یکشنبه, ۸ خرداد(۳) ۱۴۰۱ / Sun, 29 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز

برخی از بازاریاب ها وقتی کمپین ایمیل مارکتینگ شان با عدم استقبال از سوی مشتریان رو به رو می شود، هیچ توضیحی برای آن ندارند. چنین امری نه تنها آنها را از نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دچار مشکل می کند، بلکه حتی سطح حرفه ای بودن شان را هم زیر سوال خواهد برد. شما به عنوان بازاریاب باید همیشه توضیحی برای عدم موفقیت کمپین های بازاریابی تان داشته باشید. در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی سه نقطه ضعف رایج کمپین های بازاریابی ایمیلی است. این امر به شما برای شناسایی دلایل ناکامی کمپین تان و همچنین راهکارهایی برای رفع شان کمک خواهد کرد. اگر شما هم مشکلات زیادی در زمینه بازاریابی ایمیلی دارید، این مقاله را از دست ندهید. 

نقاط ضعف ایمیل مارکتینگ که باید رفع شان کنید

ایمیل مارکتینگ و توضیح ناکافی درباره پیام اصلی

هر کمپین بازاریابی یک پیام اصلی برای مخاطب هدفش دارد. این پیام باید به اندازه ای روشن باشد که مخاطب هدف بدون دردسر متوجه مفهوم آن گردد. در غیر این صورت به احتمال زیاد کمتر کسی به محتوای شما روی خوش نشان خواهد داد. 

مطلب مرتبط: نمونه های موفق ایمیل مارکتینگ در دنیا: کلاس درسی با کیفیت جهانی

امروزه برخی از برندها برای انتقال هرچه بهتر مفاهیم بازاریابی شان به طور مداوم از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. متاسفانه برخی از کارآفرینان هنوز هم تفاوت عمده ای میان بازاریابی ایمیلی و بازاریابی در شبکه های اجتماعی قائل هستند. به همین خاطر شانس شان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف روز به روز کمتر می شود. اگر شما مایل به جلب نظر مخاطب هدف به کمپین بازاریابی ایمیلی تان هستید، باید از پتانسیل شبکه های اجتماعی در مسیر انتقال پیام تان و همچنین توضیح کافی درباره اش استفاده کنید. 

بسیاری از مشتریان در بازار حتی از اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ برندهای مورد علاقه شان خبردار هم نمی شوند. این به معنای ناتوانی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد بود. ساده ترین راهکار در این میان برای جلب نظر مشتریان شامل استفاده از شبکه های اجتماعی به منظور یادآوری برگزاری کمپین و همچنین بازگو کردن محورهای اصلی آن است. شاید این امر در نگاه نخست بسیار سخت به نظر برسد، اما دست کم فرصت مناسبی برای شما به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد بود. 

اگر شما هنوز هم از شیوه های سنتی برای ارسال ایمیل برای مخاطب تان استفاده می کنید، بدون تردید واکنش منفی کاربران به کمپین های تان امری طبیعی خواهد بود. توصیه ما در این بخش استفاده از ابزارهای ارسال ایمیل جمعی مانند میل چیمپ است. چنین ابزارهایی به شما امکان ارسال ایمیل های انبوه در مدت زمانی اندک را می دهد. بنابراین دیگر نیازی به نگرانی درباره نحوه تعامل با مخاطب هدف نخواهد بود. نتیجه این امر فراهم سازی زمان بیشتر برای خودتان به منظور بیان هرچه بهتر پیام اصلی کمپین تان است. 

فراموشی کردن سلامت فهرست ایمیل

شما به عنوان بازاریاب نباید بر روی خرید لیست های ایمیل حساب باز کنید. شاید این امر در نگاه نخست بسیار جذاب به نظر برسد، اما نتیجه نهایی اش چیزی به غیر از نابودی اعتماد مشتریان نیست. بسیاری از بازاریاب ها برای جلب نظر مشتریان شان به طور مداوم اقدام به خرید فهرست های ایمیل می کنند. اولین مشکلی که با این کار برای شما پیش خواهد آمد، احتمال تقلبی بودن ایمیل هاست. به این ترتیب شما ایمیل های تان را نه برای کاربران واقعی، بلکه در بهترین حالت یک ربات ارسال خواهید کرد. 

جلب نظر مشتریان به کمپین های بازاریابی کار ساده ای نیست. شما در این مسیر باید برنامه ریزی بلند مدتی داشته باشید. در این صورت دیگر نیازی به خرید فهرست های ایمیل و ریسک کردن بر روی اعتبار برندتان نخواهد بود. بنابراین اگر درباره خرید فهرست های ایمیل به طور جدی فکر می کنید، حتما پیش از هرگونه اقدامی نتیجه کارتان را مدنظر قرار دهید. در این صورت به احتمال زیاد نظرتان درباره خرید فهرست های ایمیل عوض خواهد شد. 

مطلب مرتبط: طراحی کمپین ایمیل مارکتینگ: 6 نکته ای که هر بازاریابی باید بداند!

نکته بعدی در مورد خرید فهرست های ایمیل مربوط به هزینه های آن است. اگر شما به این نکته مهم توجه نشان ندهید، هرگز شانسی برای صرفه جویی در هزینه ها و توسعه برندتان نخواهید داشت. وقتی شما امکان جلب نظر مشتریان در طول زمان و تهیه یک فهرست ایمیل دقیق را دارید، استفاده از گزینه هایی نظیر خرید فهرست ایمیل به هیچ وجه منطقی نخواهد بود. 

امروزه بسیاری از برندها در حوزه مالی با محدودیت های بسیار زیادی رو به رو هستند. درست به همین خاطر باید از هر راهکاری به منظور کاهش هزینه های شان استفاد کنند، در غیر این صورت هیچ شانسی برای جلب نظر مشتریان شان نخواهند داشت. صرف نظر از خرید فهرست ایمیل یکی از راهکارهای مناسب برای کاهش هزینه محسوب می شود. بنابراین شما به عنوان یک تیم بازاریابی باید همیشه چنین راهکار مهمی را مدنظر قرار دهید. 

طراحی ساده گزینه لغو اشتراک خبرنامه

بسیاری از کاربران پس از چند ماه عضویت در یک خبرنامه دیگر قصد دریافت ایمیل از برند موردنظر را ندارند. این امر به معنای تلاش برای رهایی از دست ایمیل های برند مورد نظر خواهد بود. بازاریاب های حرفه ای همیشه یگ گزینه ساده و کاربردی برای لغو اشتراک در ایمیل های شان قرار می دهند. به این ترتیب وقتی کاربران دیگر قصد دریافت ایمیل ندارند، به سادگی هرچه تمام تر امکان انتخاب گزینه موردنظر را خواهند داشت. 

اشتباه بسیاری از برندهای معمولی تلاش برای مخفی ساختن گزینه لغو اشتراک خبرنامه برند است. این امر به معنای عدم توجه به انتخاب مشتریان در دنبال کردن یا لغو آن خواهد بود. اغلب اوقات چنین برندهایی به طور کامل مشتریان را اذیت می کنند. بنابراین شما باید روند متفاوتی را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت به زودی مشتریان حسابی از دست تان شاکی خواهند شد. 

امروزه بسیاری از برندها در رعایت حقوق مشتریان پیشرو هستند. یکی از حقوق مهم مشتریان در این میان مربوط به حق انتخاب برای عضویت یا لغو آن در رابطه با خبرنامه هاست. اصرار بیش از اندازه شما در این میان فقط موجب بدنام شدن برندتان خواهد شد. به همین خاطر شما باید گزینه ای ساده و در دسترس برای لغو اشتراک در هر ایمیل تان قرار دهید. 

بدون تردید از دست دادن اعضای خبرنامه برند امر بسیار سختی است. به ویژه در بازار کنونی که جلب نظر حتی یک مشتری نیز کار دشواری محسوب می شود. توصیه ما در این بخش اجرای استراتژی بازیابی مشتریان پس از لغو اشتراک شان از خبرنامه تان است. چنین امری اهمیت مشتریان برای برند شما را نشان می دهد. بنابراین هیچ مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: بهبود کیفیت ایمیل مارکتینگ: چطور در بازاریابی ایمیلی بی رقیب باشید؟

بازاریابی ایمیلی در طول سال های اخیر مورد توجه دامنه وسیعی از کارآفرینان و برندها قرار گرفته است. درست به همین خاطر شما باید برنامه ای ویژه برای حضور در این بخش داشته باشید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای رقابت با برندهای بزرگ نخواهید یافت. نکته مهم اینکه اغلب اوقات برندها برای ساماندهی برنامه بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دچار خطاهایی می شوند. اگر شما هم نسبت به خطاهای احتمالی تان در فرآیند بازاریابی نگران هستید، بهترین راهکار استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله است. به این ترتیب دیگر هیچ مشکلی در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

منبع : customerthink
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/v94DiJgC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه