یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی مزایا، معایب و رقبای ابزار پرطرفدار گوگل

گوگل آنالیتیکس زیر ذره بین

7 ماه پیش ( 1402/6/16 )

گوگل آنالیتیکس اسمی است که تقریبا تمام بازاریاب ها آن را از حفظ هستند. بسیاری از کسانی که تازه یک روز از ورودشان به دنیای مارکتینگ می گذرد، قبل از اینکه با الفبای این صنعت آشنا شوند، با عجله ای مثال زدنی سراغ گوگل و ابزارهای جذابش می روند. در این میان هم آنالیتیکس با نسخه 4 هوش از سر هر کارآفرینی می برد؛ درست مثل ستاره فوتبالی که تمام باشگاه ها دنبال امضای قرارداد با او هستند!

امروز می خواهیم در مورد مزایای گوگل آنالیتیکس در مقایسه با سایر ابزارهای تحلیل وب صحبت کنیم. گوگل آنالیتیکس یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین ابزارهای تحلیل وب در جهان است. این ابزار به شما کمک می کند تا رفتار کاربران وب سایت تان را تحلیل کرده و نتایج معناداری از دل آنها استخراج کنید. البته در این مسیر خودِ گوگل همیشه حواسش به اوضاع شما هست. پس لازم نیست مثل پژوهشگران قدیمی ابزارهای مختلف برای یک آزمایش بزرگ را فراهم کنید. 

گوگل آنالیتیکس زیر ذره بین

بی شک کلی مقاله در دنیا درباره مزایای گوگل آنالیتیکس دم دست کارآفرینان قرار دارد. از آنجایی که ما اصلا دوست نداریم دوباره کاری کنیم، در این مقاله سراغ چند تا بخش جذاب دیگر هم رفته ایم. شما در این مقاله علاوه بر آشنایی با مزایای گوگل آنالیتیکس، با مهمترین رقبای این ابزار در دنیا نیز آشنا خواهید شد. خب گوگل که تنها برند باهوش در دنیا نیست که با یک ابزار کلیدی دل کاربران را ببرد!

مطلب مرتبط: آشنایی با گوگل آنالیتیکس

آیا سرویس یا حتی محصولی را سراغ دارید که کاملا بی عیب باشد؟ قبول دارم وقتی پای گوگل و شهرتش وسط باشد، خیلی ها دیگر حتی به یک ایراد کوچک هم فکر نمی کنند. با این حال واقعیت کاملا عکس این ماجرا را نشان می دهد. حتی بهترین ابزارهای دنیا هم احتمالا با کمی دقت یکی دو تا ایراد خواهند داشت. ما در پایان این مقاله با بررسی برخی از مهمترین ایرادات و نقاط ضعف های گوگل آنالیتیکس بحث را به پایان خواهیم برد. پس با ما همراه باشید تا نگاهی دقیق و کاملا حرفه ای نسبت به گوگل آنالیتیکس پیدا کنید.

مزایای گوگل آنالیتیکس

مزایای گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس از آن دست سرویس هایی است که طرفداران دوآتیشه خاص خودش در سراسر دنیا را دارد. خیلی از طرفداران این ابزار حتی حاضر به امتحان گزینه های دیگر هم نیستند. درست به همین خاطر گوگل خیلی راحت روی حاشیه سود مطمئن سالانه از طریق این کاربران حساب باز کرده است. البته بازاریاب ها همینطور چشم بسته گوگل را انتخاب نکرده اند. اسم و رسم این غول دنیای اینترنت را که کنار بگذاریم، در اینجا با کسب و کاری رو به رو هستیم که واقعا در زمینه رسیدگی به نیازهای مخاطبش هیچ چیز کم نمی گذارد. فرقی ندارد شما دنبال یک جست وجوی ساده در گوگل باشید یا کارتان به عنوان یک بازاریاب پیچیدگی های خاص خودش را داشته باشد، در هر صورت گوگل همیشه فرمول های طلایی برای غافلگیر ساختن شما در چنته دارد. 

گوگل آنالیتیکس مزایای زیادی نسبت به سایر ابزارهای تحلیل وب دارد. در اینجا چند مورد از این مزایا را با هم بررسی می کنیم. پس با ما همراه باشید تا برخی از مهمترین نکات در این رابطه را یاد بگیرید. 

سادگی و کاربرپسندی

سادگی و کاربرپسندی

یکی از مهمترین مزایای گوگل آنالیتیکس، سادگی و کاربرپسندی آن است. گوگل آنالیتیکس دارای یک رابط کاربری ساده و بصری است که استفاده از آن را برای کاربران آسان می کند. حتی اگر تجربه زیادی در زمینه تحلیل وب نداشته باشید، می توانید به راحتی از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. این نکته برای بازاریاب های صفر کیلومتر همیشه جذاب و تعامل برانگیز به نظر می رسد. خب اگر کسی را سراغ دارید که همیشه به خاطر ترس از دانش اندک در زمینه ابزارهای بازاریابی دور آنها را خط کشیده است، حالا دیگر وقت تغییر زمین بازی فرا رسیده است. کافی است گوگل آنالیتیکس را به او معرفی کرده و منتظر نتیجه کارتان بمانید. آن وقت دیگر هیچ چیز جلودار شما برای اثرگذاری درست بر روی مخاطب تان نخواهد بود. 

برای استفاده از گوگل آنالیتیکس، تنها کاری که باید انجام دهید اضافه کردن کد مخصوص این ابزار به سایت تان است. اینطوری دسترسی لازم به گوگل آنالیتیکس برای پیگیری وضعیت ترافیک و به طور کلی تمام تغییرات سایت تان را می دهد. البته خیال تان بابت مسائل امنیت سایبری راحت باشد؛ چراکه گوگل نیازی به سرقت اطلاعات شما ندارد. به علاوه، تیم فنی و امنیت سایبری این غول دیجیتال همه جوره حواسش به هکرهای کاربلد هست. بنابراین اصلا جایی برای چنین نگرانی هایی نخواهد بود.

گوگل آنالیتیکس همچنین دارای آموزش های بی نهایت متنوعی است که کار را برای هر بازاریابی بی نهایت ساده می کند. شما لازم نیست برای یادگیری کار با این ابزار دوره های دانشگاهی یا حتی کتاب های زیادی را مطالعه کنید. در عوض کافی است سری به یوتیوب زده یا از آن هم راحت تر، سراغ سایت اصلی گوگل آنالیتیکس بروید. اگر یادتان باشد، قبلا گفتیم که گوگل حسابی به فکر کاربرانش است. پس شما هم باید این نکته را جدی گرفته و برای هر مشکلی که دارید، یک راست سراغ خودِ گوگل بروید. اینطوری کارتان در یک چشم به هم زدن راه می افتد. ماجرا جالب شد، نه؟

گستردگی امکانات

گستردگی امکانات

گوگل آنالیتیکس امکانات بسیار متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد. شما می‎ توانید با استفاده از گوگل آنالیتیکس، اطلاعات مختلفی در مورد کاربران خود مانند منابع ترافیک، رفتار کاربران در وب سایت، صفحات پربازدید و به طور کلی منطق رفتاری کاربران به دست بیاورید. 

مطلب مرتبط: راهنمای قدم به قدم گوگل کی وردز (KeyWords)

این امر اهمیت بی نهایت زیادی برای اثرگذاری درست بر روی مخاطب هدف در دنیای دیجیتال خواهد داشت. 

گاهی اوقات کسب و کارها به جای اینکه در بازار هدفمند رفتار کنند، دنبال پیروی کورکورانه از ترندها یا حتی کلیشه ها می روند. شاید این امر کار شما را برای مدت زمانی محدود ساده سازد، اما خیلی زود اوضاع تان بیخ پیدا خواهد کرد. آن وقت دیگر نمی توانید اوضاع تان در دنیای کسب و کار را بهبود بخشیده یا فکری به حال اوضاع تان کنید. 

گوگل همیشه وقتی وارد یک حوزه کاری می شود، صد خودش را در آن بخش می گذارد. درست به همین خاطر امروزه گوگل آنالیتیکس در مقایسه با بقیه ابزارها حسابی یکه تازی می کند. شما را نمی دانم، ولی من که ترجیح می دهم به جای چندین ابزار مختلف، یکبار برای همیشه با گوگل آنالیتیکس خیال خودم را راحت کنم. 

احتمالا استفاده از یک ابزار برای تمام نیازهای بازاریابی شک و تردید هر بازاریابی را برمی انگیزد. خب تجربه نشان داده نباید خیلی روی یک ابزار واحد حساب باز کرد؛ چراکه گاهی اوقات همین ابزارها با باگ های عجیب و غریب کار دست آدم می دهند. ما در روزنامه فرصت امروز دست کم درباره گوگل آنالیتیکس این افسانه قدیمی را رد می کنیم؛ چراکه گوگل نه تنها ایرادی در کارش ندارد، بلکه به بهترین وجه ممکن آماده است تا با شما همکاری کرده و اوضاع را به سودتان تغییر دهد. 

برخی از امکانات گوگل آنالیتیکس عبارتند از:

•    گزارش های مختلف در مورد منابع ترافیک، رفتار کاربران در وب سایت، صفحه های پربازدید و ...

•    امکان ردیابی کاربران در طول زمان

•    امکان تجزیه و تحلیل داده ها براساس عوامل مختلف مانند سن، جنسیت، موقعیت مکانی و ...

•    امکان ادغام با سایر ابزارهای گوگل و سایر ابزارهای تحلیل وب

همانطور که می بینید، گوگل آنالیتیکس یک ابزار کاملا مجهز و منحصر به فرد برای بازاریابی محسوب می شود. بنابراین صرف نظر از چنین ابزار حرفه ای کار خیلی سختی خواهد بود. ما به همین خاطر در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما اصلا نباید به این راحتی ها دور این شاهکار گوگل را خط بکشید. 

قابلیت ادغام با سایر ابزارها

قابلیت ادغام با سایر ابزارها

معمولا شرکت های بزرگ دوست دارند نوعی انحصار برای خودشان در بازار ایجاد کنند. خب هرچه باشد در وضعیت انحصار فروش شما تضمین شده خواهد بود. شاید فکر کنید گوگل هم در توسعه ابزار گوگل آنالیتیکس چنین راهبردی را در پیش گرفته باشد. خب در این صورت باید حسابی ناامیدتان کنیم. اگرچه نسل چهارم گوگل آنالیتیکس خیلی از ایرادات قبلی را پوشش می دهد، اما این دلیل نمی شود ابزار قصه ما نوعی انحصار برای خودش ایجاد کند. کاملا برعکس، گوگل آنالیتیکس با تمام ابزارهای به درد بخور دیگر در دنیای وب سازگاری کامل دارد.

شعار گوگل در دهه های متمادی که در بازار دیجیتال حضور داشته، رقابت با تمام برندها و جذب مشتریان در یک رقابت سالم است. این دقیقا همان کاری است که گوگل به خوبی انجام داده و تقریبا تمام رقبا را نیز از میدان به در کرده است.

گوگل آنالیتیکس را می توان با سایر ابزارهای گوگل مانند گوگل ادز، گوگل ادز و گوگل سرچ کنسول ادغام کرد. این امر باعث می‎ شود که شما بتوانید داده های مختلف را از این ابزارها در یک مکان جمع آوری و تحلیل کنید. البته ماجرا به هماهنگی با ابزارهای خودِ گوگل ختم نمی شود. در عوض خیلی از ابزارهای دیگر نیز هستند که تحت پوشش رسمی گوگل نیستند، اما سازگاری بالایی با گوگل آنالیتیکس دارند. 

در مجموع، گوگل آنالیتیکس یک ابزار قدرتمند و همه کاره برای تحلیل وب است که مزایای زیادی نسبت به سایر ابزارهای تحلیل وب دارد. اگر به دنبال یک ابزار تحلیل وب هستید که بتواند به شما کمک کند تا رفتار کاربران خود را در وب سایت تان ردیابی کنید و اطلاعات ارزشمندی در مورد آنها به دست آورید، گوگل آنالیتیکس بهترین گزینه برای شماست. بنابراین حتی یک دقیقه هم در انتخاب این ابزار نباید تعلل کنید. 

جامعیت داده ها

جامعیت داده ها

گوگل آنالیتیکس داده های بسیار جامعی در مورد کاربران جمع‎ آوری می‎ کند. این داده ها شامل اطلاعات جمعیت‎ شناختی، رفتار کاربران در سایت ها و سایر اطلاعات ارزشمند است. شما به طور کلی می توانید هر نوع اطلاعاتی که مورد نیازتان باشد، از دل گوگل آنالیتیکس بیرون بکشید. دلیل این امر امکانات شخصی سازی گسترده این ابزار برای بازاریاب هاست. پس اگر فکر کرده اید گوگل آنالیتیکس فقط به درد کسانی که سال های سال در حوزه بازاریابی تجربه داشته یا با شیوه های مختلف گردآوری اطلاعات آشنایی دارند، می خورد، سخت در اشتباهید. 

خب یک فرقی بین ابزار کمکی گوگل و بقیه ابزارهای کلیشه ای باید باشد، مگر نه؟

با استفاده از داده های جامع گوگل آنالیتیکس، می توانید درک عمیقی از کاربران خود به دست آورید و تصمیمات آگاهانه تری درباره وضعیت برندتان در دنیای دیجیتال و واقعی بگیرید. این امر نه تنها به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف کمک می کند، بلکه کارتان را هم خیلی خیلی راحت تر خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: آشنایی با گوگل اسکیل شاپ (Skillshop)

در مجموع، گوگل آنالیتیکس یک ابزار تحلیل وب قدرتمند و همه کاره است که مزایای زیادی نسبت به سایر ابزارهای تحلیل وب دارد. این مزایا باعث می شود که گوگل آنالیتیکس برای وب سایت های مختلف، از جمله سایت های کوچک و متوسط، درست مانند سایت های بزرگ و پیچیده مناسب باشد. فکر می کنم همین توضیحات برای انتخاب گوگل آنالیتیکس به عنوان گزینه اصلی برندتان کافی باشد، مگر نه؟

رقبای گوگل آنالیتیکس در بازار

رقبای گوگل آنالیتیکس در بازار

اگر یادتان باشد، در ابتدای مقاله گفتیم، گوگل آنالیتیکس تنها ابزار موجود در بازار نیست. این روزها کلی ابزار دیگر نیز در بازار دم دست بازاریاب ها قرار دارد که می توانند به راحتی از آنها نیز استفاده کنند. ما در این بخش قصد داریم نگاهی به برخی از مهمترین رقبای گوگل آنالیتیکس در زمینه کمک به بازاریاب ها و به طور کلی کارآفرینان بیندازیم. پس با ما همراه باشید تا کمی دقیق تر اوضاع ابزار محبوب گوگل را در مقایسه با بقیه گزینه های در دسترس زیر ذره بین ببریم.

ادوبی آنالیتیکس (Adobe Analytics): رقیبی خوشنام!

ادوبی آنالیتیکس (Adobe Analytics)

ابزار برند ادوبی یک گزینه تحلیل وب قدرتمند دیگر است که امکانات بسیار متنوعی را در اختیار شما قرار می‎ دهد. این ابزار برای تحلیل ویژگی های پیچیده سایت ها و رفتار کاربران کاملا مناسب است. از آنجایی که در توسعه این ابزار از نسل جدید هوش مصنوعی و همچنین یادگیری ماشینی استفاده شده است، کاربران دردسرهای زیادی برای دسترسی به اطلاعات موردنیازشان نخواهند داشت. در عوض همه چیز به طور کاملا هوشمند جلو می رود. 

فکر می کنم مواجهه با ابزاری که نام ادوبی را یدک می کشد، برای خیلی از آدم های دنیا کلی خاطره به همراه داشته باشد. خب ادوبی را همه با مجموعه ابزارهای قدرتمند ویرایشی اش می شناسند. پس طبیعی است که این غول دنیای دیجیتال نیم نگاهی به ویرایش کمپین های بازاریابی هم داشته باشد!

از جمله مزایای ادوبی آنالیتیکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    امکانات متنوع و گسترده

•    قابلیت ادغام با سایر ابزارهای ادوبی

•    گزارش های جامع و تحلیلی

شاید فکر کنید مزایای بالا برای ادوبی بی نهایت جذاب باشد، اما نباید با عجله دست به انتخاب بزنید. پس لطفا چند دقیقه هم که شده پای تان را روی ترمز نگه دارید تا برخی از معایب این ابزار را هم بررسی کنیم:

•    قیمت بالای اشتراک

•    پیچیدگی استفاده (خب هر برندی که مثل گوگل به فکر تازه کارها نیست!)

•    نیاز به دانش تخصصی (باز هم اینجا درک بالای گوگل از نیاز بازاریاب ها خودنمایی می کند)

مطلب مرتبط: گوگل دیسکاور (Google Discover)

ماتومو (Matomo): ابزاری جویای نام

ماتومو (Matomo)

ماتومو از آن دست ابزارهایی است که علی رغم سابقه نسبتا خوب در بازار برای کمتر بازاریابی کاملا شناخته شده است. خیلی از بازاریاب ها هنوز هم با این ابزار آشنایی زیادی ندارند. درست به همین خاطر خیلی راحت دورش را خط می کشند. البته در طول سال های اخیر خیلی از معادلات در رابطه با تیم مدیریت این ابزار عوض شده است. به همین خاطر آنها از کمپین های بازاریابی پردامنه برای اثرگذاری بر روی مخاطب شان سود می برند. همین امر تعداد کاربران ماتومو را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده است.

از جمله مزایای ابزار فوق باید به موارد زیر اشاره کرد:

•    متن باز بودن (این نکته به طور دقیق برای رقابت بهتر با گوگل آنالیتیکس طراحی شده است، اما هنوز باگ های خاص خودش را دارد.

•    امنیت و حریم خصوصی بالا

•    قابلیت شخصی سازی گسترده

از جمله معایب ماتومو می‎ توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    پیچیدگی در استفاده از رابط کاربری و راه اندازی برخی از تنظیمات 

•    نیاز به دانش فنی برای نصب و راه اندازی؛ به طوری که برخی از بازاریاب های بی تجربه حسابی در استفاده از این ابزار به مشکل می خورند. 

پیویک پرو (Piwik Pro): کاربردی اما ناکامل!

پیویک پرو (Piwik Pro)

پیویک پرو یکی از ابزارهای تخصصی برای کسانی است که دنبال مدیریت سایت های کوچک هستند. طراحی این ابزار به طور تخصصی برای پاسخگویی به نیاز کارآفرینان نسبت به یک ابزار کلیدی و ساده است که کار سایت های کوچک را راه بیندازد. اگر شما هم یک کسب و کار کوچک دارید که کارش را با بودجه کمی شروع کرده، لازم نیست از همان اول کار سراغ گوگل آنالیتیکس بروید. در عوض پیویک پرو گزینه بهتری خواهد بود. 

از جمله مزایای ابزار فوق باید به موارد زیر اشاره کرد:

•    متن باز بودن

•    امکانات متنوع برای مدیریت سایت یک کسب و کار کوچک

•    گزارش های جامع و تحلیلی (البته به پای گوگل آنالیتیکس نمی رسد)

از آنجایی که هیچ ابزاری در این دنیا بی عیب و نقص نیست، ما در این بخش سراغ برخی از معایب پیویک پرو نیز رفته ایم: 

•    قیمت بالای اشتراک در مقایسه با طراحی برای کسب و کارهای کوچک

•    پیچیدگی استفاده؛ به طوری که آدم حسابی از گوگل آنالیتیکس خوشش می آید و اصلا دوست ندارد دور آن را خط بکشد. 

همانطور که می بینید، پیویک پرو علاوه بر امکانات به ظاهر متنوعی که دارد، در نهایت نمی تواند نظر کارآفرینان سختگیر را آنطور که باید و شاید جلب کند. به همین خاطر هنوز در دنیای کسب و کار یک ابزار نصفه و نیمه محسوب می گردد. 

مطلب مرتبط: گوگل ادز (Google Ads) چیست؟

ووپرا (Woopra): پیش بینی رفتار کاربران

ووپرا (Woopra)

ووپرا ک ابزار تحلیل وب است که بر روی ردیابی رفتار کاربران در شبکه های اجتماعی تمرکز دارد. این ابزار برای سایت هایی که در شبکه های اجتماعی فعال هستند مناسب خواهد بود. در واقع ووپرا چهارراهی برای رسیدن به ترکیبی از اطلاعات مربوط به شبکه های اجتماعی و سایت رسمی برندهاست. ماجرا جالب شد، نه؟

از زمانی که شبکه های اجتماعی جای خودشان را در زندگی روزمره مردم باز کردند، خیلی از کارآفرینان دنبال ترکیب اطلاعات مربوط به سایت برند با شبکه های اجتماعی بودند. به طوری که در طول سال های اخیر این تلاش به اوج خودش رسیده است. البته کاربران در این میان تیزهوشی خاص خودشان را دارند. به طوری که به این سادگی ها دم به تله نمی دهند. با این حال ابزارهایی مثل ووپرا پل ورودی برای تحقق این هدف کلیدی محسوب می شود. 

از جمله مزایای ووپرا بد نیست به موارد زیر اشاره کنیم:

•    تمرکز بر شبکه های اجتماعی (نکته ای که در گوگل آنالیتیکس کاملا غایب است و به لطف گوگل ادز کمی بهبود پیدا می کند)

•    گزارش های جامع و تحلیلی (خب مگر انتظار آدم از یک ابزار تحلیلی چیز دیگری باید باشد؟)

•    قابلیت ادغام با سایر ابزارهای شبکه های اجتماعی

از جمله معایب ووپرا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    تمرکز صرف بر شبکه های اجتماعی و بی توجهی نسبت به سایر ابزارها

•    عدم تمرکز بر سایر کانال های بازاریابی؛ به طوری که گاهی اوقات حسابی حرص آدم را درمی آورد.

•    قیمت بالای اشتراک (درد مشترک تمام بازاریاب ها)

میکس پنل (Mix Panel): ترکیبی از همه چیز

میکس پنل (Mix Panel)

میکس پنل یکی از ابزارهای کلیدی در دنیای تحلیل وب محسوب می شود. اگر شما هم دوست دارید رفتار مشتریان را به طور دقیق و بدون حتی یک درصد خطا مورد شناسایی قرار دهید، این ابزار عصای دست تان خواهد بود. میکس پنل با ترکیب معیارها و اطلاعات گوناگون سعی دارد به بازاریاب ها برای تحقق اهداف شان در جامع ترین سطح کمک کند. 

بی شک اینکه یک برند درباره مشتریانش اطلاعات دقیقی داشته باشد، به اینکه توانایی پیش بینی دقیق رفتارشان را پیدا کند، زمین تا آسمان فرق دارد. درست به همین خاطر ما در این بخش قصد داریم نیم نگاهی به روش های کلیدی بیندازیم که میکس پنل به کمک بازاریاب ها می آید.

از جمله مزایای میکس پنل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    تمرکز بر ردیابی رفتار کاربران در طول زمان

•    گزارش های جامع و تحلیلی

•    قابلیت شخصی ‎سازی معیارها برای کسب نتایج خروجی بهتر

خب اجازه دهید کمی هم واقع گرایانه به ابزار میکس پنل نگاه کنیم. از جمله معایب میکس پنل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    عدم تمرکز بر سایر جنبه های تحلیل وب

•    قیمت بالای اشتراک در مقایسه با گوگل آنالیتیکس

•    رابط کاربری پیچیده؛ به طوری که برای راه اندازی اولیه کلی دردسر پیش روی کارآفرینان قرار می دهد

مطلب مرتبط: گوگل شاپینگ (Google Shopping)

معایب گوگل آنالیتیکس

معایب گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس یک ابزار قدرتمند و همه کاره است، اما هیچ ابزاری کامل نیست. در اینجا برخی از معایب گوگل آنالیتیکس را به اختصار مرور می کنیم:

دقت داده‎ ها

دقت داده‎ ها

گوگل آنالیتیکس داده ها را براساس کوکی ها جمع آوری می کند و برخی از کاربران ممکن است کوکی های خود را غیرفعال کنند. این امر می تواند دقت داده های گوگل آنالیتیکس را کاهش دهد. به زبان خودمانی، اگر کاربران به گوگل اجازه رهگیری کوکی های شان را ندهند، عملا کاری از دست این غول دنیای دیجیتال برنمی آید. درست به همین خاطر برخی از مشتریان همیشه از زیر تعهدات مربوط به گوگل قسر در می روند. آن وقت شما می‎مانید و اطلاعاتی که همیشه مقداری باگ خواهد داشت. 

پیچیدگی در کاربری

پیچیدگی در کاربری

گوگل آنالیتیکس امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‎ دهد که ممکن است برای همه کاربران ضروری نباشد. همین نکته استفاده از این ابزار دوست داشتنی را گاهی اوقات حسابی اعصاب خُرد کن می سازد. به طوری که حتی بازاریاب های حرفه ای هم گاهی اوقات دور این ابزار دوست داشتنی را خط می کشند. 

بی شک هنوز هم گوگل آنالیتیکس مهمترین ابزار در تحلیل وب محسوب می شود. با این حال ادامه اقتدار این ابزار در دنیای کسب و کار امری است که هنوز تکلیفش به طور کامل روشن نشده است؛ چراکه کلی ابزار دیگر در بازار هستند که دنبال فرصتی هرچند کوچک برای گرفتن جای گوگل هستند. این اقدامی است که اوضاع را کمی برای گوگل و ابزارش سخت می کند.
 
در مجموع، گوگل آنالیتیکس یک ابزار تحلیل وب قدرتمند و همه کاره است که می تواند مزایای زیادی برای سایت ها داشته باشد. با این حال، قبل از انتخاب گوگل آنالیتیکس، باید معایب آن را نیز در نظر بگیرید. وگرنه یکهو بی گدار به آب زده و ممکن است در نهایت حسابی پشیمان شوید. 

سخن پایانی

گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای کاربردی برای بازاریاب ها محسوب می شود. در سر و صدای بلند دنیای امروز بیشتر بازاریاب ها بدون اینکه درباره ابزارهای رقیب گوگل آنالیتیکس فکر کنند، سراغ این ابزار حرفه ای می روند. هدف ما در این مقاله مرور برخی از مهمترین نکات درباره این ابزار حرفه ای بود. شما الان آماده اید با چشم های کاملا باز این ابزار را انتخاب کرده یا حتی سراغ گزینه های رقیبش بروید. 

مطلب مرتبط: مزایای گوگل بیزینس (Google Business)

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با گوگل آنالیتیکس به طور جامع کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی درباره نکات مورد بحث در این مقاله داشتید، ما همیشه آماده کمک به شما هستیم. 

منابع:

https://www.forbes.com

https://www.semrush.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fEw7DESj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه