پنجشنبه, ۱۱ آذر(۹) ۱۴۰۰ / Thu, 2 Dec(12) 2021 /
           
فرصت امروز

فروش سریع از طریق تکنیک های مختلف جمعه سیاه

1 سال پیش ( 1399/8/15 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : فروش   پدیدآورنده : کریس کریستوف  

یکی از بهترین سیاست ‎ها در راستای فروش محصولات، به اجرا درآوردن مداوم استراتژی جمعه سیاه است. اگرچه از این طرح در ابتدا تنها برای جمعه پایانی سال استفاده می ‎شد، با این حال به علت مزیت ‎های اقتصادی فوق العاده آن، چند سالی است که به عنوان یک سیاست همیشگی، مورد استفاده بسیاری از برندها قرار گرفته است. با این حال تا چه اندازه نسبت به شیوه‎ های مختلف آن آگاهی دارید؟ درواقع تصور بسیاری از افراد این است که این استراتژی، تنها یک روش داشته و این امر باعث می ‎شود تا سود شما، به بالاترین حد ممکن نرسد. در این راستا قصد داریم تا 4 شیوه مختلف برای اجرای این سیاست اقتصادی فوق العاده را بررسی کنیم که بدون شک می تواند وضعیت فروش هر برندی را دگرگون سازد.

1-یک صفحه مخصوص ایجاد نمایید

فروش سریع طریق تکنیک های مختلف جمعه سیاه

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده ‎اید که از استراتژی جمعه سیاه برای یک سال کامل استفاده نمایید؟ در این رابطه ابدا نیازی نیست که تمامی محصولات شما، تخفیف ویژه داشته باشد. درواقع حتی یک کالا نیز می‎ تواند به خوبی نظرات را به سمت شما جلب نماید. به همین خاطر شما به یک صفحه دائمی نیاز خواهید داشت. همچنین توصیه می‎ شود که در این زمینه، تنوع خوبی را داشته باشید برای مثال هر هفته، یک محصول را با تخفیف ویژه معرفی نمایید.

مطلب مرتبط: 5 درس بازاریابی از ترند «جمعه سیاه»

2-حس اضطرار را در مخاطب ایجاد نمایید

تنها زمانی می ‎توانید از استراتژی جمعه سیاه نتیجه لازم را به دست آورید که برای آن محدودیت زمانی تعیین کرده و به صورت مداوم آن را یادآوری نمایید. برای مثال ایجاد یک تایمر در کنار تبلیغ، به القای این حس کمک بسیاری را خواهد کرد. درواقع شما باید شرایطی را مهیا سازید که مخاطب حس نماید که در صورت عدم خرید، دیگر فرصتی به خوبی الان را به دست نمی ‎آورد. نکته ‎ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگرچه در ظاهر این اقدام منجر به کاهش سود شما خواهد شد، با این حال به علت این امر که حجم فروش شما رشدی چندین برابری را پیدا می ‎کند، در آخر شما حتی سودهای فوق العاده بالایی را نیز به دست خواهید آورد. به همین خاطر ابدا دلیلی برای کنار گذاشتن این شیوه وجود ندارد.

3-هدیه مجانی بدهید

یکی از استراتژی ‎های جمعه سیاه که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، هدیه دادن به ازای خرید است. برای مثال می‎ توانید برای خرید یک پک کامل، هدیه ‎ای را در نظر بگیرد. درواقع در این رابطه، محدودیتی وجود نداشته و شما می‎ توانید هرگونه بسته‎ ای را به مشتری پیشنهاد نمایید. با این حال بهتر است که در این رابطه، ابتدا شناخت خوبی را از مخاطب خود داشته باشید. همچنین می ‎توانید برای هر یک از مشتریان، یک کد مخصوص را اختصاص دهید. با این اقدام اگر برای اضافه کردن حتی یک مشتری، امتیازهایی را در نظر گرفته باشید، به سادگی می ‎توان تعداد مشتری‎ ها را افزایش داد.

4-از ترکیب چند محصول استفاده نمایید

این امر بسیار طبیعی است که تمامی محصولات شما به یک اندازه فروش نداشته باشند. در این رابطه یکی از عوامل، گذر زمان است. درواقع معمولا جامعه هدف بیشترین توجه را به موارد جدید دارد. با این حال چگونه می‎ توان محصولات کم ‎فروش را نیز رونق بخشید؟ در این راستا توصیه ما این است که محصولاتی ترکیبی را ایجاد نمایید و آنها را با تخفیف ‎های خوب، عرضه نمایید. این امر باعث خواهد شد تا محصولات ناشناخته‎ تر نیز مورد توجه قرار گیرد. این امر کمک خواهد کرد تا از انبار شدن برخی از محصولات، جلوگیری شود.

مطلب مرتبط: تکنیک های برای افزایش بازدهی استراتژی جمعه سیاه

در نهایت توجه داشته باشید که شما ابدا به این راهکارها محدود نبوده و می ‎توانید با خلاقیت خود، تصمیمات فوق العاده ای را داشته باشید.

منبع : business2community
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CkfZsd5y
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه