شنبه, ۱۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 4 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی ترندهای محبوب برای سئو 2024

سئو در سال 2024 چه تغییراتی خواهد داشت؟ 

4 ماه پیش ( 1402/10/9 )

دنیای اطراف ما روز به روز در حال تغییر است و اگر خیلی زود خودمان را با این تغییرات هماهنگ نکنیم، تبدیل به ماموت هایی می شویم که همین امروز و فردا نسل شان منقرض خواهد شد. بی شک این حکایت بسیاری از کسب و کارهایی است که در طول زمان جلوی تغییرات تازه ایستاده اند. شاید آنها به خیال خودشان کار منطقی کرده باشند، اما تجربه نشان داده نباید جلوی تغییرات را گرفت. پس چاره چیست؟ ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم هر کارآفرینی باید خودش را برای تغییرات تازه آماده کند و حتی خودش پیشقدم اجرای تغییرات باشد. 

بی شک ادعای بالا برای بسیاری از کارآفرینان جذابیت خاصی دارد، البته تا زمانی که پای حوزه سئو وسط نباشد. ما در روزنامه فرصت امروز بارها و بارها به ترس کارآفرینان از سئو اشاره کرده ایم. این امر موجب شده بسیاری از کسانی که سال های سال در عرصه سئو فعالیت داشته اند نیز میانه خوبی با تغییرات نداشته باشند. البته در این میان وضعیت برندهای بزرگ به طور کامل استثناست؛ چراکه آنها اوضاع شان را به خوبی در بازار مدیریت کرده و همیشه جزو اولین کسانی هستند که از تغییرات تازه رونمایی می کنند. 

فکر می کنم تا اینجای کار محور اصلی بحث مان در این مقاله مثل روز روشن شده باشد. شما در این مقاله قرار است با نکات کلیدی در زمینه تغییرات سئو آشنا شوید. در طول سال های اخیر بسیاری از جنبه های سئو عوض شده و کم کم شما هم باید خودتان را برای سازگاری با این تغییرات آماده کنید. اینطوری کارتان خیلی راحت تر خواهد شد و دیگر خبری از مشکلات اعصاب خُردکن نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: استراتژی کلیدواژه در سئو

اگرچه بحث از تغییرات سئو دامنه زیادی دارد، اما ما سعی کرده ایم بحث را در قالب اتفاقاتی که سال آینده بدل به ترند می شوند، نگه داریم. این یعنی شما در ادامه با برخی از تغییراتی که در طول سال 2024 حوزه سئو را شکل خواهند داد، آشنا می شوید. این نکته به شما کمک می کند تا به بهترین شکل آمادگی سئو در دنیای پر از تغییرات پیش روی را به دست بیاورید. پس با ما همراه باشید تا نگاهی دقیق به این ترندها و تغییرات بیندازیم. 

هوش مصنوعی همه جا هست!

هوش مصنوعی همه جا هست!

هوش مصنوعی دیگر از حالت یک ترند ساده درآمده و طرفدارهای پر و پاقرصی برای خودش پیدا کرده است. خب تا وقتی با استفاده از این ابزار امکان ساده سازی کارهای سخت وجود دارد، چرا مردم نباید سراغش را بگیرند؟ این نکته ای است که بسیاری از کارآفرینان سال ها آرزویش را داشته و همیشه دنبالش بوده اند. 

وقتی صحبت از هوش مصنوعی می شود، اول از همه چت جی پی تی به ذهن آدم می رسد. این ابزار به شما کمک می کند تا با تکیه بر هوش مصنوعی پیشرفته بسیاری از کارها را بدون نیاز به پیگیری مداوم یا حتی درگیری شدید در متن آن انجام دهید. توسعه این فناوری در طول زمان برای بسیاری از کارشناس های سئو به معنای تحلیل محتوا و نتیجه گیری درباره سئو محتوا بدون نیاز به زحمت اضافی است. 

بی شک همه ما دوست داریم در کارهای مان یک دوست و همراه مطمئن داشته باشیم. خب حالا این دوست مطمئن در قالب هوش مصنوعی پیدا شده است. نکته جالب اینکه همراهی این دستیار صمیمی هزینه زیادی روی دست ما نخواهد گذاشت. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم سال آینده به طور کامل در ارتباط با هوش مصنوعی در حوزه سئو تعریف می شود. بنابراین اگر فرصت را از دست بدهید، خیلی زود اوضاع تان در بازار به هم خواهد ریخت. آن وقت نه تنها کسی به محتوای تان توجه نمی کند، بلکه حسابی هم از رقبا عقب می افتید. 

کاری که شما در این بخش باید انجام دهید، تلاش برای آشنایی با زیر و بم هوش مصنوعی و تمرین استفاده از آن در حوزه سئو است. این امر به مرور زمان شما را بدل به فردی کاملا حرفه ای خواهد کرد. به طوری که دیگر سئو از حالت یک پروژه ترسناک برای تان تبدیل به نوعی سرگرمی جذاب می شود. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و کمی اوضاع تان را سر و سامان دهید. 

خداحافظی با معیار نرخ کلیک

خداحافظی با معیار نرخ کلیک

نرخ کلیک یکی از معیارهای کلیدی در دنیای سئو محسوب می شود که هنوز هم بسیاری از بازاریاب ها برای ارزیابی نتایج کمپین شان روی آن تاکید دارند. اگرچه این معیار سال های سال در کنار بازاریاب ها بوده، اما حالا اوضاع به طور کامل فرق کرده است. بسیاری از کارشناس های سئو به تحلیل های نادرست بر پایه این معیار اشاره دارند. به علاوه، در موتورهای جست وجو دیگر نرخ کلیک کاربردی ندارد؛ چراکه بسیاری از کاربران پس از مشاهده یک محتوا یا تبلیغ انگیزه ای برای کلیک بر روی آن پیدا نمی کنند. در عوض توضیحات خلاصه ای که معمولا در شبکه های اجتماعی یا هر پلتفرم دیگری درج می شود، کاربرد بیشتری دارد. 

بی شک ترک یک معیار در حوزه سئو به این سادگی ها نیست. با این حال اگر کمی واقع بینانه به ماجرا نگاه کنیم، کم کم دنیای سئو با این معیار دوست داشتنی خداحافظی خواهد کرد. صحبت از جایگزین این معیار برای بسیاری از بازاریاب ها اساسی است. خب در این صورت باید به معیارهایی مثل نرخ مشاهده یا نرخ تبدیل اشاره کنیم. این معیارها بدون اینکه الزاما بر روی تعداد کلیک کاربران تاکید داشته باشند، به خوبی بر روی مخاطب هدف تاثیرگذاری خواهند داشت. اینطوری دیگر هیچ مشکلی از نظر سطح تعامل با مخاطب هدف پیش روی تان نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: بهترین ابزارها برای اتوماسیون سئو

سئو محلی

سئو محلی

سئو همیشه در یک دنیای شلوغ و جهانی روی نمی دهد. گاهی اوقات شما برای اینکه بر روی مخاطب تان اثرگذاری لازم را داشته باشید، کافی است کمی محلی فکر کنید. خب ترندها و مُدهای جهانی که همیشه در همه جا یکسان اثرگذار نیستند. به همین خاطر برندهایی که فقط دنبال سئو جهانی هستند، معمولا کارشان لنگ می ماند. به طوری که در سطح محلی کاملا قافیه را به رقبا واگذار خواهند کرد. 

بی شک سال 2024 تغییرات زیادی در زندگی همه ما ایجاد خواهد کرد، اما یکی از تغییراتی که ریشه در تجربه گذشته دارد، مربوط به سئو محلی است. براساس گزارش آژانس فوکاس (Focus) در طول پنچ سال اخیر اهمیت سئو محلی به طور مداوم افزایش پیدا کرده است. ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم این فرآیند در طول سال 2024 به حداکثر خواهد رسید. پس باید خودتان را برای اثرگذاری درست و حسابی بر روی مخاطب تان آماده نمایید. 

سئو محلی برای بسیاری از کسب و کارها اوضاع را به طور قابل ملاحظه ای سخت می کند؛ چراکه بسیاری از بازاریاب ها هیچ ایده ای درباره نسخه محلی سئو ندارند. راستش را بخواهید، این کار دقیقا مثل آن است که شما به جای بازیگری جلوی دوربین کارگردان های هالیوودی برای چند وقت سراغ کارگردان های کشورهای کمتر شناخته شده بروید. در این حالت تاکید بر روی فرهنگ بومی و همچنین تغییرات محلی ضروری خواهد بود. این دقیقا همان کاری است که بازاریاب ها و کارشناس های سئو نیز باید انجام دهند.

مطالعه بازار یکی از کلیدواژه هایی است که در طول سال های اخیر دائما تکرار می شود. اگر شما خودتان را برای مطالعه دقیق بازار آماده نکنید، شانسی برای خودنمایی در بازارهای شلوغ کنونی پیدا نمی کنید. پس تعلل را کنار گذاشته و یکبار برای همیشه اوضاع را به سود خود تغییر دهید. این امر به شما کمک می کند تا بدون هیچ دردسری کارتان را جلو ببرید. 

بی شک مطالعه بازار کاری نیست که شما دست تنها انجام دهید. پس طبیعی است در این میان به خوبی از کمک دیگران بهره بگیرید. فرقی ندارد شما برای کمک سراغ ابزارهای دارای هوش مصنوعی می روید یا اینکه روی کمک دوستان تان حساب کرده اید، در نهایت باید شناخت مناسبی از بازار به دست بیاورید. وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

تولید محتوای پایدار

تولید محتوای پایدار

در دنیای کسب و کار وقتی درباره مفهوم پایداری صحبت می کنیم، معمولا محصولاتی به ذهن آدم می رسد که نه تنها آلودگی زیادی برای محیط زیست ندارند، بلکه دوام شان نیز بیشتر است. خب در این صورت باید در حوزه سئو این مفهوم را کمی تغییر دهیم؛ چراکه در عرصه سئو محتوای پایدار به آن دسته از محتواهایی اشاره دارند که از نظر سئو ماندگاری بیشتر در شبکه های اجتماعی یا گوگل دارند. ماجرا جالب شد، نه؟

این روزها سطح رقابت در شبکه های اجتماعی به طور باورنکردنی افزایش پیدا کرده است. به طوری که خیلی از بازاریاب ها اصلا توانایی هماهنگی با سرعت تغییرات را ندارند. شاید فکر کنید تولید محتوای هرچه بیشتر در این میان یک راهکار ایده آل محسوب می شود. خب در این صورت شما فقط نیمی از پاسخ را در اختیار دارید؛ چراکه تولید محتوا به این سادگی یا حتی ارزانی نیست. در عوض این شما هستید که باید کمی هم که شده اوضاع را به سود خودتان تغییر داده و فکری به حال هزینه های تولید محتوا کنید. 

یک ایده هوشمندانه در این میان تلاش برای استفاده از ایده هایی است که ماندگاری بیشتری در میان کاربران دارد. مثلا اگر در حوزه خودرو مشغول فعالیت هستید، صحبت از فرمول یک یا رالی داکار جذابیت پایدارتری برای مخاطب دارد. پس بد نیست برای کاهش هزینه های بازاریابی هم که شده نیم نگاهی به این حوزه داشته باشید. در این صورت کارتان خیلی خوب پیش رفته و دیگر نیازی به تولید مداوم محتوا با هزینه های گزاف نخواهید داشت. 

ما در روزنامه فرصت امروز همیشه کیفیت را به کمیت ترجیح می دهیم. این امر به شما کمک می کند تا خیلی راحت تر کارتان را جلو برده و بدون هیچ دردسری اوضاع را به سود خود تغییر دهید. احتمالا شما هم محتوایی که با دقت فراوان تولید شده را به مجموعه ای از محتواهای بی کیفیت ترجیح می دهید، مگر نه؟

این روزها بسیاری از کارشناس های حوزه سئو حوصله کافی برای تولید محتوا ندارند. این نکته درباره بازاریاب ها نیز مصداق دارد. خب در این صورت بهترین راه حل تولید محتوای کمتر است، البته به شرط اینکه دست به کیفیت نهایی نزنید وگرنه کارتان حسابی بیخ پیدا می کند. 

مطلب مرتبط: آموزش سئو به زبان ساده

آپدیت محتوای قدیمی

آپدیت محتوای قدیمی

نتیجه منطقی بحث قبلی ما تلاش برای بازیابی محتوای قدیمی است. باور کنید یا نه، هزینه تولید محتوا در طول دوران پسا کرونا حسابی افزایش یافته است. درست به همین خاطر شما باید خودتان را برای مواجهه با موج تازه هزینه های بازاریابی و تبلیغات آماده کنید. احتمالا در این میان بیشترین آسیب متوجه کسب و کارهای نوپا یا کوچک می شود. به همین دلیل باید دنبال راهکاری برای کاهش هزینه ها برویم. یک ایده خوب در این میان مربوط به استفاده از گزینه آپدیت محتوای قدیمی است. اینطوری شما دیگر لازم نیست خیلی به خودتان سخت گرفته یا دائما دست به جیب شوید. 

یادتان باشد، آپدیت محتوای قدیمی فقط به افزودن برخی اطلاعات تازه اشاره ندارد. در عوض شما باید کمی هم که شده خودتان را از نظر لحن و ساختار متن تکان دهید. یادتان نرود، اغلب مخاطب های شما قبلا محتوایی که بازیابی می کنید، دیده اند. درست به همین دلیل بد نیست کمی هم که شده به فکر تولید محتوای کاربردی باشید. این امر به شما کمک می کند تا برای مدت زمانی طولانی تر مخاطب را در کنار خودتان نگه دارید. 

اغلب اوقات بازاریاب ها ذهنیت خوبی نسبت به آپدیت محتوای قدیمی ندارند. درست به همین خاطر ما در این بخش یک توصیه ساده برای تان آماده کرده ایم. بد نیست کارتان را با ارزیابی عملکرد برندهای بزرگ شروع کنید. خب آنها چطور از محتوای قدیمی شان دوباره استفاده می کنند؟ شاید لازم باشد چند تا محتوای قدیمی را دوباره با هم ترکیب کنید تا تغییری اساسی روی دهد. در این صورت کمی کارتان بیشتر می شود، اما ارزشش را خواهد داشت. پس بد نیست همین امروز دست به کار شده و تغییری هرچند کوچک در حوزه کارتان ایجاد نمایید. 

یادتان نرود، نتیجه نهایی کار شما باید مورد پسند کاربران قرار گیرد. پس اگر حس کردید بازخوردهای کافی دریافت نمی کنید، حتما یک جای کار را اشتباه رفته اید. به علاوه، برای آپدیت یا بازآفرینی محتوای قدیمی بد نیست فقط روی محتوای برتر تاکید داشته باشید. اینطوری کارتان خیلی ساده تر مدیریت خواهد شد. 

ضرورت استفاده از ربات چت

ضرورت استفاده از ربات چت

کاربران در گوگل همیشه دنبال جواب سوالاتی هستند که کمتر کسی به آنها عمیقا فکر می کند. درست به همین خاطر هرچه سوال شما تخصصی تر باشد، احتمال اینکه جواب مناسبی برای آن پیدا کنید، کاهش خواهد یافت. این نکته در بسیاری از اوقات برای کسب و کارها مشکل ساز می شود؛ چراکه هیچ جواب خوبی برای مشتریان آماده نکرده اند و از طرف دیگر از هوش مصنوعی هم در این رابطه کمک نمی گیرند.

ایده ما در این بخش شاید کمی بحث برانگیز باشد، اما کاربرد خاص خودش را دارد. بد نیست برای شروع کمی هم که شده به استفاده از ربات های چت فکر کنید. خب تا کی قصد دارید کلی کارشناس متخصص را معطل جواب به سوال هایی کنید که معلوم نیست کی از راه  می رسند؟

ربات های چت به طور کلی در دو نوع در دسترس هستند. در نوع نخست که الگوی کلاسیک هم محسوب می شود، این ربات ها به یک بانک اطلاعات که از سوی هر برند طراحی می شود، دسترسی دارند. در حالت دیگر که اخیرا حسابی سر و صدا به پا کرده، دیگر پای بانک اطلاعاتی در میان نیست. در عوض ربات های چت به لطف هوش مصنوعی به دنیای اینترنت وصل شده و در کسری از ثانیه جواب های درست را حدس می‎زنند. ماجرا حسابی جالب شد، نه؟

بی شک بسیاری از بازاریاب ها میانه خوبی با استفاده از ربات های چت دارند. با این حال کم نیستند کسانی که همچنان به روش های سنتی تکیه کرده اند. خب یادتان که نرفته در ابتدای مقاله درباره چه چیزی با شما حرف زدیم؟ این روزها اگر حواس تان نباشد، خیلی زود کارتان در دنیای آنلاین با مشکلات اساسی رو به رو می شود؛ چراکه استقبال از تغییرات یک اصلی اساسی است. پس بهانه تراشی را کنار گذاشته و از ربات های چت استقبال کنید. هرچه باشد تا همین جا هم کلی از فرصت های طلایی را از دست داده اید!

مطلب مرتبط: هوش مصنوعی چطور مدیریت سئو را راحت می کند؟

سئو ویدئو

سئو ویدئو

معمولا وقتی از سئو حرف می زنیم، محتوای متنی به یاد آدم می آید. خب در جایی که بازاریاب ها دائما با کلیدواژه سر و کار دارند، فرمت های دیگر در حاشیه قرار می گیرند. نکته کلیدی که در این میان باید مدنظر داشته باشیم، مسئله مربوط به محبوبیت روزافزون ویدئوهاست. اگر همین حالا عبارت «بهترین گل های دنیای فوتبال» را در یوتیوب سرچ کنید، کلی ویدئو پیدا خواهید کرد. نکته مهم در این میان نحوه رتبه بندی ویدئوهاست. واقعا چرا برخی از ویدئوها قبل از نمونه های دیگر برای شما نمایش داده می شود؟

سوال بالا فقط از طریق سئو ویدئو قابل درک خواهد بود. یوتیوب و به طور کلی گوگل برای نمایش ویدئو به کاربران برخی معیارهای کلیدی دارند که باید حتما رعایت شود. مثلا کوتاه بودن ویدئو را در نظر بگیرید؛ به طور طبیعی هرچه ویدئوی شما طولانی تر باشد، جذابیت کمتری برای کاربران دارد. به همین دلیل اگر حواس تان نباشد، خیلی زود کارتان با چالش ها و مشکلات اساسی رو به رو خواهد شد. آن وقت دیگر هیچ شانسی برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا نمی کنید. 

بحث دیگری که در این میان اهمیت دارد، استفاده از کپشن های درست است. خب ویدئو که بدون کپشن اعتمادبرانگیز نیست. چه بسا کاربران قبل از اینکه سراغ تماشای یک ویدئو بروند، نیم نگاهی به کپشنش داشته باشند. اینطوری زیر و بم ویدئو را متوجه شده و شناخت بهتری از کل ماجرا به دست خواهند آورد. خب پس چرا شما منتظر نشسته اید؟ همین حالا دست به کار شده و تغییری در وضعیت خودتان ایجاد کنید. 

جواب دادن به سوالات پرتکرار در گوگل

جواب دادن به سوالات پرتکرار در گوگل

یکی از نکاتی که شما همیشه باید مدنظر قرار دهید، جواب دادن به سوالاتی است که بارها و بارها در گوگل سرچ می شود. شما با این کار عملا به سوالات پردامنه مخاطب تان جواب داده اید. از آنجایی که گوگل هم به دنبال جواب های درست برای مخاطبش است، بد نیست این نکته را کمی بیشتر مدنظر قرار دهید؛ چراکه با جواب های درست مستقیم به رتبه یک سئو گوگل خواهید رفت؛ به همین راحتی!

اگر شما تا حالا به سوالات کاربران در گوگل جواب نداده اید، احتمالا خیلی زود تاثیر مثبتش بر روی برندتان را حس خواهید کرد؛ چراکه با این دست فرمان خیلی راحت تر امکان اثرگذاری بر روی مخاطب ‎تان را پیدا کرده و دیگر لازم نیست دائما دنبال تکنیک های عجیب یا پردردسر برای سئو محتوا بروید. 

سخن پایانی

مهمترین تغییراتی که سال 2024 در حوزه سئو

دنیای سئو در طول سال های اخیر دائما در تغییر بوده است. با این حال سال آینده از نظر حجم تغییرات کمی عجیب تر به نظر می رسد. هوش مصنوعی در آستانه تبدیل شدن به یک ترند اساسی است. درست به همین خاطر شما باید خودتان را برای آشنایی با این تغییر مهم آماده کنید. در کنار این بحث کلی تغییر دیگر نیز در صف انتظار هستند. 

مطلب مرتبط: Chat GPT و تاثیرات آن بر بازاریابی محتوا و سئو

ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین تغییراتی که سال 2024 در حوزه سئو به خود خواهد دید، مرور کنیم. شما الان تمام نکات لازم برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان را خواهید داشت. پس همین حالا دست به کار شده و اوضاع تان را کمی بهتر کنید. در این میان هم هر جا نیاز به کمک داشتید، کارشناس های ما در روزنامه فرصت امروز همیشه کنارتان هستند.

منابع:

https://ahrefs.com

https://focusagency.group

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SxvAhszC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه