شنبه, 30 آذر 1398 - 10:01

بررسی 10 راهکار تاثیرگذار برای وبلاگ نویسی

آیا تا به حال به فکر راه اندازی وبلاگ رسمی افتاده اید؟ در نگاه نخست وبلاگ نویسی دیگر جذابیتی ندارد. امروزه با توسعه شبکه های اجتماعی و گسترش روزافزون پلتفرم های مختلف کمتر کسی باید به سراغ وبلاگ ها برود. نکته مهم در اینجا فعالیت بسیاری از برندها در زمینه وبلاگ نویسی است، بنابراین باید توضیح قانع کننده ای درباره دلیل استقبال برخی از برندها به وبلاگ نویسی وجود داشته باشد.

در این مقاله ما برخی از نکات مهم در زمینه ضرورت وبلاگ نویسی برای افزایش فروش را مورد بررسی قرار خواهیم داد. بدون شک در مقاله ها و سخنرانی های مختلف بر روی اهمیت وبلاگ نویسی به طور پراکنده تاکید شده است. هدف اصلی در اینجا بحث متمرکز در زمینه تاثیر وبلاگ نویسی بر روی فروش برندهاست.

افزایش فروش برند با وبلاگ نویسی

مزیت های وبلاگ نویسی برای افزایش درآمد

فروش محصولات در دنیای کسب و کار پیوند نزدیکی با توانایی برندها در زمینه جلب نظر مخاطب و تعامل نزدیک با وی دارد. امروز دیگر امکان استفاده از شیوه های سنتی بازاریابی و فروش وجود ندارد بنابراین باید از ابزارهای نوین در تعامل با مشتریان بهره برد. تمام حوزه های کسب و کار در طول سال های اخیر دستخوش تغییر و تحول شده است. به همین خاطر اغلب برندها در تلاش مداوم برای استفاده از فناوری های نوین در کسب و کارشان هستند.

مطلب مرتبط: وبلاگ‌ نویسی برای مشتریان

مشتریان امروزی تمایل زیادی نسبت به تعامل با برندها پیش از خرید دارند. این امر ضرورت تمرکز برندها بر روی کانال های ارتباطی شان با مخاطب هدف را دوچندان می کند. خوشبختانه امروزه پلتفرم های زیادی برای تعامل با مخاطب وجود دارد. نکته مهم درخصوص این پلتفرم ها ماهیت مبتنی بر اشتراک گذاری محتوای کوتاه است بنابراین اگر یک برند صحبت های زیادی با مخاطب داشته باشد، امکان دستیابی به هدفش را نخواهد داشت. این امر در مورد معامله های بزرگ برندها بیش از هر زمان دیگری صدق می کند. مشتریان اگر به دنبال خرید محصولات گران باشند، هرگز پیش از بررسی دقیق وضعیت برند موردنظر و تعامل هرچند اندک با آن دست به تصمیم گیری نخواهند زد. در ادامه برخی از دلایل رونق مجدد وبلاگ نویسی در حوزه کسب و کار و فروش خواهیم پرداخت.

1. نقش مهم وبلاگ ها در نتایج گوگل

هنگامی که در نهایت تصمیم مان برای راه اندازی وبلاگ رسمی شرکت را گرفتیم، باید نسبت به تولید محتوای جذاب و کاربردی برای مخاطب اقدام کنیم. ایراد بسیاری از برندها تلاش برای تولید محتوای فانتزی است. به این ترتیب مخاطب با استفاده از محتوای موردنظر امکان رفع مشکلاتش را نخواهد داشت. امروزه گوگل از الگوریتم پیشرفته ای برای طبقه بندی سایت و وبلاگ های مختلف استفاده می کند بنابراین هر برندی که محتوای کاربردی تر برای مخاطب داشته باشد، رتبه های بهتری دریافت می کند. شاید بسیاری از ما نسبت به عدم دریافت رتبه مناسب در گوگل اعتراض داشته باشیم. براساس این توصیه ریشه چنین عدم موفقیتی باید در نحوه تولید محتوای وبلاگ مان جست وجو شود.

هدف اصلی از فعالیت در فضای آنلاین رفع مشکلات مشتریان است. وبلاگ های محبوب مشتریان همیشه المان معناداری برای کاهش مشکلات در اختیار دارد. به همین خاطر گام نخست موفقیت در هر کسب و کاری شناخت مشکلات مشتریان است. در غیر این صورت فعالیت ما در وبلاگ رسمی برند همراه با موفقیت و افزایش فروش نخواهد بود.

طبقه بندی سایت و وبلاگ ها از سوی گوگل فقط مرتبط با کاربرد محتوا برای مخاطب نیست. کیفیت محتوای بصری و بیان ساده مطالب نیز اهمیت بالایی دارد. بدون شک هر کسب و کاری دارای برخی از اصطلاح های فنی است. بیان این اصطلاح ها به طور کامل به مخاطب اغلب موجب بدفهمی می شود بنابراین ما باید مفاهیم اصلی کسب و کارمان را ساده سازی کنیم. این امر رتبه وبلاگ مان در گوگل را افزایش خواهد داد.

2. مدیریت سئو ارگانیک در برابر نمونه های تبلیغاتی

مدیریت سئو یکی از نکات مهم در افزایش تاثیرگذاری سایت و وبلاگ هر برند محسوب می شود. امروزه بسیاری از برندها مدیریت سئو را به معنای پرداخت هزینه به گوگل برای نمایش سایت شان در رتبه های برتر می دانند. نکته مهم در این میان نمایش سایت و وبلاگ های تبلیغاتی همراه با برچسب تبلیغات در بخش نخست صفحه است. این امر شاید در کوتاه مدت بازدید وبلاگ مان را افزایش دهد، اما استراتژی مناسبی برای مدیریت سئو در بلندمدت محسوب نمی شود. براساس مطالعه موسسه نیومدیا تاثیرگذاری فرآیند مدیریت سئو ارگانیک (بدون پرداخت هزینه تبلیغات و معطوف به تولید محتوای جذاب) 5.66 بار بیشتر از نمونه های تبلیغاتی است.

تاثیرگذاری بیشتر محتوای ارگانیک در گوگل مبتنی بر یک حالت روانشناختی در کاربران است. اغلب ما تمایل بیشتری به مشاهده محتوا و محصولات یک سایت غیرتبلیغاتی داریم بنابراین استفاده از تبلیغات برای مدیریت سئوی بهتر دیگر یک ضرورت انکارناپذیر برای کسب و کارها محسوب نمی شود. بدون شک این نکته فضای تازه ای پیش روی برندها قرار می دهد. کاهش هزینه های تبلیغاتی در گوگل به معنای امکان سرمایه گذاری بیشتر برای تولید محتوای جذاب در وبلاگ برندمان است. این امر میزان تمایل کاربران به مطالعه محتوای وبلاگ مان را نیز افزایش می دهد.

3. افزایش ترافیک وبلاگ با محتوای کاربردی

افزایش ترافیک وبلاگ یا سایت رسمی برند یکی از اهداف اصلی شرکت ها محسوب می شود. اگر مخاطب محتوای ما را مطالعه نکند، امکان تاثیرگذاری بر روی وی نیز منتفی خواهد بود. به همین خاطر بسیاری از فرآیندهای تبلیغاتی معطوف به نمایش محتوای سایت یا وبلاگ به مخاطب هدف است. یکی از مزیت های وبلاگ در مقایسه با سایت رسمی امکان بیان مسائل به صورت مفصل است. سایت رسمی برندها اغلب برای اطلاع رسانی درباره نکات خلاصه و کوتاه کسب و کار است. با توجه به این نکته اغلب برندها نیازمند سایت رسمی برای بیان مفصل نکات مرتبط با کسب و کارشان هستند.

مطلب مرتبط: همه چیز فروش بیشتر نیست

همانطور که در بخش قبل بیان شد، تمرکز بر روی الگوی تبلیغات برای توسعه وبلاگ در بلندمدت مشکلاتی را پیش می آورد. به همین خاطر برندها باید به دنبال راهکارهایی برای افزایش تاثیرگذاری محتوای وبلاگ شان بدون تمرکز بر روی الگوهای تبلیغاتی باشند. اگر وبلاگ رسمی برند ما به طور طبیعی مشغول به فعالیت باشد، به مرور زمان ترافیک سایت اصلی و وبلاگ ما افزایش شدیدی خواهد یافت. این امر بیانگر مزیت فعالیت ارگانیک در زمینه بازاریابی و مدیریت سئو در مقایسه با الگوی تبلیغاتی است.

الگوی تبلیغاتی برای توسعه برند در فضای آنلاین موجب افزایش شهرت در مقطع زمانی کوتاه می شود. نکته مهم در این میان عدم پایداری چنین شهرت هایی است. به همین خاطر پس از مدت زمانی کوتاه دیگر اثری از برند موردنظر در فضای آنلاین باقی نخواهد ماند. علاوه بر این نکات، باید هزینه بالای مدیریت سئو و تبلیغ در فضای آنلاین را نیز مدنظر داشته باشیم. با توجه به تمام این نکات فعالیت ارگانیک در فضای آنلاین بهترین گزینه برای برندها خواهد بود.

4. تاثیرگذاری بیشتر وبلاگ در مقایسه با سایت

سایت رسمی نمای لوکس و شیک هر برند محسوب می شود. این ویترین زیبا مخصوص بیان اخبار و نکات مهم کسب و کار به صورت کوتاه است، بنابراین امکان بیان نکات تفصیلی در این بخش وجود ندارد. امروزه کاربران از جست وجو در گوگل انتظار یافتن پاسخ های کاربردی برای مشکلات شان را دارند، بنابراین الگوریتم گوگل نیز سایت ها را بر اساس میزان موفقیت شان در رفع مشکلات مشتریان طبقه بندی می کند. فضای وبلاگ ها برای بیان نکات طولانی و همراه با تفاسیر مختلف بسیار مساعد است بنابراین مشاهده رتبه برتر وبلاگ ها در گوگل امر طبیعی خواهد بود.

اگر شما نیز تمایل به جلب نظر کاربران آنلاین و افزایش شهرت برندتان دارید، باید نسبت به راه اندازی وبلاگ رسمی اقدام کنید. این اقدام علاوه بر افزایش شهرت برند موجب ترغیب کاربران به خرید هرچه بیشتر محصولات نیز می شود.

5. استفاده از وبلاگ به عنوان استراتژی بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی یکی از الگوهای محبوب در میان کسب و کارهای مختلف محسوب می شود. امروزه تکنیک های مختلفی برای بازاریابی در اختیار برندها قرار دارد. یکی از تاثیرگذارترین تکنیک ها استفاده از وبلاگ رسمی است. هدف اصلی در بازاریابی محتوایی تولید محتوای کاربردی برای جلب نظر مخاطب هدف است بنابراین فضای وبلاگ ها برای تحقق این هدف عالی خواهد بود. امروزه شمار هرچه بیشتری از برندها در حال تمرکز بر روی وبلاگ رسمی شان هستند بنابراین ما نیز باید نگاه جدی تری به عرصه فعالیت در وبلاگ داشته باشیم.

یکی از نگرانی های برندها درباره راه اندازی وبلاگ برای بازاریابی محتوایی انتخاب دیرهنگام این استراتژی است. در نگاه نخست این نکته کاملا درست به نظر می رسد. به هر حال مدت زمانی زیادی از فعالیت برندهای بزرگ در زمینه توسعه وبلاگ های شان می گذرد. به همین خاطر اغلب برندها دچار شک و تردید برای بهبود وضعیت فعالیت بازاریابی محتوایی شان هستند. توصیه من در این بخش راه اندازی بخش بازاریابی محتوایی با توسعه وبلاگ در هر زمانی است. هیچ گاه برای فعالیت در زمینه بازاریابی محتوایی دیر نیست بنابراین هرگز نگران دیر شدن نباشید.

6. جلب اعتماد مشتریان

جلب اعتماد مشتریان یکی از دغدغه های اصلی برندها محسوب می شود. فعالیت نامناسب برخی برندها در کنار حجم انبوه تبلیغات آمیخته به دروغ های عجیب و غریب موجب کاهش اعتماد مشتریان به برندها شده است. این امر تاثیرش را در زمینه کاهش فروش برندها در حوزه های مختلف و سختگیری بیشتر مشتریان نشان می دهد.

افزایش فروش برند با وبلاگ نویسی

یکی از راهکارهای مناسب برای بازیابی اعتماد مشتریان تولید محتوای اطمینان بخش در وبلاگ رسمی برندمان است. امروزه شمار هرچه بیشتری از برندها در تلاش برای استفاده از وبلاگ شان به منظور توسعه سطح اعتماد میان مشتریان هستند. دلیل اصلی بدبینی مشتریان به برندها تفاوت میان شعارها و عملکرد آنهاست. گاهی اوقات نیز افشاگری هایی نظیر ماجرای سرقت اطلاعات فیس بوک یا سطح آلاینده های خودروهای فولکس واگن موجب تشدید چنین بی اعتمادی هایی می شود. تلاش برندها در این میان کاهش سطح بی اعتمادی مشتریان است. ایجاد رابطه ای نزدیک با مشتریان تاثیر انکارناپذیری بر روی بهبود عملکرد برندها خواهد داشت.

جمع آوری اطلاعات پیرامون مشتریان و تولید محتوا براساس آنها بهترین تکنیک برای جلب اعتمادشان خواهد بود. این امر بیانگر جدیت برند ما در توجه به سلیقه مشتریان است. به هر حال همه ما علاقه مند به تعامل با برندی حساس و نکته سنج هستیم. به همین خاطر نیز برندهای بزرگ همیشه عملکرد مطلوبی در زمینه شناخت سلیقه مشتریان شان دارند.

مطلب مرتبط: اهمیت وبلاگ نویسی در تعامل با مشتریان

7. اهمیت وبلاگ نویسی در بازاریابی B2B

بازاریابی B2B در مقایسه با الگوی B2C تفاوت های زیادی دارد. در الگوی B2B سر و کار ما با شرکت های دیگر است. نخستین نکته مهم در این زمینه افزایش سطح فروش برندهای فعال در این حوزه است بنابراین افزایش سختگیری برندها برای انجام معامله طبیعی خواهد بود. مزیت کسب و کارهای B2B امکان بیان نکات تخصصی است. به همین خاطر اغلب برندهای فعال در این حوزه وبلاگ تخصصی دارند. اگر به عنوان فردی عادی به وبلاگ این برندها سر بزنیم، کمتر نکته ای دستگیرمان خواهد شد. به همین خاطر ماهیت چنین وبلاگ هایی فقط برای افراد ماهر و برندهای فعال در زمینه های خاص معنا دارد.

گاهی اوقات مدیرعامل یک برند در حوزه B2B اقدام به نگارش مقاله برای وبلاگ رسمی برندش می کند. این امر بیانگر آگاهی مخاطب موردنظر از حوزه تخصصی برندش است. نخستین نتیجه این امر افزایش سطح اعتماد سایر برندها به کسب و کار B2B مورد نظر است.

8. علاقه مخاطب به مشاهده محتوای مفصل پیش از خرید

امروزه مشتریان علاقه زیادی به مشاهده محتوای مرتبط با محصولات مورد علاقه شان دارند. این امر فرآیند تصمیم گیری را برای مشتریان ساده تر خواهد کرد. امروزه بسیاری از برندها در زمینه راه اندازی وبلاگ رسمی شان اقدامات کافی را انجام نمی دهند. به همین خاطر سطح فروش آنها با میزان مورد انتظار تفاوت های چشمگیر دارد.

برندها به طور کلی برای جلب نظر مشتریان باید کانال های ارتباطی شان را تقویت کنند. این امر شامل راه اندازی وبلاگ برای بیان نکات کاربردی و مفصل درباره محصولات مان نیز هست. اگر حوصله راه اندازی وبلاگ مستقل برای برندتان را ندارید، همکاری با آمازون بهترین ایده جایگزین خواهد بود. امروزه آمازون دارای کارشناس های خبره برای نگارش مطالب و تولید محتوای تخصصی پیرامون محصولات مختلف است. این امر موجب اطلاع هرچه بیشتر مشتریان از ویژگی های محصول موردنظر و سهولت در تصمیم گیری خواهد شد.

9. سطح تعامل بیشتر محتوای متنی، ویدئویی و عکس

انتخاب نخست شما برای افزایش فروش محصولات تان چیست؟ بسیاری از برندها نخست به سراغ طراحی محتوای تبلیغاتی می روند. همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره شد، تولید محتوای تبلیغاتی بهترین گزینه پیش روی برندها نیست بنابراین ما باید به دنبال راهکار دیگری باشیم. امروزه مشتریان دامنه وسیعی از انتخاب ها را دارند. این امر مسیر برندها در راستای جلب نظر مخاطب را به شدت دشوار می سازد.

افزایش فروش برند با وبلاگ نویسی

اگر ما به دنبال جلب نظر مخاطب هستیم، باید تمایز معناداری میان خود و دیگران ایجاد کنیم. این امر از طریق تولید محتوای متنی، ویدئویی و عکس های جذاب در کنار یکدیگر روی می دهد. اشتباه بسیاری از برندها در این زمینه تمرکز صرف بر روی یک الگوی تولید محتواست. به این ترتیب در عمل سایر الگوها مورد غفلت واقع می شود. در چنین شرایطی ناتوانی برندها در زمینه فروش محصولات شان به شدت افزایش خواهد یافت.

راه اندازی تیم بازاریابی در شرکت اقدام موثری در راستای تولید انواع محتوای بازاریابی و تعامل محسوب می شود. بدون تردید ما به عنوان صاحب یک کسب و کار توانایی ساماندهی تمام فعالیت های حوزه بازاریابی را نداریم. به همین خاطر باید به فکر تاسیس بخش بازاریابی باشیم.

10. سهولت در فروش با فعالیت در وبلاگ

اگر تا به حال نسبت به تاثیر راه اندازی وبلاگ بر روی فروش برندها قانع نشده اید، در این بخش به طور اختصاصی بحث فروش را مورد بررسی قرار خواهیم داد. کاربران اینترنتی همیشه در زمینه خرید آنلاین تردیدهای فراوانی دارند. آنها پیش از خرید آنلاین اقدام به یافتن سایت رسمی برند موردنظر می کنند. در این میان هرچه اطلاعات درباره برند ما و محصولش بیشتر باشد، شانس فروش آنلاین بالاتری خواهیم داشت. متاسفانه بسیاری از برندها نسبت به این نکته توجه کافی ندارند. به همین خاطر تردیدهای کاربران در زمینه خرید محصولات چنین برندهایی بیشتر و بیشتر می شود.

ماهیت خودمانی وبلاگ ها امکان بحث و نقد تخصصی محصولات را فراهم می سازد. همچنین راه اندازی فروشگاه آنلاین برای برندمان در کنار وبلاگ فرآیند تاثیرگذاری و فروش محصولات را سریع تر خواهد کرد. اگر نگاهی کوتاه به سایت رسمی برندهای بزرگ داشته باشیم، اغلب آنها دارای وبلاگ رسمی نیز هستند. در کنار این وبلاگ ها بخش فروش آنلاین نیز به چشم می خورد. به این ترتیب این برندها فرآیند فروش جلب نظر مخاطب تا فروش محصولات را به صورت یکجا دنبال می کنند. برند ما نیز باید چنین الگویی را مورد توجه قرار دهد.

مطلب مرتبط: با وبلاگ‌ تان بازاریابی کنید

جمع بندی

احتمال اینکه شما به عنوان مخاطب این مقاله تازه کسب و کارتان را راه اندازی کرده باشید، بسیار زیاد است. امروزه بسیاری از کارآفرینان به دنبال راه اندازی کسب و کار مستقل شان هستند. بدون شک مدیریت کسب و کار شخصی هیجان بسیار زیادی دارد. در عین حال چالش های حوزه کارآفرینی و مدیریت کسب و کار نیز بسیار بیشتر از فعالیت ها در یک شرکت است. اغلب کسب و کارهای کوچک به دنبال راهکارهایی برای افزایش فروش شان هستند. اگر تکنیک های مورد بحث در این مقاله پیرامون راه اندازی وبلاگ رسمی را از همان روزهای نخست فعالیت برندمان مدنظر قرار دهیم، مسیر بسیار ساده تری برای موفقیت در زمینه فروش پیش روی خواهیم داشت.

تولید محتوای جذاب و کاربردی برای مخاطب گام اساسی در زمینه جلب نظر وی محسوب می شود. متاسفانه بسیاری از برندها فقط به دنبال فروش بیشتر هستند، بنابراین توجه عمده شان معطوف به بخش فروش است. برند ما در چنین شرایطی با پیگیری استراتژی متفاوت مبنی بر توجه به نیازهای مشتریان و جلب اعتمادشان فرصت ایجاد تمایز اساسی میان خود و دیگر رقبا را خواهد داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید