پنجشنبه, ۹ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Thu, 30 Jun(6) 2022 /
           
فرصت امروز

تا قبل از ظهور اینترنت، فعالیت اقتصادی اقدامی سخت محسوب می شد. همین امر باعث شد تا فضای بازار به صورت کامل در اختیار چند برند محدود باشد. با این حال امروزه شما می توانید بدون حتی دفتر کار، برای خود یک فروشگاه مجازی ایجاد کنید و محصولات را از طریق بسترهایی نظیر اینستاگرام به فروش برسانید. در این زمینه برخی از شغل ها نیز پدید آمده است که درآمدهای فراتر از حد تصور دارند. برای مثال بلاگرهای غذا، سفر و... از جمله این افراد محسوب می شوند. سال 2022 به علت کاهش خطر ویروس کرونا، نقطه شروع دوباره فعالیت های اقتصادی است. در این راستا طبیعی است که بسیاری از افراد، به دنبال ایجاد کسب و کاری برای خود باشند. درواقع کار کردن برای خودتان، مزیت های به مراتب بیشتری در مقایسه با کارمندی دارد. با این حال یکی از دغدغه های اصلی که باعث می شود تا درصد بالایی از کسب و کارهای کوچک موفق نشوند رشد خوبی را داشته باشند و حتی سال اول فعالیت خود را به پایان برسانند. عدم آگاهی از استراتژی های کاربردی است. درواقع بسیاری از افراد خود را درگیر روش هایی می کنند که ابدا مناسب نوع کسب و کار آنها نبوده و این موضوع باعث می شود تا در وضعیت بسیار بدی قرار گیرند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، فرصت امتحان کردن روش های مختلف را نخواهید داشت. به همین خاطر آگاهی از موارد تضمینی، اهمیت بسیار بالایی را دارد که در ادامه هفت مورد از آنها را بررسی خواهیم کرد. 

1-مخاطبان هدف خود را بشناسید

درواقع بسیاری از برندها تصور می کنند که مشتری خود به سراغ آنها خواهد آمد. این امر در حالی است که شما اگر بازاریابی قدرتمندی نداشته باشید، طبیعی است که نتیجه ای را هم به دست نخواهید آورد. در این راستا توصیه می شود که قبل از هر اقدامی، مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. با این تصمیم، شما می توانید برنامه ها و اقدامات آتی را هدفمند نمایید. برای طی کردن مناسب این مسیر بهتر است که مزایای خود را شناسایی کنید و رقبای خود را تحلیل نمایید. امروزه استفاده از داده، قابل اعتمادترین منبع تصمیم گیری محسوب می شود که ابدا نباید از آن غافل شوید. همچنین علی رغم تمامی مزیت های بازاریابی آفلاین، لازم است تا از بازاریابی آنلاین نیز غافل نشوید. 

مطلب مرتبط: چالش های کسب و کارهای کوچک و راهکارهای غلبه بر آن

2-از بازاریابی ایمیل سرد استفاده کنید 

یکی از کم هزینه ترین و در عین حال تاثیرگذارترین روش های بازاریابی آنلاین، ارسال ایمیل است. درواقع هر فردی که به اینترنت متصل است، حتما یک ایمیل دارد. این امر در حالی است که احتمال دارد تمامی افراد از شبکه های اجتماعی استفاده نکنند. در این راستا شما می توانید با ارسال ایمیل، شانس دیده شدن بسیار بالایی را داشته باشید که خود در زمینه شروعی قدرتمند، تاثیرگذار است. با این حال بازاریابی ایمیل سرد به شرایطی اطلاق می شود که افراد انتظار پیامی از سوی شما را ندارند و آشنایی قبلی صورت نگرفته است. تحت این شرایط تیتر و متن پیام شما باید به نحوی باشد که توجهات را به خوبی به سمت خود جلب نماید. در این راستا انواع برندها را می توان پیدا کرد که آدرس های ایمیل مختلف را در اختیار شما قرار می دهند. با این اقدام شما می توانید بدون نیاز به تلاش خاصی، به تعداد زیادی ایمیل در منطقه فعالیت خود، دسترسی داشته باشید. نکته طلایی در این بخش، پیگیری اقدامات شما است. درواقع شما باید بدانید که تا چه حد موفق بوده اید و درصد مشتری سازی، به چه صورت است. درواقع اگر در این زمینه کمتر از 20 درصد نتیجه گرفته اید، لازم است تا به دنبال تغییر روش خود باشید. 

3-از تمامی قابلیت های اینترنت استفاده کنید 

از دیگر مواردی که باید مورد توجه قرار دهید این است که اینترنت، ابزارهای مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد. برای مثال شبکه های اجتماعی، تنها یک نمونه آن محسوب می شود که تنوع بسیار بالایی را دارد. تبلیغ در گوگل نیز از دیگر اقداماتی است که شما می توانید انجام دهید. با این حال بهتر است که در کنار تبلیغ، به دنبال بهبود سایت خود از طریق رعایت اصول سئو باشید. با این اقدام از دل خود سایت و محتواهایی که تولید می کنید هم می توانید مخاطب و در نهایت مشتری داشته باشید. در این زمینه با یک بودجه بندی حرفه ای و حذف هزینه های اضافی و عدم توجه به اقدامات کم تاثیر، بسیار مهم است. درواقع ملاک شما ابدا نباید رایج بودن یک اقدام باشد. برای مثال امروزه پخش کردن تراکت، یک روش منسوخ شده محسوب می شود. 

4-از اینفلونسرها غافل نشوید 

از دیگر مواردی که باید مورد توجه قرار دهید، همکاری با اینفلوئنسرها است. درواقع این افراد در شبکه های اجتماعی مختلف، توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرده اند. دلیل آن نیز به خاطر فعالیت حرفه ای، مداوم و سرگرم کننده آنها است. تحت این شرایط تبلیغ از سوی آنها می تواند شانس دیده شدن بسیار بالایی را برای شما به همراه داشته باشد. در این زمینه اگر برای انتخاب اینفلوئنسر با مشکل مواجه هستید، می توانید از آژانس های بازاریابی کمک بگیرید. با این حال این موضوع نیز برای شما هزینه هایی را در پی دارد. درواقع بهتر است که شخصا با کمی تحقیق، اینفلوئنسرهای موردنیاز را انتخاب کنید. در این زمینه نیز انواع سایت ها وجود دارد که شما را کمک می کنند. 

5-با کسب و کارهای محلی ارتباط بگیرید 

یکی دیگر از اقدامات بسیار مهم، همکاری با کسب و کارهای محلی است. با این حال در این زمینه لازم است تا به دنبال برندهایی باشید، که رقیب مستقیم شما محسوب نمی شوند. این موضوع کمک خواهد کرد تا بتوانید روابط خود را گسترده تر کرده و از مخاطبان کسب و کارهای دیگر، استفاده کنید. با این حال فراموش نکنید که تمامی این اقدامات باید در سایه یک برنامه ریزی درست باشد. درواقع هیچ برندی تمایل ندارد که با کسب و کاری غیرحرفه ای و ضعیف همکاری داشته باشد. 

6-دلیل خرید ایجاد نمایید 

چه دلیلی وجود دارد که افراد برندهای باسابقه و مطرح را رها کنند و از کسب و کار نوپای شما خرید نمایند؟ این امر موضوعی است که باید به خوبی نسبت به آن فکر کنید. درواقع بدون وجود مشوق و انواع تخفیف ها، شما عملا مزیت رقابتی در اختیار نخواهید داشت. در این زمینه با بررسی حاشیه سود، بدون شک می توانید اقدامات متنوعی را انجام دهید. در این راستا حتی می توانید تخفیف ها را به ازای اقدامات افراد انجام دهید تا این اقدام شما با رشد بیشتر صفحات نیز همراه باشد. 

مطلب مرتبط: ترندهای اساسی برای کسب و کارهای کوچک

7-تولید محتوا داشته باشید

درواقع امروز دیگر تبلیغ مستقیم اعتمادسازی جهت خرید را به همراه ندارد. درواقع اعتمادسازی در رابطه با فروش اینترنتی، یک چالش کاملا جدی است. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تولید محتوا باعث می شود تا افرادی که حتی احساس نیاز به محصولات شما را هم ندارند، به مشتری تبدیل شوند. با این حال برای اقدام در این زمینه، شما با انواع فرمت ها مواجه هستید و لازم است تا در تمامی آنها فعالیت داشته باشید. درواقع این امر که صرفا ویدئو تولید کنید، ابدا جذاب نخواهد بود. با بررسی اقدامات انجام شده از سوی سایرین و تلاش برای ایجاد کمی تفاوت، می توانید نتایج بسیار خوبی را به دست آورید. در آخر توصیه می شود که تیم تولید محتوا داشته باشید تا  در این زمینه بتوانید کاملا حرفه ای و مداوم، فعالیت کنید. یکی از محتواهایی که باید بسیار مورد توجه قرار دهید، ترندها هستند که می تواند به یک باره نگاه هایی فراتر از حد تصور را برای شما به همراه داشته باشد. 

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EEVgwSms
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه