یکشنبه, ۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

کسب و کارهای کوچک اغلب در حاشیه بازار قرار دارند. کمتر کسی روی آنها حساب ویژه ای باز کرده و معمولا هیچ کس انتظار معجزه یا خودنمایی از آنها ندارد. در عوض همه چشم ها به برندهای بزرگ دوخته شده تا با نوآوری های تازه دل هر مشتری را ببرند. در این شرایط مسئله بقا برای کسب و کارهای کوچک بی نهایت مهم است. خب در فضایی که کسی به فکر آدم نیست، خودش باید آستین ها را بالا زده و فکری به حال کسب و کارش کند. 

ما در روزنامه فرصت امروز کسب و کارهای کوچک را دارای پتانسیل بی نهایت ویژه ای برای رشد در بازار می دانیم. شاید بی توجهی اغلب کارشناس ها به چنین کسب و کارهایی آزاردهنده باشد، اما از طرف دیگر نوعی حسن هم محسوب می شود. خب شما این فرصت را دارید تا در سایه و بدون اینکه توجه دیگران را جلب کنید، راه تان را بروید. بعد از مدتی هم در صورت اجرای درست استراتژی ها موفقیت های پشت سرهم نصیب تان خواهد شد. 

سالانه میلیون ها کارآفرین با آرزوی موفقیت های بی تکرار وارد دنیای کسب و کار می شوند. در این میان بسیاری از آنها هنوز هیچی نشده ورشکست شده و رویای کارآفرینی را از یاد می برند. اگر دوست ندارید جزو این گروه از کارآفرینان باشید، باید استراتژی های اساسی برای خودتان دست و پا کنید. 

توصیه هایی برای کسب و کارهای کوچک در سال 2024

استراتژی های کاربردی دقیقا نقشی مشابه تاکتیک های فوتبال دارد. وقتی یک تیم از تاکتیک های درست و معتبر استفاده می کند، تا حد زیادی خیالش از بابت موفقیت در لیگ راحت خواهد بود. در عوض وقتی سراغ تاکتیک های کمتر شناخته شده می رود، باید ریسک های احتمالی را هم به جان بخرد. 

مطلب مرتبط: راهنمای مدیریت مشکلات کسب و کارهای کوچک

ما در این مقاله قصد داریم توصیه های کلیدی برای بقا و موفقیت کسب و کارهای کوچک در سال پیش روی را بررسی کنیم. شاید فکر کنید ما خیلی زود دست به کار شده ایم. خب در این صورت باید یادآوری کنیم که شما برای همیشه فرصت ندارید. اگر همین حالا هم کار برنامه ریزی برای سال 2024 را شروع کنید، چه بسا آخر سر کلی هم وقت کم بیاورید. پس با ما همراه باشید تا داستان توسعه کسب و کارهای کوچک در سال پیش روی را مرور کنیم؛ آن هم با چاشنی استراتژی های کاربردی. 

سازماندهی درون شرکتی: شروع اصولی کار

سازماندهی درون شرکتی

داخل شرکت شما چه وضعیتی دارد؟ این سوالی است که خیلی از کارآفرینان وقتی برای اولین بار با آن رو به رو می شوند، حسابی خشک شان می زند. مگر قرار نبود همه تمرکز کارآفرینان بر روی بازار و اوضاع همیشه در حال تغییرش باشد؟ پس چرا یکهو بحث به اوضاع درونی شرکت ها رسید؟

باور کنید یا نه، اوضاع درونی هر شرکت اهمیت بسیار زیادی از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مشتریان دارد. شما تا وقتی وضعیت درونی سازمان تان را درست نکنید، شانسی برای خودنمایی در بازار نخواهید داشت. 

اشتباه نکنید، ما در این بخش انتظار معجزه از سوی شما را نداریم. در عوض کافی است هر چیزی را سرجای خودش قرار دهید. مثلا اگر هنوز تیم های کاری را مشخص نکرده اید، باید هرچه زودتر دست به کار شوید. تقسیم کاری یکی از استراتژی های اثرگذار در دنیا محسوب می شود. خب نمی شود که یک بازاریاب در حین کار وظایف تیم روابط عمومی را هم دنبال کند. پس آب دست تان است زمین گذاشته و وضعیت تیم ها را سر و سامان دهید. 

بعد از اینکه حد و مرز هر تیم کاری مشخص شد، باید کار ویژه هر کدام را نیز تعیین کنید. به زبان خودمانی، هر تیم در شرکت شما چه وظیفه ای دارد؟ این نکته برای بسیاری از کارآفرینان هنوز هم گُنگ محسوب می شود؛ چراکه خیلی وقت ها نسبت به وظایف تیم ها درک دقیقی ندارند. 

اگر شما هم تا حالا اوضاع را کاملا شانسی جلو برده اید، دیگر باید کمی با احتیاط جلو بروید؛ چراکه در بازار یکبار بیشتر شانس در خانه تان را نخواهد زد. ماموریت شما در این بخش مثل روز روشن است: وظایف هر تیم کاری را دقیق و بدون هیچ ابهامی تعیین کنید. اینطوری تیم های کاری خیلی خوب برای پیشبرد وظایف شان برنامه ریزی کرده و دیگر جایی برای مشکل باقی نخواهد ماند. 

پیگیری اهداف: فراموشکاری ممنوع!

پیگیری اهداف

کارآفرینان در کسب و کارهای کوچک معمولا وقتی سال نو از راه می رسد، کلی اهداف رنگارنگ برای خودشان تعیین می کنند. نکته جالب اینکه چند روز از سال که بگذرد، همه این اهداف اهمیت شان را از دست می دهند. انگار که هر کارآفرین فقط برای اینکه خیال خودش راحت شود، این نکات را تعیین می کند. بعد هم که همه نسبت به آن بی توجه شده و دیگر باید آن اهداف را در یک کنج تنها جست وجو کرد. 

ما در روزنامه فرصت امروز اصلا میانه خوبی با فراموشکاری نداریم. اگر شما اهداف تان را به طور دقیق و با کارشناسی ابعاد مختلف بازار تعیین کرده اید، دیگر نباید اما و اگر در کار بیاورید. باور کنید یا نه، فراموشکاری خیلی زود اثرش را روی کارتان خواهد گذاشت. مثلا کارمندان از مدیری که خیلی زود اهداف اصلی شرکت را فراموش کند، حرف شنوی نخواهند داشت. این امر باعث می شود شما خیلی زود بدل به مدیری بی تجربه و ناتوان در مدیریت کارمندان شوید. 

بی شک در طول زمان برخی از اهداف اهمیت یا اعتبارشان را از دست می دهند. با این حال اگر شما یکهو دور همه اهداف تان را خط بکشید، قطعا یک جای کار ایراد دارد. پس سعی کنید اهداف تان را طوری تعیین کنید که تا آخر سال توانایی پیگیری آنها را داشته باشید. وگرنه اعتبار کاری تان حسابی زیر سوال خواهد رفت. 

برنامه ریزی اشتباه یا اصولا بی توجهی به این فرآیند مهمترین دشمن کسب و کارهای کوچک محسوب می شود. شما برای اینکه شانسی در بازار برای خودنمایی داشته باشید، ناچار به تعیین اهداف و پایبندی به آنها هستید. پس خوب حواس تان را جمع کنید تا اهداف درست و حسابی برای خود تعیین کنید. وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

مطلب مرتبط: بزرگ ترین اشتباهات مالی کسب و کارهای کوچک

برندسازی: مهمترین وظیفه شما در سال جدید

برندسازی

آیا تا حالا از چشم انداز مشتریان کسب و کارتان را بررسی کرده اید؟ خیلی وقت ها کارآفرینان اصلا توجهی به نگاه بقیه به برندشان ندارند. البته در این میان کسب و کارهایی که اصلا برندی ندارند، حساب شان کاملا روشن است. این روزها مشتریان هر کسب و کاری را با برندش می شناسند. بنابراین اگر دوست دارید هویت خوبی در میان مشتریان ایجاد کنید، باید از همان روزهای ابتدای شروع به کار در فکر برندسازی باشید. 

برندینگ این روزها بدل به یک علم کاملا تخصصی شده است. با این حال شما با رعایت برخی اصول پایه ای امکان موفقیت در این حوزه را خواهید داشت. اولین نکته ای که باید به خوبی رعایت کنید، بحث طراحی لوگو است. 

لوگو اولین المان دیداری است که مشتریان را به خودش جذب می کند. این روزها وقتی صحبت از برندهایی مثل مایکروسافت یا لیورپول می شود، مردم اول از همه لوگو آنها را به یاد می آورند. شاید فکر کنید طراحی یک لوگو پرزرق و برق حسابی به کارتان می آید. خب در این صورت باید بگوییم سخت در اشتباهید؛ چراکه واقعیت کاملا چیز دیگری است. 

مردم با طرح های مینیمال رابطه بسیار بهتری برقرار می کنند. بنابراین سعی کنید طرح های پیچیده یا بی نهایت ظریف را کنار بگذارید. اینطوری فرصت بهتری برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا خواهید کرد. متاسفانه یکی از ویروس های خطرناک در میان کسب و کارهای کوچک استفاده از نرم افزارهای رایگان برای طراحی لوگو است. این نرم افزارها اغلب اوقات لوگوهای ساده و از پیش طراحی شده را به خورد همه کاربران می دهند. بنابراین اگر دوست دارید تبدیل به یک برند کلیشه ای شوید، باید خیلی زود سراغ این ابزارها بروید. 

گام بعدی توجه به نام برندتان است. اشتباه نکنید، اسم کسب و کار با نام برند فرق دارد. مثلا گوگل اسم یک برند است که از سوی شرکت مادر آلفابت مدیریت می شود. قبول دارم بحث کمی پیچیده شده است، اما باید یادتان باشد که اسم برند شما با اسم شرکت کاملا فرق دارد. پس این دو را اصلا باهم ترکیب نکنید. 

یک اسم خوب برای برند باید کوتاه، ساده و تا جای ممکن معنادار باشد. این طوری خیلی بهتر در ذهن مخاطب باقی مانده و بعدا در کمپین های بازاریابی راحت تر روی مخاطب اثر خواهید گذاشت.

تهیه تصاویر اختصاصی از محصولات: نکته ای ظریف

تهیه تصاویر اختصاصی از محصولات

چند بار تا حالا عکس های استاک از محصولات مختلف را دیده اید که در همان نگاه اول حال آدم را بد می کند؟ بی شک همه ما تجربه مواجهه با چنین کسب و کارهایی را داریم. اگر شما برای مشتریان و زمان شان ارزش قائل هستید، باید یکبار برای همیشه دور استفاده از عکس های استاک را خط بکشید. اینطوری به مرور زمان تیم بازاریابی تان را کامل تر کرده و یکی دو تا عکاس ماهر کنار برندتان خواهید داشت. 

ما در دنیایی زندگی می کنیم که مشتریان با چشم شان خرید می کنند. بنابراین تهیه عکس های زیبا از محصولات حرف اول و آخر در تعامل با مشتریان را می زند. اگر شما تا حالا به تهیه عکس های جذاب از محصولات تان فکر نکرده اید، باید یکبار دیگر اوضاع را به سوی کسب و کارتان تغییر دهید. اینطوری کارتان خیلی بهتر شده و دیگر لازم نیست دائما دنبال عکس های رایگان از محصولاتی که هیچ شباهتی به تولیدات شما ندارند، باشید. 

بی شک هر کسی که دوربین موبایل را روشن می کند، یک عکاس حرفه ای نیست. بنابراین شما در مراحل پیشرفته برای تهیه عکس های جذاب از محصولات تان نیاز به همکاری با عکاس های حرفه ای خواهید داشت. پس بهانه تراشی را کنار گذاشته و شروع به همکاری با عکاس های حرفه ای کنید. شاید الان کمی هزینه اضافی روی دست برندتان باقی بماند، اما بعدا حسابی از این بابت خوشحال خواهید بود؛ چراکه یک سر و گردن از همه رقبا بالاتر می روید. 

مطلب مرتبط: رمزگشایی از مشکلات کسب و کارهای کوچک

ساده سازی فرآیند خرید: به فکر مشتریان باشید!

ساده سازی فرآیند خرید

تا حالا شده خرید یک محصول جالب را فقط به خاطر سختی های مسیر فراموش کنید؟ شما را نمی دانم، ولی من که بارها و بارها فقط به خاطر سختی مسیر خرید دور آن را خط کشیده ام. خب اگر کسی را سراغ دارید که برای خرید یک محصول ساده حاضر است از شبکه های اجتماعی به سایت رسمی یک برند رفته، در آن ثبت نام کند و بعد با کلی زحمت سفارشش را نهایی نماید، ما را هم بی خبر نگذارید. 

مردم در دنیای امروز دنبال ساده ترین راهکارهای دنیا هستند. بنابراین اگر شما راهکارهای ساده ای برای آنها در چنته نداشته باشید، خیلی زود بدل به برندی کلیشه ای خواهید شد. به طوری که بعد از مدتی دیگر نگاه تان هم نخواهند کرد. 

راهکار اصلی شما در این بخش توجه به ساده سازی فرآیند خرید مشتریان است. پیش نیاز این امر توجه اساسی شما به دسترسی ساده مشتریان به بخش های مختلف کسب و کارتان است. درست است که شما یک کسب و کار کوچک هستید، اما نباید پشت این نقاب مخفی شده و ضعف های برندتان را بپوشانید. 

یک دقیقه هم که شده خودتان را جای مشتریان قرار دهید. آیا واقعا اوضاع برند شما طوری هست که مشتریان به راحتی امکان خرید از شما را داشته باشند؟ این مسئله ای است که معمولا برای کسب و کارها حسابی دردسر ایجاد می کند. چراکه خودشان فکر می کنند در دسترس ترین برند دنیا هستند و در واقعیت ماجرا کاملا فرق دارد. 

راه اندازی فروشگاه آنلاین برای برند معمولا کار ساده ای نیست. به همین خاطر بهتر است آن را در قالب ایده هایی مثل همکاری با موسسات حرفه ای دنبال کنید. موسساتی مثل شاپیفای (Shopify) به طوری حرفه ای چنین نیازی را مدیریت می کنند. پس به جای اینکه خودتان دست به راه اندازی فروشگاه آنلاین برای برندتان بزنید، این کار را به دست آدم های حرفه ای بسپارید. 

جست وجوی راه های کاهش هزینه به وقت صرفه جویی

جست وجوی راه های کاهش هزینه به وقت صرفه جویی

دوران ریخت و پاش در بازار دیگر به سر رسیده است. اگر شما نتوانید هزینه های تان را مدیریت کنید، خیلی زود در بازار با مشکلات اساسی رو به رو خواهید شد. این در شرایطی است که خیلی از برندها برای اینکه راه شان در بازار را پیدا کنند، نیاز به صرف هزینه های زیاد دارند. راستش را بخواهید، ما در روزنامه فرصت امروز بودجه های کلان را معیار موفقیت برندها نمی دانیم. به همین خاطر شما باید عواملی به غیر از عنصر مادی را دنبال کنید. 

انگیزه و پشتکار نیروی انسانی با پول قابل مقایسه نیست. درست به همین خاطر شما باید عملکرد خوبی در این راستا داشته باشید. وگرنه خیلی زود به مشکل خورده و کارتان به جاهای باریک می کشد. آن وقت شما می مانید و کلی مشتری که حوصله حتی یک دقیقه تعامل با شما را ندارند. 

شاید فکر کنید ما در این بخش فرمول های خاصی برای کاهش هزینه ها داریم. خب در این صورت باید کمی ناامیدتان کنیم. از آنجایی که هر کسب و کار شرایط خاص خودش را دارد، شما باید دست به کار شده و اوضاع خود را به بهترین شکل ممکن آنالیز کنید. اینطوری به مرور زمان راهکارهایی برای مقابله با شرایط دشوار پیدا خواهید کرد. 

یادتان باشد، کاهش هزینه ها کاری نیست که شما از روی دست دیگران کپی برداری اش کنید. به همین خاطر بهتر است قبل از اینکه اوضاع را به کام خودتان تلخ کنید، یک ارزیابی همه جانبه از برندتان انجام دهید. اینطوری نقاط قوت و ضعف کسب و کارتان را پیدا خواهید کرد. آن وقت فرصتی طلایی برای کاهش هزینه ها دم دست تان خواهد بود. 

وقتی شما در قالب یک کسب و کار کوچک در بازار فعالیت دارید، هر دلار اهمیت بی نظیری خواهد داشت. به همین خاطر باید همیشه خودتان را مشتاق کاهش هزینه ها نشان دهید. البته این کار باید اصولی دنبال شود. وگرنه کاهش هزینه بخش های اساسی مثل بازاریابی نهایتا به ضرر خودتان تمام می شود. 

مطلب مرتبط: همکاری میان کسب و کارهای کوچک: الگوهایی برای رقابت با برندهای بزرگ

استفاده از ترندهای بازاریابی: همیشه محبوب بمانید

استفاده از ترندهای بازاریابی

بازاریابی کاری نیست که شما همیشه با یک الگو یا متر و معیار مشخص انجامش دهید. خیلی وقت ها ترندهایی که تا سال های سال در بازار محبوب بوده، یک شبه اعتبارشان را از دست می دهند. بنابراین شما باید میانه خوبی با پذیرش تغییرات داشته باشید. وگرنه خیلی زود سنگ روی یخ خواهید شد. 

خوشبختانه این روزها کلی ابزار گوناگون که اتفاقا به هوش مصنوعی مجهز هستند، دم دست من و شما قرار دارد. به همین خاطر باید هر طور که شده از این ابزار برای بهبود کارتان استفاده کنید. گزینه هایی مثل گوگل آنالیتیکس یا هاب اسپات همیشه به داد کسب و کارها می رسند. 

ما در این بخش یک غافلگیری بزرگ هم برای تان داریم. اگر فکر می کنید بازاریابی به کمک هوش مصنوعی همیشه جواب می دهد، بد نیست نیم نگاهی هم به وبلاگ های تخصصی در حوزه بازاریابی داشته باشید. در این وبلاگ ها معمولا کلی از ترندهای تازه با مثال های جذاب زیر تیغ نقد و بررسی قرار می گیرد. بنابراین اگر دوست دارید در این حوزه اسم و رسمی به هم بزنید، بد نیست از همین امروز کارتان را شروع کنید. اینطوری فرصتی برای اثرگذاری بر روی مخاطب پیدا کرده و اسم و رسمی به هم می زنید. 

یادتان باشد، هوش مصنوعی هر چقدر هم که پیشرفت کند، بازهم جای نیروی انسانی را نمی گیرد. بنابراین باید گاهی اوقات نتیجه کار هوش مصنوعی را با شک و تردید نگاه کنید. اینطوری اندک فرصتی برای خودنمایی در بازار گیرتان می آید. 

وبلاگ های تخصصی در حوزه بازاریابی بی شمار هستند. اگر دوست دارید چند تا از بهترین وبلاگ ها در این حوزه را بشناسید، این فهرست را پس ذهن داشته باشید:

•    سایت روزنامه فرصت امروز پر از مطالب آموزنده و کاربردی درباره ابعاد مختلف دنیای کسب و کار است. مخاطب فارسی زبان با مراجعه به سایت ما دسترسی گسترده ای به انواع محتوای آموزشی خواهد داشت. 

•    مدرسه بازاریابی (Marketing School) نام وبلاگی است که به طور تخصصی در زمینه بازاریابی فعالیت دارد. این وبلاگ معمولا ترندهای داغ دنیای بازاریابی را بررسی کرده و برخی از موفق ترین کمپین های هر حوزه را نیز معرفی می کند. 

•    هاب اسپات (HubSpot) یکی از وبلاگ های قدیمی در حوزه بازاریابی است. موسسه هاب اسپات با ابزار حرفه ای اش برای کمک به بازاریاب ها شناخته می شود. در کنار آپدیت این ابزار، وبلاگ این موسسه هم محتوای جذابی برای مخاطبش دارد. به طوری که شما می توانید بدون هیچ دردسری کلی محتوای آموزنده در سایت این موسسه پیدا کنید. 

بی شک فهرست بالا پتانسیل ادامه پیدا کردن هم دارد. بنابراین شما نباید خودتان را به یکی دو ابزار ساده محدود کنید. اگر در دنیای کسب و کار نوآوری را در دستور کار قرار ندهید، خیلی زود کارتان به مشکل می خورد. پس فهرست بالا را خودتان با تجربه شخصی یا کمی جست وجو در اینترنت تکمیل کنید. 

تولید محتوا: جایی که تداوم اهمیت دارد!

تولید محتوا

برخی از تیم های بازاریابی هرچند وقت یکبار محتوای درجه یکی از خودشان در بازار به نمایش می گذارند. این محتوا خیلی زود دل مشتریان را برده و آنها را مشتاق تعامل با برند موردنظر می کند. با این حال محتوای بعدی که از این تیم ها منتشر می شود، مربوط به ماه ها بعد خواهد بود. در این فاصله مشتریان اسم آن برند را به طور کامل از یاد می برند. به علاوه، هیچ تضمینی وجود ندارد که چنین محتوایی دوباره جذابیت قبل را داشته باشد!

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم تیم های کاری باید همیشه دنبال تولید محتوا به طور مداوم باشند. اگر عنصر تداوم را از کار برندها بگیریم، دیگر هیچ چیز برای آنها باقی نخواهد ماند. بنابراین شما در حوزه بازاریابی باید این نکته را آویزه گوش تان کنید. 

تولید محتوا بدون توجه به سلیقه مخاطب کاملا بی مورد است. همانطور که فیلمسازهای بزرگ برای فروش در گیشه به فکر سلیقه و خواست مشتریان هستند، شما هم باید در این رابطه عملکرد خوبی از خودتان نشان دهید. وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

شاید شما هم تجربه یکی دوبار تولید محتوا درجه یک در بازار را داشته باشید. آنچه این روند رو به رو رشد را قطع می کند، ناتوانی شما برای تداوم کارتان است. شما قرار نیست هر دو ماه یکبار در بازار ظاهر شده و بعد هم تا چند ماه مثل روح ناپدید شوید. هنر بازاریابی در حضور مداوم کنار مشتریان است. پس باید این نکته را دائما مدنظر داشته باشید. 

مطلب مرتبط: 7 استراتژی کاربردی برای کسب و کارهای کوچک

حل مشکلات اساسی مشتریان: بخش اساسی کار

حل مشکلات اساسی مشتریان

کسب و کارهای کوچک معمولا در کانون توجه مشتریان قرار ندارند. دلیل این امر از نظر هر کارآفرین متفاوت است، اما اگر نظر ما را بخواهید، به یک مسئله ساده اشاره خواهیم کرد. برندهای بزرگ معمولا مشکلات اساسی مشتریان را رفع می کنند. آنها به هر طریقی که شده این مشکلات را بررسی کرده و به خوبی حل می کنند. اگر شما هم دوست دارید در بازار مشکلات مشتریان تان را حل کنید، بد نیست به فکر مسائل اساسی آنها باشید. اینطوری خیلی زود اسم و رسمی برای خودتان پیدا خواهید کرد. 

چه کسی در دنیا گفته کسب و کارهای کوچک همیشه باید به فکر مسائل پیش پا افتاده مشتریان باشند؟ شما می توانید با کمی سرمایه گذاری بر روی آینده برندتان به سراغ مشکلات اساسی بروید. اینطوری فرصت توسعه برای تان فراهم خواهد شد. 

یادتان باشد، هیچ کس به غیر از خودتان نمی تواند محدودیت های فعالیت در بازار را مشخص سازد. پس کمی هم که شده رویاپردازی تان را در مقیاس بزرگتر ادامه دهید. اینطوری فرصت خوبی برای توسعه کسب و کارتان پیدا خواهید کرد. 

اگر دقت کرده باشید، تمام برندهای بزرگی که این روزها هوش از سر مشتریان می برند، یک روزی کارشان را از سطح خُرد شروع کرده اند. به همین خاطر شما باید نسبت به سرنوشت برندتان حساسیت لازم را به کار گیرید. وگرنه خیلی زود از گردونه رقابت با برندهای دیگر حذف می شوید. 

سخن پایانی

آشنایی با شرایط کسب و کارهای کوچک در سال 2024

کسب و کارهای کوچک در سال آینده چشم انداز ساده یا بی دردسری را پیش رو ندارند. با این حال چنین امری نباید موجب ترس یا وحشت آنها شود. ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین توصیه ها برای موفقیت کسب و کارهای کوچک را زیر ذره بین ببریم. حالا شما آماده اید تا شرایط‎تان در بازار را به خوبی مدیریت کرده و به سمت توسعه کسب و کار حرکت کنید. 

مطلب مرتبط: چالش های کسب و کارهای کوچک و راهکارهای غلبه بر آن

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با شرایط کسب و کارهای کوچک در سال 2024 کرده باشد. مثل همیشه اگر سوال یا توصیه ای درباره نکات مورد بحث در مقاله داشتید، کارشناس های ما همیشه آماده کمک به شما هستند.

منابع:

https://www.shopify.com

https://www.flipacademy.com

https://www.eurodns.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WRsHJe1e
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه