شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

همکاری با یک تیم طراحی آگهی

6 سال پیش ( 1396/2/31 )
پدیدآورنده : علی آل‌علی  

یافتن و همکاری با یک تیم طراحی آگهی مانند کار در یک بند موسیقی است. یکی از افراد گروه ترکیب کلمات را پیدا کرده، دیگری متن شعر را طراحی می کند و در نهایت هم هر کدام از نوازندگان نت های خود را آماده می کنند. به این ترتیب از هیچ، یک موسیقی زنده و تپنده خلق خواهد شد. من یک موسیقیدان نیستم ولی اگر قواعد ساخت موسیقی را به خوبی رعایت کنید در نهایت می توانید امیدوار باشید که مخاطب رمز کارت اینترنتی اش را در اختیارتان قرار دهد. این به معنای واریز قیمت آلبوم به حساب شما است.

رویه ای که بیان شد تا حدودی یک دید مثبت به کار یک بند موسیقی بود. از سوی دیگر، اگر شما در نگارش متن شعرتان اصول اساسی را رعایت نکنید، نتیجه کار چیزی جز ناراحتی مخاطب را در پی نخواهد داشت. این به معنای عدم استقبال افراد از آلبوم و به تبع آن شکست تان در بازار فروش خواهد بود.

ایده

ایده این شماره براساس طرح برند Colophon نوشته شده است. این شرکت در زمینه مشاوره طراحی آگهی فعالیت دارد. در طول 20 سالی که با رأس اسپیرز، طراح مطرح برندColophon، همکاری داشته ام، وی نکات بسیار مهمی را در زمینه طراحی درست به من آموخته است. برخی از نکات و پندهایی که از این طراح بزرگ دریافت کرده ام، در هیچ کلاس درسی به دست نخواهد آمد.

این آموزش تنها شامل چیستی طراحی آگهی نبود. در واقع من خلاصه تجربه اسپیرز را از خود وی دریافت کردم. بر این اساس طراحی آگهی تنها در مورد کسب سود بیشتر و فروش محصولات نیست. ایده یک آگهی بیانگر ماهیت کلی یک محصول بوده و ایجاد کننده پیمان میان تولیدکننده و خریدار است.

در اینجا به پنج نکته مهمی که راس به من آموخت اشاره خواهم کرد:

1- تلاش برای تأکید روی تمام ویژگی های یک محصول در واقع هیچ نتیجه مشخصی را در پی نخواهد داشت. به عبارت ساده، شما باید روی یک ویژگی مشخص محصول تمرکز کرده و روی همان مانور دهید. آگهی ای که از این شاخه به آن شاخه رفته و تلاش کند در تیتر خود به تمام ویژگی های محصول اشاره کند، هیچ دستاوردی را برای شرکت تولیدکننده به همراه نخواهد داشت.

2- اشتباهی که بسیاری از بازاریاب ها و طراحان جوان مرتکب می شوند، تلاش برای بزرگ نمایی لوگوی شرکت تولیدکننده در تبلیغات است. اگر شما هم به این موضوع علاقه خاصی دارید، باید به طور کلی ناامیدتان سازم. در واقع هیچ فردی به لوگوی شرکت توجه نمی کند. تنها چیزی که مخاطب را جذب خواهد کرد، متن قوی و از آن مهم تر تیتر تحریک کننده است.

3- تقاضا دارم متن آگهی را خوانا تایپ کنید. استفاده از فونت های عجیب وغریب را به زمانی دیگر موکول کنید، همچنین توجه داشته باشید که سایز متن از اهمیت بالایی برخوردار است. نباید انتظار داشته باشید که مخاطب برای مطالعه آگهی تان از عینک استفاده کند. آگهی ناخوانا مساوی با ریزش مخاطب خواهد بود.

4- طراحی آگهی روی کاغذ A4 به معنای این نیست که باید از تمامی فضای موجود استفاده کنید. همانطور که در دوران دانشجویی دوست داشتید که جزوه چاپی بیشتر شامل فضای خالی باشد، در دنیای تبلیغات نیز بر همین روند تأکید کنید. صادقانه بگویم، هیچ کس متن آگهی ای را که یک صفحه کامل باشد مطالعه نخواهد کرد.

5- آگهی تان را ساده نگه دارید. توجه داشته باشید که هدف شما از طراحی آگهی کسب سود است نه درو کردن جوایز طراحی آگهی. در بسیاری از موارد آگهی های موفق در زمینه کسب وکار آنهایی بوده اند که در زمینه کسب جوایز بدترین عملکردها را داشته اند.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- دقت داشته باشید که تیم طراحی تان براساس آنچه شما در نظر دارید، فعالیت کند. در واقع به هر یک از اعضا برگه ای کوچک شامل آنچه از آنها انتظار دارید، ارائه دهید. بر این اساس کمتر شاهد ناهماهنگی میان اعضای تیم خواهید بود.

- تیم خود را براساس نیازهای تان انتخاب کنید. برای مثال اگر در حال طراحی یک آگهی آنلاین هستید، افرادی را برای همکاری برگزینید که حداقل اطلاع را از پیش نیازهای کامپیوتری داشته باشند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/esvSD2rQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه