چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 1 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز


    به قلم: امی کینگ

    فارغ التحصیل زبان شناسی و مجری پویش های بین المللی بازاریابی

«بازاریابی محتوا یک پویش تبلیغاتی نیست، بلکه یک تعهد درازمدت است.»

هر بازاریاب دیجیتالی با جان هال (John Hall) هم عقیده است که بازاریابی محتوا اگر به خوبی اجرا شود می تواند به یکی از قوی ترین سرمایه های کسب وکار تبدیل شود. هدف بازاریابی محتوا ایجاد محتوایی است که افراد را به وب سایت شرکت جذب کند و سبب ایجاد ارتباط آنها با شرکت می شود. ارائه محتوای آگاهی بخش و مناسب به مخاطبان و مشتریان بالقوه یک روش تضمین شده برای ایجاد سریع و مؤثر ارتباطی قوی با مخاطب است. بازاریابی محتوا به شما فرصت می دهد که دانش و تخصص خود را نشان داده و به خلأهای فکری و سؤالاتی که حتی خود مخاطب هم از وجود آنها آگاه نبوده پاسخ دهید.

حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.

دیده شدن

به کارگیری یک راهبرد سئوی قوی باعث بهتر دیده شدن محتوا در موتورهای جست وجو خواهد شد و در مقابل، اعتبار و شهرت کلی شرکت را از لحاظ ارائه اطلاعات معتبر افزایش خواهد داد.

بازاریابی محتوا به شما این فرصت را می دهد که سؤالات مطرح شده از جانب مخاطبان را در طی مراحل خریدشان پاسخ دهید؛ یعنی محتوایی که شما می آفرینید دقیقا به حل مشکلات خریداران می پردازد. هر قدر در روند تولید محتوا، کلیدواژه های طولانی تری را مدنظر قرار دهید، احتمال کسب امتیاز بالاتر در رده بندی موتورهای جست وجو را از آن خود خواهید کرد. محتوای خود را طبق میزان ارزش آن برای خریداران و ارتباط آن با مرحله خاصی از خرید، دسته بندی کنید. نکته مهم آن است کلیدواژه هایی را که بیشتر جست وجو شده اند در محتوای تان بگنجانید (برای شناسایی این کلیدواژه های پرجست وجو می توانید از ابزارهای خاصی استفاده کنید). البته باید اطمینان حاصل کنید که محتوای تولیدی شما واقعا مشکلی را حل می کند یا حاوی اطلاعات مفیدی است.

مطلب مرتبط: ۱۰روش خلاقانه بازاریابی محتوا برای رشد کسب وکارهای کوچک

ترافیک ارجاعی

تولید محتوا در حوزه های تخصصی کسب و کار شما باعث می شود که افراد دیگر از محتوای شما نقل قول کنند و این محتوا به یک منبع تبدیل شود. اگر محتوای خوبی تولید کنید، وب سایت های دیگر با حجم بازدید بالاتر از محتوای شما نقل قول کرده و مخاطبان خود را به آن ارجاع می دهند و خوانندگان آنها به احتمال زیاد به وب سایت شما رجوع می کنند. هر قدر به محتوای شما ارجاعات بیشتری داده شود، رتبه بندی آن محتوا در موتورهای جست وجو ارتقا پیدا می کند. همچنین بازدیدکنندگان محتوا افزایش می یابد و اعتبار وب سایت به طور کلی بالاتر می رود.

رشد شبکه های اجتماعی

استفاده از حساب های کاربری کسب وکار در شبکه های اجتماعی برای نشر محتوا باعث بیشتر دیده شدن آن محتوا خواهد شد. شبکه های اجتماعی، مخاطبان شما را از فرصت به اشتراک گذاری محتوا با دوستان شان بهره مند می کنند و همین موضوع باعث می شود که مخاطبان به کسب اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعاتی که شما ارائه می دهید، تشویق شوند و به دنبال کردن صفحات اجتماعی شما علاقه نشان دهند. به مرور زمان و با به اشتراک گذاری محتوای شما، تعداد افرادی که شبکه های اجتماعی شما را دنبال می کنند افزایش یافته و شما با افزایش میزان مطالعه محتوا و افزایش بازدیدکنندگان مواجه می شوید.

خدمات نوین روزنامه فرصت امروز در زمینهبازاریابی محتواییرا ببینید

هدایت افکار جمعی

هدایت افکار جمعی یکی از نتایج مطلوب بازاریابی قوی محتواست. رهبران فکری توسط دنیس بروس (Denise Brosseau) به عنوان «... رهبرانی مطلع و تهاجمی و کاریزماتیک در حوزه کاری شان» توصیف شده است. با انتشار محتوای آگاهی بخش، شرکت شما می تواند به عنوان رهبر فکری صنعت کاری شما شناخته شود. این موضوع بسیار سودمند و اعتبارآور است. در واقع چنین شهرتی باعث افزایش دیده شدن محتوا می شود. جایگاه خود را به عنوان قوی ترین منبع اطلاع رسانی اینترنتی در حوزه کاری تان تثبیت کنید؛ این کار باعث اعتمادسازی در بین مخاطبان شده و هدایت افکار مخاطبان را تسهیل می کند. شما به منبع انتشار اطلاعات جریان ساز و معتبر تبدیل شده و می توانید پاسخگوی سؤالات مشتریان باشید.

اعتمادسازی در بین مشتریان

اعتمادسازی بین مشتریان با اختلاف زیاد از سایر دلایل، مهم ترین دلیل ایجاد یک برنامه راهبردی بازاریابی محتواست. روش های سنتی تبلیغات می توانند باعث افزایش آگاهی جمعی در مورد یک برند شوند، اما این روش ها نمی توانند تجربه شخصی و آموزنده بازاریابی محتوا را خلق کنند. محتوای هدف-محور و آگاهی بخشی که به دست مخاطب صحیح برسد، به آنها بینش عمیقی در مورد وسعت دایره دانش شما و راه حل هایی که شما ارائه می دهید خواهد داد.

70 درصد مصرف کننده ها در نتیجه بازاریابی محتوا به شرکت نزدیک تر شده و این رابطه باعث افزایش احتمال خرید آنها خواهد شد. با ایجاد یک رابطه شخصی با مصرف کننده و ارائه راه حل برای مشکلات آنها، شما می توانید طرفدارانی برای برندتان ایجاد کنید که تجربه خود را در اختیار سایرین گذاشته و برند شما را به طیف جدید از مصرف کنندگان بالقوه معرفی خواهند کرد. جذب طرفداری مشتریان، هدف اصلی بازاریابی محتواست و در مقایسه با روش های سنتی بازاریابی، باعث ایجاد مشتریان راغبِ بیشتری خواهد شد. 

بازگشت سرمایه عالی

با در نظر گرفتن این نکته که بازاریابی محتوا در مقایسه با سایر انواع بازاریابی، بازده سرمایه بیشتری به همراه خواهد داشت، بازاریابی محتوا می تواند نسبتا کم هزینه باشد. برون سپاری کار تولید محتوا می تواند باعث افزایش هزینه ها شود، اما تولید محتوا در داخل شرکت باعث پایین نگه داشتن هزینه ها شده و این اطمینان را به شما می دهد که مخاطبان، صحیح ترین و به روزترین محتوا را دریافت می کنند.

بازده سرمایه باید به صورت کل نگر محاسبه شود. گرچه ارقام فروش از اهمیت زیادی برخوردارند، اما تأثیر بازاریابی محتوا بر رده بندی سئو یا افزایش تعامل مخاطبان در شبکه های اجتماعی و افزایش طرفداری از برند را نیز باید در این محاسبات در نظر گرفت. طرفداری مخاطبان یکی از معیارهای مهم موفقیت است و نادیده گرفتن این معیارهای کیفی باعث بروز اشتباه در تحلیل و بررسی راهبردهای بازاریابی می شود.

بازاریابی محتوا بدون چالش نیست

بازاریابی محتوا یک کار روزمره آسان نیست. باید وقت زیادی صرف آن کرده و اطمینان حاصل کنید که دانش لازم برای تولید مستمر محتوای باکیفیت را در اختیار دارید. باید در نظر داشته باشید که آیا منابع مالی و انسانی، زمان و دانش لازم برای تولید چنین محتوایی را در اختیار دارید یا خیر. اگر فکر می کنید که در این راه به چالش بر می خورید، به فکر برون سپاری این کار باشید.

مطلب مرتبط: اصولی برای خلق بازاریابی محتوایی در سال جدید

ممکن است نتایج بازاریابی محتوا را به سرعت مشاهده نکنید. جمع آوری طرفدار و جذب مخاطب، روندی زمانبر است و نتایج آن یک شبه به دست نمی آید. البته اگر زمان لازم را صرف بازاریابی محتوا و جذب مخاطب کنید، قادر خواهید بود که بیشترین بازده سرمایه را به دست آورید.

مجبور نیستید به بازاریابی محتوا بپردازید

اما اگر این کار را بکنید ما به دلایل گوناگونی اتخاذ یک راهبرد منسجم را به شما توصیه می کنیم. یک برنامه راهبردی به شما کمک می کند که در مورد انتشار محتوا و بسترهای مورد استفاده برای ارتباط با مخاطبان برنامه ریزی کنید. شما باید محتوایی تولید کنید که به مخاطبان شما مرتبط است، بنابراین باید وقت کافی برای تحقیق در مورد نیازهای مخاطبان صرف کنید. راهبرد بازاریابی محتوا ممکن است با سایر راهبردهای بازاریابی شما متفاوت باشد و البته، داشتن یک برنامه راهبردی با اهداف مشخص و خروجی معین، باعث می شود که معیارها و چگونگی اندازه گیری بازده سرمایه (ROI) شفاف تر شود.

اگر بدنبال تیم برای تولید محتوا هستید اینجا را کلیک کنید. تیم تخصصی روزنامه فرصت امروز در خدمت شماست

همه مطالب سایت درباره بازاریابی محتوا

 

منبع : stormid
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nMUsjaIy
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه