دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

هر کسب و کاری باید از روش های مختلف برای بازاریابی محصولات خود به مصرف کنندگان استفاده کند. انتخاب روش های مؤثر برای بازاریابی محصول می تواند به شما در جذب مشتریان بیشتر و افزایش سودآوری کمک کند. در این مقاله، ما توضیح می دهیم که چرا استفاده از روش های مختلف برای بازاریابی محصول ضروری است و به بررسی مؤثرترین روش های انجام این کار می پردازیم. نکته ای که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که در بازار امروز با توجه به تعداد رقبای بالا، تصمیمات شما می تواند تاثیراتی فراتر از حد تصور را به همراه داشته باشد. در این زمینه سوالی که مطرح است این می باشد که چرا از روش های مختلف برای بازاریابی محصول استفاده کنیم؟

بازاریابی محصول برای اطمینان از سودآوری کسب و کار ضروری است. سازمان ها می توانند از استراتژی های بازاریابی مختلف برای جذب مشتریان جدید و ایجاد وفاداری استفاده کنند. انتخاب روش های بازاریابی ممکن است به صنعت شما، محصولات ارائه شده و مخاطبان شما بستگی داشته باشد. در ادامه تمامی این موارد بررسی خواهد شد. 

برترین شیوه های بازاریابی در سال 2023

1-مخاطب خود را بشناسید

شما باید قبل از بازاریابی محصول خود، مخاطب خود را بشناسید. مقداری زمان را صرف تجزیه و تحلیل رقبا و تحقیقات بازار کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد مخاطب خود کسب کنید. پس از شناسایی مخاطب خود، می توانید شروع به برنامه ریزی استراتژی بازاریابی خود کنید. سعی کنید راهی برای متمایزشدن از رقبای خود پیدا کنید تا برند و محصولاتی را ایجاد کنید که برای مخاطب شما جذاب باشد. به عنوان مثال، به جای رقابت با رقبای خود بر سر قیمت، می توانید محصولات شخصی سازی شده را ارائه دهید اگر می دانید مخاطب شما عاشق اقلام منحصر به فرد و سفارشی است. درواقع شناخت مخاطب، یک شیوه بازاریابی مناسب محسوب می شود که زمینه را برای فعالیت های بیشتر نیز مهیا خواهد کرد. به همین خاطر به عنوان مورد اول در این فهرست آورده شده است. 

مطلب مرتبط: انواع شیوه های بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای کوچک

2-داستانی درباره محصول خود تعریف کنید

تلاش های بازاریابی شما باید بر فروش تجربه استفاده از محصول علاوه بر خود محصول متمرکز باشد. از داستان سرایی برای نشان دادن مزایا و ویژگی های محصول خود استفاده کنید. اگر به عنوان مثال محصولات سفالی می سازید، می توانید به مشتریان خود تصاویر یا فیلم هایی از شما در حال ساخت محصولات در کارگاه خود نشان دهید تا بینشی در مورد کار در ذهن آنها شکل گیرد. در این زمینه فراموش نکنید که داستان سرایی، یک شیوه بسیار مهم محسوب می شود که در تمامی بازارها، طرفداران زیادی را به همراه خواهد داشت. 

3-فراتر از فعالیت های رقبای خود باشید

فراتر از فعالیت های رقبای خود باشید

با انجام کارهایی که رقبای شما انجام نمی دهند، در تلاش های بازاریابی خود خلاق باشید. در نظر بگیرید که با روش های مختلف بازاریابی آزمایش کنید و مایل باشید چیزهای مختلف را امتحان کنید. به عنوان مثال، اگر پیام بازاریابی اصلی رقیب شما این است که محصول آنها ارزشی برای پول دارد، سعی کنید با ارائه ارزش برای پول، یک محصول با کیفیت بالا و خدمات مشتری عالی فراتر از پیشنهاد رقیب خود بروید.

4-از مشتریان حال حاضر خود استفاده کنید

یکی از استراتژی های بسیار موثر این است که از مخاطبان و مشتریان حال حاضر خود برای افزایش فروش محصولات استفاده نمایید. فروش محصولات جدید به مشتریان فعلی شما معمولا آسان تر از بازاریابی برای یک مخاطب جدید است، به خصوص اگر مخاطب شما وفادار باشد. 

ارائه پیشنهادات انحصاری و سایر مواردی که در این بخش می تواند مورد استفاده قرار گیرد، حس خاص بودن را در مخاطب و یا مشتری به همراه دارد. در این زمینه فراموش نکنید که مشتریان وفادار شما ممکن است حتی به صورت طبیعی و بدون نیاز به ایجاد عوامل محرک، محصولات را به دوستان و خانواده خود معرفی نمایند.

5-وعده ای بزرگ و هیجان انگیز به مخاطب خود بدهید

وعده دادن به مشتریان شما می تواند همچنین فروش محصول شما را افزایش دهد. مراقب باشید که چنین وعده ای فقط در صورتی بدهید که محصول شما می تواند نتایج موردنظر را ارائه دهد. وعده شما همچنین باید برای مشتریان شما ارزش داشته باشد. به عنوان مثال، اگر یک محصول کاهش وزن ارائه می دهید، وعده های خود را در مورد مقدار وزنی که مشتریان شما می توانند در یک دوره کوتاه کاهش دهند، واقع بینانه نگه دارید.

6-فرهنگ نوآوری را در کسب و کار خود ایجاد کنید

فرهنگ نوآوری در کسب و کار

فرهنگ گوش دادن به ایده های جدید محصول و بازاریابی را از همه کارکنان، صرف نظر از نقش آنها در کسب و کار، ایجاد کنید. داشتن محیط کاری متنوع با جنسیت ها، فرهنگ ها، قومیت ها و تجربیات مختلف می تواند به شما اطمینان دهد که طیف وسیعی از دیدگاه ها را دارید. همچنین، فناوری مورد استفاده در سراسر سازمان را به اشتراک بگذارید تا از نوآوری در سطح شرکت پشتیبانی کنید.

مطلب مرتبط: 8 شیوه بازاریابی قدیمی که در شبکه های اجتماعی تأثیرگذار هستند

7-از یک پیشنهاد ویژه استفاده نمایید

برای مشتریانی که محصول را خریداری می کنند، پیشنهادات ویژه ای ارائه دهید، مانند قیمت تخفیف دار، کوپن تخفیف برای خرید بعدی، پیشنهاد دو به یکی یا هدیه برای ارجاع. تأکید کنید که پیشنهاد ویژه فقط برای مدت کوتاهی در دسترس است تا برای محصول ایجاد کند. در این زمینه بررسی اقدامات انجام شده از سوی سایر برندها نیز می تواند به شما ایده های بسیار جالبی را بدهد تا بتوانید خلاقیت بالایی را ارائه نمایید. 

8- از خبرنامه ایمیلی خود استفاده کنید

اعضای خبرنامه شما از طرفداران کسب و کار شما هستند و بیشتر احتمال دارد محصولی را که از طریق خبرنامه خود بازاریابی می کنید خریداری کنند. هنگامی که یک محصول را در خبرنامه خود می فروشید، بر ارزشی که محصول ارائه می دهد تمرکز کنید. پیشنهاد را در خط موضوع خبرنامه خود برجسته کنید. در خبرنامه لازم است تا به دنبال ترکیبی از موضوعات عامه پسند و تخصصی باشید تا بهترین نتایج ممکن را به دست آورید. همچنین تنوع داشتن در فرمت خبرنامه نیز می تواند جذابیت اقدام را چند برابر نماید. برای مثال در کنار ارسال متن، می توانید اخبار را به صورت صوت نیز ارسال کنید.

9-محصولات را از طریق وبلاگ خود بازاریابی کنید

بازاریابی محصول از طریق وبلاگ

یک صفحه در وبلاگ خود برای محصول جدید خود ایجاد کنید و مشتریان را به صفحه فرود با استفاده از تبلیغات پولی، خبرنامه خود یا کانال های رسانه های اجتماعی خود هدایت کنید. همچنین می توانید یک پست وبلاگ را در مورد ارزشی که محصول شما می تواند ارائه دهد تهیه کنید. می توانید پست وبلاگ را در رسانه های اجتماعی یا در خبرنامه خود به اشتراک بگذارید. درواقع این ایده خصوصا برای وبلاگ نویس هایی که شهرت خوبی دارند، کاربرد بسیاری بالایی را خواهد داشت. 

10-برگزارکننده یک رویداد باشید

می توانید برای ایجاد هیجان برای محصول جدید خود یک رویداد برگزار کنید. یک رویداد همچنین به شما امکان می دهد با مشتریان خود تعامل داشته باشید و به مشتریان بالقوه برسید. در نظر بگیرید که با سایر مشاغل همکاری کنید تا رویداد بزرگ تری برگزار کنید و بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید. اگر یک رویداد فیزیکی امکان پذیر نیست، می توانید یک رویداد مجازی در نظر بگیرید. درواقع این موضوع کاملا وابسته به شرایط و امکانات شما است. 

11-امکان تعویض کالا را به مشتریان خود بدهید

اگر محصول شما یک نسخه جدیدتر از یک محصول قدیمی است، به مشتریان اجازه دهید محصولات خود را با محصول جدید تعویض کنند. از آنجایی که این مشتریان با محصول آشنا هستند، بیشتر احتمال دارد محصول جدید را امتحان کنند. اگر محصولات قدیمی در شرایط عالی باشند، می توانید آنها را دوباره بفروشید یا از آنها به عنوان جوایز در مسابقات استفاده نمایید. در این زمینه شما حتی باید پا را فراتر گذاشته و به افراد امکان تعویض طی مدت زمان مشخص را نیز بدهید. برای مثال تا 72 ساعت افراد می توانند محصول خریداری شده را با یک رنگ و یا سایز دیگر، تعویض کنند. 

12- بررسی های مشتریان خود را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری محتوا

امروزه با توجه به بسترهای متنوع اشتراک گذاری محتوا، بسیاری از افراد تمایل دارند که تجربه خرید و استفاده از محصولات را با دیگران به اشتراک بگذارند که این موارد با استقبال خوبی نیز همراه شده است. به اشتراک گذاشتن بررسی های مشتریان یک راه ساده برای اجازه دادن به مشتریان برای تبلیغ محصول شما برای شما است. از مشتریانی که محصول شما را خریداری کرده اند بخواهید که نظر خود را به صورت آنلاین ثبت نمایند. درواقع در این بخش مشتری ممکن است اقدامات بیشتری نیز مانند: ویدئوی آنباکس محصول، نقد و بررسی تخصصی و... را انجام دهد که تمامی این موارد لازم است تا با حمایت های شما همراه باشد.

مطلب مرتبط: بهترین استراتژی های بازاریابی در سال 2023

13-یک برنامه وفاداری مشتری ایجاد کنید

برنامه های وفاداری مشتری افراد را به خرید مکرر از شما تشویق می کنند. افراد وفادار می توانند به کسب و کار شما کمک کنند تا سریع رشد کنید، زیرا آنها بیشتر در برند شما سرمایه گذاری می کنند. می توانید به مشتریان وفادار خود با ارائه کوپن، هدایا یا امتیازات ویژه پاداش دهید. همچنین می توانید به مشتریان خود اجازه دهید با افزایش استفاده از محصول خود پاداش های خود را افزایش دهند تا رابطه خود را با آنها تقویت کنید.

14-یک برنامه بازاریابی وابسته داشته باشید

یک برنامه بازاریابی وابسته به افراد اجازه می دهد تا محصول شما را تبلیغ کنند و برای هر فروش کمیسیون کسب کنند. اگر مواد بازاریابی را به شرکای خود ارائه دهید، می توانید پیام خود را در مورد محصولات خود کنترل کنید و کار آنها را آسان تر کنید تا محصولات شما را تبلیغ نمایند. در این زمینه می توانید اقدامات برندهای موفق را الگو قرار دهید تا بهتر با مواردی که باید رعایت شود آشنا شده و در نهایت نتایج بهتری را نیز به دست آورید.

15- استفاده بهینه از پلتفرم های رسانه های اجتماعی را در دستور کار قرار دهید

یک پلتفرم رسانه های اجتماعی که بر کاربرانی که قصد خرید دارند تمرکز دارد می تواند برای بازاریابی محصولات شما مفید باشد. از تصاویر زیبا از محصولات خود استفاده کنید و آنها را به وب سایت یا فروشگاه آنلاین خود پیوند دهید. می توانید از تبلیغات پولی در پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای افزایش آگاهی از محصولات و مزایای آنها استفاده کنید. میزبانی مسابقات در پلتفرم های رسانه های اجتماعی راهی سرگرم کننده برای ارتباط با مشتریان حال حاضر و مشتریان بالقوه است. در نظر بگیرید که مسابقه را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود و از طریق تبلیغات پولی اعلام کنید. یک مسابقه همچنین می تواند ترافیک بیشتری را برای وب سایت شما ایجاد کند.

16-به سئو توجه نمایید

توجه به سئو

استفاده از سئو می تواند منجر به ترافیک ثابت و قابل پیش بینی به وب سایت شما شود. می توانید سئو را در نام دامنه، معماری وب سایت و دسته بندی ها و تحقیقات کلمات کلیدی برای پست های وبلاگ اعمال کنید. در این زمینه بهتر است که از فردی حرفه ای استفاده نمایید تا بهترین اقدامات برای سئو انجام شود. با این حال اگر بودجه لازم برای استخدام را در اختیار ندارید، لازم است تا در چند دوره تخصصی شرکت کرده و حتما با دانش کافی، وارد این حوزه شوید. خوشبختانه امروزه شیوه های آموزشی به حدی متنوع است که به سادگی می توان در این بخش، اقدامات موثری را انجام داد. 

17- از سایت های واسطه کمک بگیرید 

این سایت ها درواقع فروشگاه های آنلاینی محسوب می شوند که مخاطبان قابل توجهی را دارند. به همین خاطر نیز ضروری است که محصولات شما در تمامی آنها حضور داشته باشد. درواقع با این اقدام می توانید شانس فروش به مراتب بالاتری را داشته باشید. با این حال فراموش نکنید که هر فروشگاه، قوانین خاص خود را دارد و لازم است تا در آنها فعالیت خوبی را داشته باشید. درواقع صرفا با قرار دادن محصول، نمی توان انتظار اتفاقات بزرگی را داشت. 

18-بازاریابی ارجاع را جدی بگیرید

بازاریابی ارجاع، که از آن به عنوان بازاریابی دهان به دهان شناخته می شود، یکی از موثرترین روش های بازاریابی است زیرا از مردم می خواهد در مورد محصول شما صحبت کنند تا آگاهی و فروش را افزایش دهند. بازاریابی ارجاع را می توان به صورت آنلاین برای رسیدن به مخاطبان گسترده تر انجام داد.

19- ارتباط با بلاگرها را فراموش نکنید 

اگر مخاطب شما کوچک است، در نظر بگیرید که از مخاطب شخص دیگری استفاده کنید تا زمانی که مخاطب خود را رشد دهید. ارتباط با بلاگرها می تواند اعتباری در اطراف محصول شما ایجاد کند و آن را به توجه مشتریان بالقوه جلب کند. همچنین می توانید از یک بلاگر معتبر بخواهید که محصول شما را بررسی یا معرفی کند. اگر مخاطب آنها درگیر باشد، می تواند مقدار قابل توجهی ترافیک و فروش را برای شما فراهم کند.

مطلب مرتبط: طراحی استراتژی بازاریابی برای سال 2023

این موارد تنها 19 روش موثر برای بازاریابی محصول هستند. بهترین روش برای شما به صنعت، محصولات شما و مخاطبان شما بستگی دارد. با آزمایش روش های مختلف و یافتن آنچه برای شما بهتر است، می توانید آگاهی از محصول خود را افزایش دهید و فروش خود را افزایش دهید.

منبع : wordstream
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/95lFWkNy
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه