دوشنبه, ۷ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Mon, 26 Feb(2) 2024 /
           
فرصت امروز

ماراتن کارآفرینی در دنیای کسب و کار پدیده تازه ای نیست. میلیون ها برند در سراسر دنیا با هم رقابت نزدیکی دارند تا دست آخر نظر مثبت مشتریان را جلب کنند. البته در این میان همه برندها به یک اندازه موفق عمل نمی کنند. در حالی که برندهایی مثل پوما، گوچی یا استون مارتین در سراسر دنیا حسابی شناخته شده هستند، کم نیستند کسب و کارهایی که تا حالا اسم شان هم به گوش ما نخورده است. 

شاید فکر کنید برندهایی که تا حالا درباره‎شان چیزی نشنیده ایم، مدیران بی لیاقتی دارند. خب در این صورت باید کمی منصفانه تر به ماجرا نگاه کنیم. گاهی اوقات اوضاع بازار طوری پیش می رود که اصلا به یک برند خاص فرصت خودنمایی در بازار نمی رسد. به طور مشابه، گاهی اوقات شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از روش های تازه دارید. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم تمام برندها در بازار برای جلب نظر مشتریان و توسعه شهرت شان تلاش می کنند. در این میان معیار نهایی برای سنجش موفقیت تلاش برندها چیزی نیست به غیر از مفهوم «آگاهی مخاطب از برند». وفتی درباره آگاهی مخاطب از برند حرف می زنیم، در واقع نتیجه تمام تلاش های یک تیم کاری را مدنظر داریم. خب اگر کمپین های بازاریابی، خدمات پس از فروش و همچنین استراتژی های حوزه روابط عمومی خوب پیش برود، انتظار اصلی محبوبیت روزافزون یک برند در بازار خواهد بود. اگر هم ماجرا طور دیگری پیش برود، خیلی زود مشکلات یکی پس از دیگری نمایان خواهد شد. 

ارزیابی میزان آگاهی مخاطب از برند یکی از روش های مناسب برای نتیجه گیری نهایی درباره تمام تلاش های یک کسب و کارست. اگر شما هم مثل خیلی از کارآفرینان در سراسر دنیا حوصله انتظار برای نمایان شدن خودکار نتایج بازاریابی را ندارید، بد نیست هرچه زودتر دست به کار شده و از این استراتژی نهایت استفاده را ببرید. ما در ادامه به برخی از مهمترین نکات در این رابطه اشاره خواهیم کرد. پس بد نیست با همراه باشید تا با دست پر سراغ ارزیابی میزان آگاهی مخاطب از برندتان بروید. 

چرا ارزیابی میزان آگاهی مخاطب از برند مهم است؟

چرا ارزیابی میزان آگاهی مخاطب از برند مهم است؟

تا اینجا ما فقط می دانیم ارزیابی آگاهی مخاطب از برند دقیقا چیست. با این حال هنوز جوابی برای دلایل اجرای این فرآیند نداریم. همانطور که یک سرمربی فوتبال قبل از اجرای یک تاکتیک باید جواب هیأت مدیره باشگاه و صدالبته بازیکنان را بدهد، شما هم اینجا باید اول از هم جواب ابهامات ذهنی خودتان را بدهید. خب اگر این استراتژی واقعا ارزشش را ندارد، چرا الکی خودتان را معطل کنید؟

مطلب مرتبط: آگاهی از برند (Brand Awareness) به زبان ساده

ما در این بخش سعی می کنیم برخی از مهمترین مزایای ارزیابی میزان آگاهی مخاطب از برند را به اتفاق شما بررسی کنیم. این امر به شما کمک خواهد کرد تا درک واقعی تری از ماجرا داشته و اوضاع را خیلی بهتر ارزیابی کنید. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید. 

ارزیابی نتایج بازاریابی

ارزیابی نتایج بازاریابی

تمام برندها وقتی نوبت به تعیین بودجه می شود، بخش قابل ملاحظه ای را به بازاریابی اختصاص می دهند. انگار که بدون بازاریابی هیچ برندی در دنیا امکان کسب شهرت و افزایش نفوذش را ندارد. نکته کلیدی در این میان تلاش برای ارزیابی مداوم فعالیت های بازاریابی است. خب اگر این نکته را مورد توجه قرار ندهیم، خیلی زود اوضاع بازاریابی برند به هم خواهد ریخت. آن وقت شما می مانید و کلی از کاربران که دائما برخلاف سلیقه شان کمپین بازاریابی طراحی می کنید. 

بازاریابی براساس سلیقه و خواسته مخاطب هدف کار ساده ای نیست. دلیل این امر هم تغییرات مداوم سلیقه کاربران در دنیای بازاریابی است. به طوری که پس از مدت زمانی کوتاه شما دیگر توانایی لازم برای اثرگذری بر روی مخاطب را نخواهید داشت. یک راهکار کلیدی در این میان ارزیابی مداوم آگاهی مخاطب از برند خواهد بود. خب وقتی کمپین بازاریابی شما اثرگذاری لازم را به همراه داشته باشد، کارتان به طور چشمگیری ساده تر می شود. نتیجه این امر در قالب افزایش محبوبیت برند و شناخت دامنه وسیع تری از مخاطب ها از کسب و کارتان نمایان می شود. 

هیچ کس دوست ندارد تلاش های بازاریابی اش بدون نتیجه باقی بماند. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز ارزیابی نتایج بازاریابی را یکی از مهمترین نکات برای تولید کمپین های بهتر در آینده می دانیم. این امر به شما کمک می کند تا به مرور زمان بدل به منتقد خودتان شوید. آن وقت دیگر لازم نیست خیلی خودتان را اذیت کرده یا برای جلب نظر مخاطب به آب و آتش بزنید. 

یادتان باشد، کمپین های بازاریابی و ایده های مربوط به آنها معمولا یک عمر مفید دارند. پس اگر بعد از چند سال هنوز هم روی ایده های قدیمی تاکید دارید، اصلا جای تعجب ندارد که خیلی زود از بازار حذف شوید. 

تحلیل میزان وفاداری و اعتماد مشتریان

تحلیل میزان وفاداری و اعتماد مشتریان

آیا تا حالا به این فکر کرده اید که در طول زمان چه تغییری در میزان اعتماد مشتریان به کسب و کار شما ایجاد می شود؟ خیلی از برندها هیچ وقت به این نکته توجه لازم را نشان نمی دهند. به همین خاطر دائما با مشکلات اساسی برای اثرگذاری بر روی مخاطب رو  به رو هستند. 

ارزیابی میزان آگاهی مخاطب از برند به شما کمک می کند تا درک کلی نسبت به میزان اعتماد مشتریان تان هم داشته باشید. انتظار اصلی از مشتریان وفادار یک برند اعتماد بالا به آن کسب و کار و تلاش برای اثرگذاری بر روی دوستان به منظور آشنایی شان با برند موردنظر است. حالا اگر این فرآیند به خوبی برای شما دنبال نشود یعنی مشتریان وفادارتان به اندازه ای که باید به شما اعتماد ندارند.

صرف نظر از اینکه چطور باید اعتماد مشتریان را نسبت به برند افزایش داد، آگاهی از این نکته که اعتماد مشتریان به برند شما در طول زمان دستخوش تغییر شده، نکته کلیدی خواهد بود. اینطوری شما فرصت کافی برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت. به علاوه، دیگر لازم نیست نگران مشکلات متعدد در این میان باشید؛ چراکه معیارهای درستی برای ارزیابی نتایج دم دست دارید. 

مشتریانی که اعتماد زیادی به شما ندارند، نیازمند توجه بیشتر هستند. خب در غیر این صورت با حضور کلی برند دیگر در دنیا به راحتی سراغ گزینه های دیگر رفته و قید شما را می زنند. 

یادتان باشد، مشتریان وفادار فقط خریدار محصولات شما نیستند. در عوض آنها بدل به نوعی سفیر برند می شوند. به طوری که دیگر شما نیاز چندانی به بازاریابی با هزینه های سرسام آور نخواهید داشت. پس اگر دوست دارید همیشه تعداد زیادی مشتری وفادار دور و بر برندتان باشد، بد نیست از همین امروز نگرش تان نسبت به ارزیابی میزان شناخت مخاطب نسبت به برند را تغییر دهید. اینطوری فرآیند بسیار موفق تری از نظر میزان اثرگذاری بر روی مخاطب پیش رو خواهید داشت. 

درک بهتر موقعیت رقابتی

درک بهتر موقعیت رقابتی

موقعیت هر برند در رقابت با دیگران منحصر به فرد است. اگر شما نتوانید این موقعیت خاص را به خوبی درک کنید، خیلی زود دچار دردسرهای عظیمی خواهید شد. به طوری که بعد از مدتی هیچ مزیت رقابتی برای شما باقی نخواهد ماند. آن وقت شما می مانید و کلی دردسر که مدیریت آنها از عهده تان به طور کامل خارج خواهد بود. 

مطلب مرتبط: 15 استراتژی افزایش آگاهی از برند

ما در روزنامه فرصت امروز موقعیت رقابتی هر برند را دقیقا مثل جایگاه تیم ها در لیگ NBA می دانیم. همانطور که عملکرد هر تیم در طول فصل جایگاهش را مشخص می کند، شما هم باید دائما ارزیابی دقیقی از عملکردتان در طول سال داشته باشید. اینطوری می توانید به خودتان امتیاز داده و از شر پیش داوری های مختلف هم خلاص می شوید. 

ارزیابی میزان شناخت مخاطب هدف از برند به شما اطلاعات مفید و کاربردی زیادی می دهد. به طوری که دیگر لازم نیست خودتان را به زحمت انداخته و راجع به متغیرهای متعدد فکر کنید. فقط کافی است نتیجه استراتژی های مختلفی که اعتماد کرده اید، در قالب شناخت تان از مخاطب هدف ارزیابی کنید. آن وقت دیگر لازم نیست نگران چیزی باشید. 

یادتان نرود، در دنیای امروز رقابت بی نهایت سنگینی میان برندها جریان دارد. بنابراین اگر شما موقعیت تان را به خوبی نشناسید، خیلی زود با مشکلات اساسی رو به رو خواهید شد. آن وقت دیگر هیچ استراتژی به دادتان نمی رسد. 

فراهم سازی فرصت همکاری استراتژیک

فراهم سازی فرصت همکاری استراتژیک

اینکه برندها گاهی اوقات دست از رقابت برداشته و برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته باشند، اصلا ایده بدی نیست. البته به شرط اینکه همکاری موردنظر به سود تمام طرف های دیگر باشد. گاهی اوقات یک کارآفرین در به در دنبال همکاری با برندی است که اصلا سودی برای کسب و کار ندارد. خب در این شرایط ما از عبارت «همکاری غیراستراتژیک» استفاده می کنیم. منظور ما از این عبارت آن دسته از همکاری هایی است که هیچ سود مشخصی برای یک برند به همراه ندارد. در عوض هرچه تلاش کنید، در نهایت باید دوباره آن را صرف اثرگذاری بر روی مخاطب هدف نمایید. 

همکاری استراتژی میان برندهایی صورت می گیرد که در حوزه های مرتبط، نه دقیقا مشابه هم، اثرگذاری هم ترازی بر روی مخاطب شان دارند بنابراین ارزیابی میزان شناخت مخاطب از یک برند ایده خوبی برای ارزیابی فرصت های همکاری در بلندمدت خواهد بود. متاسفانه خیلی از کارآفرینان توجه زیادی به این نکته کلیدی ندارند. درست به همین دلیل دائما برای یافتن یک همکار یا شریک تجاری خوب باید خودشان را به دردسرهای بزرگی بیندازند. این در حالی است که شما با یک تجربه ساده و بدون نیاز به استفاده از استراتژی های عجیب امکان یافتن فرصت های همکاری خوب را خواهید داشت. تنها کاری که در این میان باید به خوبی انجام دهید، تلاش برای ارزیابی میزان شناخت مخاطب از برندتان است. اینطوری به سادگی هرچه تمام تر شناخت مخاطب از کسب و کارتان کامل می شود. ماجرا جالب شد، نه؟

ارزیابی میزان آگاهی مخاطب از برند: یک راهکار عملی

ارزیابی میزان آگاهی مخاطب از برند

حالا که به طور کامل درباره مزایای استراتژی ارزیابی میزان آگاهی برند با شما حرف زدیم، نوبتی هم باشد باید سراغ توضیحات دقیق در این رابطه برویم. برخی از کسب و کارها برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از یک راهنمای دقیق ندارند؛ چراکه مدیران شان در طول زمان سرد و گرم روزگار را چشیده و حساب کار دست شان آمده است. از آنجایی که شاید خیلی از کارآفرینان تازه کار چنین تجربه ای را نداشته باشند، بد نیست قبل از اینکه اوضاع حسابی به هم بریزد، یک راهنمای خودمانی در این رابطه داشته باشیم. اینطوری شما فرصت کافی برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت. 

ما در این بخش سعی می کنیم برخی از گام های اساسی برای ارزیابی میزان شناخت مخاطب از برند را به شما یاد دهیم. شاید براساس موقعیت خاص هر برند نیاز به شخصی سازی برخی از این گام ها باشد، اما خیال تان درباره کلیت ماجرا راحت باشد. کافی است تا انتخاب با ما همراه باشید تا در نهایت بدل به کارشناس هایی همه فن حریف شوید. آن وقت دیگر هیچ کس در دنیا حریف تان نخواهد شد. 

مطلب مرتبط: شاخص آگاهی از برند (Brand Awareness Metric)

استفاده از نظرسنجی های منظم

استفاده از نظرسنجی های منظم

استفاده از نظرسنجی های منظم یکی از ایده های بی نهایت جذاب در دنیای کسب و کار محسوب می شود. شما با استفاده از این روش به ساده ترین شکل ممکن امکان اثرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت. نکته ای که در این میان باید بدان توجه کنید، مسئله مربوط به شیوه طراحی نظرسنجی هاست. این امر به شما کمک می کند تا کارتان را بسیار راحت تر دنبال کرده و هنگام تحلیل نظرسنجی ها درگیر مشکلات زیادی نشوید. 

یادتان باشد، یک نظرسنجی خوب باید سوالات کلیدی و واضحی از مخاطب داشته باشد. به علاوه، ارائه آن به کسانی که می دانید وقت کافی برای پر کردن سوالات می گذارند، ضروری است. وگرنه هیچ بعید نیست جواب های سر بالایی به دست تان برسد. 

نظرسنجی ها تا قبل از توسعه فناوری اینترنت به طور کاملا سنتی انجام می شد. بر این اساس یک پژوهشگر مشتاق تعدادی از سوالات را چاپ کرده و برگه ها را به طور حضوری در اختیار مخاطب قرار می داد. در نهایت نیز برگه ها را جمع‎ آوری کرده و نتایج را به خوبی تحلیل می کرد. این نکته ای است که بسیاری از بازاریاب های امروزی و حتی کارآفرینان هیچ آشنایی با آن ندارند. 

راستش را بخواهید، امروزه نظرسنجی ها بیشتر به طور آنلاین انجام می شود. البته با توسعه شبکه های اجتماعی استفاده از این پلتفرم ها برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف نیز اصلا دور از ذهن نیست. این امر به شما کمک می کند تا اثرگذاری بسیار بهتری بر روی مخاطب داشته و کارتان را راحت تر دنبال کنید. 

فراموش نکنید، این روزها کلی از برندهای بزرگ دنیا نظرسنجی های مختلفی طراحی و اجرا می کنند. به همین دلیل قبل از اینکه دست به کاری هیجانی بزنید، بد نیست چند دور نظرسنجی های آنها را مطالعه کنید. اینطوری اطلاعات بسیار بهتری در اختیارتان قرار می گیرد. البته شما نباید دست به کپی برداری از نظرسنجی های دیگران بزنید. در عوض می توانید کارتان را ساده تر از این حرف ها دنبال کنید. به طوری که با ترکیب سوالات مناسب چند پرسشنامه یک گزینه کاملا شخصی سازی شده برای خودتان بسازید. ماجرا جالب شد، نه؟

ارزیابی تعداد فالوورها

ارزیابی تعداد فالوورها

این روزها برندها بدون حضور در فضای آنلاین هیچ شانسی برای اثرگذاری بر روی مخاطب شان ندارند. درست به همین دلیل تولید محتوا در پلتفرم های اجتماعی بدل به عادتی رایج در میان بازاریاب ها شده است. حالا اگر شما در این میان عادت موردنظر را به خوبی دنبال نکنید، کارتان همیشه با مشکل رو به رو می شود. این در حالی است که بسیاری از برندها حتی با بودجه های اندک هم در شبکه های اجتماعی حضور پررنگی دارند. 

ایده ای که ما در این بخش قصد بررسی اش را داریم، صرفا مربوط به ارزیابی تعداد فالوورها نیست. راستش را بخواهید، تغییرات در تعداد فالوورها پیام های زیادی برای بازاریاب ها و هیأت مدیره دارد. وقتی فالوورهای شما به طور ارگانیک رشد بالایی را تجربه می کند، شما خیال تان از بابت تاثیرگذاری مثبت بر روی مخاطب هدف و شناخت دامنه وسیع تری از کاربران نسبت به برندتان راحت خواهد شد. این نکته به شما کمک می کند تا بدون هیچ دردسری کارتان را جلو ببرید. 

یادتان نرود، در دنیای امروز شما باید خودتان را برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف آماده کنید. این به معنای جهت دهی به تمام تلاش های تان برای شناخت بهتر مخاطب از شماست. اینطوری کارتان خیلی ساده تر می شود. پس سعی کنید تمام ارزیابی تان را معطوف به این نکته کنید که آیا تلاش های تان موجب شناخت دامنه وسیع تری از کاربران نسبت به شما شده یا نه. ماجرا جالب شد، نه؟

مطلب مرتبط: قدرت آگاهی از برند

مرور ترندهای گوگل

مرور ترندهای گوگل

آیا برند شما در شکل گیری یا توسعه ترندهای گوگل نقشی دارد؟ خب وقتی محتوای بازاریابی یک برند در شبکه های اجتماعی یا گوگل ترند می شود، خیلی ها فکر می کنند فقط با شهرتی چند روزه طرف هستند. با این حال نکته کلیدی در این میان اثر پایداری است که همین شهرت ها برجای می گذارد. 

شما را نمی دانم، ولی من که وقتی با یک برند جدید، حتی برای چند دقیقه، آشنا می شوم، تا مدت ها اسم آن برند در ذهن باقی می ماند. وقتی هم قصد خرید یک محصول را داشته باشیم، این نکات همیشه در ذهنم مرور خواهد شد. به همین خاطر گاهی اوقات بد نیست کسب و کارها به تولید محتوای وایرال توجه ویژه ای نشان دهند. 

کسب و کارهایی که اسم شان در گوگل همیشه ترند می شود، معمولا سرنوشت بهتری از نظر اثرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهند داشت. این امر به آنها کمک می کند تا خیلی راحت تر کارشان را جلو برده و نگران هیچ چیز هم نباشند. خب تا وقتی اسم شما سر زبان ها باشد، آشنایی مشتریان بیشتر با برندتان تضمین شده خواهد بود.

تنها مسئله ای که در این میان کاملا مد نظرتان قرار گیرد، دقت یا به عبارت بهتر وسواس گوگل نسبت به نمایش نتایج دقیق است بنابراین اگر قصد داشته باشید با خرید ترافیک فیک الکی خودتان را مشهور کنید، خیلی زود گوگل از خجالت تان درخواهد آمد. پس آستین ها را بالا زده و فقط با تولید محتوای مناسب شهرت‎تان را بهبود بخشید، وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

بررسی منشن های برند

بررسی منشن های برند

اینکه برند شما در شبکه های اجتماعی چند بار منشن شده، شاید جزو اطلاعات ارزشمند از سوی بسیاری از بازاریاب ها قرار نگیرد، اما نکات بسیار مهمی برای ما در این بخش دارد. هرچه تعداد منشن های یک برند در شبکه های اجتماعی بیشتر باشد، به معنای تعامل بالاتر کاربران با آن کسب و کارست. اینطوری شما به مرور زمان کاربران را به شناخت دقیق تر از کسب و کارتان دعوت کرده اید. خب منتظر چه هستید؟ همین امروز دست به کار شده و کمی تغییرات مثبت در وضعیت کسب و کارتان ایجاد کنید. اینطوری دیگر لازم نیست دائما منتظر اثرگذاری بر روی مخاطب به شیوه ای متفاوت باشید. 

یادتان باشد، شما در دنیای بازاریابی هیچ وقت تنها نیستید بنابراین وقتی کاربران به جای منشن کردن رقبا سراغ شما می آیند، باید قدر این نکته مثبت را بدانید. به طور مشابه، استفاده از این معیار برای ارزیابی کلی شناخت مخاطب از برند ایده آل خواهد بود. 

همانطور که می بینید، بسیاری از کارها در دنیای بازاریابی اصلا سخت یا پیچیده نیست. درست به همین دلیل باید خودتان را برای اثرگذاری ویژه بر روی مخاطب تان آماده کنید. اینطوری کلی معیار درجه یک برای ارزیابی نتایج نهایی کارتان هم دارید. 

منشن های مثبت باید حساب شان از منشن های منفی سوا شود. خب وقتی کاربران دل خوشی از شما نداشته باشند، در واقع شهرت منفی کسب کرده اید که به هیچ دردی هم نمی خورد. درست به همین خاطر بد نیست قبل از اینکه با عجله سراغ کاری بروید، عواقب آن را به خوبی بررسی کنید. اینطوری نتایج منفی کمتری هم دامنگیرتان می شود. پس منتظر چه هستید؟ همین امروز تحلیل مقدار منشن ها از برندتان در شبکه های اجتماعی را شروع کنید. 

سخن پایانی

استراتژی ارزیابی آگاهی مخاطب از برند

ارزیابی میزان شناخت و آشنایی مخاطب با برند یکی از روش های مناسب برای توسعه اعتبار هر کسب و کاری است. متاسفانه در این رابطه کسب و کارها اوضاع خوبی در بازار ندارند. به همین دلیل بد نیست قبل از اینکه کارتان در این زمینه را با عجله فراوان شروع کنید، راهنمای جامع ما را مرور نمایید. اینطوری با دست پر وارد میدان خواهید شد و دیگر جایی از کارتان لنگ نمی زند. 

مطلب مرتبط: چگونه آگاهی مشتریان پیرامون برندمان را افزایش دهیم؟

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با استراتژی ارزیابی آگاهی مخاطب از برند کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی درباره این راهنما داشتید، کارشناس های ما همیشه آماده پاسخگویی به شما هستند. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید.

منابع:

https://www.askattest.com

https://sproutsocial.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZWfMduQ7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارنهال انگوروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکحمل بار هواییخرید فالوورخرید بلیط هواپیماماشین ظرفشویی بوشخرید لوازم ورزشیکیلید اجاره خانه در تهرانپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور امارات
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه