جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

چگونه آگاهی مشتریان پیرامون برندمان را افزایش دهیم؟

3 سال پیش ( 1399/8/29 )
پدیدآورنده : آلیه دِکر   پدیدآورنده : علی آل علی  

آیا تا به حال بحث و گفت‎ وگوی طرفداران برندهایی نظیر اپل، نایک یا ترید جوز را شنیده‎ اید؟ بسیاری از مردم علاقه ‎مند به استفاده از محصولات یک برند برای مدت زمانی طولانی هستند. آگاهی از برند (Brand Awerness) مفهومی کاربردی برای موفقیت بلندمدت کسب و کارها محسوب می ‎شود. بسیاری از برندها در مسیر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به دنبال المان‎ هایی ماندگار در ذهن آنها هستند. این امر تعامل میان برندها و مشتریان را در کمترین زمان ممکن امکان‎ پذیر خواهد ساخت.

امروزه مشتریان به راحتی امکان تشخیص تبلیغات و ماهیت محصولات برندهایی نظیر اپل، نایک و مایکروسافت از رقبایشان را دارند. دلیل این امر آشنایی مشتریان با چنین برندهایی در طول دهه ‎های متمادی است. بسیاری از برندها در عرصه فروش محصولات ‎شان با رقابت بسیار نزدیکی مواجه هستند. این امر به معنای امکان از دست دادن مشتریان برند در هر لحظه است. وقتی مشتریان در دوراهی میان برندها قرار می ‎گیرند، شانس هر کسب و کار برای جلب نظر مشتریان برابر خواهد بود. مفهوم آگاهی از برند در این میان نقش مهمی برای جلب نظر مشتریان در کمترین زمان ممکن بازی می‎ کند.

افزایش آگاهی مشتریان پیرامون برند

هدف اصلی در مقاله کنونی بررسی مفهوم آگاهی مشتریان پیرامون برند و نحوه بهبودش از سوی برندهاست. در ادامه این بحث را به صورت تخصصی تر دنبال خواهیم کرد. این امر کمک شایانی به برندها برای رقابت بهتر در بازارهای مختلف خواهد کرد.

آگاهی از برند به چه معناست؟

آگاهی از برند به معنای میزان آشنایی مشتریان با یک برند است. به عبارت بهتر، هرچه یک برند سریع ‎تر مورد شناسایی مشتریان قرار گیرد، آگاهی بیشتری در میان مشتریان یک بازار ایجاد کرده است. امروزه مشتریان به طور معمول تبلیغات برندهای بزرگ را در کمترین زمان ممکن مورد شناسایی قرار می ‎دهند. این امر درخصوص محصولات آنها نیز صحت دارد بنابراین برندها در موقعیتی مناسب برای بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف قرار دارند. یکی از نکات مهم درخصوص آگاهی پیرامون برند ارتباط‎اش با شهرت کسب و کارهاست. هرچه شهرت یک کسب و کار بیشتر باشد، شانس بالاتری برای شناسایی سریع از سوی مشتریان خواهد داشت بنابراین ارتباط میان عرصه تبلیغات هدفمند و افزایش آگاهی مشتریان پیرامون برند امری طبیعی است.

مطلب مرتبط: برندسازی و توسعه آگاهی پیرامون برند در 4 گام

بسیاری از برندها توجه ویژه‎ ای به شرایط آگاهی از برند ندارند. این امر موجب بروز مشکلاتی برای کسب و کارها در بلندمدت می ‎شود. وقتی یک برند به ایجاد آگاهی و شناخت در میان مشتریانش اقدام نکند، به طور مداوم درگیر رقابت با برندهای کوچک و بزرگ خواهد بود. این امر مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارها ایجاد می‎ نماید. رقابت مداوم بخش قابل ملاحظه‎ ای از توان برندها را اشغال می‎ کند بنابراین امکان بازاریابی اختصاصی و افزایش تعداد مشتریان وفادار برند تا حد زیادی کاهش می ‎یابد.

بدون تردید توجه به فرآیند آگاهی ‎بخشی پیرامون کسب و کار دارای اهمیت بسیار زیادی است، با این حال صرف تاکید بر روی اهمیت این بخش برای جلب نظر کسب و کارها کافی نخواهد بود. در ادامه برخی از نکات اساسی و مهم از نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از طریق این فرآیند مورد بررسی قرار می ‎گیرد. به این ترتیب برندها توانایی شناخت بهتر مزیت ‎های آگاهی ‎بخشی پیرامون کسب و کارشان را خواهند داشت.

تقویت اعتماد مشتریان به برند

مسئله اعتماد مشتریان به برند همیشه مورد توجه کسب و کارها قرار داشته است. بسیاری از برندها به طور سنتی توانایی تاثیرگذاری چندانی بر روی مخاطب هدف ندارند. دلیل این امر عدم شناخت مشتریان از کسب و کار آنهاست. تجربه مشترک همه افراد در زمینه خرید تمایل به سوی برندهای باسابقه و خوشنام است. در این میان کسب و کارهای دیگر باید به سختی در تلاش برای جلب توجه مشتریان باشند.

آگاهی ‎بخشی پیرامون کسب و کار راهکاری برای ایجاد شناخت بیشتر از سوی مشتریان است. این امر در بلندمدت امکان بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را افزایش می‎ دهد. بسیاری از برندها در فرآیند بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با مشکلات بسیار زیادی مواجه می ‎شوند. این امر به دلیل استقبال اندک کاربران از کمپین های بازاریابی چنین برندهایی روی می ‎دهد. همچنین فقدان بازخورد مناسب از سوی کاربران نیز بازاریاب ‎ها را دچار مشکل می ‎کند. افزایش سطح تعامل میان برند و مخاطب هدف امر عجیبی نیست. نکته مهم در این میان ضرورت شناخت هرچه بیشتر مشتریان از یک برند به منظور تعامل نزدیک با آن است. این امر در مورد برندهای بزرگ به خوبی روی می‎ دهد. بنابراین رابطه معناداری میان میزان اعتماد مشتریان به یک برند و آگاهی‎ شان از آن وجود دارد. تقویت این ارتباط از طریق سرمایه گذاری بر روی نمایش هرچه بهتر برند به مشتریان امکان ‎پذیر خواهد بود.

امکان راه‎ اندازی انجمن مشتریان

بحث مشتریان وفادار برای هر کسب و کاری مهم است. بسیاری از برندها در طول بازه‎ های زمانی طولانی اقدام به بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می‎ کنند. اگر به وضعیت برندهای بزرگ توجه کرده باشید، اغلب آنها سطح مشخصی از تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را دارند. این امر موجب ایجاد دامنه وسیعی از مشتریان وفادار برای برند می ‎شود. کسب و کارهای کوچک در نقطه مقابل به طور مداوم درگیر رقابت برای جلب نظر مشتریان هستند.

آگاهی‎ بخشی پیرامون کسب و کار شانس برندها برای جلب توجه مخاطب هدف را افزایش می ‎دهد. امروزه بسیاری از برندها در تلاش برای فروش بیشتر به دنبال راه ‎اندازی انجمن مشتریان هستند. این امر به تبدیل دامنه وسیعی از مشتریان عادی برند به مشتریان وفادار کمک زیادی می ‎کند. شاید تنها نکته منفی در این میان تمایل اندک مشتریان برای حضور در انجمن برندها باشد. این نکته فقط از طریق تعامل بیشتر با مخاطب هدف قابل حل و فصل خواهد بود.

امروزه بسیاری از برندها برنامه‎ های قابل توجهی برای آگاهی ‎بخشی پیرامون کسب و کارشان و ایجاد انجمن مشتریان دارند. این امر همراه با ارائه تخفیف‎ های گسترده موجب تبدیل خریداران به مشتریان وفادار برند می ‎شود. براساس گزارش موسسه فوربس، نزدیک به 50 درصد فروش ثابت برندهای بزرگ و بین ‎المللی در طول یک دهه اخیر از سوی مشتریان ثابت ‎شان روی داده است. با این حساب سرمایه گذاری بر روی مشتریان وفادار امری مهم و ضروری محسوب می ‎شود.

توسعه ارزش های برند

ارزش های هر برند در حوزه کسب و کار دارای تفاوت‎های معناداری با رقبایش است. بسیاری از برندها در بلند مدت برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف برنامه‎ های بسیار زیادی در حوزه بازاریابی و تبلیغات دارند. یکی از نکات اساسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مربوط به استفاده از ارزش های کسب و کار است. بسیاری از برندها توجه چندانی به توسعه ارزش های کسب و کارشان ندارند. همین امر در بلندمدت برای آنها مشکلات بسیار زیادی ایجاد می ‎کند.

مطلب مرتبط: 11 ایده برای افزایش فروش و سطح آگاهی افراد نسبت به برند شما

مشتریان به طور پیشفرض دارای آگاهی بسیار اندکی از ارزش کسب و کارها هستند بنابراین فرآیند آگاهی ‎بخشی به مشتریان نقش مهمی در تقویت شناخت ارزش ها از سوی آنها خواهد داشت. امروزه برندهایی نظیر نایک و آدیداس به خوبی در زمینه توسعه ارزش های شان در بازارهای مختلف سرمایه گذاری می ‎کنند. دلیل این امر سابقه طولانی مدت تعامل آنها با مشتریان هدف ‎شان است. برخی از کسب و کارها علی رغم فعالیت طولانی ‎مدت در بازار توان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از ارزش های شان را ندارند. دلیل این امر اجرای نادرست یا بی ‎توجهی کلی به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است.

چگونه آگاهی ‎بخشی پیرامون برند را ساماندهی کنیم؟

صحبت از هر استراتژی در زمینه کسب و کار همیشه همراه با پرسش‎ های مهمی در زمینه اجرای آن است. بسیاری از برندها آگاهی دقیقی از ضرورت بازاریابی و تبلیغات در دنیای کسب و کار دارند، اما در عمل امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا نمی ‎کنند. حوزه آگاهی ‎بخشی پیرامون برند نیز همین شرایط را دارد. بسیاری از برندها در عمل توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را ندارند.

آگاهی ‎بخشی پیرامون برند توانایی کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را افزایش می ‎دهد. نکته مهم در این میان نحوه اجرای استراتژی موردنظر است. امروزه بسیاری از برندها به دلیل ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در عمل شرایط مالی بسیار دشواری را تجربه می‎ کنند. در ادامه برخی از نکات مهم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس الگوی آگاهی ‎بخشی پیرامون برند را مورد بررسی قرار خواهیم داد. راهکارهای موردنظر تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی نحوه فعالیت برندها خواهد داشت.

تقویت نمای انسانی به جای نمای تجاری

وقتی برندها در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستند، باید نکات بسیار متعددی را مدنظر قرار دهند. این امر یکی از نکات اساسی برای بازاریابی و تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را شامل می ‎شود. امروزه برندها در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم درگیر باورپذیر ساختن ادعاهای ‎شان هستند. این امر با توجه به اعتبار بیشتر محتوای تولیدی کاربران در مقایسه با ادعاهای تجاری شرایط دشواری را پدید آورده است. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس شیوه ‎های متنوع است. یکی از شیوه‎ های مهم در این میان تلاش برای تقویت جلوه انسانی کسب و کار است.

امروزه مشتریان تمایل بالایی برای تعامل با برندها دارند. مسئله اساسی در این میان سطح توانایی هر برند برای نمایش جلوه ‎ای انسانی و تعامل ‎برانگیز از خودش است. برخی از برندها در طول دهه ‎های متمادی به طور طبیعی این شیوه را یاد گرفته ‎اند، با این حال سایر برندها باید با تمرین و الگوبرداری از سایر کسب و کارها شیوه موردنظر را اعمال نمایند.

برندها برای معرفی خود به مشتریان تازه همیشه با مشکل مواجه هستند. تقویت نمای انسانی از کسب و کار امکان بازاریابی مشتریان فعلی برای برند را افزایش می‎ دهد. معنای این امر معرفی کسب و کار از سوی مشتریان فعلی برند به دوستان و آشنایان‎ شان است. شاید این امر نوعی واکنش طبیعی از سوی مشتریان هر برندی باشد، اما در حقیقت بستگی به میزان توانایی کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان با استفاده از جلوه ‎ای انسانی دارد.

اجتماعی ساختن کسب و کار

حضور در متن بازار کسب و کار برای هر برندی مزیت ‎های خاصی دارد. شاید این ادعا در ابتدا بسیار عجیب به نظر برسد. در هر صورت هر برندی به طور طبیعی در متن بازار کسب و کار حضور دارد بنابراین ادعا در مورد حضور یک کسب و کار در متن بازار ادعای عجیبی خواهد بود. نکته مهم در این میان حضور حاشیه‎ ای بسیاری از برندها در بازار است. این برندها شاید سابقه فعالیت بسیار طولانی نیز داشته باشند، اما همیشه در پشت پرده یا سایه حضور دارند.

مطلب مرتبط: درک معنای آگاهی از برند

برندهای علاقه‎ مند برای توسعه کسب و کار باید خود را به مرکز بازار بکشانند. این امر بدون ایجاد آگاهی در مشتریان امکان ‎پذیر نخواهد بود. هرچه همکاری یک برند با مشتریان و دیگر کسب و کارهای خوش ‎آوازه بیشتر شود، سطح تاثیرگذاری‎ اش بر روی مشتریان نیز افزایش خواهد یافت. این امر در بلندمدت موجب افزایش تاثیرگذاری برندها برای مخاطب هدف می ‎شود.

میزان اجتماعی بودن کسب و کارها بر روی نتیجه فرآیند بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف تاثیر دارد. متاسفانه بسیاری از برندها در عمل به دنبال تعامل با مخاطب هدف نیستند. این امر شرایط بسیار دشواری برای برندهای مختلف ایجاد می کند. براساس گزارش موسسه وبر شاندویک، امروزه 50 درصد از شهرت برندها بستگی به میزان تعامل اجتماعی ‎شان با مشتریان و دیگر برندها دارد. بنابراین یکی از راهکارهای مهم ایجاد آگاهی پیرامون برند مربوط به این حوزه است.

داستانسرایی تجاری

برندها در هر حوزه ‎ای از کسب و کار و با هر نوع محصولی امکان بیان داستان‎‎ های جذاب را دارند. امروزه یکی از گرایش ‎های مشترک میان مشتریان و برندها تمایل برای شنیدن داستان‎ های جذاب است. بسیاری از برندها در عمل امکان داستانسرایی برای بازاریابی را جدی نمی ‎گیرند. این امر موجب ریزش مخاطب هدف آنها در طول زمان می‎ شود. تمام مردم علاقه‎ مند به شنیدن داستان ‏های جذاب هستند. در این میان تفاوتی میان سطح بیان داستان‏ های موردنظر وجود ندارد. بسیاری از برندها به طور طبیعی دارای مهارت داستانسرایی هستند. اگر کسب و کار شما در این زمینه ضعف دارد، باید به رابطه میان بیان داستان‏ های جذاب و افزایش توان تاثیرگذاری برندها بر روی مخاطب هدف توجه نمایید.

امروزه یکی از راهکارهای جذاب برای بازاریابی و ایجاد آگاهی پیرامون برند مربوط به داستانسرایی است. مهمترین مسئله در این میان استفاده از المان‎ های مختلف برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مشتریان است. اگر این نکته مدنظر برندها قرار نداشته باشد، به سرعت با مشکلات متعدد در زمینه بازاریابی مواجه خواهند شد.

ساده ‎سازی فرآیند به اشتراک‏ گذاری محتوای برند

بازاریابی در شبکه های اجتماعی فقط برای افزایش فروش صورت نمی‎ گیرد. بسیاری از برندها در عمل تمایل به آگاهی ‎بخشی پیرامون کسب و کارشان نیز دارند. امروزه شبکه های اجتماعی امکان بازاریابی به شیوه‎ های مختلف را فراهم می ‎سازد. استفاده از انواع فرمت‎ های محتوایی در کنار دسترسی به مخاطب جهانی اهمیت بالایی دارد.

یکی از نکات مهم برای بازاریابی بهینه در شبکه های اجتماعی مربوط به میزان توانایی هر برند برای ساده‎ سازی فرآیند به اشتراک‎ گذاری محتوایش است. این امر در بلندمدت تاثیر بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. وقتی دسترسی و به اشتراک ‎گذاری محتوای یک برند ساده باشد، کاربران تمایل بسیار زیادی برای بازنشر آن خواهند داشت. این امر باید به طور ویژه‎ ای در سایت برندها مورد توجه قرار گیرد. وضعیت شبکه های اجتماعی به دلیل تعبیه شیوه ‎های بازنشر مشخص در آنها روشن است. نکته مهم بهینه ‎سازی سایت رسمی برند برای بازنشر محتواست.

ایجاد سازگاری میان ماهیت سایت برند و تجربه کاربری گوشی ‎های هوشمند مسئله مهمی برای برندها محسوب می ‎شود. بسیاری از برندها در عمل توانایی توسعه تجربه کاربری گوشی ‎های هوشمند را ندارند. همین امر شانس آنها برای بازنشر محتوای ‎شان از سوی مخاطب هدف را کاهش می‎ دهد. این امر به معنای کاهش نرخ آگاهی مشتریان از برند خواهد بود.

امروزه ایجاد آگاهی پیرامون برند یکی از نکات بسیار مهم برای کسب و کارها محسوب می‎ شود. هر کسب و کاری در تلاش برای تعامل با مخاطب هدف شیوه ‎ای متفاوت دارد. مهمترین مسئله در این میان تغییر شیوه تعامل با مخاطب هدف در صورت بروز هرگونه مشکلی است. بسیاری از برندها تمایل بسیار اندکی برای ایجاد تغییر در نحوه فعالیت برندشان در صورت بروز مشکلات بازاریابی را دارند. این امر میزان آگاهی مشتریان از وضعیت یک برند را به شدت پیچیده خواهد کرد.

چگونه آگاهی مشتریان از برند را افزایش دهیم؟

طی برخی از راهکارهای ساده برای ساماندهی فرآیند آگاهی ‎بخشی پیرامون برند فقط بخشی از پروژه بزرگ پیش روی کسب و کارها محسوب می‎ شود. برندها علاوه بر ایجاد شیوه‎ هایی برای آگاهی ‎بخشی پیرامون برند باید به دنبال بهینه ‏سازی این فرآیند نیز باشند. این امر در ادامه مورد بررسی دقیق و هرچه بهتر قرار خواهد گرفت بنابراین در ادامه برخی از نکات و شیوه ‎های ضروری برای بهبود نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و ایجاد آگاهی پیرامون برند را مرور خواهیم کرد.

عرضه رایگان برخی محصولات

امروزه خرید برخی از محصولات به معنای نیاز برای خرید خدمات جانب ‎شان نیز هست. این امر در مورد برخی از حوزه‎ ها مانند گوشی ‎های هوشمند صحت دارد. وقتی شما به عنوان مشتری اقدام به خرید یک گوشی هوشمند می ‎کنید، نیاز بالایی به لوازم جانبی ‎اش نیز خواهید داشت. خرید محصولات جانبی یک گوشی هوشمند هزینه قابل ملاحظه‎ ای برای برندها به همراه دارد. یکی از استراتژی‎ های تقویت شناخت مشتریان از برند عرضه برخی از محصولات جانبی به صورت رایگان در کنار محصول اصلی است. این امر در مورد برخی خدمات نیز صحت دارد.

اگر یک کسب و کار در زمینه فروش خودرو فعالیت دارد، بیمه خودروهای تازه فروخته شده برای یک سال به صورت رایگان ایده جذابی خواهد بود. این امر تمایل مشتریان برای خرید از برند را به شدت افزایش می ‎دهد. امروزه بسیاری از شرکت‎ های فعال در زمینه طراحی نرم ‎افزارهای حرفه ای از این شیوه به خوبی استفاده می ‎کنند. شیوه موردنظر شامل ایجاد دسترسی رایگان به نرم‎ افزار برند برای مدت زمانی محدود است. این امر نقش بازاریابی عملی برای نرم ‎افزار را بازی می کند.

تولید محتوای بازاریابی رایگان

امروزه تولید محتوا ساده تر از زمان دیگری است. وجود شبکه های اجتماعی گسترده شیوه بازاریابی برندها را بسیار ساده کرده است. تولید محتوای جذاب و سرگرم کننده از سوی برندها نقش مهمی در ایجاد آگاهی در میان مشتریان دارد. اشتباه برخی از برندها در زمینه بازاریابی تلاش برای فروش محصولات در هر شرایطی است. این امر موجب بی توجهی مداوم مشتریان به محصولات برند می شود. یک راهکار بهتر در این میان تلاش برای سرگرم ساختن مخاطب هدف در برخی از شرایط است. شاید این امر در ابتدا بسیار سخت باشد، اما تاثیرگذاری به مراتب بهتری بر روی مخاطب هدف دارد.

مطلب مرتبط: ادراک معنای آگاهی از برند

وقتی از تولید محتوا صحبت می کنیم، منظورمان فقط محتوای متنی نیست. فرمت‎ های تصویری نیز در طول دهه‎ های اخیر توسعه بسیار زیادی پیدا کرده ‎اند بنابراین توجه به بازاریابی ویدئویی امری ضروری برای برندها خواهد بود. امروزه برخی از برندها به دلیل تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه های متفاوت در عمل آگاهی ‎بخشی پیرامون کسب و کارشان را به خوبی پیاده می ‎کنند، با این حساب توجه به فرآیند بازاریابی محتوایی با استفاده از فرمت ‎های مختلف امری ضروری خواهد بود.

منبع : blog.hubspot
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fNBJ5xm4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه