دوشنبه, ۷ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Mon, 26 Feb(2) 2024 /
           
فرصت امروز

در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، این موضوع بسیار مهم است که برند شما به خوبی شناسایی شود. این امر احتمال خرید و افزایش تعداد مشتریان را به مراتب بیشتر خواهد کرد. به همین خاطر نیز لازم است تا همواره به دنبال افزایش آن باشید. در این راستا استراتژی هایی را بررسی خواهیم کرد که شما را در رسیدن به این خواسته کمک خواهند کرد. درواقع شما باید به حدی شناخته شده باشید که در صورت احساس نیاز به محصول، نام برند شما یکی از گزینه های اصلی خرید محسوب شود. نکته مهمی که لازم است تا به آن توجه داشته باشید، اهمیت بستر اینترنت است. درواقع امروزه هیچ کسب و کاری بدون توجه به این بخش نمی تواند نتایج خوبی را به دست آورد. به همین خاطر هم طبیعی است که در بسیاری از این استراتژی ها، به این بستر توجه ویژه ای شده باشد. 

15 استراتژی افزایش آگاهی از برند

1-طرحی برای ایجاد وفاداری داشته باشید

15 استراتژی افزایش آگاهی از برند

هنگامی که جامعه هدف و یا مشتری بداند که با انتخاب برند شما مزیت های متنوعی را به دست خواهد آورد، حتی به صورت طبیعی اقدام به تبلیغ شما خواهند کرد. یکی از مشکلات حال حاضر اکثر برندها، توجه تنها به مقوله مشتری سازی است. این امر در حالی است که باید برای حفظ آنها نیز برنامه ای داشته باشید. برای درک بهتر این موضوع توصیه می شود که نگاهی به تجربه برندهای موفق داشته باشید. برای مثال دراپ باکس به کاربران جدید خود، فضای رایگان محدودی را می دهد. این موضوع خصوصا در ابتدای کار، باعث شد تا سریعا محبوب شود. نکته جالب این است که هر کاربر، با اقداماتی نظیر معرفی برنامه به دوستان خود می تواند تا حداکثر 16 گیگابایت حجم به دست آورد. به همین خاطر طرح وفاداری نه تنها برای حفظ مشتری، بلکه در زمینه مشتری سازی نیز بسیار مهم و کاربردی خواهد بود. 

مطلب مرتبط: چگونه آگاهی مشتریان پیرامون برندمان را افزایش دهیم؟

2-استفاده از پست مهمان 

به صورت خلاصه، پست مهمان به این موضوع اشاره دارد که از محتواهای تولیدشده سایر افراد استفاده نمایید. در این زمینه ممکن است افراد به صورت اختصاصی برای شما تولید محتوا نمایند و یا استراتژی بازنشر را پیاده سازی کنید. در هر دو صورت شما نتایج بسیار خوبی را به دست خواهید آورد. در این رابطه فراموش نکنید که بسیاری از مشتریان، تمایل به استفاده تولید محتوا در زمینه فعالیت شما دارند. به همین خاطر ضروری است تا به آنها نیز توجه داشته باشید. با این حال بالاترین حد نتایج از این اقدام را زمانی به دست خواهید آورد که از افراد سرشناس خصوصا در زمینه کاری خود استفاده نمایید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت کار است که باید استانداردهایی را برای خود قائل شوید تا مطالب، ارزش مشاهده بالایی داشته باشند. در این راستا تنها به متن محدود نباشید. بنابر آمارهای منتشرشده، در حال حاضر ویدئوهای کوتاه، بالاترین حد محبوبیت را دارند. 

3-اینفوگرافی تولید نمایید 

15 استراتژی افزایش آگاهی از برند

از دیگر اقداماتی که لازم است تا مورد توجه قرار دهید، استفاده از اینفوگرافی است. درواقع این نوع محتوا، به علت استفاده همزمان از عکس و متن، جذابیت بسیار بالایی را دارد. همچنین این امکان را مهیا می کند که شما حجم بالایی از مطالب را به صورت کاملا خلاصه و قابل فهم، بیان نمایید. از نظر سئو نیز وجود اینفوگرافی، کاملا مفید خواهد بود، با این حال فراموش نکنید که شما تنها به تولید محدود نبوده و می‏ توانید موارد مناسب را ترجمه هم نمایید. 

4-متن معرفی داشته باشید 

15 استراتژی افزایش آگاهی از برند

از دیگر اقدامات ضروری این است که متنی جذاب را در اختیار داشته باشید تا برای جامعه هدف خود ارسال نمایید، با این حال تنها متن کافی نبوده و شما باید تجربه استفاده از محصول را نیز مهیا سازید. برای مثال یک هدیه، می تواند اقدامی کاملا هوشمندانه باشد. این امر باعث خواهد شد تا افراد مجبور به ارسال اطلاعات خود شوند که در زمینه برنامه ریزی های آینده، بسیار کاربردی خواهد بود. در این رابطه اپلیکیشن ها یک نمونه بسار خوب محسوب می شود. درواقع اکثر آنها به این صورت است که شما به صورت رایگان به برخی از امکانات دسترسی خواهید داشت و برای نسخه کامل آن، باید هزینه ای را پرداخت نمایید. این امر باعث خواهد شد تا تردیدهای افراد برای خرید، به حداقل برسد. با کمی خلاقیت در هر کسب و کاری می‏ توان مشابه این طرح را به اجرا درآورد. 

مطلب مرتبط: برندسازی و توسعه آگاهی پیرامون برند در 4 گام

5-به جامعه محلی خود توجه ویژه ای داشته باشید

بالاترین شانس خرید را شما در منطقه فعالیت خود خواهید داشت. به همین خاطر بسیار مهم است که به این بخش توجه ویژه داشته باشید. در این راستا شما باید طرح هایی مخصوص را داشته باشید تا افراد به خوبی تفاوت خود را با مشتری های سایر مناطق حس نمایند. در این راستا شما می‏ توانید انواع دوره های آموزشی، نشست ها و هر اقدام جذاب دیگر که به علت فاصله نزدیک، امکان به اجرا درآمدن آنها وجود دارد را در دستور کار خود قرار دهید. 

6-تبلیغ بر روی وسایل نقلیه 

کاملا طبیعی است که تبلیغ بر روی اتوبوس ها، مترو و... پرهزینه باشد، با این حال با کمی خلاقیت شما می‏ توانید از دوچرخه، ماشین شخصی، موتور و حتی اسکیت برای تبلیغ برند خود استفاده نمایید. در این زمینه اولویت کمک گرفتن از افراد تیم شرکت است. در این راستا می‏ توانید قراردادهای ماهانه امضا نمایید تا افراد تبلیغ شما را در وسایل نقلیه خود قرار دهند. در این رابطه ممکن است تصور کنید که فضاهایی نظیر دیوار خانه ها، به مراتب بهتر است. با این حال دو نکته را باید مورد توجه قرار دهید. نخست آنکه کمتر کسی حاضر است که ظاهر خانه خود را با تبلیغات زشت نماید و به علت ثابت بودن، شانس دیده‎شدن شما محدود خواهد شد. 

7-اقدامی رایگان را انجام دهید

15 استراتژی افزایش آگاهی از برند

بدون شک هر فردی از اقدامی رایگان استقبال خواهد کرد. در این زمینه شما می‏ توانید کیسه های خرید با لوگوی برند خود را طراحی کنید و در نمایشگاه ها و هر فضایی که افراد زیادی حضور دارند، قرار دهید. همچنین می‏ توانید بسته های رایگان را به مناسبت های مختلف، پخش نمایید. در این رابطه اگر با کمبود بودجه مواجه هستید، توصیه می شود که افراد سرشناس را مورد توجه قرار دهید. درواقع حتی یک استوری آنها، احتمال جذب چندین مشتری جدید را به همراه دارد. 

8-در شبکه های‏ اجتماعی مسابقات و چالش های جذاب ایجاد نمایید 

15 استراتژی افزایش آگاهی از برند

یکی از بدترین استراتژی ها در شبکه های‏ اجتماعی این است که افراد تنها بازدیدکننده اقدامات باشند. در این راستا شما می‏ توانید با چالش ها و مسابقات جذاب، نه تنها شانس ترندشدن را داشته باشید، بلکه به خوبی مخاطبان و مشتریان را با برند خود درگیر نمایید. در نوع مسابقه، لازم است که به موضوعی توجه نمایید که با محصولات و کسب و کار شما ارتباط داشته باشد. برای مثال چالش عکس با محصول و رأی دادن افراد، یکی از ساده ترین نمونه ها محسوب می شود.  

9-در شبکه های‏ اجتماعی حضوری فعال داشته باشید

از اشتباهات رایج بسیاری از برندها این است که تنها در یک شبکه حضور دارند. این امر در حالی است که اگر حضور حداکثری را در دستور کار خود قرار دهید، شانس موفقیت بالایی را خواهید داشت. بدون شک مدیریت هر شبکه، به حداقل یک نفر نیاز خواهد داشت. به همین خاطر می‏ توانید افرادی را پیدا کنید که حاضر به فعالیت و کسب درآمد از سود حاصل از فروش در شبکه انتخاب شده هستند. همچنین در کنار این اقدام می‏ توانید تیمی حرفه ای در زمینه تولید محتوا را داشته باشید. تحت این شرایط شما باکیفیت ترین محتواها را برای هر شبکه در اختیار خواهید داشت و اقدامات با نظم بهتری جلو می رود. در این زمینه فراموش نکنید که هر شبکه، ویژگی های مخصوص به خود را داشته و به همین خاطر فعالیت یکسان، ابدا نتیجه بخش نخواهد بود.

مطلب مرتبط: 11 ایده برای افزایش فروش و سطح آگاهی افراد نسبت به برند شما

10-از لینکدین غافل نشوید 

15 استراتژی افزایش آگاهی از برند

با توجه به این امر که لینکدین شبکه اختصاصی کسب و کار محسوب می شود، حضور در آن اعتبار برند شما را افزایش خواهد داد. در لینکدین شما می‏ توانید برندها و افراد مختلفی برای همکاری را نیز پیدا کنید. جدیدترین تحقیقات حامی از آن است که هرچه آدرس صفحات شما در شبکه های‏ اجتماعی بیشتر باشد، مخاطب شما را برندی قابل اعتمادتر تلقی خواهد کرد. این امر خصوصا برای کسب و کارهای اینترنتی بسیار مهم خواهد بود. 

11-داستانسرایی حرفه ای داشته باشید

داستانسرایی یکی از شیوه های جذاب محسوب می شود که ماندگاری بالایی در ذهن مخاطب نیز به همراه دارد، با این حال این اقدام نیاز به مهارت دارد. به همین خاطر توصیه می شود که حداقل یک دوره آنلاین را سپری کنید. همچنین توجه به اقدامات انجام شده از سوی سایر برندها نیز به افزایش شانس موفقیت شما منجر خواهد شد. 

12-شخصیت منحصر به فردی را برای برند خود ایجاد نمایید 

این امر که به مانند برندهای دیگر باشید، شانس ماندگاری و کسب موفقیت شما را کاهش خواهد داد. درواقع جهان خواهان موارد متفاوت است. به همین خاطر هم برندهای مختلف تلاش می کنند تا سبک مخصوص به خود را داشته باشند. شما نیز باید به دنبال انتقال مفاهیمی باشید که تاکنون به آنها توجه نشده و یا کمتر مورد استفاده قرار گرفته است. در این رابطه حتی طراحی لوگو، رنگ و شعار نیز می تواند کاملا در همین راستا باشد. به همین خاطر نیز توصیه می شود که برای ایجاد برند، عجولانه رفتار نکنید. 

13-پادکست تولید نمایید 

15 استراتژی افزایش آگاهی از برند

این امر کاملا طبیعی است که بسیاری از افراد توانایی تولید محتواهای ویدئویی را نداشته باشند. با این حال برای پادکست، شما به امکانات به مراتب کمتری نیاز خواهید داشت. این امر در حالی است که آمارها بیانگر رشد فوق العاده محبوبیت آن است. درواقع امروزه گوش دادن به پادکست خصوصا در زمان های مرده، به یک ترند جهانی تبدیل شده است. در این راستا بسیاری از برندها شکل گرفته است که این اقدام را برای شما انجام می دهند.

مطلب مرتبط: درک معنای آگاهی از برند

14-از تبلیغات کلیکی استفاده کنید 

15 استراتژی افزایش آگاهی از برند

یکی از بخش های بسیار کاربردی اینترنت، امکان تبلیغات کلیکی است. بر این اساس شما تنها به ازای هر بار کلیک بر روی تبلیغ خود، مبلغی را به گوگل پرداخت خواهید کرد. این نکته را مورد توجه داشته باشید که در حال حاضر گوگل، محبوب ترین مرورگر جهان محسوب شده و این امر به معنای آن است که شما حتی شانس بازدید میلیونی را هم خواهید داشت. 

15-استفاده از اینفلوئنسرها 

در نهایت توصیه می شود که با اینفلوئنسرهای شبکه های‏ اجتماعی مختلف، همکاری داشته باشید. این افراد به علت آنکه مخاطبان زیادی را دارند، می‏ توانند زمینه رشد سریع شما را مهیا کنند. با کمی اصلاح بودجه تبلیغاتی و حذف موارد کم بازده، بدون شک بودجه لازم برای فعالیت در این بخش را به دست خواهید آورد. 

منبع : wordstream
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PLEwbKIM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارنهال انگوروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکحمل بار هواییخرید فالوورخرید بلیط هواپیماماشین ظرفشویی بوشخرید لوازم ورزشیکیلید اجاره خانه در تهرانپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور امارات
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه