شنبه, ۱۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۰ / Sat, 8 May(5) 2021 /
           
فرصت امروز
کارآفرینان جوان پاسخ می دهند:

چگونه مدیر خوبی برای کسب و کارمان باشیم؟

2 هفته پیش ( 1400/2/2 )
مترجم : علی ‌آل ‌علی  

مدیریت کسب و کار هرگز کار ساده ای نیست. کارآفرینان در این مسیر با مشکلات و چالش های بسیار زیادی مواجه هستند. بدون شک تمام کارآفرینان تمایل به مدیریت کسب و کارشان به صورت مناسب و حرفه ای دارند. این امر بدون کسب تجربه و مطالعه تجربه سایر برندها در این حوزه امکان پذیر نیست. انجمن کارآفرینان جوان در این مقاله به بررسی برخی از مهم ترین نکات و توصیه ها برای مدیریت مناسب کسب و کار پرداخته اند. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین نکات در این حوزه خواهیم پرداخت. 

چگونه مدیر خوبی برای کسب و کارمان باشیم

همیشه مثال های موفق را در مدنظر داشته باشید

ساموئل تیموتی: موسسه OneIMS

مدیریت بهینه کسب و کار بدون در نظر داشتن مثال های موفق امکان پذیر نیست. بسیاری از مدیران تازه کار برای ساماندهی بهینه کسب و کارشان نیاز به الگوبرداری از کارآفرینان بزرگ و موفق دارند. کارآفرینان موفق به دلیل شیوه های مدیریتی خاص شان امکان ماندگاری در عرصه کسب و کار را پیدا کرده اند. اگر نحوه مدیریت کسب و کار این افراد به طور دقیق از سوی کارآفرینان تازه کار مورد ارزیابی قرار گیرد، شانس مدیران جوان برای مدیریت در دنیای کسب و کار به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت. 

مطلب مرتبط: آیا مدیر خوبی هستید؟

مهم ترین مسئله در زمینه انتخاب کارآفرینان موفق توجه به ارتباط حوزه فعالیت شان با زمینه کسب و کارمان است. اگر این امر مدنظر برندها قرار نداشته باشد، فرآیند الگوبرداری به شدت دشوار خواهد شد. همچنین کاربرد این نوع الگوبرداری از برندهای بی ارتباط به کسب و کارمان نیز در ابهام قرار دارد بنابراین در بهترین حالت باید نسبت به انتخاب کسب و کارهای دارای ارتباط برای الگوبرداری از مدیران شان اقدام نماییم. اغلب اوقات با نگاهی به عرصه کسب و کار امکان شناسایی برخی از برندهای موفق وجود دارد. این امر به معنای امکان الگوبرداری از شیوه مدیریت کارآفرینان چنین شرکت هایی خواهد بود. 

ایجاد

کیون لیِز: موسسه رسانه ای لیز

من در طول دوران فعالیت کاری ام شانس همکاری با شمار بالایی از مدیران را داشته ام. تمام مدیران دارای کیفیت یکسانی در زمینه تعامل با کارمندان و ساماندهی بهینه امور نیستند. یکی از عادت های رایج در میان مدیران موفق تقویت همدلی شان با کارمندان و مشتریان است. این امر در دورانی که اغلب مردم حوصله کافی برای تعامل با یکدیگر را ندارند، حیاتی خواهد بود. 

بسیاری از کسب و کارها به دلیل عدم همدلی مدیران با اعضای شرکت به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. چنین امری برای بسیاری از برندها مشکل ساز می شود. حل و فصل این امر نیاز به شکیبایی و همدلی را مطرح می سازد. برخی از مدیران در تلاش برای نتیجه بخشی استراتژی های کاری شان در طول مدت زمانی اندک هستند. این امر اغلب اوقات همراه با شکست خواهد بود. موفقیت در اجرای استراتژی های مدیریتی نیاز به صبر و شکیبایی قابل ملاحظه ای دارد. اگر چنین ویژگی ای در میان مدیران نباشد، امکان مدیریت بهینه کسب و کار کاهش خواهد یافت. 

گوش دادن پیش از واکنش

جارد آتکیسون: موسسه WPForms

یکی از بهترین مدیرانی که تا به حال با وی کار کرده ام، دارای مهارت عجیبی در گوش دادن به حرف دیگران بود. وی برای مدت زمانی طولانی امکان گوش دادن به دیگران را داشت. شاید این امر در نگاه نخست یکی از ویژگی های بارز هر مدیری باشد، اما تجربه عملی کارمندان بی‎حوصلگی و فقدان دقت لازم از سوی مدیران را تایید می کند. چنین امری به طور مداوم برای کارمندان احساس فقدان اهمیت را به همراه دارد. 

مدیران موفق برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان شان به طور مداوم به آنها گوش می دهند. شاید این امر برای بسیاری از مدیران تازه کار عجیب باشد، اما گوش دادن به کارمندان نه تنها از نظر تاثیرگذاری روانی، بلکه حتی از نقطه نظر یافتن ایده های تازه کاری نیز جذابیت زیادی دارد. 

اجرای اقدامات مدیریتی کار ساده ای نیست. مدیران حرفه ای پیش از اجرای اقدامات مدیریتی به تمام جنبه های کار دقت می کنند. گوش دادن به دیگران برای طراحی استراتژی مدیریتی یکی از مهارت های مهم برای کارآفرینان محسوب می شود. این امر امکان کاهش احتمال بروز خطا در استراتژی مدیریتی را به همراه دارد. 

اعتماد به اعضای تیم شرکت

زین استیونز: موسسه مالی پروتیا

اعتماد به اعضای تیم شرکت اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر در شرکت ها بی اعتمادی میان تیم مدیریت و کارمندان افزایش پیدا کند، کارآفرینان شانسی برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان شان نخواهند داشت. اغلب اوقات بی اعتمادی مدیران به کارمندان ماجرای اصلی را شروع می کند. این امر به دلایل مختلفی نظیر تمایل برای نظارت مستقیم بر روی کار صورت می گیرد. نکته مهم در این میان تلاش برای ارائه آزادی عمل موردنیاز به کارمندان برای پیگیری پروژه های مختلف است. مدیران نه تنها نباید در کارهای کارمندان دخالت کنند، بلکه از نقطه نظر زمانی نیز امکان چنین کاری را نخواهند داشت بنابراین باید به دنبال راهکارهایی برای تعامل مناسب با کارمندانی در فضایی پر از اعتماد متقابل باشیم. در غیر این صورت شانسی برای تعامل با مخاطب هدف مان نخواهیم داشت. 

اگر وضعیت کسب و کارتان از نظر اعتماد میان مدیران و کارمندان در سطح مناسبی نیست، باید مرحله به مرحله وضعیت موجود را تعدیل نماییم. این امر نیازمند توجه به نیازهای کارمندان و تلاش برای توضیح دقیق اتفاقات رخ داده در طول چند ماه گذشته است. اغلب اوقات کارمندان در صورت صحبت مستقیم با مدیران تمایل بالاتری برای ادامه همکاری نشان خواهند داد. این امر شاید در نگاه نخست بسیار ساده باشد، اما در عمل زمان بسیار زیادی از کسب و کارها خواهد گرفت. درست به همین خاطر بسیاری از برندها تمایلی برای ایجاد تغییر در وضعیت اعتماد میان مدیران و کارمندان ندارند. 

مطلب مرتبط: مدیران موفق چه ویژگی هایی دارند

تاکید بر ارزش های برند

اسفانی ولز: موسسه فورمیدبل فورمز

ارزش های هر کسب و کار معیار اساسی برای فعالیتش را تعیین می کند. برخی از مدیران در طول زمان دیگر سختگیری نسبت به ارزش های کسب و کارشان نشان نمی دهند. این امر در بلندمدت ویژگی های متمایز یک برند را به طور کامل از بین می برد. مهم ترین مسئله در این میان تلاش برای حفظ ارزش های برند در حوزه کاری است. شاید این امر دشوار باشد، اما دست کم اعتبار برندمان را حفظ خواهد کرد. برندهای بزرگی نظیر نایک در طول دهه های متمادی با حفظ ارزش های شان موفق به جلب نظر مخاطب هدف شده اند. 

نکته مهم درخصوص مدیریت کسب و کار بر محور ارزش های برند ایجاد تمایز میان وفاداری به آنها با به روز رسانی شان است. بدون تردید هر بخش از شرکت در طول زمان نیاز به آپدیت خواهد داشت بنابراین برخی از ارزش های شرکت نیز در طول زمان باید به طور کامل مورد تجدیدنظر قرار گیرد. در غیر این صورت در طول زمان ارزش های برندمان برای اعضای شرکت تکراری خواهد شد. امروزه هیچ برندی با ارزش های ابتدایی کسب و کارش به طور دقیق ادامه فعالیت نمی دهد. به همین دلیل ایجاد تغییر و به روز رسانی ارزش های برند باید در طول زمان مدنظر قرار گیرد. 

مطلب مرتبط: چه چیز ما را به یک مدیر خوب تبدیل می کند؟

شخصی سازی تعامل با کارمندان و شفافیت

زک بیندر: موسسه Bell + Ivy

فعالیت شفاف در عرصه کسب و کار یکی از مهم ترین رویدادهای مدیریتی محسوب می شود. مدیران باید همیشه شفافیت لازم در تعامل با اعضای شرکت را مدنظر قرار دهند. در غیر این صورت اعتماد کارمندان به تیم مدیریتی از بین خواهد رفت. من در ابتدای دوران فعالیت کاری ام به عنوان یک فروشنده در کافی شاپ مشغول بودم. بدون تردید کارکنان یک کافی شاپ اغلب در تلاش برای یادگیری توانایی های مختلف در این حوزه به منظور توسعه جایگاه شان هستند. مدیر کافه در رابطه با کارکنانش به اصل شفافیت توجه ویژه ای داشت. این امر شامل بیان تغییرات ناشی از تحول بازار بر روی وضعیت کافی شاپ و همچنین درخواست راهکار از کارمندان برای رفع مشکلات کافه بود. 

بدون تردید بسیاری از مدیران کافه و رستوران ها تمایلی برای ارتباط نزدیک با کارکنان در بحث های مدیریتی ندارند بنابراین فعالیت مدیر ابتدایی من در حوزه کافه داری عجیب به نظر می رسد. وی به خوبی اهمیت تعامل با کارکنان برای حفظ علاقه شان به کسب و کار را درک کرده بود. این امر به خوبی آنها را نسبت به ادامه فعالیت در کافه جذب می کرد. شاید در این میان پیشنهادهای همراه با حقوق بیشتر به برخی از کارکنان کافه می شد، اما تعامل نزدیک مدیر با آنها مانع ترک ساده کافه از سوی شان می شد. 

شخصی سازی تعامل با کارکنان یکی دیگر از نکات مهم برای کسب و کارهاست. امروزه بسیاری از برندها به این نکته توجه لازم را نشان نمی دهند. بدون شک تمام اعضای شرکت از نظر سلیقه شبیه به هم نیستند بنابراین در تعامل با آنها باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم. شخصی سازی تعامل با اعضای شرکت به معنای دسته بندی شان در کوره های مختلف و تعامل با آنها براساس این نکات است. این امر باید به طور ویژه ای مدنظر برندها قرار داشته باشد. بدون شک در ابتدای مسیر شخصی سازی تعامل با کارمندان اشتباهات و دشواری های بسیار زیادی وجود خواهد داشت. نکته مهم تداوم در مسیر این نوع فعالیت است. این امر موجب موفقیت در تاثیرگذاری بر روی کارمندان و دریافت نتیجه مناسب خواهد شد. 

ضرورت مدیریت درست زمان

جان براکت: موسسه اسمش بالون

مدیر مورد علاقه من در طول دوران فعالیت کاری ام نکات بسیار زیادی در مورد مدیریت زمان بیان می کرد. بسیاری از مدیران امروزی نسبت به اهمیت مدیریت زمان تردیدهای جدی دارند. دلیل این امر توجه آنها به نکات به اصطلاح مهم تر در حوزه کسب و کار است. اگر در این میان چند ساعت بیشتر نیز در ارتباط با کسب و کارشان زمان صرف کنند، مشکل بزرگی نخواهد بود. مسئله مهم در این میان تاثیرپذیری کارمندان از وضعیت مدیران شان است بنابراین اگر مدیران زمان زیادی برای کسب و کارشان صرف کنند، کارمندان نیز مجبور به صرف زمان بیشتر خواهند شد. این امر شاید مطابق با میل بسیاری از کارمندان نباشد بنابراین مدیران در این راستا باید با دقت نظر بالایی عمل نمایند. 

تعامل نزدیک مدیران با کارمندان بستگی به توانایی هر مدیر برای مدیریت بهینه زمانش دارد. اگر مدیران در این راستا توانایی برنامه ریزی درست را نداشته باشند، همیشه با کمبود زمان برای تعامل با کارمندان مواجه خواهند شد. اگر کارآفرینان در این رابطه توانایی مدیریت بهینه زمان شان را ندارند، باید از افراد دارای مهارت در این حوزه یا کارشناس های مدیریت زمان کمک بگیرند. در غیر این صورت فرآیند تاثیرگذاری بر روی کسب و کار و تعامل با کارمندان به شدت سخت خواهد شد. 

آگاهی از زمان نمایش احساسات

آبراهام کامارک: موسسه True Made Foods

من در ابتدای جوانی به عنوان خلبان هلی کوپتر در ارتش فعالیت داشته ام. وقتی شما در ارتش فعالیت دارید، نمایش احساسات اغلب اوقات نشانه ضعف خواهد بود. سربازان خوب در بدترین شرایط نیز روحیه شان را حفظ می کنند. این امر اغلب اوقات با بروز ندادن احساسات همراه است. عرصه کسب و کار از بسیاری جهات شبیه به خدمت در ارتش است. نمایش احساسات باید در مواقع حساس مدنظر قرار گیرد. اگر یک مدیر به طور مداوم احساساتش را بروز دهد، تاثیرگذاری این فرآیند بر روی کارمندان را کاهش خواهد داد. 

رویدادهای مهم نیاز به ابراز احساسات دارد. اگر این امر به طور قابل ملاحظه ای مدنظر کارآفرینان قرار نداشته باشد، روند تعامل با اعضای شرکت دچار اختلال خواهد شد. همچنین از نقطه نظر مدیریت کلی کسب و کار نیز توجه بیش از اندازه به احساسات کار دست مدیران خواهد داد. تصمیم های کاری باید همیشه با دلایل منطقی صورت گیرد. اجرای طرح ها و ایده های مختلف به طور احساساتی اغلب اوقات نتایج ناگواری برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت. 

استقبال از چشم اندازهای متنوع

کریستین مارکوئت: موسسه رسانه ای مارکوئت

مدیران همیشه تمایل به حفظ دیدگاه شان نسبت به امور دارند. شاید این امر در برخی مواقع کارایی قابل ملاحظه ای برای کسب و کارها داشته باشد، اما اجرای آن برای همیشه همراه با ایراد است. توسعه کسب و کار در گرو استقبال مدیران از چشم اندازها و دیدگاه های متفاوت است. اگر این امر مدنظر برندها قرار نداشته باشد، تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت دشوار خواهد شد. 

همفکری با اعضای شرکت مدنظر بسیاری از کارآفرینان قرار می گیرد، اما استفاده عملی از توصیه های کارکنان شرکت کمتر عملیاتی می شود. این امر برای بسیاری از برندها بار منفی به همراه دارد. اگر تیم مدیریتی تمایلی برای استفاده از دیدگاه های تازه ندارد، تلاش برای جلب نظر کارمندان بی فایده خواهد بود. این امر فقط نظر کارمندان به تیم مدیریتی را بیش از هر زمان دیگری منفی خواهد کرد بنابراین باید به نحوه تعامل با کارمندان شرکت به بهترین شکل ممکن توجه نشان داد. استفاده عملی از نظرات این افراد در مدیریت کسب و کار باید همیشه مدنظر قرار گیرد. 

مطلب مرتبط: چند توصیه به کارآفرینان جوان برای همکاری با دیگران

ترغیب تیم کارمندان برای ایده پردازی

بن جونز: موسسه Ohi

ایده پردازی خلاقانه و تازه در عرصه کسب و کار دارای اهمیت بسیار زیادی است. اغلب شرکت ها برای ایده پردازی به تیم مدیریتی شان اتکا دارند. این امر شاید در نگاه نخست منطقی ترین حالت برای فعالیت کسب و کارها باشد، اما امروزه راهکارهای تازه تری نیز وجود دارد. اگر مدیران نسبت به استفاده از نظرات کارمندان نیز توجه نشان دهند، فرآیند توسعه کسب و کار بسیار بهتر از گذشته دنبال خواهد شد. 

اغلب اوقات ترغیب اعضای شرکت برای ایده پردازی کار دشواری است. دلیل این امر تجربه منفی اغلب کارمندان از فرآیند ایده پردازی است. بی توجهی تیم مدیریتی و ناتوانی برای اجرای درست ایده ها همیشه کارمندان را تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین برندها باید به این نکات مهم توجه لازم را نشان دهند. در غیر این صورت شانسی برای ایجاد تغییر و تحول در نحوه فعالیت کسب و کارشان نخواهند داشت. ایجاد ارتباط نزدیک با کارمندان و اطمینان دادن به آنها برای تاثیرگذاری ایده های شان بهترین راهکار برای جلب دوباره اعتمادشان خواهد بود. 

ضرورت شناخت درست از کارمندان

جان ترنر: موسسه سید پراد

شناخت کارمندان برای مدیریت بهتر کسب و کار امر مهمی است. متاسفانه امروزه بسیاری از مدیران بدون شناخت درست کارمندان شان اقدام به ساماندهی کسب و کار می کنند. این امر علاوه بر بروز برخی از مشکلات عادی از نقطه نظر تاثیرپذیری کارمندان نیز مهم است. کارمندان به طور معمول مایل به همکاری با مدیران در فضایی صمیمانه هستند. اگر این امر مدنظر مدیران قرار نداشته باشد، اغلب اوقات انگیزه کارمندان برای همکاری به شدت کاهش خواهد یافت. 

آشنایی با کارمندان شرکت فقط از طریق رزومه‏‍ شان صورت نمی گیرد بنابراین باید در زمان های مشخصی از روز در میان کارمندان حضور پیدا کنیم. یکی از زمان های مناسب در این میان مربوط به وعده ناهار است. این زمان بهترین موقعیت برای تعامل نزدیک با کارمندان را ایجاد می کند بنابراین باید به استفاده درست از آن توجه نشان دهیم. 

بحث های روزمره و همچنین گفت وگوهای دوستانه بهترین شیوه برای نزدیک شدن به کارمندان است بنابراین مدیران باید نسبت به این تکنیک برای ارتباط بهتر با کارمندان توجه داشته باشند. بسیاری از مدیران در عمل فقط از سر ناچاری و اجبار اقدام به تعامل با کارمندان و شناخت بهترشان می کنند. اگر مدیران اهمیت این موضوع را به خوبی درک نکنند، تلاش برای ارتباط با کارمندان بی فایده خواهد بود. 

کمک به کارمندان برای یافتن زمینه علاقه شان

جیسون دوف: موسسه اسمال نیشن

یافتن حوزه علاقه مندی برای افراد اهمیت بسیار زیادی دارد. امروزه بسیاری از کارمندان در حوزه هایی که به آن علاقه ای ندارند، مشغول به کار هستند. شاید این امر در نگاه نخست عجیب باشد، اما رواج زیادی در میان افراد دارد. یکی از نمونه های مدیریت مناسب تلاش برای کمک به اعضای شرکت برای یافتن حوزه علاقه مندی شان است. این امر کمک شایانی به کسب و کارها به منظور بهره گیری بهینه از نیروی کارشان خواهد کرد. متاسفانه شمار بالایی از برندها به این نکته مهم توجه لازم را نشان نمی دهند. درست به همین خاطر در طول زمان به طور مداوم با بهره وری پایین نیروی کار دست و پنجه نرم می کنند. 

مدیران موفق و تاثیرگذار همیشه به کارمندان شان کمک می کنند. این امر به معنای حضور مداوم در کنار اعضای شرکت نیست، بلکه حمایت کافی از آنها حتی در نبودمان نیز مهم است. این امر انگیزه بالایی برای فعالیت مناسب به کارمندان خواهد داد. 

مطلب مرتبط: کارهایی که یک مدیر خوب انجام می‌ دهد

همه برای تیم شرکت کار می کنیم

ریشی شارما: موسسه مالاما

فعالیت به عنوان مدیر یک کسب و کار به معنای تلاش برای سازماندهی تمام اعضای شرکت به منظور اجرای طرح های مان نیست. امروزه مدیران در قالب ساختار شرکت و در تعامل با کارمندان معنا پیدا می کنند بنابراین تعامل میان مدیران و کارمندان باید همیشه مدنظر قرار گیرد. تمام اعضای یک شرکت، صرف نظر موقعیت سازمانی شان، برای موفقیت کسب و کار مشغول به فعالیت هستند. اگر این امر در میانه فعالیت شرکت فراموش شود، سرانجام مناسبی در انتظار کسب و کار نخواهد بود. 

امروزه بسیاری از مدیران در تلاش برای فعالیت بهتر در عرصه ساماندهی کسب و کار هستند. اگر همیشه وضعیت شرکت را در اولویت قرار دهیم، به طور خودکار یک مرحله به حرفه ای شدن در حوزه مدیریت نزدیک تر شده ایم. بسیاری از مدیران در فرآیند مدیریت کسب و کارشان در عمل اولویت های کسب و کار را فراموش می کنند. این امر گاهی اوقات حتی مدیریت کسب و کار را بدل به رقابت های بی فایده میان مدیران مختلف یا تیم مدیریت و کارمندان می کند. اگر همیشه در مسیر تعامل با اعضای شرکت به اهمیت وضعیت شرکت ارجاع دهیم، بخش قابل ملاحظه ای از مشکلات کسب و کار حل و فصل خواهد شد. مهم ترین مسئله در این میان انگیزه کافی برای توجه به شرکت فراسوی تمام اختلاف نظرهاست. 

منبع : noobpreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AkmAoibA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه