دیگر مانند گذشته نیست که فنی کارها باید حتما مغازه ای در شهر داشته باشند تا بتوانند مشتری پیدا کنند. در حال حاضر بازار کار آنلاین برای متخصصین این فضا را توسعه داده است. پلتفرم های مختلفی که می توانید در آن ها خدمات خود را معرفی کنید و مشتری بگیرید، دیگر جایگزین روش های سنتی شده اند. اگر نمی دانید که چگونه باید وارد بازار کار آنلاین شوید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.
بازار کار آنلاین برای متخصصین در چند سال گذشته گسترش بسیار زیادی پیدا کرده است. به طوری که تقریبا همه نوع خدماتی را در دنیای وب پیدا کرده و از آن استفاده کرد. در همین راستا، مشتریان هم بیش از پیش تمایل دارند تا به جای روش های سنتی از پلتفرم های آنلاین خدمات دریافت کنند.
دلیل این تمایل مردم به سمت فضای وب این است که سرعت بالاتری دارد و همچنین روند دریافت خدمات شفاف تر و مطمئن تر است. افراد از قبل می توانند با تعمیرکار موردنظر خود صحبت کرده و در زمینه نوع خدمات و هزینه آن به توافق برسند.
این بدان معنا است که فرصت های بیشتری برای متخصصان ایجاد می شود اما برگ برنده با افرادی است که زودتر در فضای آنلاین فعالیت خود را شروع کرده اند. هرچه سریع تر در وب فعالیت کنید، اعتماد بیشتری را می توانید به خود جلب کنید. همچنین مشتری های ثابت پیدا کرده و کسب وکار شما رونق می گیرد.
از طریق پلتفرم های مختلفی مانند https://khedmatazma.com/ می توانید از همین امروز وارد بازار کار آنلاین شوید در غیر این صورت مجبور هستید تا برای رسیدن به رقیب های خود چند برابر بیشتر تلاش کنید.
ورود به بازار کار آنلاین برای متخصصین در ابتدا سخت بوده زیرا رقابت در این مسیر بسیار زیاد است. با این حال اگر بدانید که از کجا و چگونه باید شروع کنید، می توانید به یکی از نفرات اصلی در حوزه خود تبدیل شوید.
اگر هم هنوز وارد هیچ حوزه ای نشده اید، همین حالا در یک دوره آموزشی فنی شرکت کرده و به سرعت وارد بازار کار شوید.
پلتفرم ها و فضاهای مختلفی هستند که می توانید در آن ها شروع به کار کنید اما ما در این جا ثبت نام در خدمت از ما به عنوان یکی از کامل ترین پلتفرم ها و بازارهای آنلاین خدمات در ایران را آموزش می دهیم.
در اولین قدم باید در خدمت از ما ثبت نام کنید. برای این کار اپلیکیشن خدمت از ما را از بازار، مایکت یا گوگل پلی دریافت کنید.
هنگامی که نرم افزار دانلود شد، وارد بخش ثبت نام رفته و اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. در همین مرحله باید تخصص و حوزه فعالیت خود را مشخص کنید.
حالا که وارد بازار کار آنلاین برای متخصصین شدید، وقت آن است که خودتان را به بهترین و کامل ترین شکل ممکن معرفی کنید. برای معرفی و ساخت رزومه، از نمونه کارهای خود تصاویر باکیفیت در سایت قرار دهید. سپس حوزه فعالیت، کارهایی که انجام می دهید و هر اطلاعات لازم دیگر را در پروفایل وارد کنید.
به عنوان مثال اگر کار نقاشی ساختمان انجام می دهید، مشخص کنید که نقاش فضای داخلی هستید یا نما و فضاهای بیرونی را هم رنگ می کنید. سپس رنگ هایی که مهارت کار با آن ها را دارید، روش های مختلف نقاشی ساختمان، زیرسازی و هر زیرمجموعه ای که بلد هستید را به طور دقیق تعیین کنید.
برای اینکه بتوانید مشتری بگیرید، باید در پروفایل خود فعال باشید. به این معنا که پاسخ کامنت های مخاطبان را بدهید، نمونه کارهای جدید قرارد هید، از تجربیات و چالش های خود در محیط کار صحبت کنید.
در صورتی که بعضی از خدمات در حوزه کاری شما قیمت ثابتی دارند، حتما آن را اعلام کنید. به عنوان مثال در زمینه تعمیر خودرو، دستمزد تنظیم باد لاستیک اگر نرخ ثابتی بوده، آن را در پروفایل ثبت کنید. اعلام قیمت خدمات باعث می شود تا مخاطبان سریع تر به شما اعتماد کنند.
یک نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که اگر نظر منفی از سوی مشتریان دریافت کردید، با احترام و قانع کننده پاسخ دهید. در صورتی که واقعا اشتباه از جانب شما بوده، عذرخواهی کنید و قول دهید چنین اشتباهی در دفعات بعدی تکرار نشود.
حالا باید منتظر درخواست ها و سفارش ها باشید. سعی کنید در روز همیشه آنلاین باشید تا اگر درخواست اعلام قیمت از سوی مشتریان ثبت شد به عنوان یکی از اولین تعمیرکاران برآورد خود را اعلام کنید. این کار احتمال ثبت درخواست با شما را افزایش می دهد.
در این مقاله درباره ورود به بازار کار آنلاین برای متخصصین صحبت کردیم و گفتیم که پلتفرم هایی مانند خدمت از ما این فرصت را برای متخصصان هر حوزه فراهم می کنند تا بتوانند به صورت مطمئن وارد کار شوند. این پلتفرم ها یک بازار کار آنلاین با چند هزار مشتری هستند که موقعیت خوبی را برای پیشرفت در پیش روی متخصصان فراهم می کند.