چگونه به یک میکرو اینفلوئنسر تبدیل شویم - فرصت امروز

شنبه, 21 دی 1398 - 15:27

همه ما با اصطلاح اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی آشنا هستیم، با این حال میکرو اینفلوئنسر پدیده ای کمتر شناخته شده محسوب می شود. اگرچه تعاریف مختلفی از آن وجود دارد، با این حال نشان دادن آن به صورت عددی، بدون شک مناسب ترین گزینه محسوب می شود. طبق این تعریف به افرادی که بیش از 10 هزار و کمتر از 100 هزار فالوور را داشته باشند، میکرو اینفلوئنسر گفته می شود، با این حال این امر به معنای آن نخواهد بود که فردی را که از طریق اقداماتی نظیر خریدن فالوور و عدم تولید محتوا به چنین جایگاهی دست پیدا کرده را در این دسته قرار دهیم. ضرورت توجه به این موضوع به این خاطر است که یکی از پیش بینی ها در رابطه با سال 2020 این است که سلطه اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی به پایان خود نزدیک خواهد شد و توجهات بیشتر به سمت نوع دوم می رود. به همین خاطر تبدیل شدن به چنین فردی، یک اقدام سودآور محسوب می شود، با این حال بسیاری از افراد حتی از نخستین گام در این رابطه آگاهی نداشته و این امر باعث می شود تا با نتیجه ای کاملا فاجعه بار مواجه شوند. در همین راستا به بررسی تمامی مراحل آن خواهیم پرداخت.

چگونه به یک میکرو اینفلوئنسر تبدیل شویم

1-برندسازی شخصی داشته باشید

ممکن است تصور کنید که توجه به موضوعات پرطرفدار نظیر قرار دادن کلیپ های طنز، باعث جلب سریع مخاطب خواهد شد، با این حال از این اقدام شما چه سودی را خواهید برد؟ درواقع هدف تنها کسب فالوور نبوده و لازم است تا خود را به فردی شناخته شده تبدیل کنید. به همین خاطر توصیه می شود تا بر روی علاقه خود تمرکز کنید. این موضوع باعث خواهد شد تا حتی ساعت ها وقت گذاشتن برای ایجاد محتوا، برای شما چیزی شبیه به یک سرگرمی باشد. در نهایت فراموش نکنید که شما باید در کار خود یک نوآوری را داشته باشید. در غیر این صورت هیچ مزیت رقابتی در مقایسه با سایرین را نخواهید داشت. در نهایت فراموش نکنید که همکاری با سایرین، به شناخته تر شدن شما در مدت زمانی کمتر منجر خواهد شد. در این رابطه مطالعه کتاب ها و مقالات مرتبط با حوزه برندسازی شخصی، شما را به اطلاعات کاملی در این زمینه می رساند.

مطلب مرتبط: همه چیز در مورد اینفلوئنسر و دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing

2-کیفیت را به کمیت ترجیح دهید

اگر تصور می کنید که تعداد پست های شما ضامن موفقیت خواهد بود، بدون شک در بزرگترین اشتباه ممکن به سر می برید. درواقع برای مخاطب کیفیت یک مطلب به مراتب مهم تر از کمیت آن بوده و لازم است تا تنها مطالبی را به اشتراک بگذارید که از بازخوردهای مثبت آن اطمینان دارید. همچنین این نکته را فراموش نکنید که شما از تعداد فالوورهای کمتری برخوردار هستید. این امر اگرچه در نگاه اول یک ضعف تلقی می شود، با این حال لازم است تا به نکات مثبت آن نیز توجه داشته باشید. درواقع این موضوع باعث خواهد شد تا فرصت برای تعامل بیشتر با مخاطب شکل گیرد. به همین خاطر نیز ضروری است تا در این رابطه اقدام کرده و زمانی کافی را صرف پاسخگویی و افزایش ارتباط خود با مخاطبان کنید. در نهایت فراموش نکنید که مخاطب همواره تمایل دارد تا پشت صحنه اتفاقات را نیز ببیند. به همین خاطر از نمایش بخشی از زندگی روزمره و اقدامات حین تهیه مطالب خود نیز تصاویر و فیلم هایی را منتشر کنید، با این حال به علت اهمیت کمتر آنها بهتر است تا از امکانات فرعی نظیر قابلیت استوری اینستاگرام استفاده کنید.

3-بیشترین تمرکز خود را بر روی تولید ویدئو قرار دهید

منظور از تولید فیلم، انجام کاری حرفه ای در حد سینمای هالیوود نبوده و تنها به این امر اشاره دارد که از جذابیت این بخش نهایت استفاده را داشته باشید. در حال حاضر نیز دوربین های عکاسی، کیفیت فیلم برداری فوق العاده ای را نیز دارند. به همین خاطر نباید تصور کنید که الزاما به یک دوربین فیلم برداری و صرف هزینه های بالا نیاز خواهید داشت. در این رابطه آمارها نیز کاملا دیوانه کننده بوده و در سال 2019 به صورت متوسط در شبکه های اجتماعی گوناگون محتواهای ویدئویی بیش از شش برابر عکس و متن بازدید داشته اند. بدون شک با کمی خلاقیت، قادر به خلق ویدئوهایی فوق العاده خواهید بود.

4-مادی گرایی را کنار بگذارید

اشتباه بزرگ تقریبا تمامی اینفلوئنسرها این است که همه چیز را تبلیغ می کنند، با این حال شما به عنوان یک میکرو اینفلوئنسر باید از این اشتباه دوری کرده و در این رابطه تنها تبلیغ غیرمستقیم را مورد توجه قرار دهید. در کنار این موضوع شما باید به ارتباط محصول با نوع فعالیت خود در کنار اطمینان از کیفیت آن توجه داشته باشید. درواقع نباید اعتباری که در دست ساخت است را به خاطر منافع کوتاه مدت خود نابود کنید. در نهایت فراموش نکنید که بهترین نوع تبلیغات آنهایی هستند که از اصل داستان سرایی استفاده کرده باشند. به همین خاطر نیز ضروری است تا برای کسب درآمد نیز سقفی را مشخص کنید. در غیر این صورت ممکن است بسیاری از پیشنهادات شما را وسوسه کند. همچنین این امر که به مخاطبان خود جایزه داده و در بیرون از شبکه اجتماعی نیز با آنها ارتباط داشته باشید، از دیگر مواردی است که به درگیر شدن مخاطب با شما منجر خواهد شد.

5-از معجزه داستان غافل نشوید

برای حتی ساده ترین پست خود نیز باید داستانی را ایجاد کنید. در این رابطه شما الزاما به خلق یک مورد جدید نیاز نداشته و می توانید از اطلاعات موثق خود نیز استفاده کنید. برای مثال ممکن است در رابطه با یک مکان، داستانی محلی که بسیار جذاب است وجود داشته باشد، بدون شک به اشتراک گذاشتن آن در کنار تصاویر و یا فیلم های منطقه، به افزایش سطح شما کمک شایانی را خواهد کرد. همچنین فراموش نکنید که تنها جذاب بودن داستان کافی نبوده و لازم است تا سواد روایت خوبی را نیز داشته باشید. برای تقویت این مهارت، توصیه می شود تا از بررسی اقدامات بهترین ها غافل نشوید.

مطلب مرتبط: چرا اینفلوئنسر مارکتینگ برای برندها مهم است

در نهایت فراموش نکنید که میکرو اینفلوئنسر شدن نیز به مانند هر کاری در ابتدا با سختی های خاصی همراه است. تحت این شرایط حتی ممکن است برای مدتی طولانی موفق به کسب هیچ گونه درآمدی نشوید. به همین خاطر نباید تصورات غیرواقعی را در این رابطه داشته باشید، با این حال در صورت رعایت موارد معرفی شده و علاقه به کار خود، بدون شک به سطحی مطلوب دست پیدا خواهید کرد، با این حال سرعت آن کاملا به خودتان بستگی دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی