دوشنبه, ۲۹ شهریور(۶) ۱۴۰۰ / Mon, 20 Sep(9) 2021 /
           
فرصت امروز

وبلاگ نویسی یکی از قدیمی ترین الگوهای بازاریابی محسوب می شود. این الگو هنوز هم پس از گذشت مدت ها تاثیرگذاری خاص خودش را دارد. بسیاری از کاربران در حوزه های مختلف برای دسترسی به اطلاعات دست اول به سراغ وبلاگ های معتبر می روند. چنین امری فرصت طلایی برای برندها به منظور تعامل با مشتریان شان فراهم کرده است. با این حساب اگر برند شما هنوز وبلاگ رسمی ندارد، باید همین حالا دست به کار شوید. 

مزایای وبلاگ نویسی در حوزه بازاریابی تقریبا واضح است. این الگوی بازاریابی از نقطه نظر سئو شرایط مناسبی برای تمام بخش های برند به همراه دارد. امروزه الگوریتم گوگل توجه بسیار بیشتری به سایت های دارای وبلاگ جانبی نشان می دهد. دلیل این امر توجه سایت های موردنظر به تولید محتوا برای مخاطب تخصصی در بخش وبلاگ است. همین امر چنین سایت ها و به عبارت بهتر برندهایی را منحصر به فرد می سازد. 

در کنار بحث سئو در وبلاگ‏ ها همیشه نوعی نظم مشخص نیز مشاهده می شود. این امر در راستای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف صورت می گیرد. وقتی شما یک وبلاگ داشته باشید، به طور منظم باید محتوایی در آن منتشر سازید. همین امر به تدریج نظم خاصی به فرآیند بازاریابی شما خواهد داد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی وبلاگی و چالش یافتن ایده های تازه

یکی از مهمترین نکات در رابطه با وبلاگ‏ ها و کاربردشان در حوزه بازاریابی مربوط به چگونگی راه اندازی یک وبلاگ جذاب است. در ادامه چند نکته مختصر و مفید را در این رابطه با هم مرور خواهیم کرد. 

شناخت مخاطب هدف

شما در کسب و کارتان مخاطب هدف مشخصی دارید. اگر وبلاگ شما بر روی همین مخاطب هدف سرمایه گذاری نماید، امکان ایجاد رابطه ‏ای بلندمدت و بهره ‏مندی از مزایای بازاریابی وبلاگی فراهم می شود، در غیر این صورت شما فقط هزینه ای اضافی برای کسب و کارتان ایجاد کرده ‏اید. 

شناخت درست مخاطب هدف به معنای انجام دادن کارهای سخت و پیچیده نیست. تنها کار اساسی شما در این بخش تلاش برای استفاده از آمارهای معتبر برای شناسایی مخاطب احتمالی و علاقه مند به کسب و کارتان است. این امر به شما برای صرفه جویی در هزینه های مربوط به یافتن مخاطب کمک خواهد کرد. همچنین دیگر خبری از نارضایتی کاربران در فرآیند بازاریابی و تبلیغات برای وبلاگ تان نخواهد بود. 

استفاده از محتوای بصری

امروزه دنیای آنلاین پر از تصاویر و ویدئوهای جذاب و رنگارنگ است. بسیاری از برندها در وبلاگ شان هنوز هم از محتوای بصری به طور مناسب استفاده نمی کنند. این امر نتایج به شدت منفی برای سرنوشت بازاریابی آنها به همراه خواهد داشت. وقتی کاربران با وبلاگ بدون تصویر و محتوای بصری شما مواجه شوند، به سرعت اقدام به ترک آن خواهند کرد. بنابراین در مقیاسی وسیع خبری از تعامل سازنده با مخاطب هدف نخواهد بود. 

دسترسی به محتوای بصری جذاب همیشه یکی از دغدغه های بازاریاب ها بوده است. نکته مهم در این میان استفاده از سایت های رایگانی مثل کانوا (Canva) برای پیدا کردن تصاویر استاک به منظور استفاده در فرآیند تولید محتوای وبلاگ برند است. این امر شما را به طور قابل ملاحظه ای مورد توجه کاربران قرار می دهد. 

داستان سرایی منحصر به فرد

کاربران همیشه جذب داستان های جذاب می شوند. یکی از نکات مهم برای بازاریابی و وبلاگ نویسی مناسب نیز داستان سرایی است. اگر شما به این نکته مهم توجه لازم را نشان دهید، امکان تعامل بهینه با مخاطب هدف را خواهید داشت. 

بدون تردید داستان سرایی همیشه سخت و دشوار است. یکی از راهکارهای مناسب برای ساده سازی این فرآیند شامل استفاده از ارزش ها و المان های اساسی در برند است. چنین کاری داستان شما را به بهترین شکل ممکن جذاب خواهد ساخت. 

مطلب مرتبط: بازاریابی با استفاده از محتوای قدیمی وبلاگ

تولید محتوا با مطالعه مناسب

بسیاری از محتواهای تولیدی از سوی برندها در وبلاگ شان ماهیت کلیشه ای دارد. نکته مهم در این میان تلاش برای رهایی از دست چنین کلیشه هایی به منظور جلب نظر مخاطب هدف است. اگر شما در ابتدای مسیر توسعه وبلاگ تان هستید، تولید محتوا با مطالعه دقیق و کاربردی امر مهمی خواهد بود. چنین کاری محتوای بازاریابی شما را بدل به گزینه ای جذاب و آموزنده برای کاربران می کند. بنابراین دست کم در ابتدای مسیر بازاریابی تان به این نکته مهم توجه نشان دهید.

منبع : smallbiztrends
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3JQtXFRK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه