چهارشنبه, ۶ مهر(۷) ۱۴۰۱ / Wed, 28 Sep(9) 2022 /
           
فرصت امروز

وقتی صحبت از بازاریابی می شود، اغلب مردم عبارت «محتوا همه چیز است» را به یاد می آورند. امروزه هنوز هم محتوا اهمیت بسیار زیادی در حوزه بازاریابی دارد. نکته مهم در این میان فرمت های محتوایی برتر است. صحبت از این نکته همیشه همراه با نظرات مختلف است. برخی از کارشناس های بازاریابی فرمت ویدئو را بهترین گونه برای بازاریابی لحاظ می کنند. بدون تردید تمایل کاربران برای مشاهده محتوای ویدئویی در طول سال‏ های اخیر افزایش بسیار زیادی داشته است، با این حال آیا سرمایه گذاری انحصاری بر روی محتوای ویدئویی ایده جذابی خواهد بود؟ پاسخ به این پرسش منفی است. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز استفاده از انواع مختلفی از محتوا دارند. بنابراین ایجاد تنوع در محتوای برند یکی از ترندهای مهم پیش روی هر کسب و کاری خواهد بود. در ادامه برخی از شیوه های مناسب برای تنوع بخشی به محتوای مورد استفاده برندها در حوزه بازاریابی را مدنظر قرار خواهیم داد. 

بازاریابی دیجیتال با تنوع بخشی به محتوای برند

راه اندازی یک پادکست

پادکست ایده تازه ای در حوزه بازاریابی نیست. نخستین پادکست ها در دوره دیجیتال در سال 2005 راه اندازی شدند. نکته مهم در این میان شروع ایده تولید پادکست از دهه 80 میلادی است. آن زمان اغلب پادکست ها از طریق رادیو پخش می شدند. اکنون با توسعه فناوری بار دیگر پادکست ها جذابیت زیادی در میان کاربران پیدا کرده اند. تولید پادکست از سوی کسب و کار برای تعامل بهینه با مشتریان بیانگر اهمیت فرمان صوتی است. 

بدون شک کمتر کارشناسی در یک دهه گذشته اهمیت یافتن دوباره فرمت صوتی را پیش بینی می کرد. دلیل این امر توسعه فناوری اینترنت و توجه به محتوای ویدئویی بود بنابراین باید ارزیابی دوباره ای نسبت به شناخت‌ مان از عرصه بازاریابی دیجیتال داشته باشیم. این امر نیازمند توجه به اهمیت فرمت صوتی و برنامه ریزی برای راه اندازی یک پادکست است. 

مطلب مرتبط: بازاریابی دیجیتال با توصیه های طلایی

بدون شک راه اندازی پادکست ایده بسیار ساده ای نیست. شمار بالایی از برندها در این مسیر مشکلات قابل ملاحظه ای پیدا می کنند بنابراین همکاری با کارشناس های حرفه ای بازاریابی امری ضروری در مسیر تولید پادکست های حرفه ای خواهد بود. اگر کسب و کار شما امکان همکاری با برخی از تولید کنندگان حرفه ای پادکست را داشته باشد، کیفیت نهایی کار به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت. مهمترین مسئله در این رابطه انتخاب موضوعی محوری و دارای ارتباط با کسب و کارمان برای راه اندازی پادکست است.

تبدیل پست های وبلاگ برند به ویدئوی بازاریابی

محتوای ویدئویی همیشه حاصل ایده های خلاقانه بازاریابی نیستند. گاهی اوقات کسب و کارها نیاز به استفاده از سایر محتوای بازاریابی و تبدیل شان به محتوای ویدئویی دارند. یکی از مثال های جذاب در این رابطه استفاده از محتوای وبلاگ رسمی برند برای تولید ویدئوهای بازاریابی است. 

بسیاری از بازاریاب ها برای نگارش محتوای بازاریابی جذاب در وبلاگ برند ساعت های متمادی وقت می گذارند. این امر اهمیت بسیار زیادی دارد. نکته مهم در این رابطه توجه به بازیابی محتوای قدیمی وبلاگ برای استفاده دوباره است. این امر هزینه های بازاریابی برندها را به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد داد. استفاده از داده های تازه برای افزایش جذابیت محتوای قدیمی وبلاگ برند نکته مهمی محسوب می شود. اگر این امر را مدنظر قرار ندهیم، امکان تولید محتوای جذاب از بین خواهد رفت. بدون شک محتوای قدیمی وبلاگ حتی در صورت تبدیل شدن به ویدئوهای جذاب نیز به دلیل ماهیت قدیمی شان انگیزه‎ای در مخاطب هدف ایجاد نخواهد کرد. 

میزبانی از رویدادهای آنلاین

یکی از گونه های جذاب بازاریابی برگزاری مراسم های کاری است. این امر برای مشتریان و برندها به یک اندازه جذابیت دارد. اگر کسب و کار شما به دنبال توسعه جایگاهش در بازار است، باید این نکته را مدنظر قرار دهید. در غیر این صورت فرآیند توسعه اعتبار برند مدت زمان بسیار زیادی به طور خواهد انجامید. 

بدون تردید بسیاری از برندها دارای توانایی لازم برای برگزاری یک مراسم مهم نیستند. این امر نیاز به همکاری با برندهای بزرگتر را پیش می کشد. توجه به این نکته به معنای کاهش بار مالی و مسئولیت های برگزاری مراسم خواهد بود. 

هنجار رایج در زمینه برگزاری مراسم ها حضور برخی از مدیران ارشد برای سخنرانی است. این امر باید از سوی کسب و کار شما نیز به خوبی رعایت شود. انتخاب یکی از مدیران شرکت و برای ارائه بحثی جذاب در حوزه کسب و کار دارای اهمیت است. متاسفانه برخی از برندها در زمینه انتخاب موضوع گزارش ها و سخنرانی شان در مراسم های کاری به ترندهای برتر توجه نشان نمی دهند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه خواهد داشت. هرچه جذابیت سخنرانی مدیران برند در مراسم بیشتر باشد، شانس بهتری برای معرفی برندمان به بازار خواهیم داشت. 

مطلب مرتبط: تغییرات بازاریابی دیجیتال در سال 2021

امروزه تمام رویدادهای مربوط به حوزه کسب و کار به صورت آنلاین برگزار می شود. این امر به دلیل مشکلات ناشی از ویروس کروناست. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از سامانه های استاندارد در زمینه برگزاری رویداد آنلاین است. در غیر این صورت شمار بالایی از کاربران برای حضور در رویداد برندمان دچار مشکل خواهند شد.

توجه به شبکه های اجتماعی

بسیاری از برندها در شبکه های اجتماعی براساس ماهیت پلتفرم ها اقدام به تولید محتوا می کنند. به عنوان مثال، تولید محتوای متنی در توییتر و محتوای تصویری در اینستاگرام ایده های رایجی محسوب می شود. اگر کسب و کارها به دنبال ایجاد تغییر در وضعیت شان هستند، باید خلاقیت در تولید محتوای متنوع را مدنظر قرار دهند. این امر شامل تولید محتوای متنی برای اینستاگرام و همچنین بارگذاری شماری از ویدئوهای جذاب در توییتر خواهد بود. 

یکی از مشکلات اصلی کسب و کارها بی توجهی به شبکه های اجتماعی جدید است. این امر مزیت استفاده از توانایی تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی تازه را از بین می‎برد. امروزه شبکه های اجتماعی تازه ای در دسترس کاربران قرار دارد. استفاده از مزیت های این پلتفرم ها برای تعامل با مشتریان حیاتی است. بدون شک استفاده از شبکه های اجتماعی تازه همیشه همراه با نگرانی نسبت به شیوه تولید محتواست. این امر به مرور زمان برای کسب و کارها آشکار خواهد شد. بنابراین نیازی به نگرانی بیش از اندازه در این راستا نخواهد بود. کاربران همیشه در شبکه های اجتماعی تازه تاسیس واکنش مثبتی به محتوای بازاریابی برندها دارند بنابراین برندها با حضور به موقع در شبکه های اجتماعی تازه تاسیس امکان بهره ‎گیری از مزیت های این حوزه را خواهند داشت. 

مطالعه بازار برای بازاریابی بهتر

وضعیت بازارها از نقطه نظرهای مختلفی نظیر سلیقه مشتریان، ترندهای برتر و همچنین نحوه فعالیت برندها تغییر می کند. اگر کسب و کارها نسبت به این نکات توجه لازم را نداشته باشند، الگوی بازاریابی ‎شان به سرعت از رده خارج خواهد شد بنابراین برندها باید همیشه نسبت به این نکات توجه خاصی نشان دهند. پیگیری اخبار مهم در بازار و همچنین تلاش برای مطالعه بازار به طور اختصاصی ایده های جالبی محسوب می شود. 

آگاهی از تغییرات احتمالی در حوزه کسب و کار شانس برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را افزایش می دهد. این امر در مورد کیفیت محتوای بازاریابی برندها نیز مصداق دارد. بسیاری از برندهای بزرگ پیش از راه اندازی یک کمپین بازاریابی اقدام به مطالعه دقیق بازارهای مختلف می کنند. این امر امکان ایجاد تغییرات کاربردی در ایده های بازاریابی و همچنین کاهش اشتباهات موجود در محتوای برند را افزایش خواهد داد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی دیجیتال با طرح های گرافیکی

امروزه بازاریابی بدل به یک هنر اساسی برای برندها شده است. یادگیری نحوه استفاده از چنین هنری اهمیت زیادی دارد. ایجاد تنوع در محتوای بازاریابی برند در طول زمان امکان ارتقای برندها را به همراه خواهد داشت بنابراین کسب و کارها باید به این نکته مهم توجه ویژه ای نشان دهند. استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله شروع مناسبی برای تنوع بخشی به محتوای بازاریابی برند خواهد بود. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ifGmzYuz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه