جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

سال 2020 از نظر بازاریابی برای هیچ برندی به خوبی پیش نرفته است. همین امر امیدواری برای سال 2021 را به شدت افزایش داده است. برنامه ریزی بازاریابی یکی از فرآیندهای مهم در زمینه موفقیت سالانه برندها محسوب می شود. بسیاری از برندها از ماه ‎های پایانی سال اقدام به طراحی برنامه برای سال آینده می ‎کنند. اگر کسب و کار شما نیز علاقه مند به طراحی برنامه بازاریابی منسجم برای سال آینده است، باید نسبت به برخی از نکات اساسی توجه داشته باشد. در ادامه برخی از نکات موردنظر را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

برنامه ریزی بازاریابی موفق برای سال 2021

خلاقیت در هزینه های تبلیغاتی

بازاریابی ارتباط نزدیک با عرصه تبلیغات دارد. سالانه میلیاردها دلار در عرصه تبلیغات هزینه می شود. سهم برندها از این بازار به طور تساعدی در حال افزایش است. مهمترین مسئله تلاش برای ایجاد تغییرات خلاقانه است. این امر در ابتدای امر بیش از اندازه عجیب است. دلیل این امر عادت برخی از کسب و کارها به هزینه تبلیغاتی به شیوه های مشخص است بنابراین کسب و کارها در زمینه استفاده از شیوه های نوین و خلاقانه تبلیغاتی بیش از اندازه جانب احتیاط را رعایت خواهند کرد. 

مطلب مرتبط: چطور یک برنامه بازاریابی تاکتیکی بسازید (ویدئو)

حضور در شبکه های اجتماعی تازه تاسیس یکی از شیوه های کسب موفقیت در حوزه تبلیغات است. بسیاری از برندها نسبت به این نکته مهم توجه لازم را ندارند بنابراین مشاهده شکست آنها در بازه‎ های زمانی مختلف امری طبیعی خواهد بود. امروزه برخی از برندها در زمینه تعامل با مخاطب هدف نیاز به کانال‎ های ارتباطی تازه دارند بنابراین سرمایه گذاری بر روی این حوزه امری ضروری خواهد بود. 

توجه به انتظارات فزاینده مشتریان

انتظارات مشتریان به طور گسترده ‎ای رو به افزایش است. این امر در تعامل با بحران کرونا اهمیت بسیار بیشتری نیز پیدا کرده است. اگر برندها به طور مداوم در زمینه پاسخگویی به مشکلات مشتریان‎ شان فعال نباشند، به مرور زمان از یاد مشتریان خواهند رفت. سالانه شمار بسیار زیادی از برندها به دلیل ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‎ شوند. 

نقش بخش روابط عمومی در آگاهی از تقاضا و انتظارات تازه مشتریان حیاتی است. سپس در کمپین های بازاریابی باید نسبت به اقدام عملی برند برای رفع مشکلات موردنظر اطلاع ‎رسانی شود. در غیر این صورت فرآیند فعالیت برندها بی‎ سرانجام خواهد ماند. 

بازاریابی با سرمایه گذاری بر روی مشتریان

وقتی مشتریان رضایت بالایی از یک برند داشته باشند، به طور خودکار اقدام به تبلیغ و معرفی محصولات به دوستان ‎شان خواهند کرد. یکی از نمودهای واضح این امر تولید محتوا پیرامون برندها از سوی کاربران در شبکه های اجتماعی است. برندهای بزرگ همیشه برنامه ‎های دقیق برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارند. این امر موجب توجه مداوم مشتریان به وضعیت برندها می شود. بنابراین در یک مقیاس گسترده تمرکز بر روی مشتریان در حوزه بازاریابی نتیجه‎ بخشی بسیار بیشتری به همراه دارد. 

ایراد برخی از برندها در این حوزه تلاش برای رفتار هرچه حرفه ‎ای‎ تر و تعامل اندک با مشتریان است. این امر در بلندمدت فاصله معناداری میان برند و مشتریان ایجاد می‎ کند بنابراین کسب و کارها باید در هر شرایطی نسبت به بازاریابی با همکاری مشتریان ‎شان اقدام نمایند. این امر در مقیاسی گسترده موجب بهبود روابط میان برند موردنظر و مشتریان در بازارهای مختلف خواهد شد. 

مطلب مرتبط: اصول ارائه برنامه بازاریابی به صورت حرفه ای

طراحی سناریوهای احتمالی برای سال 2021

سال 2020 برای تمام بازاریاب ها همراه با شگفتی بود، با این حساب دیگر نباید چنین شگفتی‎هایی برای بازاریاب ها روی دهد. کمتر برندی توانایی مواجهه با بحرانی مشابه کرونا برای بار دوم را دارد. این امر وظیفه تیم‎ های بازاریابی برای یافتن سناریوهای احتمالی را به شدت افزایش می ‎دهد. برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به راهکارها و شیوه های تازه دارند. مهمترین مسئله در این میان طراحی سناریوهای مختلف به منظور آمادگی برند برای تعامل با مخاطب هدف است. اگر این امر مدنظر برند قرار نداشته باشد، فرآیند تعامل با مخاطب هدف غیرقابل پیش ‎بینی خواهد شد. 

منبع : clickz
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/j2Kc9fMj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه