شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

تعامل با مشتریان از طریق پیام های نمایشی کوچک

4 سال پیش ( 1398/5/10 )
پدیدآورنده : ایوان ویدجایا   پدیدآورنده : علی آل‌علی  

توسعه یک استراتژی بازاریابی تاثیرگذار کار بسیار دشواری محسوب می شود. به ویژه اگر در زمینه کسب و کار آنلاین فعالیت داشته باشیم. امروزه به شیوه هایی فراتر از الگوی ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی برای جلب نظر مخاطب هدف به ویژه کاربران گوشی های همراه نیاز است.

در گذشته ایمیل، پیام کوتاه و تبلیغات نمایشی در سایت ها راهکارهای اصلی برای جلب نظر مخاطب در کمپین های بازاریابی محسوب می شد. با این حال اکنون الگوی تبلیغات و بازاریابی به طور کلی تغییر کرده است. به این ترتیب به جای پیام کوتاه یا ایمیل به الگوهای تعامل با مخاطب از طریق پیام های نمایشی کوچک توجه می شود. همه ما تجربه مشاهده چنین پیام هایی را داریم. به عنوان مثال، پیا م های تبلیغاتی مختلفی بر روی صفحه اصلی گوشی مان نمایان می شود. ویژگی اصلی چنین تبلیغاتی اشغال فضای بسیار اندکی از صفحه گوشی یا رایانه کاربران است. به این ترتیب دیگر مزاحمت چندانی برای آنها نخواهد داشت.

تعامل با مشتریان

در این مقاله هدف اصلی من بررسی تاثیر تعامل با مشتریان از طریق پیام های نمایشی کوچک است. به همین دلیل به سراغ مزیت های این شیوه رفته ام.

1. دسترسی به دامنه مخاطب وسیع تر

استفاده از پیام های نمایشی کوچک فرصت دسترسی به دامنه وسیع تری از مخاطب را فراهم می کند. دلیل اصلی این امر علاقه بیشتر کاربران آنلاین به آنهاست. به این ترتیب دیگر خبری از تبلیغات بزرگ و آزاردهنده نخواهد بود. خوشبختانه مرورگرهایی نظیر کروم و فایرفاکس به خوبی امکان نمایش پیام های کوچک را فراهم می سازند. به این ترتیب ما توانایی دسترسی به 75درصد از بازارهای آنلاین را خواهیم داشت. امروزه تقریبا 90درصد از مشتریان مورد نظر کسب و کارهای آنلاین از گوشی های هوشمند استفاده می کنند. به این ترتیب پیگیری این الگوی تعامل با مخاطب کاملا تاثیرگذار خواهد بود.

مطلب مرتبط: راهکارهای تعامل با مشتریان

2. شخصی‎سازی بیشتر

خلق و نمایش پیام برای مخاطب به منظور جلب نظر وی کافی نیست. ما در این راستا باید محتوای شخصی‎سازی ارائه کنیم. به این ترتیب علاقه مخاطب به برند ما بیشتر خواهد شد.

همکاری با آژانس های بازاریابی یا موتورهای جست‎وجو اطلاعات مفیدی در مورد نحوه فعالیت کاربران در اختیار ما قرار می دهد. فقط از این طریق امکان جلب نظر مخاطب و نزدیکی به وی وجود خواهد داشت. نکته جالب درخصوص این نوع پیام ها ماهیت کوتاه شان است بنابراین مخاطب به هنگام جست‎وجو در اینترنت بدون هرگونه ایجاد اختلالی امکان مشاهده پیام ما را خواهد داشت.

3. دسترسی به مخاطب در زمان مناسب

در کسب و کار زمان‎بندی امر بسیار مهمی است. بسیاری از استراتژی های تعاملی برندها به دلیل زمان‎بندی نادرست برای ارتباط با مشتریان به شکست منتهی می شود. یکی از بهترین راهکارها برای آگاهی از زمان مناسب برای تعامل با مشتریان بررسی زمان حضورشان در فضای اینترنت است.

اگر برندمان دارای اپ باشد، این امر از طریق ارزیابی زمان مراجعه کاربران به اپ مان به راحتی قابل دسترسی است. در غیر این صورت جمع‎آوری اطلاعات از طرق همکاری با موتورهای جست‎وجو یا آژانس های بازاریابی امکانپذیر خواهد بود. نتیجه این فرآیندها امکان دسترسی راحت تر به مخاطب است. مشکل اصلی بسیاری از پیام های تبلیغاتی و تعاملی برندها عدم مشاهده از سوی کاربران است. با این کار دیگر مشاهده پیام مان از سوی کاربران تضمین خواهد شد.


تعامل با مشتریان

4. ترغیب مخاطب به گفت‎وگوی بیشتر

پیام های نمایشی معمولا عملکرد بهتری در زمینه ترغیب مخاطب به گفت‎وگو با برندها دارد. از نقطه نظر آماری پیام های نمایشی 30درصد بهتر از سایر پیام ها در زمینه گفت‎وگوی مخاطب با برندها عمل می کنند.
جالب اینکه در بسیاری از موارد ثبت نام کاربران در سایت و خبرنامه برندها از طریق مشاهده پیام های نمایشی صورت می گیرد. با این حساب چنین پیام های کوتاهی نقش انکارناپذیری بر روی جلب نظر مخاطب ایفا می کند.

مطلب مرتبط: تعامل با مشتری

5. کمک به محدودسازی تمرکز

دنیای آنلاین بسیار بزرگ است. در این محیط همه کاربران مشتریان برند ما نیستند. بنابراین باید به دنبال مخاطب هدف برندمان باشیم. این کار از طریق نمایش پیام های برندمان برای مخاطب های علاقه‏مند به حوزه کسب و کارمان صورت خواهد گرفت. وقتی ما پیام خود را به مخاطب علاقه‏مند ارائه کنیم، بازخوردهای مثبت بیشتری دریافت خواهیم کرد. این امر به کمک ارزیابی وضعیت تعامل های قبلی ما با مخاطب از طریق پیام های نمایشی امکانپذیر است. به طور معمول موتورهای جست‎وجو اطلاعات مناسبی در این زمینه برای برندها فراهم می کنند. به این ترتیب توسعه تاثیرگذاری کمپین و ارائه پیام آن به دامنه محدودتر مخاطب دارای علاقه بیشتر به زمینه فعالیت برندمان راحت تر خواهد شد.

منبع : noobpreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wnhkxM4a
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه