یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

ما امروز در روزنامه فرصت امروز قصد داریم یک پیشنهاد شگفت انگیز به شما دهیم. اگر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید، به پاس همراهی و حمایت های همیشگی تان 10 میلیون تومان جایزه خواهید برد!

بی شک خبر بالا برای خیلی ها هیجان انگیز بوده و آنها را ترغیب می کند تا چند دقیقه از وقت شان را به مطالعه مقاله ما اختصاص دهند. خب هرچه باشد اینجا پای 10 میلیون پول وسط است. اگرچه آدم های باهوش خیلی زود می فهمند که هیچ وقت قرار نیست بابت خواندن یک مقاله پولی گیرشان بیاید، اما این تقریبا همان کاری است که دعوت به عمل (CTA) انجام می دهد. به زبان خودمانی، دعوت به عمل با ایجاد انگیزه مضاعف در مخاطب برای انجام یک کار شروع می شود. 

این روزها در دنیای بازاریابی همه به دنبال استفاده از قدرت دعوت به عمل در بازاریابی هستند. اگر شما بتوانید در این حوزه عملکرد خوبی از خودتان نشان دهید، مخاطب بی نهایت پرتعدادی را به کسب و کارتان جلب خواهید کرد. در غیر این صورت باید همیشه دنبال مشتریان دویده در نهایت هم فقط یکی دو تا مشتری گیرتان می آید. 

اصول طراحی دعوت به عمل (CTA) در دنیای بازاریابی

طراحی دعوت به عمل هم مثل هر کار دیگری در این دنیا قلق خاص خودش را دارد. احتمالا شما هم دیده اید که برخی از بازاریاب ها مثل آب خوردن کمپین طراحی کرده و مخاطب را میخکوب می کنند. در عین حال برخی دیگر هرچه تلاش می کنند، راه به جایی نمی برند. ما در این مقاله قصد داریم فوت کوزه گری در زمینه طراحی دعوت به عمل را برای تان رو کنیم. اگر شما هم با این مهارت کلیدی یک عالمه مشکل دارید، بد نیست با ما همراه باشید. شاید خبری از 10 میلیون پول نباشد، اما دست کم یک مهارت باارزش یاد می گیرید!

مطلب مرتبط: اصول طراحی دعوت به عمل (CTA) در بازار

دعوت به عمل چیست؟

دعوت به عمل چیست؟

قبل از اینکه با عجله کارمان را شروع کنیم، باید نیم نگاهی به ماهیت دعوت به عمل داشته باشیم. به راستی دعوت به عمل چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ خیلی ها فکر می کنند دعوت به عمل یعنی اینکه خیلی راحت یک پیشنهاد ساده به مشتریان بدهیم. خب در این صورت شما فقط نیمی از مسیر را درست حدس زده اید؛ چراکه دعوت به عمل در صنعت بازاریابی به معنای پیش بینی حرکات بعدی مشتریان و تلاش برای هماهنگ سازی آن با نیازهای شرکت است. 

اجازه دهید از یک مثال ساده استفاده کنیم. برند آئودی را در نظر بگیرید؛ این برند وقتی خودروی تازه روانه بازار می کند، دوست دارد همه حواس ها را به آن جلب کند. حالا اگر در کنار کمپینش به مخاطب قول دهد از بین کسانی که این کمپین را بازنشر می کنند، به 10 نفر کمی تخفیف برای پیش خرید خودروی جدیدش دهد، احتمالا شور و هیجان زیادی در شبکه های اجتماعی راه خواهد افتاد. خب هرچه باشد این تخفیف چیزی نیست که به این راحتی از کنارش عبور کنیم. 

کسب و کارها برای اینکه مشتریان را با خواسته های خود همراه کنند، از دعوت به عمل استفاده می کنند. یادتان باشد، در یک دعوت به عمل خوب باید سود مشخصی برای مخاطب نهفته باشد. اینطوری آنها به استفاده از دعوت به عمل ترغیب شده و دیگر لازم نیست پول تان را برای تبلیغات پرزرق و برق هدر دهید. 

مزایای دعوت به عمل اصولی

مزایای دعوت به عمل اصولی

هر کاری در این دنیا مزایای خاص خودش را دارد، البته به شرط اینکه اصولی انجام شود. ما در این بخش قصد داریم برخی از مهمترین مزایای دعوت به عمل اصولی را برای شما زیر ذره بین قرار دهیم. اگر شما هنوز شک و تردید درباره اثرگذاری این استراتژی دارید، بد نیست در ادامه با ما همراه شده تا خیال تان راحت شود. 

افزایش فروش

افزایش فروش

وقتی شما روی نکته درستی دست بگذارید، مقاومت مخاطب به راحتی از بین می رود. آن وقت انگیزه شان برای خرید از شما چند برابر شده و دیگر لازم نیست خودتان را به زحمت بیندازید تا میزان فروش تان بیشتر شود. 

خیلی از کسب و کارها در بازار برای اینکه کمی بیشتر فروش کنند، دردسرهای زیادی را متحمل می شوند. این در حالی است که با سرمایه گذاری درست و منطقی بر روی دعوت به عمل می توانید از این هزینه ها و چالش ها پرهیز کنید. 

افزایش نرخ کلیک

افزایش نرخ کلیک

بازاریاب ها معمولا با نرخ کلیک میانه خوبی دارند. هرچه میزان کلیک بر روی لینک یک سایت بیشتر باشد، از نظر سئو موقعیت بهتری کسب خواهد کرد. ماجرا گاهی اوقات طوری هیجان انگیز می شود که کسب و کارها برای افزایش نرخ کلیک شان حتی دست به دامن خرید کلیک هم می شوند. 

ما در روزنامه فرصت امروز با هر شیوه ای که نوعی کلک در دنیای کسب و کار محسوب شود، مخالف هستیم. بنابراین بهتر است هر فکر و خیالی برای چنین تقلب هایی را کنار بگذارید. یک ایده بهتر در این میان استفاده از دعوت به عمل به عنوان معیاری مناسب برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف است. 

مطلب مرتبط: بازاریابی موفق و اصولی کدام است؟

وقتی شما پیشنهادی وسوسه برانگیز برای مخاطب تان داشته باشید، خیلی زود نرخ کلیک محتوای تان سر به فلک خواهد کشید. شاید در این میان خبری از خرید نباشد، اما شما به خوبی برای بهبود وضعیت تان ترغیب خواهید شد. خب هرچه باشد، مردم کنجکاوی زیادی برای سر درآوردن از کار کسب و کارها دارند. این همان ماجرایی است که به شما برای یکه تازی در بازار با استفاده از دعوت به عمل کمک می کند. 

بهبود شهرت

بهبود شهرت

کسب و کاری که همیشه برای مشتریان پیشنهادهای جذاب و درجه یک دارد، به مرور زمان بدل به گزینه ای بی نهایت وسوسه برانگیز می شود. اینطوری مشتریان برای کنجکاوی در بین محصولات این برند هم که شده خودشان را درگیر جست وجویی بی پایان خواهند کرد. برنده نهایی در این میان کسب و کار شما خواهد بود؛ چراکه به راحتی مشتریان را کنار خودش قرار داده و آنها را وادار به افزایش محبوبیت برند کرده است. 

این روزها برندهایی که اسم شان خیلی سر زبان هاست، به سرعت شهرت شان نسبت به رقبا بیشتر می شود. خب کسب و کارهایی مثل سامسونگ یا سونی که فقط به زور تبلیغات این همه شهرت به هم نزده اند. 

دعوت به عمل درست نشان دهنده مطالعه دقیق بازار از سوی یک برند است. کافی است برای یک دقیقه هم که شده خودتان را جای مشتریان قرار دهید تا متوجه اهمیت دعوت به عمل اصولی شوید. شما را نمی دانم، ولی من که در برابر یک پیشنهاد کاملا شخصی سازی شده اصلا مقاومت نخواهم کرد. 

دعوت به عمل اصولی؛ صفر تا صد ماجرا!

دعوت به عمل اصولی؛ صفر تا صد ماجرا!

هر کاری در این دنیا اگر درست و براساس اصول انجام شود، نتایج خوبی برای آدم به همراه خواهد داشت. متاسفانه برخی از بازاریاب ها دوست دارند همه کارها را کاملا سر به هوا مدیریت کرده و دست آخر هم نتایج عالی از دل آن بگیرند. اگر شما هم جزو این دسته از کارآفرینان هستید، باید بگوییم کلاه تان پس معرکه است. 

ما در این بخش سعی می کنیم با بررسی برخی از اصول طراحی دعوت به عمل به شما نشان دهیم این کار چطور باید انجام شود. پس با ما همراه باشید تا برخی از مهمترین نکات در این رابطه را یاد بگیرید. 

استفاده از یک فعل قوی: کار از محکم کاری عیب نمی کند!

استفاده از یک فعل قوی

وقتی پای دعوت به عمل به دنیای بازاریابی باز می شود، شما فضای زیادی برای ربودن نگاه مخاطب ندارید. توضیحات جانبی را که فاکتور بگیریم، شما نهایتا دو سه کلمه به عنوان تیتر در اختیار خواهید داشت. بنابراین باید از کلمات درست برای اثرگذاری بر روی مخاطب سود ببرید. 

مطلب مرتبط: طراحی کمپین بازاریابی با ایده های مورد علاقه مشتریان

پیشنهاد ما در این بخش استفاده از یک فعل قوی است. احتمالا برای شما هم سوال شده که منظور از فعل قوی چیست. خب اجازه دهید کمی بیشتر ماجرا را زیر تیغ نقادی ببریم. 

اول از همه دو عبارت « تخفیف ویژه از امروز شروع شد» و «تخفیف ویژه امروز تمام می شود» را در نظر بگیرید. بی شک اینجا پای سلیقه شخصی در میان بازاریاب ها هم وجود دارد، اما فعل «تمام شدن» اثرگذاری بسیار بیشتری در مقایسه با فعل «شروع شدن» دارد. خب آدم ها همیشه کارها را به دقیقه 90 موکول می کنند. بنابراین اگر شما فشار بیشتری روی مخاطب برای خرید بیاورید، احتمالا نتیجه بهتری خواهید گرفت. این دقیقا همان کاری است که خیلی از بازاریاب ها یادشان می رود انجام دهند. 

شما برای طراحی تیتر اصلی دعوت به عمل باید همیشه از فعل های قوی استفاده کنید. یک فعل قوی اثرگذاری بیشتری بر روی مخاطب هدف داشته و به آنها کمک می کند تا سریع تر تصمیم بگیرند. خب تا وقتی مشتریان در یک دوراهی سخت قرار دارند، خبری از خرید یا هر اقدام دیگری نخواهد بود. پس شما باید خیلی زود دست به کار شده و اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید. 

ما در روزنامه فرصت امروز هیچ فرمول طلایی یا ویژه ای برای آشنایی با فعل های قوی نداریم. در عوض شما باید کمی به خود زحمت داده و کمپین های مختلف را مرور کنید. اینطوری به مرور زمان با کلی فعل قوی و مناسب برای تیتر دعوت به عمل آشنا خواهید شد. 

تمرکز بر روی احساسات: قوی ترین اسلحه بازاریاب ها

تمرکز بر روی احساسات

مشتریان در بازار بیشتر از اینکه با عقل و منطق دست به خرید بزنند، دنبال احساسات شان راه می افتند. این یعنی شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب نباید خیلی استدلال های منطقی را برجسته نمایید. در عوض هرچه روی احساسات مشتریان سرمایه گذاری کنید، خروجی بهتری دریافت می کنید. این امر در بسیاری از مواقع برای کسب و کارها دردسرساز هم می شود؛ چراکه حرکت روی نوار احساسات مشتریان مثل یک تیغ دو لبه است که گاهی خودِ آدم را زخمی می کند. 

این روزها معمولا کسب و کارهای حوزه غذا خیلی خوب از احساسات مشتریان سود می برند. خب آدم که برای خرید یک خوراکی به فکر میزان سالم بودن یا اثرش بر روی رژیم غذایی نیست. در عوض هر برندی که بهتر صدای شکم مشتریان را به آسمان بلند کند، برنده نهایی خواهد بود. 

یادتان باشد، تمرکز بر روی احساسات مشتریان باید به طور اصولی و به دور از اغراق های عجیب صورت گیرد. رعایت برخی از نکات زیر منطقی به نظر می رسد:

•    تلاش برای کاهش بی اعتمادی و استرس مشتریان

•    ایجاد اعتماد

•    ایجاد حس اضطرار

•    اهمیت دادن به ارزش ارتباط دوطرفه میان برند و مشتریان

اگر شما در کارتان به موارد بالا دقت کنید، بی برو برگشت کارتان خواهد گرفت. خب مشتریان که همینطور الکی دست به انتخاب یک محصول یا کمپین نمی زنند. در عوض پای محاسبات مختلفی در میان است که ما در بالا به چهار تا از آنها اشاره کردیم. 

استفاده از یک دلیل محکم: ضربه نهایی

استفاده از یک دلیل محکم

مشتریان هر قدر هم که با احساس شان در بازار حضور پیدا کنند، دست آخر برای گوش دادن به حرف برندها نیاز به یک دلیل محکم دارند. مثلا فرض کنید شما یک نرم افزار تازه برای پخش ویدئو طراحی کرده اید. بی شک در این سناریو شما باید کاربران را به سوی دانلود و نصب نرم افزارتان ترغیب کنید. شما را نمی دانم، ولی من که تا پای یک دلیل محکم وسط نباشد، اصلا قدم از قدم برنمی دارم. یک دلیل خوب در این میان نمایش فرمت های ویدئویی مختلف با کیفیت های بالاست. اینطوری کاربران به مرور زمان انگیزه بیشتری برای دانلود نرم افزار شما پیدا خواهند کرد. 

یادتان باشد، یک دعوت به عمل حرفه ای همان اول اثرش را نمی گذارد. خب شما برای موفقیت در دنیای کسب و کار به غیر از مهارت بالا در طراحی دعوت به عمل باید کمی صبر هم داشته باشید. ماجرا جالب شد، نه؟

یادتان باشد، دلایل موجه از نظر شما با دیدگاه مشتریان حسابی فرق دارد. پس نباید خودتان را در شرایط سخت یا دشوار قرار دهید. در عوض بهتر است به جای اینکه خودسر تصمیم بگیرید، کمی درباره سلیقه مشتریان هم فکر کنید. اگر بهانه هایی مثل دغدغه های کاری متعدد دارید، بد نیست کمی با کارشناس ها صحبت کنید. به علاوه، این روزها ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس کلی اطلاعات دسته بندی شده درباره کاربران در اختیار شما قرار می دهد. چه بسا از دل همین اطلاعات سلیقه مشتریان تان را هم استخراج کنید. 

بهره بردن از تکنیک «ترس از جا ماندن»: میانبری ساده

بهره بردن از تکنیک «ترس از جا ماندن»

همیشه در دنیا میانبرهایی وجود دارد که آدم های باهوش برای سریع رسیدن به هدف از آن استفاده می کنند. این روزها خیلی از کارآفرینان برای اینکه در بازار از رقبا جلو بزنند، در به در دنبال میانبرها هستند. فرقی هم ندارد پای حوزه بازاریابی وسط باشد یا روابط عمومی و حسابداری، در هر صورت میانبرها حسابی روی بورس هستند.

مطلب مرتبط: طراحی استراتژی تجربه مشتری؛ چطور و چگونه؟

ما در این بخش قصد داریم یک میانبر تر و تمیز برای طراحی دعوت به عمل رو کنیم. کافی است شما در مشتریان حس اینکه «نکند از یک موقعیت ویژه جا بمانیم» را تقویت کنیم. اینطوری شما بدون اینکه نیاز به تحمل دردسر اضافی باشد، مشتریان را دور خودتان جمع می کنید. 

این روزها مشتریان دوست دارند همیشه از بقیه جلو باشند. به زبان ساده، همان طور که میان برندها رقابت نفسگیری در جریان است، مشتریان هم با هم نوعی کورس دارند. شما در این میان باید از این رقابت جذاب نهایت استفاده را ببرید. چطوری؟ کافی است به مثال زیر گوش دهید. 

برندی را در نظر بگیرید که در زمینه تولید انواع هدست و هندزفری فعالیت دارد. بی شک این برند در بازارهای محلی و بین المللی با کلی رقیب سر و کار خواهد داشت. حالا اگر یک کمپین با تخفیف 25 درصدی راه بیندازد، احتمالا فروشش کمی بیشتر خواهد شد. البته این پایان ماجرا نیست. اگر همین کمپین را فقط برای کسانی که پیج اصلی برند در اینستاگرام را دنبال می کنند، طراحی کند، آن وقت با یک تیر دو نشان می زند. هم تعداد فالوورهای اینستاگرامش بیشتر می شود، هم اینکه کاربران برای جا نماندن از هم شروع به شرکت در این کمپین جذاب خواهند کرد. اینطوری برنده نهایی باز هم برند قصه ما خواهد بود. 

ترس از جا ماندن یا به قول فرنگی ها «Fear Of Missing Out» از آن دست استراتژی هایی است که به کسب و کارها برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک می کند. این امر به شما این فرصت را می دهد تا بدون هیچ مشکلی نوعی رقابت در میان مشتریان ایجاد کرده و خودتان را از زیر فشار جذب مشتریان رها کنید. 

همگام سازی با دستگاه های دیجیتال: به وقتی ریزه کاری

همگام سازی با دستگاه های دیجیتال

خیلی وقت ها بازاریاب ها دعوت به عمل خوبی طراحی می کنند، اما وقتی نوبت اجرا می رسد تیرشان به سنگ می خورد. این روزها کاربران اگر کمپینی با دستگاه دیجیتال شان هماهنگی لازم را نداشته باشد، اصلا به آن روی خوش نشان نخواهند داد. این مشکلی است که خیلی وقت ها بازاریاب ها را به دردسر انداخته و کارشان را حسابی سخت می کند. حالا اگر شما هم قصد دارید سراغ استفاده از دعوت به عمل بروید، باید حواس تان باشد نتیجه نهایی تان به خوبی برای مخاطب هدف نمایش داده شود. وگرنه کاربران حسابی از خجالت تان درمی آیند؛ آن هم با بی توجهی محض!

مشکل اصلی وقتی شروع می شود که شما قصد سرمایه گذاری بر روی کاربران تلویزیون های هوشمند را داشته باشید. برای این کار لازم است کمی هم که شده در ساختار کمپین تان تغییر ایجاد کنید تا به خوبی در صفحه تلویزیون ها نمایش داده شود. برای این کار بد نیست از همان ابتدا سراغ مرور برخی از کمپین های موفق بروید. 

از آنجایی که ایجاد تغییرات فنی در کمپین ها کار ساده ای نیست. بهتر است از یک فرد متخصص در کنار دست تان استفاده کنید. اینطوری به خوبی کمپین تان با انواع دستگاه های دیجیتال هماهنگ می شود. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید. هر جا هم به مشکل خوردید، ما کنارتان هستیم تا اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید. 

استفاده از آزمون آ/ب: شیوه ای قدیمی اما تاثیرگذار

استفاده از آزمون آ/ب

آیا تا حالا شده بین دو تا ایده طوری گیر کنید که قدرت تصمیم گیری تان به طور کامل مختل شود؟ خب در این شرایط استفاده از آزمون آ/ب دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید. این آزمون به شما کمک می کند تا عملکرد دو یا چند گزینه را به طور همزمان زیر ذره بین ببرید. در نهایت هم فقط گزینه ای که بهترین عملکرد را داشته باشد، انتخاب خواهید کرد. 

نکته کلیدی درباره استفاده از آزمون آ/ب توجه به محوریت دوجانبه اش است. بنابراین شما باید هر دو ایده را به طور همزمان اجرا کنید، اما در مقیاس محدود. خب هرچه باشد هدف شما ارزیابی اوضاع هر ایده برای انتخاب نهایی و سپس اجرای سراسری یکی از آنهاست. پس نباید هر دو ایده را در مقیاس وسیع اجرا کنید؛ چراکه این کار فقط اوضاع خودتان را به هم می ریزد.

بی شک بازاریابی در دنیای امروز شباهت زیادی به بازی آزمون و خطا دارد. پس بهتر است برای بهبود اوضاع تان هم که شده کمی از این بازی لذت ببرید. وگرنه هرگز نمی توانید آنطور که باید روی مخاطب اثر گذاشته و او را به سوی محتوای تان جلب کنید. 

سخن پایانی

آشنایی با اصول طراحی دعوت به عمل

این روزها بازار طراحی دعوت به عمل حسابی داغ است. بسیاری از کسب و کارها برای بهبود اوضاع شان به دنبال استفاده از این استراتژی هستند. البته شمار زیادی از بازاریاب ها در اجرای این ماموریت با شکست های سنگین رو به رو می شوند. به همین خاطر یادگیری اصولی این کار برای هر بازاریابی واجب است.

ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین اصول طراحی دعوت به عمل را به اتقاق شما زیر ذره بین ببریم. اگر شما هم دوست دارید در این رابطه نکاتی را یاد بگیرید، بد نیست اصول مورد بحث را یکبار دیگر مرور کنید. یادتان نرود، شما تا جایی شانس موفقیت خواهید داشت که این اصول را به طور درست و دقیق دنبال نمایید. پس انتخاب گزینشی آنها را همین حالا کنار بگذارید. وگرنه خیلی زود دست تان برای همه رو خواهد شد.

مطلب مرتبط: طراحی و راه اندازی کمپین بازاریابی با یک راهنمای کامل

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با اصول طراحی دعوت به عمل کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی درباره موضوع مقاله داشتید، کارشناس های ما 24 ساعته آماده کمک به شما هستند.

منابع:

https://www.wordstream.com

https://blog.hootsuite.com

https://www.linkedin.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/isjQ6Tpw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه