یکشنبه, 05 شهریور 1396 - 14:32

به نظر شما بهترین راه برای برند سازی چیست؟ خیلی ساده است. پاسخ امیر قمصری؛ تولید محتوای باکیفیت و شگفت انگیز.

حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.

اما در حقیقت حتی اگر نسبت به کاری که انجام می دهید کاملا آگاه باشید، باز هم بازاریابی محتوایی یک فعالیت دلهره آور است زیرا هنوز نیاز به صرف هزینه زیاد دارید.

کمپانی بزرگ Distribion از محتوا برای افزایش ترافیک وبلاگ خود تا 2000 درصد و بهبود درآمد تا 40 درصد استفاده کرد. کمپانی دیگری به نام Qualtrics  بیش از 2500 مخاطب با پرداخت کمتر از 1.3 دلار به ازای هر تبدیل به دست آورد. همچنین شرکت Kraft اعلام کرد که تکنیک های بازگشت سرمایه در بازاریابی محتوا بیش از چهار برابر بیشتر از تکنیک های تبلیغاتی استفاده شده دیگر، مؤثر بوده است.

در این مقاله در رابطه با نحوه انجام بازاریابی محتوا با بودجه محدود با شما دوستان عزیزم صحبت خواهم کرد. لطفا با دقت تمام این نکات را مطالعه کنید.

نکته اول: شناسایی تأثیرگذارترین نوع محتوا برای کسب و کار خود

همانطور که می دانید انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که می توانید از آنها در بازاریابی استفاده کنید. انواع محتوا عبارتند از پست های وبلاگ، ویدئوها، اسلایدشوها، اینفوگرافی ها، انیمیشن ها، پادکست ها، کتاب های چاپی و تصاویر.

ارائه چندین نوع از محتوا به شما کمک خواهد کرد که بتوانید میزان بازدیدکنندگان آنلاین خود را افزایش دهید، اما هر کدام از آنها بازدهی متفاوتی خواهند داشت.

نخستین کاری که باید انجام دهید ارزیابی هر کدام از انواع محتوا براساس زمان و هزینه است. سپس تعیین کنید که هر کدام از رقبای شما با استفاده از هر کدام از انواع محتوا چه میزان ترافیک، به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی، نظر و لینک ورودی به دست آورده اند.

مرحله دوم آزمایش دو یا سه نوع محتوایی است که دارای تأثیرگذاری بیشتری در کسب و کار شما هستند. در واقع شما باید هر کدام را از نظر هزینه، تأثیرگذاری و بازگشت سرمایه مقایسه و سپس بهترین ها را از بین آنها انتخاب کنید. بعد از آن براساس نوع یا انواع انتخابی شروع به تولید محتوا کنید.

نکته دوم: توجه به کیفیت، نه کمیت

اکثر بازاریابان فکر می کنند که با تولید هر چه بیشتر محتوا می توانند به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنند، درحالی که این کار باعث اتلاف زمان و سرمایه می شود.

تقلید مهم ترین خطر برای شما خواهد بود. به عنوان مثال، ممکن است آنالیز های سئو شما نشان دهد که یک وبلاگ نویس شناخته شده مانند امیر قمصری اقدام به انتشار بیش از پنج پست در هفته می کند. احتمالا شما هم دست به این اقدام زده و در هفته پنج پست را منتشر خواهید کرد اما در پایان خواهید دید که تعداد زیادی محتوای بدون کیفیت منتشر کرده اید. این واقعا برای هیچ کسی خوب نیست.

به جای آن، بازاریابی محتوای خود را بر پایه تمرکز بر کیفیت محتوا بنا کنید. توجه به کمیت فقط باعث هدر رفتن بودجه شما خواهد شد.

برای روشن شدن موضوع کافی است به صحبت های برایان دین توجه کنید. فردی که شرکت Backlinko  را حدود سال 2012 تأسیس کرد، اما کمتر از 40 پست در وبلاگ خود منتشر کرده است.

اکنون می دانم که به خاطر عدم وجود بودجه Dean اقدام به انتشار تعداد کمی پست نکرده است، بلکه به این خاطر بوده است که او می دانسته کیفیت محتوا از کمیت ارزش بیشتری دارد و همین مسئله باعث افزایش موفقیتش شده است.

بنابراین توصیه من این است که در صورت داشتن بودجه نامحدود باز هم به کیفیت محتوا به جای کمیت اهمیت بدهید.

قانون 80 به 20 می تواند به شما کمک کند؛ 80 درصد از نتایج کار شما از 20درصد از تلاش شما به دست می آید. بنابراین تلاش بیشتر برای تولید محتوا سبب کاهش نتایج می شود.

نکته سوم: افزایش بهره وری

اگر شما مسئول رسیدگی به مسائل بازاریابی هستید، بهره وری باید مهم ترین نگرانی شما باشد. اگر شما زمان خود را برای ایجاد، برنامه ریزی و بهبود محتوا صرف می کنید، نیازمند آن هستید که راه هایی را برای کاهش زمان سپری شده برای هر کدام از این کارها پیدا کنید. این کار استفاده بهتر از منابع را تضمین می کند.

یکی از تکنیک ها برای افزایش بهرهوبری، بررسی جامع و کامل موضوع موردنظر شما برای تولید محتوا است. به این شکل که با انجام مطالعه در رابطه با موضوع اصلی تمامی جزییات و ابعاد آن را در نظر بگیرید، سپس ایده هایی را که می توانید در رابطه با آن برای موضوع اصلی محتوا تولید کنید یادداشت کنید. بعد از آن با تدوین یک طرح زمانبندی برای تمامی ایده های موجود شروع به تولید محتوا کنید. این گونه زمان کمتری را صرف تولید محتوا در رابطه با یک موضوع خاص خواهید کرد. علاوه بر آن کیفیت محتوا بهبود می یابد و از صرف هزینه های اضافی جلوگیری می شود.

همچنین برای افزایش و بهبود بهره وری می توانید در مواقع حساس و لازم کار را به افراد یا شرکت های دیگر واگذار کنید. این استراتژی برای مواقعی که زمان کافی در اختیار ندارید یا فاقد مهارت لازم هستید، بسیار مفید است، چراکه ارائه کار بدون کیفیت باعث افزایش هزینه های شما در درازمدت خواهد شد.

نکته چهارم: به دست آوردن محتوای باکیفیت به صورت رایگان

استخدام نویسنده برای تولید محتوای باکیفیت همیشه یک گزینه در دسترس برای شما خواهد بود. اما چقدر بهتر خواهد شد اگر بتوانید محتوای باکیفیت از نویسندگان بزرگ را به صورت رایگان در وبلاگ خود منتشر کنید؟

یکی از این راه ها انتشار پست مهمان است. به دلیل اینکه معمولا وبلاگ نویسان مشهور جهت انتشار پست دیگران پول طلب می کنند. شما می توانید از این فرصت استفاده کرده و با انتشار پست نویسندگان خوب و آگاه در وب سایت خود هم ترافیک و مخاطب بیشتری به دست بیاورید و هم آنکه به این نویسندگان جهت کسب شهرت کمک فراوانی خواهید کرد. در واقع انتشار پست مهمان یک بازی برد- برد خواهد بود.

تنها نکته مهم آن است که فقط پست های باکیفیت و دارای ارزش را منتشر کنید.

نکته پنجم: اولویت بندی تکنیک های بالا

میزان کارآمد بودن بازاریابی محتوا بستگی زیادی به کیفیت محتوا دارد چون همانطور که می دانید محتوای باکیفیت سبب ایجاد اعتماد و اقتدار برای برند شما خواهد شد. بنابراین با پاسخگویی به این سوالات می توانید مشخص کنید که کدام تکنیک ها را باید در اولویت قرار دهید.

-چگونه می توانید محتوای باکیفیت با استفاده از منابع موجود تولید کنید؟

- آیا میزان کیفیت محتوای شما به اندازه کافی بالا است؟

- آیا کیفیت محتوا را در اولویت قرار داده اید؟

- آیا از زمان به صورت مؤثر استفاده می کنید؟

-  آیا باید از تکنیک برون سپاری برای انجام کاری استفاده کنید؟

با استفاده از این تکنیک ها متوجه خواهید شد که نرخ برگشت سرمایه شما بهبود خواهد یافت و در عوض هزینه و زمانی که صرف می کنید، کاهش می یابد. همچنین این تکنیک ها کمک می کنند تا بتوانید از منابع محدود بهترین استفاده را داشته باشید.

اگر بدنبال تیم برای تولید محتوا هستید اینجا را کلیک کنید. تیم تخصصی روزنامه فرصت امروز در خدمت شماست

همه مطالب سایت درباره بازاریابی محتوا

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید