شنبه, ۱۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 4 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

قدم نخستین شناخت مشتریان تان است.

اگر کارتان بازاریابی محتوا است، حاضرم شرط ببندم که استراتژی مکتوبی برای انجام کارتان ندارید. خبر بد این است که نداشتن استراتژی بیش از چیزی که فکر می کنید به بازاریابی محتوا صدمه می زند.

در یک گزارش اعلام شد که 61درصد بازاریابان موفق محتوا برای خودشان استراتژی مکتوب دارند و تنها 13درصد از بازاریابان ناکام، دارای استراتژی بودند. افزون بر این 72درصد از بازاریابان موفق محتوا، این موفقیت خود را مرهون داشتن استراتژی های مکتوب می دانند. به عبارت دیگر، وقت آن است که استراتژی بازاریابی محتوای تان را به شکل مکتوب و مدون درآورید.

خبر خوب این است که هیچ نیازی نیست این استراتژی طولانی و پیچیده باشد. در اینجا تمرین موجزی ارائه شده است که با کمک آن می توانید استراتژی مختص خود را بنویسید. سوالات زیر را نوشته و به آنها پاسخ دهید و با گذشت زمان استراتژی خود را ارتقا ببخشید.

1- مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

کاملا متمرکز شوید. شاید این سخت ترین بخش باشد، اما مرکزیت تمام استراتژی تان است. بهترین و سریع ترین راه برای یافتن پاسخ این سوال این است که در مورد مشتریان فعلی خود کسب اطلاع کنید. اما اگر در حال حاضر مشتری ندارید یا اینکه اطلاعاتی از مشتریان تان در دسترس نیست، باید بیشتر جست وجو کنید.

مطلب مرتبط:استراتژی بازاریابی محتوا با کمترین بودجه

شخصیت دادن به تکنیک های بازاریابی می تواند این کار را انجام دهد، اما چند راه سریع برای شروع تحقیق پیرامون مخاطبان هدف وجود دارد. موارد مطالعه ای رقبا را بررسی کنید، گزارش های تحلیلی صنعتی را بخوانید، به انجمن ها و شبکه های آنلاین حرفه ای سری بزنید، از این سایت های مخاطبان فیس بوک استفاده کنید، تحقیق و مصاحبه انجام دهید و از طریق ایمیل و شبکه های اجتماعی با مخاطبان هدف تان ارتباط برقرار کنید.

چند چیز که باید بدانید عبارتند از:

- چه چیزی باعث می شود کالا یا خدمات شما را خریداری کنند؟

- چه نتایجی را از کالا یا خدمات شما انتظار دارند؟

- چه جنبه هایی از کالاها یا خدمات رقیب را حیاتی دانسته و انتظار خریداران از هر کدام چیست؟

- چه نگرانی ها و تصوراتی باعث می شود که فکر کنند کالا یا خدمات شما برای شان گزینه مناسبی نیست؟

هرکاری که می کنید، خیلی درگیر نشوید. کم کم شروع کرده و با چند نفر مشورت کنید، سپس دیتابیس خود را بسازید.

2- آنها (مخاطبان تان) زمان آنلاینی خود را چگونه و کجا صرف می کنند؟

پاسخ این سوال در مرحله قبل، یعنی شناسایی مخاطبان نهفته است. اینکه زندگی آنلاین آنها کجا سپری می شود نکته مهمی است. پس به یاد داشته باشید که در دسترس بودن در یک یا دو کانال ارتباطی بسیار بهتر از حضور نسبی در چند کانال است. هدف خود را بر این گذاشته و حضور در جاهای مختلف را فراموش کنید.

دوباره با مشتریان خود صحبت کنید، مصاحبه ترتیب دهید، گزارشات صنعتی را بخوانید، از انجمن های صنعتی دیدن کنید تا بهتر متوجه این مسئله شوید.

3- خودتان چه جور محتوایی را می پسندید؟

این اطلاعات تا حدودی از مراحل قبل به دست می آید. اگر متوجه شدید که مخاطبان تان عمده وقت شان را در لینکدین صرف می کنند، پس ممکن است مقالات تخصصی بلند و گزارشات دولتی مورد پسندشان واقع شود. اگر بیشتر در فیس بوک هستند، پس ویدئو و پست های فهرستی باب طبع شان است و اگر بخش اعظمی از زما ن شان را به مدیوم اختصاص می دهند، پس داستان واره های بلند با سلیقه شان متناسب است.

هدف از این مرحله این است که بفهمید مخاطبان هدف تان چه نوع محتوایی را می پسندند و چه دست محتوایی را دوست ندارند، تا ازین طریق وقت خود را بیهوده صرف محتوای اشتباه نکنید.

یک راه خوب برای انجام کار، مصاحبه با صاحبان صنایع و مشتریان فعلی است. همچنین می توانید پرسشنامه هایی تدوین یا از طریق ایمیل و لینکدین با آنها ارتباط برقرار کنید. گزینه دیگر رفتن به انجمن های صنعتی و صحبت کردن با مردم است.

4- چه چیزی را می خواهید بدانید و چه نتایجی را از محتوای خود انتظار دارید؟

شانسی که آورده اید این است که احتمالا امید ندارید مشتریان بالقوه با خواندن چند خط محتوا به خریدن محصولات تا یا خدمات تان ترغیب شوند. یا حداقل من امیدوارم که اینطور نباشد. پس بدانید که دقیقا از محتوای مدنظر خود چه انتظاراتی دارید. هدف از نگارش محتوا چیست؟

به کانال های فروش و چرخه های خرید فکر کنید. در هر مرحله، چه نوع محتوایی به مشتریان بالقوه تان کمک خواهد کرد؟ شاید بخواهید در وبینار شما ثبت نام کنند، گزارشات شما را دانلود کنند، یا به فهرست ایمیل تان بپیوندند. این پیشنهاد هرچه که باشد، باید برای مخاطبان بسیار جذاب جلوه کند.

از خودتان بپرسید «مخاطب من یا خریدار احتمالی قبل از معامله، چه چیزهایی را باید بداند؟ قبل از اینکه به من اجازه کمک کردن بدهند، باید از چه مسائل و موانعی آگاه شوند؟

مطلب مرتبط:اصولی برای خلق بازاریابی محتوایی در سال جدید

آیا موفقیت بازاریابی محتوای تان را بررسی می کنید؟

بهترین بخش یک استراتژی این است که می توانید آن را مشاهده و کارکردش را بررسی کنید. در مورد نحوه بررسی و دیده بانی عملکرد مرحله ای استراتژی تان، خوب فکر کنید. به چه ابزارهایی نیاز پیدا خواهید کرد؟ ابزارهای تحلیلی گوگل؟ اگر اینطور است، آیا باید در این ابزارها هم هدف گذاری کنید؟ در مورد تعقیب لینک و پارامترهای UTM چطور؟

فکر کردن در مورد این مراحل ساده و پیاده سازی و استفاده از ابزارهای ضروری موجب صرفه جویی در زمان و منابع می شود. افزون بر این بخش عمده ای از سردرگمی های حاصل از بررسی مراحل مختلف تولید و عرضه محتوا را هم از میان می برد.

استراتژی بازاریابی محتوای ی برای موفق شدن نیازی به پیچیدگی ندارد. فقط باید به یاد بیاورید که کجا بوده اید و الان کجا هستید. این چهار مرحله را دنبال کنید، همه چیز را مکتوب کنید، با گذشت زمان استراتژی خود را ارتقا دهید، خواهید دید که با موفقیت فاصله ای ندارید.

اگر بدنبال تیم برای تولید محتوا هستید اینجا را کلیک کنید. تیم تخصصی روزنامه فرصت امروز در خدمت شماست

همه مطالب سایت درباره بازاریابی محتوا

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ymNgrYEH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه