جمعه, ۱۴ آذر(۹) ۱۳۹۹ / Fri, 4 Dec(12) 2020 /
           
فرصت امروز
بررسی 7 نکته مهم برای بازاریابی موفق در سال نو میلادی

بهبود کیفیت بازاریابی پیش از سال نو

2 هفته پیش ( 1399/8/28 )
پدیدآورنده : اولین جانسون   پدیدآورنده : علی آل علی  

بسیاری از کسب و کارها در مواجهه با شیوع ویروس کرونا شرایط بسیار دشواری را تجربه کرده ‎اند. برخی از برندها در طول ماه‎ های متمادی کمتر از میزان پیش ‎بینی شده ‎شان فروش داشته‎ اند. این امر فشار مالی قابل ملاحظه‎ ای بر روی آنها ایجاد کرده است. براساس گزارش خبرگزاری CNBC، مشتریان آمریکایی در سال گذشته 143.7 میلیارد دلار در بازه زمانی منتهی به سال نوی میلادی صرف خرید محصولات مختلف کرده ‎اند. این امر به معنای امکان نجات بسیاری از کسب و کارها در بازه زمانی پیش روی است. بدون تردید شیوع ویروس کرونا بر روی میزان تمایل مشتریان برای پرداخت هزینه در بازه زمانی پیش روی تاثیر خواهد داشت، با این حال بازاریابی برای جلب نظر مشتریان در همین وضعیت نیز بهترین ایده ممکن خواهد بود.

بازگشایی خرده فروشی های بزرگ نظیر تارگت تا مدت‎ ها امکان ‎پذیر نیست. برخی از خرده فروشی های بزرگ به طور محدود برخی از شعبه ‎های ‎شان را باز کرده‎ اند. نکته مهم در این میان ناتوانی چنین برندهایی برای تکرار فروش گسترده ‎شان با استراتژی بازگشایی محدود شعبه ‎هاست. سال‎ های قبل مشتریان در ماه پایانی سال اقدام به حضور گسترده در خرده فروشی ها می ‎کردند. این امر با توجه به شیوع ویروس کرونا دست‎ کم برای 2 سال آینده امکان ‎ناپذیر است.

بهبود کیفیت بازاریابی پیش از سال نو

بازاریابی برای مناسبت‎ ها همیشه امری جذاب برای برندها محسوب می ‎شود. بسیاری از برندها سرمایه گذاری قابل ملاحظه‎ ای بر روی بازه‎ های زمانی نظیر سال نو انجام می ‎دهند. مهمترین مسئله در این میان سرمایه گذاری مناسب بر روی بازاریابی برای کریسمس و اختصاص زمان کافی برای این امر است. اشتباه برخی از برندها تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در چند روز باقی مانده با سال نو است. این امر بدون تردید با شکست همراه خواهد بود.

مطلب مرتبط: بازاریابی موفق با 11 مهارت ضروری

برخی از برندها در طول سال‏ های اخیر از مناسبت‎ هایی نظیر جمعه سیاه در ماه‎ های پایانی سال نهایت استفاده را برده ‎اند. اگر شما نیز جزو این دسته از برندها هستید، به احتمال زیادی سال 2020 برای شما همراه با تغییرات زیادی بوده است. استفاده از استراتژی ‎های بازاریابی سنتی در وضعیت کنونی امکان ‎پذیر نیست بنابراین برندها باید بازنگری اساسی در شیوه بازاریابی شان برای کریسمس 2021 لحاظ نمایند. در ادامه برخی از نکات اساسی برای بهبود کیفیت کمپین های بازاریابی در سال نو میلادی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1. اطمینان از همگام‎ سازی تمام تصاویر

تصاویر به طور معمول یکی از مهمترین نکات در مدیریت سئو محسوب می ‎شود. امروزه هر کمپین دارای دست ‎کم یک تصویر اصلی برای درج در بیلبوردها، آگهی‎ های تلویزیونی و همچنین شبکه های اجتماعی است. بسیاری از برندها در عمل تمایلی برای استفاده مناسب از تصویر اصلی کمپین ‎شان برای مدیریت سئو نشان نمی ‎دهند. این امر در سال ‎های گذشته بسیاری از برندها را با مشکلات بسیار زیادی در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مواجه کرده است.

وقتی فصل خرید برای سال نو فرا می ‎رسد، بسیاری از مشتریان به سراغ خرده فروشی ها یا دست ‎کم قدم‎ زنی در خیابان‎ ها تمایل پیدا می ‎کنند. این امر به معنای امکان جلب نظر مخاطب هدف در خیابان ‎های شهر است. امسال با توجه به شرایط کرونایی میزان حضور مردم در خیابان‎ ها به شدت کاهش یافته است. راهکار جایگزین در این میان سرمایه گذاری بر روی شبکه های اجتماعی است. استفاده از محتوای بصری در کنار تصاویر اصلی کمپین برای هر برندی ضروری است. در غیر این صورت جلب نظر مخاطب هدف بدل به امری دشوار خواهد شد.

استفاده از تصاویر مناسب برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی در کار برندهای بزرگ به خوبی قابل مشاهده است. امروزه یکی از تفاوت‎ های اصلی میان برندهای بزرگ و معمولی نحوه ویرایش تصاویر مناسب برای بازاریابی است. کارآفرینان و بازاریاب‎ ها نیازی به مهارت بالا در کار با نرم‎ افزارهای حرفه ‎ای گرافیکی ندارند. مهمترین مسئله در این میان توجه به سلیقه مخاطب هدف و بازنمایی حس و حال کریسمس در تصاویر است. این امر تا حد زیادی مخاطب هدف را نسبت به تعامل با برند متمایل خواهد ساخت.

استفاده از هشتگ‎ های مرتبط با تصاویر در شبکه های اجتماعی امری ضروری برای بازاریابی بهینه است. بسیاری از برندها نسبت به میزان تاثیرگذاری هشتگ‎ ها توجه لازم را ندارند. با این حساب محتوای بازاریابی ‎شان فقط در دسترس فالوورهای ‎شان قرار می‎ گیرد. بسیاری از برندها در طول مدت زمانی طولانی اقدام به بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می‎ کنند. این امر تجربه بسیار مناسبی در زمینه استفاده از هشتگ در اختیار برندها قرار می ‎دهد. مزیت اصلی هشتگ ‎ها دسترس‎ پذیری ساده ‎تر محتوای بازاریابی برای مخاطب هدف است. امروزه بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی برای دسترسی به محتوای بازاریابی اقدام به استفاده از هشتگ ‎ها می ‎کنند. افزودن امکان فالو کردن هشتگ ‎ها در اینستاگرام به خوبی بیانگر افزایش تمایل کاربران برای استفاده از آن است.

2. شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید

شبکه های اجتماعی همیشه یکی از گزینه ‎های بازاریابی مهم برای برندها محسوب می ‎شود. برخی از برندها در طول بازه‎ های زمانی طولانی اقدام به حضور در شبکه های اجتماعی کرده ‎اند. این امر شهرت قابل ملاحظه‎ ای برای برندها فراهم می ‎کند. اگر یک برند در تلاش برای حضور در شبکه های اجتماعی بدون هیچ‎ گونه سابقه ای باشد، شرایط دشواری را تجربه خواهد کرد. این امر امسال برای بسیاری از برندها روی خواهد داد. بسیاری از برندها در طول دهه‎ های متمادی به الگوی بازاریابی محیطی عادت داشته‎ اند. این امر بازاریابی در سایر حوزه ‎ها را بدل به امری تازه برای چنین برندهایی می‎ کند.

خرده فروشی هایی نظیر تارگت باید استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی را جدی ‎تر دنبال کنند. کریسمس امسال شاهد افزایش چشمگیر فروش در شبکه های اجتماعی خواهد بود. با این حساب اگر برندها نسبت به بازاریابی در پلتفرم ‎های محبوب در میان کاربران اقدام نکنند، به زودی بخش قابل ملاحظه ‏ای از سودشان از بین می ‏رود.

شبکه های اجتماعی امکان کاهش هزینه‏ های بازاریابی و تمرکز بر روی مخاطب جهانی را به همراه دارد. امروزه مرزهای بازاریابی فراتر از کشورهایی محدود است. بنابراین برندها باید به دنبال تعامل با مخاطب جهانی در شبکه های اجتماعی باشند. برخی از برندها در این عرصه اقدام به راه ‏اندازی حساب‏ های جداگانه برای مناطق یا کشورهای مختلف می‏ کنند. برند کوکاکولا یکی از مشهورترین الگوهای این امر را ارائه می‎ دهد. این برند حساب رسمی برای هر منطقه مانند خاورمیانه، آمریکای شمالی و اروپا به منظور بازاریابی بهتر دارد.

مطلب مرتبط: رازهای بازاریابی موفق برای کسب و کارهای کوچک

3. شخصی‎ سازی تجربه خرید با استفاده از ربات‎ های هوشمند

ربات‎ های هوشمند در طول سال‎ های اخیر توسعه عرصه بازاریابی را امکان ‎پذیر کرده ‎اند. بسیاری از بازاریاب‎ ها رونمایی از نسل دوم هوش مصنوعی را به معنای کاهش نیاز به عامل انسانی در زمینه تعامل با مخاطب هدف می ‎دانند. ربات‎ های هوشمند امکان ارائه پاسخ‎ های مناسب به مخاطب هدف و گردآوری داده‎ های موردنیاز بازاریابی ‎ها برای بهبود کیفیت کمپین ‎ها را دارند.

ربات ‎های چت در بسیاری از شبکه های اجتماعی در دسترس است. چنین ربات‎ هایی امکان چت دقیق و هوشمند با دامنه وسیعی از کاربران را فراهم می ‎سازد. امروزه پاسخگویی به تمام مشتریان بدل به دغدغه ‎ای اساسی برای برندها شده است. انتظارات فزاینده مشتریان از برندها و نیاز به دریافت پاسخ‎ های مناسب در کمترین زمان ممکن استفاده از هوش مصنوعی در عرصه بازاریابی را گسترش داده است.

شخصی ‎سازی تجربه خرید مشتریان به معنای استفاده از فناوری هوش مصنوعی و به طور کلی محتوای بازاریابی براساس ارزیابی سلیقه هر کدام از مشتریان است. بدون تردید این امر از عهده عامل انسانی در عرصه بازاریابی خارج است. بنابراین نیاز به ابزارهای کمکی از سوی بازاریاب ‎ها به طور مداوم افزایش خواهد یافت.

4. تحلیل نقطه ترک سایت از سوی مشتریان

هر سایتی دارای برخی از ایرادات در زمینه جلب تعامل مخاطب هدف است. بسیاری از برندها برای فروش آنلاین اقدام به طراحی شیوه ‎های مختلف می ‎کنند. بدون شک فروش آنلاین از طریق سایت رسمی برندها مزیت بسیار زیادی به همراه دارد. این امر سود بیشتری در اختیار برند قرار می ‎دهد. همچنین امکان تعامل بهینه با مخاطب هدف در سایت را نیز بیشتر می‎ کند.

امروزه برخی از بازاریاب‎ ها میزان موفقیت کمپین ‎های ‎شان را براساس مقدار افزایش در فروش ارزیابی می ‎کنند. امسال اغلب برندها به سوی فروش با استفاده از سایت رسمی ‎شان گرایش پیدا کرده ‎اند. این امر شرایط بسیار دشواری برای برندها به ارمغان آورده است. افزایش میزان رقابت میان برندهای مختلف از یکسو و همچنین حضور خرده فروشی هایی نظیر آمازون از سوی دیگر عرصه رقابت را به شدت نزدیک کرده است.

ارزیابی وضعیت سایت برندها از نقطه نظر بازاریابی تکنیکی اساسی محسوب می‎ شود. بسیاری از برندها هیچ توجهی به نحوع اثرگذاری سایت رسمی ‎شان بر روی مخاطب هدف ندارند. این امر به معنای ناتوانی برای شناسایی نقاط ضعف سایت رسمی برند خواهد بود. نکته بدتر اینکه روند از دست دادن توجه مشتریان ادامه خواهد یافت.

امروزه بازاریاب ‎ها از ابزارهای بسیار زیادی برای ارزیابی وضعیت سایت استفاده می ‎کنند. در این میان گوگل نیز اطلاعات مناسبی در مورد وضعیت سایت ‎ها در اختیار کاربرانش قرار می ‎دهد. با این حساب مروری کوتاه بر گزارش‎ های گوگل نسبت به سایت رسمی برند امکان به‎ روز رسانی بدون دردسر آن را فراهم خواهد کرد.

5. ارجاع به محتوای قدیمی در محتوای جدید

تولید محتوا همیشه نیازمند اثبات ادعاهای بازاریابی است. امروزه مشتریان بدون مشاهده ارجاع در متن های بازاریابی به آن اعتماد نمی ‎کنند بنابراین برندها باید این مشکل را به بهترین شکل ممکن حل نمایند. یکی از راهکارهای مناسب استفاده از محتوای قدیمی سایت رسمی برند برای اثبات ادعاهاست. امروزه برندها تلاش بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف انجام می‎ دهند. این امر در صورت استفاده درست از محتوای قدیمی مزیت ‎های بسیار زیادی به همراه خواهد داشت.

مطلب مرتبط: راهکارهای موفقیت در بازاریابی کسب و کارهای کوچک

محتوای بازاریابی قدیمی برندها به طور معمول فقط بخشی از آرشیو گسترده ‎شان را شکل می ‎دهد. اگر به هر شیوه ‎ای امکان استفاده دوباره از محتوای قدیمی فراهم شود، صرفه‎ جویی مناسبی در وضعیت بازاریابی برندها روی خواهد داد.

استفاده دوباره از محتوای بازاریابی قدیمی، علاوه بر شیوه ارجاع به آنها، براساس شیوه‎ های دیگری نیز امکان‎ پذیر است. یکی از راهکارهای جذاب در این میان به روز رسانی محتوای قدیمی با استفاده از اطلاعات تازه است. این امر بدون هرگونه نیاز برای صرف هزینه بیشتر در عرصه بازاریابی امکان بهره‎ مندی از محتوای جدید را فراهم می ‎کند. بسیاری از برندها در عمل از این شیوه برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف و صرفه‎ جویی در هزینه ‎های ‎شان استفاده می‎ کنند بنابراین شاید استفاده از چنین شیوه ای چندان نامناسب نباشد.

6. اطمینان از وضعیت ساده تقاضا از مشتریان

تقاضا از مشتریان برای عمل به برخی از توصیه‎ های برند همیشه در محتوای بازاریابی جایگاه خاصی دارد. درخواست برندها از مشتریان براساس نیازهای ‎شان متفاوت است. گاهی اوقات هدف اصلی فروش بیشتر است. با این حال در برخی از موارد افزایش ترافیک سایت رسمی نیز به عنوان هدفی مستقل نمایان می ‎شود. برندها در هر صورت باید توانایی قابل ملاحظه ‎ای برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان داشته باشند. این امر بدون طراحی درخواست ‎های ساده امکان ‎پذیر نخواهد بود.

بارگذاری یک لینک ساده در بخش استوری شبکه های اجتماعی و تقاضا از مخاطب هدف یکی از تقاضاهای ساده از سوی برندها محسوب می ‎شود. هرچه تقاضای موردنظر ساده‎ تر باشد، میزان تاثیرگذاری ‎اش افزایش خواهد یافت. اشتباه برخی از برندها طرح درخواست‎ های بیش از اندازه پیچیده از مخاطب هدف است. این امر عمل به درخواست‎ های موردنظر را بسیار دشوار خواهد کرد.

7. فراهم ‎سازی تجربه محلی برای مشتریان بین ‎المللی

اگر شما کسب و کارتان را به یک کشور محدود کرده ‎اید، هیچ دلیلی برای تبدیل شدن به یک پلتفرم خرده فروشی از سوی شما وجود ندارد. امروزه برندها مقیاسی وسیع در تلاش برای حضور در بازارهای جهانی هستند. با این حساب حضور صرف در یک بازار محلی هرگز ایده جذابی برای برندها نخواهد بود. دنیای اینترنت فرصت توسعه کسب و کار بدون نیاز به سرمایه بالا را فراهم می ‎سازد. بازاریابی آنلاین در شرایط کرونایی برای توسعه کسب و کارها یک امر الزامی محسوب می ‎شود. تلاش برای را ‎اندازی بخش فروش آنلاین برند باید همیشه همراه با ارائه تجربه خرید محلی به مشتریان جهانی باشد.

بدون تردید بحث از بازاریابی بین ‎المللی و ارائه تجربه محلی به مخاطب هدف بسیار عجیب به نظر می‎ رسد. نکته مهم در این میان تلاش برای شناخت بهینه بازارهای محلی و تاثیرگذاری بر روی آنهاست. این امر ترکیبی از بازاریابی بین ‎المللی و محلی در اختیار برندها قرار می‎ دهد.

مطلب مرتبط: 13 اشتباه بزرگ بازاریابی از نگاه مدیران برندهای موفق

استفاده از درگاه‎ های پرداخت مطمئن مانند PayPal موجب جلب اعتماد مشتریان با سرعت بیشتری می‎ شود. امروزه مشتریان در بازارهای جهانی همیشه دغدغه نحوه پرداخت هزینه خرید آنلاین ‎شان را دارند. بی‎ شک عدم استفاده از درگاه‎ های پرداخت مطمئن هزینه بالایی برای برندها به همراه خواهد داشت.

منبع : clickz
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AMQc174n
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
استعلام قیمت های روز
آخرین مطالب
پیشنهاد سردبیر
بهترین کتاب های تاریخ در زمینه دورکاری
همکاری بازاریابی با اینفلوئنسرها در دوران کرونا
چگونه رابطه برندمان با مشتریان را بهبود بخشیم
بهترین کتاب های تاریخ برای ایجاد تعادل میان کار و زندگی شخصی
ترندهای بازاریابی محتوایی در سال 2021
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه