شنبه, 28 دی 1398 - 09:32

همواره در رابطه با برندهای بزرگ، مقالات متعددی منتشر می شود، با این حال تکلیف کسب و کارهای محلی چه می شود؟ درواقع با توجه به این امر که تعداد آنها در چند سال اخیر با رشد فوق العاده ای همراه بوده، شایسته است تا توجه ویژه ای را به آنها داشته باشیم. بدون شک با توجه به این امر که چنین برندهایی از بودجه بالایی برخوردار نیستند، به همین خاطر نحوه مطرح شدن یک چالش همیشگی محسوب می-شود. در این رابطه عدم آگاهی کافی از اقداماتی که باید انجام شود، عامل اصلی ناکامی است. در این رابطه هرگز تصور نکنید که به علت فعالیت محلی، شما قادر به رشد و کسب درآمدهای بالا نخواهید بود. در این رابطه همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که تمامی برندهای جهانی حال حاضر که به عنوان نماد موفقیت محسوب می شوند، در ابتدا یک کسب و کار کوچک و خانوادگی بودند. به همین خاطر ابدا نباید سطحی را برای رشد خود تعیین کنید. در همین راستا به بررسی 10 اقدام موثر برای شناساندن برندهای محلی خواهیم پرداخت.

چگونه کسب وکار محلی خود را شناخته شده کنیم

1-از اینترنت استفاده کنید

اینترنت و به خصوص شبکه های اجتماعی بسترهایی رایگان محسوب می شوند که شما می توانید به وسیله آن، مخاطبان بسیار زیادی را به دست آورده و در نهایت تعداد قابل توجهی مشتری را ایجاد کنید، با این حال توجه داشته باشید که تنها حضور شما کافی نبوده و لازم است تا فعالیت های چشم نوازی را داشته باشید. برای این موضوع خلاقیت حرف اول را می زند. برای مثال شما حتی با دوربین تلفن همراه خود و اپلیکیشن های ویرایشی نظیر لایت روم قادر به فعالیت های جذاب خواهید بود. درواقع معیار اصلی موفقیت در این رابطه، میزان خلاقیت شما محسوب می شود. بدون شک به هر میزانی که نمونه کارهای بیشتری را مشاهده کرده باشید، به ایده های بهتری نیز دست پیدا خواهید کرد، با این حال فراموش نکنید که اگر صرفا به کپی برداری بپردازید، ابدا موفق نخواهید بود. در آخر توصیه می شود تا از تمامی امکانات اینترنت استفاده کرده و به اصطلاح در همه جا آنلاین باشید. برای مثال مشخص کردن مکان محل کار خود بر روی نقشه گوگل همراه با اضافه کردن اطلاعات لازم به همراه تصاویر جذاب، یکی از اقداماتی است که زمینه آشنای بهتر و بیشتر را فراهم خواهد کرد.

مطلب مرتبط: چگونه کسب و کار کوچک مان را توسعه دهیم؟

2-با افراد مطرح محلی ارتباط برقرار کنید

شما می توانید از یک فرد شناخته شده در منطقه خود استفاده کرده و سریعا به برندی محبوب تبدیل شوید، با این حال لازم است تا نسبت به نحوه همکاری خود فکر کنید. برای مثال ممکن است مجبور به استخدام باشید و یا صرفا برای تبلیغات از او استفاده کنید. در نهایت این نکته را فراموش نکنید که شما الزاما نباید مبلغی را پرداخت کنید. برای مثال می توانید این دسته از افراد را در سود خود شریک کرده و یا برای مدتی حق استفاده از محصولات خود را بدهید. درواقع تنوع در زمینه نوع همکاری بسیار زیاد است. به همین خاطر ابدا خود را محکوم به یک روش تصور نکنید.

3-از معجزه نمونه رایگان غافل نشوید

این امکان را فراهم آورید تا افراد قبل از خرید، محصول شما را به صورت مستقیم امتحان کنند. با توجه به این امر که شما در سطح محلی مشغول به فعالیت هستید، بدون شک جا به جایی چندان سخت نخواهد بود. به همین خاطر هر روز بخشی از زمان خود را به ارتباط مستقیم با افراد محلی اختصاص دهید. این امر حتی اگر منجر به خرید فوق العاده بالا نشود، زمینه آشنایی را فراهم خواهد کرد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما قادر خواهید بود تا در ازای حق استفاده رایگان و یا اختصاص بخشی از سود فروش محصول، از افراد محلی برای بازاریابی نیز استفاده کنید.

4-در همایش ها حضور داشته باشید

در هر محله ای رویدادهایی وجود دارد که باعث گردآمدن تقریبا تمامی افراد خواهد شد. بدون شک این امر فرصت بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. به همین خاطر ضمن شناسایی این موارد ضروری است تا برای تاثیرگذاری خود برنامه ریزی کنید، برای مثال می توانید بخشی از نیاز جشن را تامین کرده و در ازای آن فرصتی هرچند کوتاه را برای سخنرانی به دست آورید. بدون شک حتی قدم زدن و گفت وگو با افراد نیز خود زمینه دوستی را فراهم خواهد کرد. درواقع ارتباط خوب شما با جامعه محلی، خود دلیلی برای خرید خواهد بود. برای مثال اگر تا قبل از حضور شما، افراد نیاز به مبلمان خود را از مکانی دیگر تامین می کردند، بدون شک اگر شما را به عنوان دوست خود قبول کنند، این خواسته دیگر تنها از طریق شما رفع خواهد شد. درواقع این بخش کاملا به مهارت ارتباطی شما وابسته است. برای این امر که تصویر ذهنی خوبی را از خود و برندتان ایجاد کنید، شرکت در مراسم های خیریه را نیز جدی بگیرید. همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که در یک مکان کوچک، اخبار و اتفاقات با سرعتی باورنکردنی پراکنده خواهد شد.

مطلب مرتبط: بازاریابی کسب و کارهای کوچک

5-به دنبال ارتباطی صرفا تجاری نباشید

در یک کسب وکار محلی، مشتریان شما افرادی خواهند بود که ممکن است حتی در طول روز، بارها آنها را مشاهده کنید. به همین خاطر ایجاد یک ارتباط صرفا تجاری کافی نبوده و لازم است تا در تلاش برای رسیدن به بالاترین حد ارتباط باشید. برای مثال این امر که از نظرات آنها استقبال کرده و آنها را به اجرا درآورید بدون شک حس رضایت فوق العاده ای را به همراه خواهد داشت. در نهایت همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر رضایت یک مشتری را جلب کنید، آنها به صورت طبیعی برند شما را به ده ها نفر دیگر معرفی خواهند کرد که این امر خود زمینه گسترش محدوده عملکردی را به همراه دارد. درواقع شروعی کوچک، به معنای آن نخواهد بود که شما تا ابد در همین وضعیت باقی خواهی ماند.

6-از تکنولوژی غافل نشوید

این امر که شما یک برند محلی هستید، ابدا به این معنا نخواهد بود که به تکنولوژی-های به روز نیاز نخواهید داشت. درواقع فراموش نکنید که یک جامعه محلی، می تواند نیاز خود را از طریق برندهای مطرح از سرتاسر جهان تامین کند. به همین خاطر شما نباید تصور کنید که بدون رقیب محسوب می شوید. به همین خاطر نیز ضروری است تا از سطح تکنولوژی مناسبی برخوردار باشید. بنا بر آمارهای منتشرشده، جست وجوی صوتی ترند مشتریان در سال جدید است. به همین خاطر اگر برای آن برنامه ریزی درستی را داشته باشید، بدون شک با موفقیت بسیار خوبی مواجه خواهید شد. در نهایت رعایت اصول سئو، به افزایش تاثیر اقدامات در اینترنت منجر خواهد شد. به همین خاطر کسب اطلاعات در این زمینه را ابدا وقت کشی محسوب نکنید.

7-یک نشریه اینترنتی برای خود ایجاد کنید

به هر میزان که سطح اطلاعات افراد افزایش پیدا کند، احساس نیاز نیز در آنها تشدید خواهد شد. فراموش نکنید که ارزش تولید محتوا، بیش از صدها تبلیغ است. به همین خاطر نیز ضروری است تا در این رابطه اقدامات لازم را انجام دهید. اگرچه چاپ چنین نشریه ای بدون شک هزینه بر خواهد بود، با این حال نمونه های اینترنتی آن به معنای صرفه جویی بسیار بالا در هزینه ها است. این نکته را فراموش نکنید که در حال حاضر، مسائل زیست محیطی در رأس توجهات قرار دارد. به همین خاطر شما می توانید دلیل این اقدام را کمک به حفظ محیط و کاهش نیاز به قطع درختان اعلام کنید. در نهایت فراموش نکنید که تولید محتوا، شامل ترجمه نیز می شود و نباید پوشش اخبار مهم را فراموش کنید.

8-ایمیل ارسال کنید

هر اقدامی محدوده زمانی خاص خود را دارد. به همین خاطر نباید تصور کنید که شما تا ابد در ذهن افراد باقی خواهید ماند. به همین خاطر نیز ضروری است تا همواره وجود خود را یادآوری کنید. برای این موضوع، ارسال ایمیل یک روش کاملا رایگان محسوب می شود. درواقع شما تنها کافی است تا ایمیل مشتریان خود را یادداشت کرده و از موسسات موجود، آدرس ایمیل افراد ساکن منطقه را بگیرید. در این رابطه فراموش نکنید که ایمیل شما نباید صرفا جنبه تبلیغی را داشته باشد. درواقع افراد باید یک سودی را دریافت کنند. برای مثال ارائه یک کد تخفیف، می تواند گزینه مناسبی باشد. در نهایت توجه داشته باشید که این اقدام صرفا برای یادآوری نبوده و خود می-تواند اقدامی در زمینه آشنایی اولیه محسوب شود، با این حال نباید در تعداد آنها به نحوی رفتار کنید که افراد آزرده خاطر شوند.

9-در نشست های تجاری حضور داشته باشید

حتی اگر در منطقه شما چنین نشست هایی وجود ندارد، لازم است تا خودتان برای ایجاد آنها اقدام کنید. این امر فرصتی خواهد بود تا با تمامی برندهای فعال در منطقه خود آشنا شوید. بدون شک این آشنایی زمینه بسیاری از همکاری ها را ایجاد خواهد کرد. درواقع نباید تصور کنید که تا همیشه باید به تنهایی به کار خود ادامه دهید. بدون شک تیم شدن با برندهای دیگر، رشد سریع تری را برای شما به همراه خواهد داشت. درواقع هر برندی، رقیب شما محسوب نمی شود و با نگاهی درست می توان با برندهای رقیب نیز منافع مشترکی را پیدا کرد.

10-آموزش داشته باشید

تنها افرادی از مهارت کافی برخوردار هستند که قادر به آموزش باشند. این امر یک اصطلاح قدیمی محسوب می شود که کاملا درست بوده توانایی آموزش باعث می شود تا تمامی ادعاهای شما تصدیق شود. فراموش نکنید که مشتری همواره از خدمات رایگان استقبال خواهد کرد و این امر باعث محبوب شدن برند شما می شود. همچنین همانطور که در بخش های گذشته نیز عنوان شد، هرچه سطح اطلاعات افراد بیشتر باشد، احساس نیاز نیز در آنها تشدید می شود، با این حال برای این موضوع شما نیاز به مکان خاصی نداشته و می توانید ویدئو های آموزشی تولید کنید، با این حال از درج نام برند خود در ویدئو ها غافل نشوید. در غیر این صورت اقدام شما جنبه تبلیغاتی لازم را به همراه نخواهد داشت. یک راهکار دیگر این است که آموزش های خود را به سه سطح مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای تقسیم کرده و برای دو مورد آخر، مبلغی را دریافت کنید. این امر خود باعث می شود تا منابع درآمدی شما تنوع بیشتری را پیدا کند.

مطلب مرتبط: ۵ درس مهم برای ساختن یک کسب و کار بهتر

در نهایت این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که شرایط و نوع کسب وکارها با یکدیگر متفاوت بوده و اگر داستان موفقیت یک برند را مطالعه کرده اید که تنها در عرض یک هفته به سودآوری قابل توجه دست پیدا کرده اند، به این معنا نخواهد بود که این امر به صورتی کاملا مشابه برای شما نیز اتفاق خواهد افتاد. به همین خاطر هیچ-گاه زود ناامید نشوید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید