جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
نشانه های نیاز برای به روز رسانی سایت برند

بازاریابی و تعامل مناسب با مشتریان در قالب سایت کاربردی

3 سال پیش ( 1399/4/22 )
پدیدآورنده : دیوید ریسون   پدیدآورنده : علی آل علی  

فعالیت در دنیای کسب و کارها پیوند نزدیکی با استفاده از فناوری های نوین مانند اینترنت دارد. امروزه اغلب برندهای بزرگ دارای سایت رسمی هستند. سایت رسمی به کاربران برای دریافت تازه ترین اطلاعات و اخبار از برند شما کمک خواهد کرد. همچنین امکان فروش آنلاین و مستقیم محصولات را نیز فراهم می سازد. امروزه اغلب مردم پیش از خرید محصولات به دنبال مشاهده توضیحات جانبی و نظرات کارشناسی در مورد آنها در فضای آنلاین هستند. شهرت روزافزون سایت هایی نظیر آمازون در قالب این مطلب توضیح داده می شود. اگر برند ما نیز دارای گزارش های دقیقی پیرامون محصولاتش باشد، شانس بسیار بیشتری برای جلب نظر مخاطب هدف خواهد داشت.

استفاده از سایت رسمی برای برند گزینه بسیار جذابی به نظر می رسد. نکته مهم در این میان توجه به ساماندهی استاندارد سایت است. امروزه بسیاری از برندها پس از راه اندازی سایت رسمی شان دیگر به دنبال به روز رسانی آن نیستند. این امر در بلندمدت موجب نارضایتی کاربران از تعامل با سایت موردنظر می شود. بدون تردید چنین نارضایتی در بعد وسیع تر تمام مشتریان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. هدف اصلی ما در مقاله کنونی بررسی نشانه های مهم برای به روز رسانی سایت رسمی برند است. به این ترتیب کسب و کار شما همیشه سایتی حرفه ای و کاربردی برای مشتریان خواهد داشت.

بازاریابی تعامل مشتریان قالب سایت کاربردی

1. عدم کارایی سایت

استفاده از سایت ها در گوشی های هوشمند امر رایجی محسوب می شود. امروزه اغلب کاربران با استفاده از گوشی های هوشمند در حال تجربه وبگردی هستند بنابراین سایت رسمی ما باید سازگاری بالایی با تجربه کاربری چنین کاربرانی داشته باشد. در غیر این صورت ما امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را نخواهیم داشت. برخی از کارشناس ها در زمینه سازگاری سایت ها با تجربه کاربری گوشی های هوشمند بر روی حجم پایین قالب اصلی سایت تمرکز دارند. توصیه ما در این بخش به طور کلی معطوف به ارزیابی سازگاری سایت با گوشی های هوشمند در بازه های زمانی مشخص است. فقط در این صورت ما همیشه سایتی مطلوب و مناسب مشتریان خواهیم داشت.

برخی از برندهای بزرگ برای آگاهی از وضعیت سایت شان به طور مداوم در تلاش برای شبیه سازی تجربه کاربری مشتریان هستند. این امر شامل مرور محتوای سایت از سوی برخی از کارمندان شرکت به عنوان مخاطب هدف است. به این ترتیب امکان گزارش سریع ایرادات سایت رسمی برند فراهم می شود.

مطلب مرتبط: تعامل با مشتری

توجه به کاربری سایت در زمینه گوشی های هوشمند اهمیت بسیار زیادی دارد، اما نباید از رایانه های شخصی غافل شویم. ایراد اصلی بسیاری از برندها توجه صرف به کاربری گوشی های هوشمند است. امروزه حجم قابل توجهی از کاربران هنوز از رایانه های شخصی برای وبگردی استفاده می کنند بنابراین ما باید به دنبال راهکارهایی برای ایجاد تعادل میان دو گروه کاربران دارای رایانه و گوشی های هوشمند باشیم. توصیه ما در این بخش طراحی قالب های دوگانه برای کاربران گوشی و رایانه است. به این ترتیب شما امکان مدیریت سریع هر دو نوع ورودی کاربران را خواهید داشت.

2. ترک سریع سایت برند

اگر کاربران به طور مداوم پس از مشاهده سایت شما در مدت زمانی اندک آن را ترک کنند، این امر نشانه واضحی برای ضرورت به روز رسانی آن محسوب می شود. تولید محتوای جذاب برای مخاطب هدف برای تعامل هرچه بیشتر با آنها صورت می گیرد. بنابراین اگر ما در زمینه تعامل سازنده با آنها توانایی بالایی نداشته باشیم، ایرادی در فرآیند فعالیت مان وجود خواهد داشت. متاسفانه بسیاری از برندها نسبت به یافتن ایرادات کارشان در حوزه آنلاین توجه کافی ندارند. این امر موجب بروز مشکلات بسیار زیادی برای چنین برندهای می شود. هدف ما در این بخش تمرکز بر روی مدت زمان حضور کاربران در سایت رسمی برندهاست. به این ترتیب شما فرصت مناسبی برای ارزیابی وضعیت سایت رسمی تان خواهید داشت. کاهی اوقات طرح پرسش های ساده از مخاطب هدف برای یافتن دلیل افت کیفیت سایت و همچنین ترک سریع آنها مفید خواهد بود. این نکته دارای اهمیت بسیار زیادی است. امروزه در حوزه کسب و کار اغلب برندها حوصله رسیدگی به وضعیت سایت شان را ندارند. همین امر موجب افت کیفیت مداوم سایت ها می شود. اگر ما به دنبال همکاری بلندمدت با مخاطب هدف هستیم، باید یافتن ایرادات اصلی سایت مان در کوتاه ترین زمان ممکن را در دستور کار قرار دهیم. در غیر این صورت فرصت کافی برای جلب نظر مخاطب هدف نخواهیم داشت.

3. زمان طولانی بارگذاری صفحات

شاید شما توانایی تولید محتوای جذاب، جلب نظر مخاطب هدف و حتی انتقال پیام های بازاریابی مناسب به مخاطب هدف را داشته باشید، اما اگر سرعت بارگذاری صفحات سایت تان کند باشد، هیچ کاربری به آن توجه نخواهد کرد. بدون تردید تعیین مدت زمانی مشخص برای سرعت بارگذاری مطلوب صفحات سایت بسیار دشوار است، اما توافق عمومی بر روی 5 ثانیه صورت گرفته است. بر این اساس اگر سرعت بارگذاری صفحات سایت شما بیشتر از 5 ثانیه باشد، امکان کسب موفقیت در بلندمدت فراهم نخواهد شد.

امروزه کاربران حوصله کافی برای انتظار در راستای مشاهده محتوای یک صفحه را ندارند بنابراین شما باید در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به به روز رسانی صفحات سایت تان اقدام کنید. در غیر این صورت ریزش ناگهانی مخاطب سایت امری طبیعی خواهد بود.

مشاهده نحوه عملکرد برندهای بزرگ همیشه درس های بسیار زیادی برای کسب و کارها داشته است. این امر کیفیت عملکرد کسب و کارهای کوچک را به شدت افزایش می دهد. برندهایی نظیر اپل، سامسونگ و حتی آدیداس در زمینه بازاریابی آنلاین بر روی سرعت بارگذاری صفحات شان حساب ویژه ای کرده اند. همین امر موفقیت طولانی آنها را در پی داشته است. اگر شما نیز به دنبال کسب موفقیت در حوزه بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف هستید، باید سرعت بارگذاری صفحات تان را مدنظر داشته باشید. تلاش برای الگوبرداری از نحوه فعالیت برندهای بزرگ همیشه ایده مناسبی محسوب می شود بنابراین نیم نگاهی به فعالیت برندهای بزرگ و تلاش برای یادگیری نکات مختلف از آنها داشته باشید.

4. فقدان کانال های ارتباطی برای بهبود کیفیت سایت

تعامل با مخاطب هدف همیشه راهکار مناسبی در راستای بهبود کیفیت سایت رسمی برند محسوب می شود. متاسفانه امروزه بسیاری از برندها نسبت به اهمیت این نکته بی توجه هستند بنابراین در عمل شمار قابل توجهی از آنها کمترین تلاش برای تعامل با مخاطب هدف شان براساس الگوی بازاریابی تعاملی و همچنین دریافت نظرات شان نمی کنند. اگر ما به دنبال جلب نظر مخاطب هدف هستیم، باید همیشه نظرات شان را در الگوی کسب و کارمان مورد توجه قرار دهیم. در غیر این صورت فرآیند بازاریابی برای ما بسیار دشوار خواهد شد. بدون تردید کمتر کاربری علاقه مند به تعامل با برندهای بیش از اندازه خودخواه هستند.

طراحی سایت رسمی برند امری مربوط به سلیقه شخصی ما نیست. برندها در این مسیر باید نظرخواهی گسترده ای از مشتریان شان داشته باشند. هدف اصلی ما از فعالیت در دنیای کسب و کار جلب نظر مخاطب هدف است، بنابراین در طراحی سایت نیز باید این نکته را مدنظر قرار دهیم.

برخی از کسب و کارها برای بهبود وضعیت سایت رسمی برندشان به دنبال همکاری با آژانس های بزرگ هستند. این نکته در مورد بخشی از مشکلات برند قابل درک است، اما در مقیاسی بزرگتر ما باید نسبت به همکاری نزدیک با مشتریان توجه داشته باشیم. ما همیشه امکان رفع مشکلات برندمان از طریق همکاری نزدیک با آژانس های بزرگ را نداریم. گاهی اوقات خودمان باید نسبت به به روز رسانی مشکلات سایت مان اقدام کنیم. این امر شامل همکاری با مخاطب هدف برای دریافت اطلاعات کاربردی و همچنین تعامل نزدیک با آنها در راستای اعمال نظرات شان در طراحی سایت است.

5. کاهش رتبه سایت در گوگل

امروزه اغلب کاربران برای دسترسی به سایت های موردنیازشان از گوگل استفاده می کنند. رتبه برتر در گوگل امر بسیار مهمی محسوب می شود. اغلب برندها برای بازاریابی و تعامل بهتر با مخاطب هدف در تلاش برای بهبود رتبه سایت شان هستند. بدون تردید کاهش رتبه سایت ما در این فرآیند نشانه خوبی محسوب نمی شود. یافتن ایراد کار در چنین مواقعی امری ضروری خواهد بود. متاسفانه شمار بسیار بالایی از کاربران سایت ها نسبت به اظهارنظر پیرامون دلیل افت رتبه سایت ها بی میل هستند بنابراین شما باید خودتان اقدام به یافتن مشکلات پیش روی کنید.

مهمترین مشکل در زمینه افت رتبه سایت در گوگل مربوط به تکنیک های قدیمی مدیریت سئو است. امروزه حوزه مدیریت سئو نیز مانند هر بخش دیگری از دنیای کسب و کار به سرعت در حال توسعه است بنابراین ما باید به طور مداوم تکنیک های تازه تری در این حوزه انتخاب کنیم. برخی از برندها در طول سال های متمادی نسبت به به روز رسانی شیوه فعالیت شان اقدامی نمی کنند. بنابراین مشاهده شکست آنها در زمینه جلب نظر مخاطب هدف و تعامل با آنها امری طبیعی خواهد بود.

مطلب مرتبط: بازاریابی تعاملی به زبان ساده

همکاری با آژانس های بزرگ یا افراد حرفه ای در زمینه مدیریت سئو در مورد بخش مورد بحث اقدامی ضروری خواهد بود. امروزه بخش مدیریت سئو به دلیل ماهیت حرفه ای در حوزه اختیارات و توانایی های بسیاری از مدیران کسب و کارها نیست. تلاش برای دخالت بیش از اندازه در این حوزه نیز اغلب با مشکلات بسیار زیادی همراه است بنابراین کار را به افراد حرفه ای در دارای دانش تخصصی واگذار کنید.

جمع بندی

بدون تردید راه اندازی و مدیریت سایت رسمی برند دارای اهمیت بسیار زیادی است. نکته مهم در مقاله کنونی تاکید بر روی به روز رسانی مداوم سایت رسمی برند بود. نتیجه این امر امکان استفاده از یک سایت مطلوب در مدت زمانی طولانی خواهد بود. به این ترتیب ما امکان مدیریت سایت به صورت استاندارد و تداوم جلب نظر مخاطب هدف را خواهیم داشت. توجه به نشانه های مورد بحث در این مقاله نقش مهمی در بهبود ایرادات سایت رسمی برند خواهد داشت. به این ترتیب شما همیشه دارای سایتی سریع و کارآمد خواهید بود.

منبع : noobpreneur
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/z0ljyYTo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه