اجرای ایده های تازه در استارت آپ ها همیشه همراه با برخی اعتراض ها از سوی اعضای اصلی یا حتی ترس از شکست های ناگوار است. این امر اغلب اوقات برای کارآفرینان مشکلی بزرگ محسوب شده و حتی آنها را از اجرای ایده هایی که نسبت به موفقیت شان مطمئن هستند نیز منصرف خواهد کرد. به همین خاطر پیدا کردن راهکارهایی برای اجرای ایده های تازه در عرصه کسب و کار امری ضروری محسوب می شود. شما با چنین کاری امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان را پیدا کرده و موقعیت تان در بازار به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی خواهد شد.
هدف ما در ادامه این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات در راستای اجرای ایده های تازه در استارت آپ هاست. اگر شما هم برای اجرای ایده های تان در عمل با مشکلات زیادی رو به رو هستید، نکات مورد بحث در این مقاله کمک شایانی به شما و کسب و کارتان خواهد کرد.
توجه به سوالات محوری
شما برای موفقیت در زمینه اجرای ایده های تازه اول از همه باید به برخی از سوالات کلیدی در این راستا پاسخ دهید. این امر نکته بسیار مهمی در دنیای کسب و کار محسوب می شود. گاهی اوقات برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مشکلات بسیار زیادی را تجربه می کنند. این امر به دلیل بی توجهی به سطح نیاز برندشان به ایده های تازه است. مهمترین سوالی که شما در این میان باید بدان توجه کنید، ارزش اضافه ای است که ایده تازه تان برای مشتریان به همراه خواهد داشت. این نکته اهمیت بسیار زیادی برای برندها داشته و به شما فرصت خوبی به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می دهد.
مطلب مرتبط: چالش ها و راهکارهای تنوع بخشی به فرهنگ استارت آپ ها
در بخش بعدی شما باید نسبت به پاسخگویی به یک سوال دیگر نیز اقدام کنید. سوال مهم در این میان مربوط به مزیت ایده موردنظر با نحوه فعالیت فعلی برندتان است. به عبارت بهتر، ایده موردنظر شما چه مزیتی برای مشتریان به همراه خواهد داشت و چطور برندتان را از سایر رقبا متمایز خواهد کرد؟
اگر شما برای دو سوال فوق پاسخ مناسبی دارید، فعالیت در زمینه ایده مورد نظر ضرورت خواهد داشت. با این حال اگر پاسخ تان برای موارد فوق روشن نیست، نباید چندان به ایده تازه تان امیدوار باشید.
شکایت های مشتریان
گاهی اوقات یک استارت آپ به طور مداوم با شکایت ها و نارضایتی های مشتریان رو به رو است. در این صورت استفاده از ایده های تازه نه تنها امری مهم بلکه ضروری خواهد بود. چنین امری به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرد و شانس تان در عمل را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. گاهی اوقات شما در این زمینه باید هرچه زودتر مشکلات برندتان را رفع کنید، در غیر این صورت شاید توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی شرایط تان در بازار به شدت کاهش پیدا کند.
امروزه برخی از برندها و استارت آپ ها در پی بی توجهی به شکایت های مشتریان خیلی زود از فهرست برندهای مورد علاقه مشتریان حذف می شوند. بنابراین شما با اجرای فوری ایده های تازه به هنگام اعتراض مشتریان شانس بسیار بهتری برای بهبود وضعیت برندتان خواهید داشت.
توجه به پیش نیازها
هر ایده تازه ای برای اجرای درست نیاز به برخی از پیش نیازها دارد. اگر شما به این مورد توجه نشان ندهید، در میانه راه دیگر توانایی تاثیرگذاری بر روی مشتریان را نخواهید داشت. چنین امری شانس شما را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده و موقعیت تان را نیز به شدت نامتعادل خواهد کرد.
مطلب مرتبط: استارت آپ (Startup) چیست؟
ایده های تازه به طور معمول اگر تغییرات اساسی در وضعیت برندها صورت دهند، پیش نیازهای فراوانی مثل بودجه مناسب و اطلاع رسانی دقیق به مخاطب هدف خواهند داشت. درست به همین دلیل شما باید از همان لحظه نخست وسعت و تاثیرات مربوط به ایده تان را در ذهن داشته باشید، در غیر این صورت هرگز موفقیتی در زمینه تاثیرگذاری بر روی مشتریان و بهینه سازی وضعیت تان تجربه نخواهید کرد. اغلب اوقات برنامه ریزی برای پیش نیازهای مربوط به اجرای ایده ها باید قبل از اجرای شان صورت گیرد.