مشتری سازی با 6 اقدام طلایی - فرصت امروز

سه شنبه, 21 آبان 1398 - 12:15

بدون شک ایجاد مشتری، مهم ترین اقدام در زمینه بازاریابی محسوب می شود. اگرچه الزامی بودن این امر برای همگان کاملا مشخص است، با این حال انتخاب روش های نادرست باعث می شود تا شاهد برندهای متعددی باشیم که عملکرد آنها کاملا ضعیف و حتی دارای نتایج عکس است. در این رابطه اگرچه می توان روش های متعددی را نام برد، با این حال شروع شما باید با اساسی ترین اقدامات باشد تا زمینه لازم برای فعالیت بیشتر مهیا شود. در همین راستا به بررسی شش اقدام طلایی برای مشتری سازی، خواهیم پرداخت.

1-کاملا صادقانه رفتار کرده و احساس امنیت را برای مشتریان خود ایجاد کنید

مشتری سازی

اگرچه به دست آوردن مشتری اقدامی سخت محسوب می شود، با این حال حفظ آنها بدون شک گامی دشوارتر خواهد بود. در بسیاری از موارد مشاهده می شود که افراد پس از خرید خود، کاملا احساس پشیمانی را داشته و برند مذکور را در لیست سیاه خود قرار می دهند. برای جلوگیری از این اتفاق ضروری است تا صداقت را به عنوان یک اصل کاری مهم پذیرفته و هدف اصلی خود را جلب رضایت مشتری قرار دهید. بدون شک با این استراتژی، کسب سودهای کلان و حضور طولانی مدت، کاملا طبیعی خواهد بود. برای این امر توصیه می شود تا بزرگترین منتقد خود باشید و در کنار نمایش نقاط قوت، ضعف های موجود را نیز معرفی کنید. درواقع توجه داشته باشید که هیچ برندی را نمی توان در بالاترین سطح دانست. بدون شک وجود ضعف در هر محصول و برندی، امری کاملا طبیعی خواهد بود. به همین خاطر نباید برای بهتر نشان دادن خود، اقدام به فریب مشتریان کرد. درواقع تنها یک بار خرید کردن از شما مهم نبوده و لازم است تا به نحوی رفتار کنید که مشتری، به طرفدار وفادار شما تبدیل شود.

به عنوان نکته پایانی، ذکر این امر ضروری است که اعتراف به وجود ضعف ها به معنای درست بودن آنها نیست و ضروری است تا برای بهبود خود، برنامه ریزی داشته باشید. درواقع اگر مشکلات موجود، برای مدت طولانی باقی بمانند، دیگر صداقت شما نیز تاثیر خاصی را به همراه نخواهد داشت. درواقع مشتری باید اطمینان داشته باشد که شما برندی رو به رشد محسوب می شوید.

مطلب مرتبط: 12 راهکار جذب مشتری در سال 2018

2-آزمایش گربه شرودینگر را مورد توجه قرار دهید

مشتری سازی

این آزمایش در سال 1935 از سوی فیزیکدان مطرح آقای اروین شرودینگر مطرح شده است. برطبق آن لازم است تا فرض کنید که گربه ای در فضایی زندانی است. در این محفظه یک شیشه گاز سیانور، یک چکش، یک حسگر پرتوزا و یک منبع پرتوزا نیز وجود دارد. ذرات پرتوزا به صورت نامنظم تابش می کنند و به همین دلیل برای آنها نیمه عمر در نظر می گیرند. حال فرض کنید حسگر و چکش طوری تنظیم شده باشند که در صورت تابش موج پرتوزا بین ساعت ۱۲ و ۱۲:۰۱، چکش شیشه حاوی گاز را شکسته و گربه مذکور جان خود را از دست بدهد. اگر از طریق فرمول نیمه عمر منبع، احتمال تابش بین ساعت ۱۲ و ۱۲:۰۱ را ۵۰ درصد پیش بینی کنید، به هنگام باز کردن درب محفظه شما یا با یک گربه زنده و یا مرده مواجه خواهید بود. درواقع هیچ احتمالی وجود ندارد که با گربه ای مواجه شوید که نیمی از آن مرده و نیمی دیگر زنده باشد. اگرچه این آزمایش یک اصل مهم در زمینه فیزیک کوانتوم را به اثبات می رساند، با این حال در زمینه بازاریابی نیز می توان از آن استفاده کرد. درواقع شما پس از انجام اقدامات خود برای ترغیب کردن افراد برای خرید، دو نتیجه را ممکن است به دست آورید. در حالت نخست، شما با افرادی مواجه خواهید شد که به مشتریان شما تبدیل شده اند و در حالت دیگر هیچ گونه تمایلی به وجود نیامده و افراد کاملا بدون واکنش هستند. تحت این شرایط توصیه رایج این است که تلاش بیشتری را برای جذب حداکثری داشته باشید، با این حال این امر کاملا اشتباه بوده و لازم است تا به این باور دست پیدا کنید که شما حتی در بهترین حالت ممکن نیز قادر به مشتری سازی 100درصد نخواهید بود. به همین خاطر ضروری است تا وقت و هزینه خود را صرف پیدا کردن افراد جدید کنید. درواقع شما ابدا با فردی مواجه نخواهید شد که همزمان هم خواهان تبدیل شدن به مشتری و هم عدم تمایل در این زمینه را داشته باشد. به همین خاطر توجه به آزمایش فکری مذکور، می تواند شما را به دید واقع گرایانه تری در زمینه بازاریابی برساند.

بدون شک مشتری سازی، مهم ترین اقدام در زمینه بازاریابی محسوب می شود. اگرچه الزامی بودن این امر برای همگان کاملا مشخص است، با این حال انتخاب روش های نادرست باعث می شود تا شاهد برندهای متعددی باشیم که عملکرد آنها کاملا ضعیف و حتی دارای نتایج عکس است. در این رابطه اگرچه می توان روش های متعددی را نام برد، با این حال شروع شما باید با اساسی ترین اقدامات باشد تا زمینه لازم برای فعالیت بیشتر مهیا شود. در همین راستا به بررسی شش اقدام طلایی برای مشتری سازی، خواهیم پرداخت. در شماره قبل دو اقدام را بررسی کردیم و در این شماره به چهار شماره بعدی می پردازیم.

3-به نحوه ارتباطات خود توجه داشته باشید

بسیاری از برندها، از عدم توانایی در زمینه ایجاد ارتباط دوستانه با جامعه هدف خود گله مند هستند. درواقع آنها اگرچه فعالیت های متعددی را انجام می دهند، با این حال به علت نادرست بودن آنها، با نتیجه دلخواه مواجه نشده و این امر نوعی دلسردی و از دست رفتن فرصت ها را به همراه خواهد داشت، با این حال واقعیت این است که ایجاد ارتباط دو طرفه و موثر، ابدا کار سختی نبوده و لازم است تا در ابتدا، شیوه ارتباط گرفتن خود را انتخاب کنید. برای مثال در حال حاضر، شبکه های اجتماعی، دارای جذابیت بسیار بالایی برای عموم مردم هستند. تحت این شرایط تنها کافی است تا دو شبکه اجتماعی پرطرفدار جامعه هدف خود را شناسایی کرده و از طریق آنها، اقدام به ایجاد ارتباط کنید. همواره این اصل را به خاطر داشته باشید که افراد نباید تصور کنند که با یک برند مواجه هستند. به همین خاطر از جذاب کردن خود غافل نشوید.

مطلب مرتبط: چهار روش ساده برای جذب مشتری

برای مثال می توانید انواع چالش ها و مسابقات را طراحی کرده و لحن خود با افراد را کاملا دوستانه کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که شما باید یکسری اطلاعات کلی را در رابطه با مخاطبان و مشتریان خود مکتوب کنید. علت این امر به این خاطر است که افراد با یکدیگر تفاوت هایی را داشته و این امر باعث خواهد شد تا انتخاب یک شیوه یکسان، کاملا بدون نتیجه باشد. بدون شک این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد تا بهترین ارتباط را با هر فرد داشته باشید. در نهایت فراموش نکنید که تنها ایجاد ارتباط کافی نبوده و لازم است تا از آن محافظت و پشتیبانی کافی را نیز کنید.

4-تولید محتوای مناسب را جدی بگیرید

بدون شک برندهای زیادی در زمینه تولید محتوا، فعالیت دارند. با این حال تنها حضور در این زمینه ملاک نبوده و ضروری است تا کیفیت کار را نیز مورد توجه قرار دهید. درواقع با توجه به وجود رقبای متعدد، افراد تنها جذب مواردی خواهند شد که کیفیت کار بسیار بالایی را داشته باشد. به همین خاطر ضروری است تا تمرکز ویژه ای را به این بخش داشته باشید. در این رابطه فراموش نکنید که امروزه تبلیغات، دیگر جذابیت سابق خود را از دست داده است. به همین خاطر توصیه می شود تا بودجه کمتری را به آن بخش اختصاص داده و سرمایه گذاری اصلی را بر روی تولید محتوا قرار دهید. فراموش نکنید که در محتواهای خود، می توانید تبلیغات غیرمستقیم را نیز داشته باشید که تاثیرگذاری به مراتب بیشتری را به همراه خواهد داشت. در نهایت ترجمه برترین محتواهای خارجی و بررسی اقدامات سایر رقبا، باعث خواهد شد تا عملکرد خود در این زمینه را بهبود بخشید.

مشتری سازی

5-از اهمیت اینترنت و شبکه های اجتماعی غافل نشوید

اگرچه شما باید فعالیتی جدی را در اینترنت و شبکه های اجتماعی داشته باشید، با این حال فراموش نکنید که قرار گرفتن در این فضا، شما را در معرض دید افراد بی شماری قرار داده و سرعت پخش اخبار و اطلاعات نیز در آن بسیار بالا است. تحت این شرایط حتی یک اشتباه کوچک نیز شما را کاملا نابود خواهد ساخت. به همین خاطر ضروری است تا در ابتدا استراتژی و اهداف درستی را برای فعالیت های خود تعیین کرده و بر روی عملکردتان، نظارت کافی را داشته باشید. درواقع اینترنت درست به مانند یک شمشیر دو لبه است که نحوه عملکرد شما تعیین خواهد کرد که در کدام جهت، این شمشیر مورد استفاده قرار گیرد. برای در امان ماندن از مشکلات احتمالی، وجود یک برنامه برای خارج شدن از بحران نیز کاملا سودمند بوده و لازم است تا همواره بدترین حالت ممکن را نیز مورد توجه قرار دهید. درواقع حتی یک شایعه و یا اقدامی نادرست، می توان اعتماد مشتری را نابود سازد. تحت این شرایط بهبود اوضاع، کاملا سخت و پیچیده خواهد بود.

مطلب مرتبط: جذب مشتری با رعایت چند اصل مهم

6-کمک رسان باشید

این امر که فراتر از حد انتظار جامعه هدف ظاهر شوید، بدون شک بر روی آنها تاثیرگذاری خاصی را به همراه خواهد داشت. در این رابطه کمک کردن، یکی از بهترین روش ها محسوب می شود. برای مثال اگر صاحب یک باشگاه ورزشی هستید، می توانید با آموزش هایی نظیر دفاع شخصی به صورت آنلاین و کاملا رایگان، ضمن کمک کردن به جامعه هدف خود، به شهرت بیشتری دست پیدا کرده و بر تعداد هنرجوهای خود بیفزایید. به همین خاطر لازم است تا خدمتی رایگان را در دستور کار خود قرار دهید تا با تکیه بر آن، به شهرت لازم دست پیدا کنید. بدون شک این اقدام نتیجه به مراتب سریع تر و بهتری را در مقایسه با صدها تبلیغ خواهد داشت، با این حال به خاطر داشته باشید که شما باید به خوبی نیاز جامعه خود را پیدا کنید. در غیر این صورت احتمال دارد که اقدامات شما، مورد استقبال جدی قرار نگیرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی