یکشنبه, ۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از تجارت نیوز، قیمت خودرو امروز چهارشنبه 16 اسفند 1402، کار خود را صعودی آغاز کرد. به نظر می رسد با سقف شکنی های پی در پی نرخ دلار در بازار آزاد، بازار خودرو هم تحت تأثیر هیجانات آن قرار گرفته تا بیشتر محصولات در روز جاری گران تر از دیروز به معامله برسند. 

همچنین یک بام و دو هوای ایران خودرو و سازمان استاندارد در رابطه با توقف تولید پژو پارس شوک دیگر این بازار به حساب می آید که علاوه بر خود این محصولات، ارزش سایر مدل ها را هم تحت تأثیر قرار داده است. 

قیمت خودرو تحت تأثیر هیجانات نرخ ارز

با توجه به نزدیکی عید نوروز و فرا رسیدن روزهای پایانی سال، بیشتر کارشناسان با اشاره به تجربه سال های گذشته روند صعودی قیمت دلار را پیش بینی می کنند. با این حال بیشتر آن ها چشم انداز اصلاح تا شب عید دور از ذهن نمی دانند.

بر این اساس بعید است که بازار خودرو هم روند متفاوت تری را نسبت به بازار ارز در پیش بگیرد و با توجه به ارتباط تنگاتنگ دو بازار احتمالاً قیمت خودرو هم پس از یک دوره کوتاه سقف شکنی تا شب عید آرام بگیرد. 

البته بلاتکلیفی خودروسازان در عرضه خودروهای پیش فروش شده و مهم تر از آن یک بام و دو هوای ایران خودرو و سازمان استاندارد در رابطه با تولید یا توقف تولید پژو پارس به محرکی قوی برای شرایط کنونی بازار تبدیل شده است. 

در بازار داخلی امروز در بیشتر محصولات رو به رشد مشاهده می شود. در بین 10 محصول مورد بررسی، تنها دو خودروی پژو 206 تیپ 3 پانوراما و پژو 207i اتوماتیک MC بدون تغییر نرخ نسبت به روز گذشته کار خود را آغاز کرده اند. 

پژو پارس که با خبر بازگشت به خط تولید در دو روز اخیر روند آرامی را در پیش گرفته بود با نامه دیروز ایران خودرو به سازمان استاندارد مبنی بر توقف تولید آن بار دیگر ترمز برید و مدل LX TU5 آن رکورد 820 میلیون تومان را هم شکست. پژو پارس XU7P نیز از شرایط کلی بازار عقب نماند و رشد 0.3 درصدی را در شروع معاملات بر جای گذاشت. 

تارا اتوماتیک V4 که گران ترین محصول داخلی بازار است که در رشد قیمت نیز رکورددار شد و به یک میلیارد و 200 میلیون تومان رسید. 

پژو 207i پانوراما دنده ای، مهم ترین رقیب قیمتی پژو پارس نیز رشد 1.5 درصدی داشت تا همچنان پنج میلیون تومان گران تر از سدان محبوب بازار خرید و فروش شود. 

تارا دنده ای V1، دیگر رقیب قیمتی این دو محصول نیز همین شرایط را در پیش گرفت تا نرخ 850 میلیون تومان را هم پشت سر بگذارد. 

محصولات سایپا هم از قافله بازار خودرو عقب نماندند؛ تیبا هاچ بک امروز در آستانه 400 میلیون تومان قرار گرفت و تیا صندوق دار هم خود را به 387 میلیون تومان رساند. 

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/s1DNaQU5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه