده و می گوید که جلسات شواری رقابت هر هفته برگزار می شود و قیمت جدید خودروها به زودی توسط شورا اعلام خواهد شد. بنابراین می توان انتظار افزایش قیمت ها یا به قولی «اصلاح قیمت ها» در آینده نه چندان دور را داشت.

البته این افزایش نرخ درب کارخانه از روز گذشته به صورت موردی درحال اجرا بوده و خودروی ساینا S با حدود 6 میلیون تومان افزایش قیمت، از نرخ 248 میلیون و 694 هزار تومان به 254 میلیون و 760 هزارتومان افزایش یافته است. همچنین پژو پارس با موتور XUP نیز یکی دیگر از خودروهای ایرانی است که افزایش قیمت دارد. تغییرات قیمت کارخانه این سدان ایران خودرو نیز در سه تیپ مختلف به شرح زیر است:

نام خودرو نرخ قبلی کارخانه نرخ جدید کارخانه میزان افزایش قیمت (میلیون تومان)
پژو پارس با موتور XUP ۲۶۰,۲۱۵,۰۰۰ ۲۹۴,۱۳۳,۰۰۰ 33.918
پژو پارس ELX با موتور XUP ۳۲۷,۶۰۰,۰۰۰ ۳۳۳,۸۹۸,۰۰۰ 6.298
پژو پارس سفارشی با موتور XUP ۲۹۱,۱۷۰,۰۰۰ ۳۰۹,۵۴۶,۰۰۰ 18.376


خودروهایی که استاندارد 85 گانه را پاس نمی کنند حق تولید ندارند!

این مورد بارها و بارها توسط رسانه های مختلف تحلیل شده و می توان فهمید که با افزایش تعداد آپشن ها و امکانات ایمنی خودروهای داخلی، نرخ فروش درب کارخانه نیز به ناچار افزایش خواهد یافت. حال محمدرضا درگاهی، معاون سازمان ملی استاندارد در مصاحبه اخیر خود می گوید: هر خودرویی که تا شهریور ۱۴۰۳ نتواند استاندارد ۸۵ گانه را رعایت کند از گردونه تولید خارج شود. (سازمان ملی استاندارد)

این اولتیماتوم، خودروسازان را مجبور به ارتقاء هرچه سریع تر محصولات خود در حد استاندارد 85 گانه می کند و همین امر، دلیلی بر افزایش قیمت خودرو در کارخانه خواهد بود. اشاره به این نکته نیز خالی از لطف نیست که مقصر اصلی التهاب و افزایش قیمت ها در کارخانه و بازار، رسانه نبوده و سیاست گذاری های اشتباه باعث این اتهابات می شود. پیش بینی افزایش قیمت خودرو در بازار تحت تأثیر افزایش نرخ های کارخانه نیز در چنین وضعیتی معقول است.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vaS7WH8g
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه