سه شنبه, ۲۸ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Tue, 16 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

تیک تاک پلتفرمی است که اغلب مردم با آن آشنا هستند. این شبکه اجتماعی جذاب در طول دوران شیوع کرونا محبوبیت بسیار بیشتری در میان کاربران پیدا کرده است. به این ترتیب بسیاری از مردم برای تفریح یا ارتباط با دوستان شان در این پلتفرم عضو شده اند. نکته جالب اینکه چنین پلتفرمی فقط برای تفریح و سرگرمی نیست، بلکه امکان کسب درآمد از آن نیز وجود دارد. این امر بسیاری از افراد علاقه مند به کسب درآمد از طریق آنلاین را به خودش جلب کرده است. 

شاید شما هم در طول چند سال اخیر افراد بسیار زیادی را مشاهده کرده باشید که با ثبت نام در شبکه های اجتماعی و تولید محتوا به وضعیت مالی مناسبی دست پیدا کرده اند. در این صورت به احتمال زیاد شما هم مایل به پیگیری چنین شیوه ای خواهید بود. نکته مهم در این میان انتخاب یک پلتفرم مناسب برای شروع چنین فرآیندی است. در این میان کمتر پلتفری به اندازه تیک تاک برای شما مناسب خواهد بود. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی نحوه درآمدزایی در تیک تاک است. بسیاری از کارآفرینان برای فعالیت در این پلتفرم با مشکل مواجه می شوند. بسیاری دیگر نیز تفاوت این پلتفرم با دیگر شبکه های اجتماعی را دلیل اصلی ناکامی اغلب بازاریاب ها در آن ارزیابی می کنند. اگر شما علاقه مند به فعالیت در تیک تاک در کسب درآمد هستید، این مقاله نکات جذاب و تازه ای برای شما خواهد داشت.

آیا امکان درآمدزایی از تیک تاک وجود دارد؟ 

درآمدزایی از تیک تاک مسئله ای نیست که به سادگی بتوان از آن چشم پوشی کرد. برخی از بازاریاب ها و کارآفرینان ماه ها وقت شان را صرف حضور در یک پلتفرم می کنند و در نهایت متوجه نامناسب بودن آن برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می شوند. اگر این امر درباره وضعیت شما و تیک تاک روی دهد، یکی از مهم ترین شانس های تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست خواهید داد. همچنین زمان مناسب برای توسعه برندتان در یک پلتفرم درست‎ را نیز از دست می دهید. 

مطلب مرتبط: اصول فروش در تیک تاک

کوتاه ترین پاسخ به امکان درآمدزایی از تیک تاک، یک «بله» محکم است. شما به سادگی امکان درآمدزایی از تیک تاک را دارید. البته در این مسیر باید از تکنیک های درست استفاده کنید، در غیر این صورت در هیچ شبکه اجتماعی توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را نخواهید داشت. 

امروزه کاربران تیک تاک به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است. در این فضا علاوه بر کاربران عادی و برندها، جا برای کارآفرینان مستقلی که در تلاش برای تولید محتوا و کسب درآمد هستند نیز وجود دارد. با این حساب شما برای شروع به کارتان در این فضا نیاز به سرمایه اولیه چندان زیادی ندارید.

چقدر از تیک تاک می شود کسب درآمد کرد؟

جواب دادن به چنین پرسش هایی کار ساده ای نیست. شما به عنوان یک تولیدکننده محتوا در تیک تاک امکان کسب درآمد براساس توانایی و خلاقیت تان را دارید. همچنین باید به نقش فرصت های طلایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب همکاری برندهای بزرگ تر نیز اشاره کرد. با این حساب درآمدزایی در تیک تاک بیش از هر نکته دیگری به مهارت شما برای جلب نظر کاربران و همچنین اسپانسر مناسب بستگی دارد. 

وقتی شما یک اسپانسر درست در کنار خودتان داشته باشید، از نقطه نظر تامین مالی یا همان کسب درآمد هیچ مشکلی پیش روی تان نخواهد بود. به این ترتیب به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت. آن هم بدون استرس های مداوم نسبت به میزان سود نهایی تان.

چه کسانی بیشترین درآمد را در تیک تاک دارند؟

اگر شما هم نسبت به آگاهی از یک فهرست جذاب درباره افراد پردرآمد در تیک تاک کنجکاو هستید، سری به این فهرست بزنید.

•    گوردن رمزی چهره ای شناخته شده در عرصه غذا و آشپزی محسوب می شود. با این حساب مشاهده وی در این فهرست جای تعجب نخواهد داشت. وی به طور میانگین 3.8 میلیون دلار از طریق اسپانسرهای خودش در یک سال اخیر کسب درآمد کرده است؛ آن هم فقط در تیک تاک.

•    دمی باگبی یکی از مربی های ورزشی و تناسب اندام حرفه ای در دنیای آنلاین محسوب می شود. وی با بسیاری از چهره های مطرح دنیا در رابطه با ارائه تمرین های ورزشی ارتباط دارد و همین امر او را بدل به چهره ای محبوب در تیک تاک کرده است. وی در سال گذشته با کمتر از 50 تبلیغ در تیک تاک موفق به کسب درآمد 3 میلیون دلاری شد. 

•    آدیسون رای استرلینگ یکی دیگر از چهره های محبوب در تیک تاک است. وی با درآمدی نزدیک به 2.9 میلیون دلار در سال یکی از اینفلوئنسرهای پردرآمد در تیک تاک محسوب می شود. 

مطلب مرتبط: تیک تاک از طرح نوآورانه خود رونمایی کرد

راهکارهایی برای درآمدزایی در تیک تاک

بدون تردید مشاهده افرادی با سطح درآمد بالا در تیک تاک برای هر کاربری جذاب خواهد بود. یکی از نکات اساسی در این میان تلاش برای کسب درآمدهای بالا مانند این افراد است. ما در ادامه چهار استراتژی برای کسب درآمد در تیک تاک را مورد بررسی قرار می دهیم. این استراتژی ها به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و همچنین کسب درآمد به طور منطقی کمک خواهد کرد. البته یادتان باشد که فرآیند تبدیل شدن به چهره ای شناخته شده در تیک تاک یک شبه روی نمی دهد. بنابراین شما باید حوصله کافی برای این فرآیند طولانی را مدنظر قرار دهید. 

همکاری با یک برند مطمئن

بهترین راهکار برای کسب درآمد از تیک تاک مربوط به همکاری با یک برند است. البته در این میان باید به یک برند مطمئن اشاره کرد، در غیر این صورت شاید شما در هر مرحله از همکاری تان توانایی تاثیرگذاری مناسب بر روی برند موردنظر را نداشته و از نظر ادامه همکاری با مشکل رو به رو شوید. 

نکته مهم درباره انتخاب یک برند به عنوان اسپانسر توجه به حوزه فعالیت مشابه تان است. به عنوان مثال، اگر شما در زمینه ارائه توصیه های مربوط به سبک زندگی فعالیت دارید، باید یک برند مرتبط با این حوزه را انتخاب نمایید، در غیر این صورت کمتر کسی به ویدئوهای شما توجه نشان خواهد داد. 

اگرچه تیک تاک به اندازه پلتفرمی مثل اینستاگرام برای برندها جذاب نیست، اما در طول دو سال اخیر توجه بسیار زیادی را به خودش جلب کرده است. بر این اساس اکنون تیک تاک پس از اینستاگرام و سرویس استوری این پلتفرم در رتبه سومین شبکه اجتماعی محبوب در میان برندها قرار دارد. این امر به معنای تمایل برندها برای پرداخت هزینه به منظور همکاری با اینفلوئنسرهای این حوزه است. مهم ترین مسئله هم توانایی تاثیرگذاری شما بر روی مخاطب هدف و همچنین تعداد فالوورهای تان است. 

یکی از مهم ترین نکات درباره رشد سریع تیک تاک شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی اجباری بسیاری از مردم در سراسر دنیاست. این امر برای برخی از مردم به مثابه فرصتی مناسب به منظور وقت گذرانی در شبکه های اجتماعی بود. وقتی شما فرصت زیادی در اختیار دارید، به احتمال زیاد پیدا کردن یک شبکه اجتماعی تازه و تلاش برای آشنایی با آن ایده مناسبی خواهد بود. همین امر تیک تاک را در طول دوران قرنطینه بدل به پلتفرمی بی نهایت محبوب در میان مردم دنیا کرد. 

اگر شما فردی تازه وارد در تیک تاک محسوب می‎شوید، باید اندکی به خودتان زمان دهید و سپس وارد رقابت برای پیدا کردن یک اسپانسر خوب شوید. بدون تردید شما به عنوان یک کاربر تازه وارد هیچ جذابیتی برای برندها نخواهید داشت. بنابراین از همان ابتدا کسی به دنبال همکاری تبلیغاتی با شما نخواهد بود. نکته مهم در این میان تلاش برای تولید محتوای جذاب و سپس تعامل با مخاطب هدف است. این فرآیند در میان‏ مدت شما را بدل به اینفلوئنسری مناسب برای برندها می کند. به این ترتیب پیشنهادهای همکاری به طور مداوم برای شما ارسال خواهد شد. 

نکته مهم درباره همکاری با برندها انتخاب سختگیرانه ‏شان است. شما به عنوان یک فرد مشهور در تیک تاک باید از اعتبارتان به طور دقیقی محافظت کنید. در غیر این صورت در مدت زمانی اندک تمام اعتبارتان در این پلتفرم از بین خواهد رفت. چنین امری شما را به طور قابل ملاحظه ای در رقابت با دیگر اینفلوئنسرها عقب انداخته و امکان تعامل با کاربران را از بین می برد. به علاوه، شما شانس بسیار اندکی برای تعامل با برندها و دریافت پیشنهادهای بیشتر خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: طراحی کمپین بازاریابی در عصر تیک تاک

توصیه ما در این بخش برای شما همکاری با برندهایی است که واقعا از آنها خوش تان می آید. فقط در این صورت آینده ای مناسب برای شما در تیک تاک وجود خواهد داشت. 

همکاری با یک اینفلوئنسر دیگر

شما همیشه لازم نیست با برندها برای تولید محتوا همکاری کنید. یکی از راهکارهای مناسب برای افزایش شهرت تان همکاری با دیگر اینفلوئنسرها در تیک تاک است. این امر شاید درآمد مستقیمی برای شما به همراه نداشته باشد، اما دست کم شهرت تان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد. 

بسیاری از اینفلوئنسرها و چهره های شناخته شده در تیک تاک به طور مداوم با هم ویدئوهای مشترک ضبط کرده و حتی آنها را به طور مشترک در اکانت شان بارگذاری می کنند. این امر به آنها فرصت بسیار عالی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می دهد. بنابراین شما هم باید به دنبال استفاده از چنین ایده ای باشید. 

مهم ترین مسئله در انتخاب یک اینفلوئنسر برای همکاری توجه به سطح فعالیت تان است. اگر شما یک اینفلوئنسر تازه کار هستید، پیشنهاد همکاری با افراد حرفه ای و بی نهایت مشهور در تیک تاک ایده خوبی نخواهد بود. این امر به احتمال زیاد شما را در مسیر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با مشکلات بسیار زیادی رو به رو می کند. اولین مشکل در این میان هم رد درخواست شما از سوی اینفلوئنسر موردنظر است. 

علاوه بر نکته فوق، تلاش برای انتخاب افرادی با سلیقه و حوزه تخصصی مشابه خودتان هم ایده جذابی خواهد بود. شاید این امر در کوتاه مدت بسیار سخت باشد، اما وقتی افراد مناسبی برای همکاری پیدا کردید، امکان ادامه آن در طولانی مدت را خواهید داشت. به این ترتیب شما بدون دردسرهای اضافه امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. 

شاید شما برای همکاری با اینفلوئنسرهای دیگر فقط به محدوده کشور خودتان فکر کنید. در این صورت توصیه ما نگاه کردن به ابعاد وسیع تر همکاری است. شما حتی امکان همکاری با اینفلوئنسرهای بزرگ در سراسر دنیا را نیز خواهید داشت. به این ترتیب هرگز خودتان را در این عرصه محدود نکنید. 

اگر شما در همان ابتدای کار برای تولید محتوا به طور مشترک با طرف مقابل تان توافق دقیقی صورت دهید، به احتمال زیاد مشکلات حقوقی و کپی رایت بعدی برای تان دردسرساز نخواهد شد. این امر به شما امکان ساماندهی یک همکاری بلندمدت و حتی پیدا کردن اسپانسرهای متعدد از این طریق را می دهد. با این حساب شما باید همیشه حواس تان به این نکته مهم باشد، در غیر این صورت شاید یک همکاری بسیار عالی و نتیجه بخش را بدون هیچ دلیل مشخصی از دست بدهید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی و چالش طراحی ویدئوی وایرال در تیک تاک

استفاده از تیک تاک برای تبلیغ محصولات تان

اگر شما یک کارآفرین مستقل هستید، امکان استفاده از تیک تاک برای تبلیغ محصولات تان را خواهید داشت. این امر جذابیت های بسیار زیادی برای کسب و کار شما دارد. برخی از برندها به طور مداوم به دنبال راهکارهای عجیب و غریب برای توسعه محصولات شان هستند. در این صورت آشنایی با تیک تاک راهکار بسیار هوشمندانه ای برای شما خواهد بود. تنها کاری که شما باید انجام دهید، تلاش برای معرفی محصول تان در قالبی جذاب و کاربردی برای مشتریان است. 

بسیاری از اینفلوئنسرها در تیک تاک مشغول تبلیغ برای محصولات خودشان هم هستند. این امر به طور قابل ملاحظه ای درباره اینفلوئنسرهای حوزه مد و پوشاک مصداق دارد. بنابراین اگر به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و کسب درآمد بدون نگاه به اسپانسرها هستید، حتما کسب و کار شخصی تان را هم راه اندازی نمایید. شما با توجه به شهرتی که برای فعالیت در تیک تاک کسب کرده اید، به سادگی هرچه تمام تر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت. این امر به معنای فروش ساده و بی دردسر محصولات تان خواهد بود. 

محصولاتی که شما برای کاربران در تیک تاک آماده می کنید، باید از یکسو با نیازها و سلیقه شان هماهنگی داشته باشد و از سوی دیگر مرتبط با حوزه فعالیت تان باشد. به عنوان مثال، اگر شما در زمینه تولید محتوای مربوط به مد و پوشاک فعالیت دارید، راه اندازی یک برند شخصی درباره مشاوره املاک ایده بسیار عجیبی خواهد بود. 

تلاش برای استفاده از حمایت مالی تیک تاک

یوتیوب در طول چند سال اخیر استراتژی حمایت مالی از تولیدکنندگان محتوا در پلتفرمش را شروع کرده است. این امر به سادگی کانال های محبوب را در سود تبلیغاتی یوتیوب شریک می کند. با این حساب شما امکان کسب درآمدهای بسیار بالا از طریق تولید محتوا در یوتیوب را خواهید داشت. نکته جالب درباره این اتفاق در یوتیوب تقلید تیک تاک از آن است. به این تریب تولیدکنندگان محتوا در تیک تاک امکان بهره مندی از کمک های مالی این پلتفرم را دارند. 

شرایط اساسی برای استفاده از کمک های مالی تیک تاک به این ترتیب است:

•    فعالیت در انگلستان، آمریکا، فرانسه، آلمان، اسپانیا یا ایتالیا

•    داشتن حداقل 18 سال سن

•    داشتن حداقل 10 هزار فالوور

•    کسب دست کم 100 هزار بازدید ویدئوها در طول یک ماه اخیر

•    قبول شرایط و قوانین استفاده از تیک تاک

اگر شما شرایط فوق را داشته باشید، امکان بهره مندی از کمک های مالی تیک تاک را پیدا خواهید کرد. بدون تردید شروع این فرآیند همراه با مشکلات بسیار زیادی است. امروزه بسیاری از کشورها هنوز در فهرست تیک تاک حضور ندارند. با این حال این مسئله به زودی حل خواهد شد. با این حساب شما خیلی زود امکن بهره مندی از امکانات موردنظر در سراسر دنیا را خواهید داشت. 

به احتمال زیاد گزینه پیدا کردن یک اسپانسر برای بسیاری از کارآفرینان ساده ترین شیوه به منظور کسب درآمد در تیک تاک است. با این حال شما باید همیشه راهکارهای دیگر را نیز مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شاید اتفاقات غیرمنتظره شما را غافلگیر نماید. در این صورت دیگر هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: کسب شهرت در شبکه اجتماعی تیک تاک با 4 راهکار طلایی

یکی از نکات اساسی دیگر برای دریافت کمک هزینه تیک تاک و همچنین شراکت در سود نهایی با این پلتفرم ضرورت نصب نسخه پرو تیک تاک است. شما به این ترتیب هویت خودتان را به عنوان یک شخص حقیقی تایید کرده و به سادگی امکان تعامل با تیک تاک را خواهید داشت، در غیر این صورت درخواست های شما به طور مداوم از سوی مدیران تیک تاک رد خواهد شد. 

امروزه حضور در تیک تاک یکی از راهکارهای جذاب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. بسیاری از کارآفرینان به دنبال درآمدزایی از چنین پلتفرمی هستند. اگر شما هم به دنبال راهکاری برای شروع فعالیت تان در این پلتفرم و کسب سود هستید، توصیه های این بخش به شما کمک شایانی خواهد کرد. به این ترتیب شما امکان شروع به کارتان در تیک تاک و سپس تاثیرگذاری بر روی مخاطب به سادگی را خواهید داشت. این امر در بلندمدت درآمد مناسبی برای تان به همراه دارد. 

منبع : blog.hootsuite
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/f9Xoi3LH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه