پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اینکه یک کسب و کار در میان مشتریان حسابی شناخته شده باشد، رویای شیرینی است که کمتر کسی حتی از مرورش هیجان زده نخواهد شد. در زمانه ای که برندهای بزرگ چشم مشتریان را به خود دوخته اند، توسعه برند کار ساده ای نیست؛ چراکه همیشه سایه رقبای بزرگ که اتفاقا محبوبیت بالایی هم دارند، بالای سرمان خواهد بود. درست در چنین وضعیتی آگاهی از برند (Brand Awareness) فرمولی طلایی برای میخکوب کردن مشتریان محسوب می شود. 

رقابت بر سر جلب نظر مشتریان اگر به اندازه مسابقات فرمول یک فشرده نباشد، بی شک دست کمی هم از آن ندارد. درست به همین خاطر یافتن یک استراتژی به درد بخور برای گرد و خاک کردن در بازار مثل نقشه گنج باارزش خواهد بود. این دقیقا همان کاری است که استراتژی آگاهی از برند برای شما انجام می دهد. البته به شرط اینکه درست اجرایش کنید!

آگاهی از برند

اگر شما هم بارها و بارها مفهوم آگاهی از برند در بحث های روزانه با همکاران به گوش تان خورده اما از کم و کیف ماجرا خبر ندارید، این مقاله یکبار برای همیشه به همه سوالات تان جواب خواهد داد. ما این کار را اول از همه با تعریف آگاهی از برند و سپس مرور راهکارهای ساده برای اجرای این استراتژی در عمل انجام خواهیم داد. پس با ما همراه باشید تا تکلیف آگاهی از برند را روشن کنیم.

مطلب مرتبط: 15 استراتژی افزایش آگاهی از برند

آگاهی از برند چیست؟

آگاهی از برند چیست

وقتی درباره آگاهی از برند حرف می زنیم، اول از همه چه چیزی به ذهن شما می رسد؟ شاید کمی درباره وضعیت برند در بازار و میزان شناخت مشتریان از آن فکر کنید. خب هرچه باشد، از اسم این استراتژی خیلی چیزها را می شود حدس زد. ما در روزنامه فرصت امروز آگاهی از برند را سطحی از شناخت مشتریان از یک برند می دانیم که آن را از حالت گمنامی درمی آورد. ماجرا جالب شد، نه؟

اجازه دهید قبل از اینکه بحث مان شبیه کلاس های کسل کننده شود، با یک مثال کاربردی بحث را پیش ببریم. برندهایی مثل کوکاکولا یا آئودی بدون هیچ شکی نام های شناخته شده ای در بازار هستند. شما لازم نیست حتما یکی از خودروهای آئودی زیر پای تان باشد تا این غول آلمانی را مثل کف دست تان بشناسید. این امر به خوبی معجزه آگاهی از برند را نشان می دهد. برندهای بزرگ به خاطر سابقه طولانی در بازار و مارکتینگ قوی همیشه در قلب مشتریان جای دارند. این وضعیت برای کسب و کارهای نوپا دقیقا برعکس است؛ چراکه کمتر کسی حتی حوصله شناخت این مدل برندها را دارد؛ چه برسد به اینکه پای خرید هم در میان باشد!

همانطور که نقد فیلم های سینمایی خیلی راحت تر از خلق یک شاهکار به تمام معناست، در دنیای کسب و کار هم ایجاد آگاهی مطلوب از برند چندان راحت نیست. به همین خاطر ما در ادامه قصد داریم راه و چاه این مسیر ناهموار را به شما نشان دهیم. اینطوری کسب و کارتان حرفی برای گفتن در برابر بقیه رقبا خواهد داشت. 

استراتژی آگاهی از برند در عمل: تکنیک هایی برای حرفه ای شدن!

استراتژی آگاهی از برند

خب، دیگر وقت آن رسیده که آستین ها را بالا بزنیم و وارد گود شویم. تا اینجای کار شما یک تعریف خودمانی از استراتژی آگاهی از برند دم دست دارید. شاید فکر کنید همین تعریف ساده خیلی جاها کارتان را راه می اندازد، اما راستش را بخواهید در بازار اصلا از این خبرها نیست. پس کمی دندان روی جگر گذاشته و تا آخر این بخش با ما همراه باشید. آن وقت تبدیل به یک کارآفرین کاردرست با برندی بی نهایت مشهور خواهید شد. اجازه دهید بدون هیچ مقدمه چینی دیگری یک راست برویم سراغ اصل مطلب. این شما و این هم نقشه گنج ما در روزنامه فرصت امروز برای اجرای استراتژی آگاهی از برند.

ترسیم تصویر برند: تداوم و دیگر هیچ

ترسیم تصویر برند

به نظر شما برندهای بزرگ و دوست داشتنی چه ویژگی مهمی دارند؟ قبول دارم این سوال هزاران جواب مختلف دارد اما ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم رمز موفقیت برندهای بزرگ «ماندگاری در ذهن مشتریان» است. خیلی وقت ها آدم صبح تبلیغات یک برند تازه کار را تماشا می کند و تا شب حتی اسم آن برند را هم یادش می رود. البته ماجرا درباره برندهای بزرگ اصلا اینطوری نیست. برندهایی مثل اپل حتی اگر 100 سال دیگر هم تبلیغاتی انجام ندهند، بازهم چیزی از محبوبیت شان در بین مشتریان کم نخواهد شد. خب راستش را بخواهید، همین حالا هم اپل خیلی فعالیت تبلیغاتی در بازار ندارد، اما هنوز هم که هنوز است مثل روز اول مشتریان برای خرید سری جدید آیفون رو به روی شعبه های این برند صف می کشند.

مطلب مرتبط: درس های لوگوی گوگل در زمینه تقویت فرآیند آگاهی از برند

اگر همین حالا از مدیران باسابقه در بازار درباره دلیل شهرت برندهای بزرگ سوال کنید، احتمالا یکسری کلیشه های رایج درباره اهمیت تولید محصولات درجه یک یا قیمتگذاری منصفانه تحویل تان خواهند داد. قبول دارم این نکات خیلی کلیدی به نظر می رسد اما جواب مورد نیاز امروز ما نیستند!

آنچه برندهای بزرگ را از بقیه رقبای پیش پا افتاده جدا می کند، نه کیفیت محصولات، بلکه تصویری است که از خودشان در ذهن مشتریان ایجاد کرده اند. مثلا مک دونالد را در نظر بگیرید؛ این برند سال های سال است که مورد شدیدترین انتقادات درباره کیفیت برگرها و بقیه فست فودهایش است. با این حال هر وقت صحبت از فست فود می شود، بدون حتی یک ثانیه تاخیر لوگو زرد و قرمز مک دونالد در ذهن مردم نقش می بندد، چرا؟ چون این برند همیشه از همین لوگو و ترکیب رنگ برای تعامل با مشتریان استفاده کرده است؛ به همین سادگی.

اگر شما هم از آن دست کارآفرینانی هستید که هر روز یک رنگ یا لوگو برای برندتان انتخاب می کنید، تعجبی ندارد که هنوز اوضاع تان روی هوا باشد. اولین قدم در توسعه آگاهی مشتریان از برند انتخاب یک هویت بصری ثابت برای کسب و کار است. پس یکبار برای همیشه تکلیف تان با لوگو، رنگ‎های اصلی برند و تا حدودی شعارهای محوری را روشن کنید. اینطوری مشتریان به مرور زمان به کسب و کارتان عادت خواهند کرد. 

شناخت نیازها و سلیقه مشتریان: همه چیز به مشتریان ختم می شود!

شناخت نیازها و سلیقه مشتریان

وقتی یک بازیگر قصد دارد در بین مردم محبوب شود، نباید همینطور خودسرانه نقش های مختلف را قبول کند. این روزها معمولا بازیگران نقش های منفی محبوبیت زیادی در بین تماشاچی ها ندارند. در عوض این ابرقهرمان ها و نقش های مثبت هستند که یک بازیگر را به قله های موفقیت می رساند. شاید بپرسید چرا اوضاع اینطوری است؟ خب واضح است، چون مردم اینطور دوست دارند!

شما به عنوان مدیر یا صاحب یک کسب و کار چند بار تا حالا به حرف مشتریان گوش داده اید؟ اگر جواب تان هر چیزی به غیر از «هر روز» است، راه را کاملا اشتباه آمده اید. یادتان باشد قرار نیست محصولات یا نحوه فعالیت برندتان در بازار شما را راضی کند. در عوض این مشتریان هستند که حرف اول و آخر را می زنند. پس سعی کنید اول از همه به نظرات آنها بها دهید. وگرنه خیلی زود تک و تنها در حاشیه بازار قرار می گیرید. 

حالا که متوجه اهمیت گوش دادن به حرف مشتریان شدید، باید فکری به حال نحوه انجام این کار کنیم. خب مشتریان که همینطور بی مقدمه سلیقه شان را برای کسی رو نمی کنند. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز دو تا ایده طلایی برای تان کنار گذاشته ایم:

•    اول از همه شما باید سراغ اکانت تان در شبکه های اجتماعی رفته و کامنت ها، پیام ها و محتوای تولیدی کاربران درباره برندتان را چک کنید. منابع بالا اطلاعات دست اولی درباره اوضاع برندتان به شما می دهد. پس منتظر چه هستید؟ کمی بیشتر در شبکه های اجتماعی وقت گذرانده و اوضاع تان را بهبود بخشید.

•    در مرحله دوم شما باید نگاهی وسیع تر به بازار هدف تان داشته باشید. به زبان خودمانی، بقیه برندها چطور به حرف مشتریان گوش می دهند؟ این سرنخ مهم شما را به جاهای خوبی می رساند. پس همیشه نیم نگاهی هم به اوضاع رقبا داشته باشید تا اوضاع تان خیلی به هم نریزد. 

باور کنید یا نه، فرمول‎های بالا برای شناخت درست مشتریان کافی خواهد بود. پس تعارف را کنار گذاشته و همین دو مورد را به خوبی اجرا کنید. شاید پیش خودتان فکر کنید شناخت سلیقه مشتریان باید راهکارهای خیلی پیچیده تری داشته باشد اما از آنجایی که ما در روزنامه فرصت امروز اصلا میانه خوبی با روش های پیچیده نداریم، یک راست رفته ایم سراغ تکنیک های ساده و صدالبته کاربردی. پس منتظر چه هستید؟ از همین حالا کارتان را شروع کنید. 

طراحی شخصیت برند: هر برند یک شخصیت

طراحی شخصیت برند

آیا تا حالا پیش آمده برندها را مثل آدم های واقعی دارای شخصیت ببینید؟ اگر جواب تان به سوال بالا مثبت است، اصلا لازم نیست به سلامت تان شک کنید؛ چراکه این یکی از ویژگی های استراتژی آگاهی از برند است. کسب و کارهای بزرگ برای اینکه محبوبیت بیش تری در بین مشتریان کسب کنند، خیلی زود شخصیتی کامل برای برندشان طراحی می کنند. مثلا مایکروسافت را در نظر بگیرید؛ شخصیت این برند مثل یک آدم کاملا موجه و همه‎چیزدان است. به همین خاطر مردم برای خرید لپ تاپ یا حتی نصب سیستم عامل اول از همه سراغ مایکروسافت می روند؛ چراکه مو لای درز کار این برند نمی رود (لااقل از شخصیت مایکروسافت که اینطور برداشت می شود!).

مطلب مرتبط: شاخص آگاهی از برند (Brand Awareness Metric)

وقتی درباره شخصیت برند حرف می زنیم، خیلی بیشتر از ویژگی های انسانی آن مد نظرمان است. مثلا تعهدات یک برند نیز در این قالب دسته بندی می شود. این روزها خیلی از برندها نسبت به مسائل زیست محیطی یا اختصاص بخشی از سودشان برای توسعه کشورهای فقیر حساسیت نشان می دهند. این امر به مرور بخشی از شخصیت این برندها شده است. البته باید حواس تان باشد وقتی تعهداتی برای خودتان ترسیم می کنید، نباید خیلی زود قید آنها را بزنید؛ چراکه مشتریان برندهای فراموش کار را اصلا دوست ندارند. 

تا اینجای کار درباره شخصیت برند به تعهدات یک برند اشاره کردیم، اما باید بدانید بحث کمی گسترده تر از این حرف هاست. یکی دیگر از اجزای مهم شخصیت برند مربوط به لحن آن است. مثلا برند کوکاکولا همیشه لحن دوستانه ای در کمپین های بازاریابی اش دارد. در عوض برندی مثل مرسدس بنز از جایگاه یک قهرمان با مشتریان حرف می زند. یادتان باشد هر لحنی که در آغاز کار برای برندتان ترسیم می کنید، باید تا انتها بدان وفادار باشید. وگرنه مشتریان کم کم از دور و برتان پراکنده خواهند شد. 

مطالعه در حوزه سئو: شهرت در دنیای آنلاین

شهرت در دنیای آنلاین

اگر تا همین دو دهه قبل شهرت برندها به خاطر تبلیغات محیطی یا تلویزیونی بود، حالا دیگر همه چیز به دنیای اینترنت ختم می شود. به طوری که گاهی اوقات آدم دوستانش را فقط به لطف شبکه های اجتماعی می بیند. در چنین اوضاعی اگر شما به فکر شهرت آنلاین برندتان نباشید، دیر یا زود از کورس رقابت جا خواهید ماند.

وقتی یک سرمربی فوتبال قصد دارد تیمش را با خریدهای بزرگ تقویت کند، معمولا سراغ اسم های مشهور بازار می رود. این دقیقا همان کاری است که مشتریان برای خرید انجام می دهند. از آنجایی که این روزها گوگل برای هر سوالی هزاران جواب آماده دارد، اولین گزینه مشتریان زیر و رو کردن گوگل خواهد بود. شاید فکر کنید گوگل همینطور شانسی سایت برندها را به مشتریان نشان می دهد. در این صورت باید شما را با مفهوم سئو آشنا کنیم. 

سئو به الگوریتم رتبه بندی سایت ها در موتورهای جست وجو (همان گوگل خودمان!) اشاره دارد. معیارهایی نظیر استفاده درست از کلیدواژه ها، کیفیت استاندارد محتوا و رضایت کاربران از سایت از جمله مواردی است که در رتبه بندی نهایی سایت ها تاثیر دارد. پس اگر تا حالا توجهی به وضعیت آنلاین برندتان نداشته اید، حالا دیگر زمان تغییر فرا رسیده است.

تنها کاری که در این بخش باید انجام دهید، مروری بر برندهای موفق در گوگل است. البته باید به ارتباط میان حوزه کاری آنها و برندتان نیز توجه داشته باشید. اینطوری بدون اینکه دست به سیاه و سفید بزنید از تجربه برندهای بزرگ نهایت استفاده را خواهید برد. مثلا اگر رقبای بزرگ شما از کلیدواژه های مشخصی استفاده می کنند، بد نیست از همان موارد برای تولید محتوا در سایت تان استفاده کنید. اینطوری دیگر هیچ وقت از ترندهای داغ بازار عقب نخواهید افتاد. 

حضور در شبکه های اجتماعی: فضایی برای تعامل با دنیا

حضور در شبکه های اجتماعی

آیا برند مشهوری را سراغ دارید که دست کم یک اکانت رسمی در شبکه های اجتماعی نداشته باشد؟ بی شک کمتر برندی در این دوره و زمانه هست که اهمیت پلتفرم های اجتماعی را درک نکرده باشد. اصلا به همین خاطر چرخ اینستاگرام و بقیه شبکه های اجتماعی می چرخد. هرچه باشد آنها سودشان را از همکاری تبلیغاتی با برندها تامین می کنند. پس بد نیست دستی به سر و گوش اکانت تان در این پلتفرم ها بکشید. 

اولین کاری که شما در این بخش باید انجام دهید، شروع به تولید محتوا در شبکه های اجتماعی پرطرفدار است. منظور ما از تولید محتوا فقط آپلود پشت سرهم پست ها نیست. در عوض باید فکری هم به حال کیفیت محتوا کنید. به طور کلی تولید محتوای آموزشی، معرفی محصولات و سرگرمی سه گانه خوبی برای شروع کارتان خواهد بود. اینطوری کاربران هیچ وقت از برندتان خسته نخواهند شد. 

یادتان باشد همکاری با اینفلوئنسرها یا حتی برندهای دیگر نیز ایده بدی نخواهد بود. هرچه باشد حضور در کنار برندهای نام آشنا کم کم شهرت و آوازه شما را هم تقویت خواهد کرد، مگر نه؟

گاهی اوقات کارآفرینان حضور در شبکه های اجتماعی را نوعی سرگرمی تلقی می کنند. به همین خاطر همیشه برای اثرگذاری بر روی مشتریان یا توسعه برندشان در این فضا با مشکل رو به رو می شوند. اگر از ما می شنوید، نباید هیچ وقت بازاریابی در شبکه های اجتماعی را کاری عادی در نظر بگیرید. دوست داشته باشید یا نه، این روزها شبکه های اجتماعی حرف اول و آخر در تعیین وضعیت برندها را می زنند. پس دیگر وقت نگاه جدی به شبکه های اجتماعی رسیده است. 

مهمترین سوالی که درباره شبکه های اجتماعی مطرح می شود، نحوه انتخاب یک پلتفرم مناسب است. همانطور که می شود حدس زد، کمتر کسی فرصت و حتی توانایی حضور در همه شبکه های اجتماعی را دارد. بنابراین شما عملا با یک انتخاب سخت رو به رو هستید. اینکه از بین گزینه های مختلف کدام را ترجیح می دهید، اصلا یک انتخاب شخصی نیست!

آدم های سختگیر وقتی قصد خرید یک محصول را دارند، معمولا همه جوانب کار را در نظر می گیرند و فقط بعد از مقایسه های طولانی دست به یک خرید درست خواهند زد. خب وقتی آدم برای خریدهای عادی تا این اندازه سختگیری می کند، چرا برای فعالیت در شبکه های اجتماعی نباید کمی مته به خشخاش گذاشت؟

فرمول ما در روزنامه فرصت امروز برای انتخاب بهترین پلتفرم آنلاین بی نهایت ساده است. شما فقط باید دو معیار کلیدی در پس ذهن تان داشته باشید. اولین معیار امکانات پلتفرم موردنظر برای تولید محتواست. مثلا اینکه یک شبکه اجتماعی گزارش های دقیق درباره اوضاع برندها ارائه می کند یا نه، در این جمع بندی موثر خواهد بود. در مرحبه بعد نوبت به نظرخواهی از مشتریان می رسد. هرچه باشد برندها باید درست بغل دست مشتریان حضور داشته باشند. پس الکی سراغ گزینه های غیرمحبوب نروید؛ چراکه اینطوری فقط وقت تان را تلف خواهید کرد.

مطلب مرتبط: برندسازی و توسعه آگاهی پیرامون برند در 4 گام
 
تولید محتوا با قابلیت به اشتراک گذاری: راز موفقیت در دنیای دیجیتال

تولید محتوا با قابلیت به اشتراک گذاری

نگاهی به دور و برتان بیندازید؛ آیا برندی را سراغ دارید که در شبکه های اجتماعی حضور نداشته باشد؟ شما را نمی دانم، ولی من که اصلا چنین برندی را سراغ ندارم. هرچه باشد کارآفرینان در طول سال های اخیر اهمیت حضور در پلتفرم های آنلاین را خیلی خوب درک کرده اند، اما کمتر برندی حضوری موفق در این فضا دارد. اینجا ماجرا تقریبا شبیه وضعیت تیم های لیگ بسکتبال NBA است که از همان اول فقط چند تا تیم مشخص شانس قهرمانی محسوب می شوند. 

شاید پیش خودتان فکر کنید چه چیزی برندهای موفق در شبکه های اجتماعی را از سیاهی لشکر این حوزه سوا می کند. در این صورت باید یکی از جواب های بی نهایت کوتاه را به شما بدهیم: قابلیت به اشتراک گذاری محتوا!

احتمالا این اولین باری است که مفهوم به اشتراک گذاری محتوا به گوش تان می خورد. در این صورت اصلا لازم نیست نگران شوید؛ چراکه این مفهوم خیلی ساده تر از آن است که فکرش را بکنید. وقتی درباره قابلیت به اشتراک گذاری یک محتوا حرف می زنیم، چیزی فراتر از جذابیتش برای مخاطب را مد نظر داریم. ماجرا کمی گیج کننده شد، نه؟

اجازه دهید بحث مان را با یک مثال جذاب پیش ببریم. احتمالا شما بارها و بارها در توئیتر با محتوای جذاب برند برگرکینگ رو به رو شده اید. محتوای این برند معمولا توئیت هایی کوتاه و صدالبته متمرکز بر روی دغدغه های مشتریان است. به همین خاطر نرخ بازنشر محتوای برگرکینگ همیشه بالاست. در عوض اکانت توئیتری خیلی از برندها اصلا چنگی به دل نمی زند؛ چراکه بازاریاب ها معمولا به هر چیزی فکر می کنند به جز سلیقه مشتریان. وقتی هم پای مشتریان وسط نباشد، توئیت ها نه تنها جذاب از آب درنمی آید، بلکه پتانسیل زیادی برای بازنشر از سوی کاربران هم نخواهد داشت. آن وقت شما می مانید و محتواهایی که به هیچ دردی نمی خورند. 

یادتان باشد برای افزایش آگاهی از برند در بین مشتریان باید آنها را در کانون توجه تان قرار دهید. اگر هنوز هم در بازار توجهی به مشتریان ندارید، دیر یا زود شکست های بزرگ از راه می رسند. آن وقت دیگر هیچ توجیهی پذیرفته نیست و باید دیر یا زود کارتان را تمام کنید. 

بازاریابی مجدد: هرگز بی خیال مشتریان نشوید!

بازاریابی مجدد

کاربرانی که محتوای بازاریابی شما را مشاهده کرده و بعد سری به سایت تان می زنند، همیشه کارشان به خرید منجر نخواهد شد. شما را نمی دانم، ولی من که خیلی وقت ها فقط نگاهی کوتاه به سایت برندها می اندازم و بعد هم سراغ بقیه کارهایم می روم. بی شک خیلی از مردم دنیا نیز چنین رفتاری در قبال تلاش های بی وقفه کسب و کارها دارند. قبول دارم این ماجرا خیلی غم انگیز است اما اصلا نباید تسلیم چنین رفتارهایی شوید؛ چراکه جلب اعتماد مشتریان و توسعه آگاهی پیرامون برند کاری نیست که یک شبه انجام شود. 

توصیه ما در این بخش برای توسعه آگاهی درباره برند استفاده از شیوه ای ساده و در عین حال تاثیرگذار است. کافی است سراغ مفهوم بازاریابی مجدد بروید. در این الگو شما به جای اینکه قید مشتریان بالقوه ای که به هر دلیلی قصد خرید از شما را نداشته اند بزنید، دوباره سراغ شان می روید. البته این دفعه باید با دست پر جلوی راه شان سبز شوید. وگرنه برای همیشه تبدیل به یک کسب و کار مزاحم خواهید شد!

همانطور که بوکسورهای حرفه ای از هر شکست شان درس گرفته و عملکرد بهتری از خودشان نشان می دهند، شما هم باید ناکامی تان در جلب نظر مشتریان را مثل یک درس مهم ببینید. پس قلم و کاغذتان را آماده کرده و به آنالیز سختگیرانه اشتباهات تان بپردازید. شاید فکر کنید کمپین تان اصلا ایرادی نداشته و همه چیز تقصیر مشتریان است. در این صورت حتی یک دقیقه تامل درباره اوضاع کمپین تان همه چیز را عوض خواهد کرد. یادتان باشد، کمپین بی عیب و نقص اصلا وجود ندارد.

بعد از اینکه اشتباهات کمپین های قبلی را کنار هم قرار دادید، دیگر پازل تان کامل شده است. از اینجا به بعد باید یک کمپین تازه با رفع اشتباهات قبلی طراحی کنید. آن وقت شانس تان برای جلب نظر مشتریان از دست رفته چندین برابر خواهد شد. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم استراتژی آگاهی از برند فقط در یک مرحله انجام نمی شود. به همین خاطر شما گاهی اوقات نیازمند تلاش های بی وقفه برای کسب موفقیت هستید. پس بهانه تراشی را کنار گذاشته و هر بار کمپینی بی عیب و نقص تر برای مشتریان آماده کنید. اینطوری شانس تان در بازار عملا بهتر خواهد شد. 

ارزیابی نهایی: به وقت حساب و کتاب

توسعه آگاهی از برند

تا اینجا شما با راهکارهای متنوعی برای توسعه آگاهی از برند در میان مشتریان آشنا شدید. حالا نوبتی هم باشد باید نتیجه کار را زیر ذره بین ببرید. خب اگر بعد از این همه دردسر هنوز هم شهرت و اعتبار برندتان مثل قبل باشد، حسابی راه را اشتباه آمده ایم. از این گذشته چطور باید به یک استراتژی که نتیجه لازم را به همراه ندارد، اعتماد کنیم؟ 

اولین معیاری که ما در این بخش برای ارزیابی نهایی کار توصیه می کنیم، مربوط به رتبه سئو برند است. اگر یادتان باشد، در بخش های قبلی درباره ماجرای سئو حسابی با هم گپ زدیم و تکنیک هایی هم به اتفاق هم مرور کردیم. کاری که اینجا باید انجام دهید، مرور میزان موفقیت تان در اثرگذاری بر روی رتبه سئو برند است. اگر هنوز اوضاع تان مثل قبل است، احتمالا یک جای کارتان ایراد دارد. پس دوباره به عقب برگشته و کارتان را اصلاح کنید. 

اگر توسعه آگاهی از برند در شبکه های اجتماعی را جدی گرفته باشید، یکی از معیارهای کلیدی برای ارزیابی کار «نرخ منشن» است. این معیار به تغییرات مربوط به منشن شدن برندتان در شبکه های اجتماعی اشاره دارد. به طور طبیعی انتظار می رود نرخ منشن یک برند در طول زمان با اجرای استراتژی آگاهی از برند رشد پیدا کند. پس اگر چنین تغییری را احساس می کنید، مو لای درز کارتان نمی رود و باید همین دست فرمان را ادامه دهید. 

مطلب مرتبط: قدرت آگاهی از برند

آخرین توصیه ما برای ارزیابی درست استراتژی آگاهی از برند مربوط به بازخورد مشتریان است. بی شک هر کارآفرینی افزایش تعداد مشتریان یا علاقه آنها به برند را متوجه می شود. پس کمی حواس تان را جمع کرده و اوضاع را بهتر ارزیابی کنید. انتظار طبیعی از استراتژی آگاهی از برند افزایش تعداد مشتریان است. پس اگر چنین تغییری را احساس می کنید، نتیجه کارتان درست از آب درآمده است، در غیر این صورت باید تغییری اساسی در اوضاع ایجاد کنید. 

منابع:

https://brand24.com

https://www.investopedia.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HiJFHf2G
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه