یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 19 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
نهایی شدن واردات 31 هزار دستگاه خودرو

پیش بینی واردات 60 هزار خودرو، حباب قیمت خودرو از بین می رود

6 ماه پیش ( 1402/7/30 )
 

به گزارش فرصت امروز به نقل از اکو ایران، رییس سازمان توسعه تجارت از نهایی شدن واردات 31 هزار دستگاه خودرو خبر داد. آن طور که مهدی ضیغمی گفت برنامه عرضه این تعداد خودرو تا اواخر پاییز یا اوایل زمستان نهایی خواهد شد.

البته معاون وزیر صمت تاکید می کند بعد تعیین تکلیف این تعداد خودرو سیاست گذار به سراغ برگزاری سایر برنامه های فروش محصولات تولیدی برندهای جهانی خودروساز می رود و عرضه خودروهای وارداتی در همین مرحله متوقف نخواهد شد.

خبر خوش رییس سازمان توسعه تجارت درباره واردات خودروهای برقی نیز این بود که واردات این خودروها نیز از آبان 1402 آغاز می شود. البته در فاز اول قرار است تامین خودرو برای تاکسیرانی در دستورکار قرار گیرد و در ادامه عرضه محصولات برقی برندهای جهانی خودروساز برای متقاضیان عادی نیز در برنامه خواهد بود.

پیش بینی واردات خودرو تا 60 هزار دستگاه، حباب قیمت خودرو از بین می رود

معاون وزیر صمت با باید برنامه ریزی برای تخصیص ارز به واردات خودرو تا حد زیادی خیال شرکت های واردکننده و همچنین متقاضیان این خودروها را راحت کرد. ضیغمی گفت برنامه ریزی واردات خودرو بر عهده شرکت ها است در این زمینه تسهیلاتی برای تامین ارز واردات خودرو نیز دیده شده است.

پیش بینی رییس سازمان توسعه تجارت این است که امکان واردات خودرو تا تیراژ 60 هزاردستگاهی وجود دارد.

براساس اعلام معاون وزیر صمت برخی از شرکت های واردکننده برای واردات حدود 40 هزار دستگاهی ثبت سفارش انجام داده اند و این تعداد محصول ثبت سفارش شده به تدریج به کشور وارد خواهد شد.

رییس سازمان توسعه تجارت از گفت و گو با بانک مرکزی برای تسریع در تخصیص ارز به واردات خودرو خبر داد. به نظر می رسد با توجه به اظهارات ضیغمی مسیر تامین ارز خودروهای وارداتی با همکاری بانک مرکزی هموار خواهد شد.

بررسی ها نشان می دهد تا کنون حدود 200 میلیون یورو برای واردات خودرو تخصیص پیدا کرده است.

اما سخنان معاون وزیر صمت را می توان به عنوان آبی بر آتش شایعات در بازار خودرو قلمداد کرد. بازار خودرو با توجه به روند کُند حضور خودروهای وارداتی در بازار چندان به این اتفاق خوش بین نیست و شایعاتی در بازار خودرو دهان به دهان می گردد که نشان می دهد طرف تقاضا خیلی به ورود و عرضه خودروهای وارداتی خوش بین نیست و اقدام های سیاست گذار خودرویی بیشتر نمایش می داند.

اما با توجه به واردات 31 هزار دستگاه خودرو و اعلام رسمی آن از سوی رییس سازمان توسعه تجارت خیال متقاضیانی که در دور اول برای در اختیار گرفتن این خودروها نام نویسی کردند تا حد زیادی راحت شد. بازار خودرو هم بالاخره از این شک گذر کرد که پای خودروهای 2022 و همچنین محصولات 2023 برندهای جهانی خودروساز به بازار نمی رسد.

البته فراموش نکنیم طولانی شدن فرآیند تحویل خودروهای عرضه شده در سامانه یکپارچه در مرحله اول و همچنین چالش بانک مرکزی برای تامین ارز مورد نیاز شرکت های واردکننده سبب شده تا بازار خودرو به نهایی شدن پروژه واردات خودرو بد گمان شود.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gEBdS4ax
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه