پوشش خبری آنلاین مراسم های کاری با توییتر - فرصت امروز

چهارشنبه, 15 آبان 1398 - 13:10

بررسی الگوهای بازاریابی رویدادهای کاری

برگزاری رویدادهای کاری امری رایج میان برندها محسوب می شود. هدف اصلی از این اقدام جلب نظر مخاطب به پیام برندمان است. زمان برگزاری چنین مراسم هایی به طور معمول برای برندها بسیار شلوغ و پر از دردسر است. در هر صورت ساماندهی مراسمی منظم و تاثیرگذار کار ساده ای نیست. بخش بازاریابی برندها نیز در مراسم های کاری نقش مهمی ایفا می کند. وظیفه اصلی آنها پوشش مناسب اتفاقات مراسم و گزارش لحظه ای از آن است. شاید گزارش لحظه ای از مراسم اندکی عجیب به نظر برسد. به هر حال مخاطب هدف ما در سالن برگزاری همایش حاضر است. نکته مهم در اینجا ناتوانی تمام مخاطب های هدف ما برای حضور در مراسم مان است، بنابراین برخی از افراد به ناچار از راه دور پیگیری اخبار مراسم مان خواهند بود. همچنین گروهی دیگر از مخاطب ها حوصله حضور در مراسم های مختلف را ندارند. فعالیت بازاریابی برند ما در اینجا باید معطوف به جلب نظر این گروه باشد. به این ترتیب امکان تاثیرگذاری به بهترین وجه بر روی آنها فراهم می شود.

امروزه شبکه های اجتماعی نقش مهمی در بازاریابی و توسعه کسب و کار ایفا می کنند. این امر به دلیل علاقه بالای مخاطب به شبکه های اجتماعی و پیوند آن با زندگی روزمره اغلب ماست. بسیاری از ما روزمان را با جست وجو در شبکه های اجتماعی شروع می کنیم، سپس در لحظات پایانی شب و پیش از خواب نیز دوباره به سراغ اکانت مان در شبکه های اجتماعی می رویم. بی تردید برندها در پی توجه فراوان مخاطب به پلتفرم های اجتماعی به آن با چشم انداز متفاوتی می نگرند. یکی از کاربردهای اساسی شبکه های اجتماعی به هنگام برگزاری همایش های کاری بروز پیدا می کند. امروزه بسیاری از برندها در تلاش برای استفاده از شبکه های اجتماعی به منظور اطلاع رسانی به مخاطب شان درباره رویدادهای مختلفند. در این میان از بین گزینه های مختلف پلتفرم توییتر کاربرد بالایی برای برندها دارد. مهم ترین ابزار در دسترس کاربران توییتر بخش جذاب توییت است. ماهیت توییت ها همیشه کوتاه و جذاب است. به همین خاطر بهترین گزینه برای اطلاع رسانی اخبار کوتاه برندها به مخاطب خواهد بود.

پوشش خبری آنلاین

بدون تردید بسیاری از کاربران توییتر علاقه مند به پیگیری اخبار مربوط به برندها هستند. اگر مراسم مربوط به یک برند در حال برگزاری باشد، این علاقه دوچندان خواهد شد. امروزه بسیاری از برندها اخبار تازه خود را در قالب توییت هایی کوتاه بیان می کنند. جالب اینکه حتی ویدئوهای تکمیلی در یوتیوب نیز به این توییت ها پیوست می شود بنابراین ماهیت فشرده و کوتاه توییت ها همچنان دست نخورده باقی خواهد ماند.

وقتی تیم بازاریابی برند ما به هنگام برگزاری مراسم در تلاش برای پوشش زنده مراسم از طریق توییتر است، در حقیقت نقش یک خبرنگار را ایفا خواهد کرد. نکته مهم در اینجا انتشار اخبار مورد علاقه مخاطب است. بی شک در یک مراسم کاری اتفاق های زیادی رخ می دهد، اما نکات مهم برای مخاطب شاید انگشت شمار باشد. ما باید به خوبی بر روی نکات مورد علاقه مخاطب تمرکز کنیم. وقتی برند ما اخبار و اطلاعات مورد علاقه مخاطب را توییت کند، جلب نظر مخاطب و تعامل نزدیک تر با وی امری طبیعی خواهد بود. اگر این روند ادامه پیدا کند، به تدریج مخاطب برند ما را به عنوان منبع خبری حوزه کسب و کار قلمداد خواهد کرد. به این ترتیب همیشه برای کسب آخرین اخبار به سراغ ما خواهد آمد. امروزه بسیاری از خبرگزاری های حرفه ای در حوزه کسب و کار تاریخچه ای مشابه همین داستان جذاب دارند. کار آنها ابتدا با پوشش اخبار مربوط به کسب و کارشان شروع شد. سپس با گسترش این وضعیت به سراغ پوشش دامنه وسیع تری از اخبار رفتند. در نهایت نیز بدل به برندهایی معتبر در حوزه خبر شدند.

مطلب مرتبط: بازاریابی رویدادی چیست؟

بی تردید برگزاری همایش های کاری امر نگران کننده ای محسوب می شود. به همین خاطر باید نسبت به اجرای درست همه امور اطمینان حاصل کرد. یکی از بخش های مهم هر مراسمی نحوه پوشش خبری اش است. در این مقاله هدف اصلی ما بررسی نحوه پوشش خبری آنلاین و زنده مراسم کاری از طریق توییتر است. در این راستا ابتدا به بررسی اهمیت این اقدام و سپس برخی مثال های موفق خواهیم پرداخت.

چرا باید پوشش زنده مراسم با توییتر را مدنظر داشت؟

توییت زنده (Live) به هنگام برگزاری مراسم کاری کمک قابل توجهی به برندها در راستای افزایش آگاهی مخاطب از خودشان می کند. این امر همچنین در زمینه افزایش تعامل مخاطب و بهبود وضعیت برندمان تاثیرگذار است. پرسش نخست در اینجا چرایی انتخاب توییتر است. پاسخ من به شما کاملا ساده است: مردم توییتر را برای اطلاع از اخبار تازه باز می کنند.

امروزه بسیاری از پلتفرم های اجتماعی دارای اهداف یکسان و مشترکی هستند. توییتر در این میان وضعیت متفاوتی دارد. ماهیت توییت کردن در این پلتفرم از همان ابتدا با انتشار سریع و زنده اخبار در پیوند بوده است. بسیاری از خبرگزاری ها و حتی خبرنگارهای حرفه ای اکانت رسمی در توییتر دارند. فعالیت آنها نیز در راستای انتشار اخبار تازه به صورت سریع و همچنین بارگذاری لینک تحلیل های مفصل است. نکته مهم در این میان انتشار تحلیل های مفصل در قالب لینک های جانبی است. به این ترتیب ماهیت اصلی توییتر همچنان مربوط به اخبار کوتاه و تازه است.

بی شک اخبار تازه در توییتر فقط مربوط به سریال مشهور «بازی تاج و تخت» نیست. امروزه بسیاری از برندها امکان استفاده مطلوب از توییتر را دارند. خوشبختانه توییتر نیز در طول سال های اخیر توسعه و رشد بسیار مطلوبی داشته است. به این ترتیب امکان استفاده هرچه بهتر از آن برای برندها فراهم شده است. نکته مهم در اینجا ناآگاهی بسیاری از برندها نسبت به شیوه استفاده درست از توییتر است. به همین خاطر اغلب ما شاهد استراتژی ناقص یا غیرجذاب برندها برای استفاده از توییتر هستیم. بی تردید همه برندها در توییتر عملکرد یکسانی ندارند. به همین خاطر ما برای موفقیت در این فضا باید عملکرد بهترین برندها را مدنظر قرار دهیم. این امر موجب جلب توجه، تعامل با مخاطب و در نهایت افزایش آگاهی کاربران از برندمان خواهد شد.

اصول انتشار توییت همزمان با اجرای مراسم برندمان

وقتی از مراسم برند حرف می زنیم، دامنه وسیعی از رویدادها را مدنظر داریم. برگزاری همایش عمومی، کنفرانس خبری، مراسم رونمایی از محصولی تازه یا حتی همایش سالانه مشترک میان برندها مختلف از جمله این رویدادها هستند. خوشبختانه در تمام این موارد امکان استفاده مناسب از انتشار توییت به صورت همزمان با اجرای مراسم وجود دارد. نکته مهم در اینجا طراحی برنامه ای منسجم برای جلب نظر مخاطب هدف است. در ادامه به منظور کمک به برندها و کارآفرینان مختلف شش اصل و گام اساسی در این راستا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مطلب مرتبط: 4 توصیه اساسی برای بازاریابی در توییتر

1. ضرورت کسب آمادگی پیش از مراسم

مراسم های کاری از نظر گستردگی و دامنه پوشش تفاوت های آشکاری با هم دارند. نکته مهم درخصوص اغلب آنها، حتی کوچک ترین شان، روی دادن اتفاقات مختلف است. وظیفه ما به عنوان برگزارکننده یا دست کم یکی از برندهای حاضر مراسم مدیریت مطلوب این اتفاقات است. خوشبختانه توییتر ابزار بسیار مناسبی برای انتشار اخبار تازه و انتشار محتوای مختلف پیرامون مراسم است. وقتی ما با پوشش زنده مراسم مواجه هستیم، ماهیت توییت به خاطر سادگی و متن محوری به کار ما سرعت خواهد داد. تنها نکته منفی ماجرا امکان بروز اشتباه های عجیب و غریب در پی مدیریت سریع امور است. به این ترتیب یک تصمیم ناگهانی، هرچند کوچک، توانایی برهم زندن تمام مراسم را خواهد داشت.

توصیه من برای مدیریت تاثیر تصمیم گیری های ناگهانی بر نتیجه فعالیت برند کسب آمادگی از قبل است. فرآیند مدیریت یک مراسم درست پیش از شروع آن آغاز خواهد شد. به این ترتیب ما باید برنامه ای دقیق درباره چگونگی پیشبرد بخش های مختلف همایش داشته باشیم. در غیر این صورت مجبور به اخذ تصمیم های در لحظه و فوری می شویم. بی شک تصمیم های در لحظه، هر چقدر هم هوشمندانه، مقداری ریسک و خطر را همراه خواهد داشت، بنابراین بهترین راهکار پیش بینی تمام شرایط از قبل و کاهش زمینه نیاز به تصمیم گیری فوری است. برخی از توصیه های کاربردی در این راستا به شرح ذیل است:

ضرورت انجام پژوهش: پوشش زنده مراسم از طریق توییتر نیازمند آگاهی از اسامی تمام مهمانان و سخنران هاست. در بسیاری از مواقع برندها به دلیل نا آگاهی از نام سخنران مراسم اخبار مربوط به وی را با تاخیر منتشر می کنند. این امر تاثیر منفی شدیدی بر روی مخاطب برند ما خواهد داشت.
• ایجاد قالب های تصویری: بارگذاری تصاویر زیبا و چشم نواز در کنار توییت مان اقدام جالبی محسوب می شود. در این راستا ما باید تصاویر مشخصی را پیشاپیش آماده کنیم. به این ترتیب دیگر زمان مان برای آماده سازی تصاویر هدر نخواهد رفت.

طراحی برخی توییت های آماده: بی شک برخی از اتفاقات در مراسم ما از پیش برنامه ریزی شده است. در مورد این اتفاقات طراحی برخی توییت ها ضروری خواهد بود. به این ترتیب دیگر نیازی به طراحی توییت در زمان اجرای مراسم نخواهد بود.

پوشش زنده مراسم از طریق توییتر مسئولیت سنگینی محسوب می شود. به همین خاطر استفاده از توصیه های کاربردی امری ضروری خواهد بود.

2. آمادگی برای واکنش مناسب

وقتی برند ما در توییتر اقدام به پوشش رسانه ای مراسم اش می کند، باید آماده مشاهده و در صورت نیاز واکنش به بازخورد کاربران نیز باشد. امروزه فضای شبکه های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری دو جانبه شده است بنابراین کاربران توانایی واکنش نسبت به فعالیت برندها در این فضا را دارند. اگر بازخورد دریافتی ما مطلوب باشد، نیازی به نگرانی نیست. در این گونه موقعیت ها پاسخی کوتاه و همراه با قدردانی از کاربر موردنظر کافی خواهد بود. چالش اصلی به هنگام دریافت بازخورد منفی شروع می شود. در این وضعیت نحوه واکنش ما تعیین کننده خواهد بود. متاسفانه بسیاری از برندها اقدام به حذف کامنت های منفی از صفحه شان می کنند. این اقدام به هیچ وجه کاربردی نیست. بی تردید هیچ اقدامی موردپسند تمام کاربران توییتر نخواهد بود، بنابراین مواجهه با واکنش منفی آنها امری طبیعی قلمداد می شود. نکته مهم در اینجا واکنش مناسب به این امر است. به عنوان مثال، تلاش برای یافتن دلیل بازخورد منفی کاربر موردنظر اقدام منطقی خواهد بود. به این ترتیب ما فرصت کافی برای گفت وگوی بیشتر با مخاطب را خواهیم داشت.

رویدادهای مربوط به برندها به دو دسته کلی تقسیم می شوند: رویدادهای انحصاری برندها مانند رونمایی از محصولی تازه و رویدادهایی که برند موردنظر اسپانسر آن است. در مورد رویدادهای دوم پوشش مراسم حالت غیرقابل پیش بینی به خود می گیرد. به هر حال ما از تمام برنامه موردنظر آگاهی نداریم. به همین خاطر در این شرایط باید از چند ادمین به طور همزمان برای بارگذاری توییت استفاده کرد. به این ترتیب امکان پوشش خبری زنده و سریع اتفاقات مراسم به بهترین شکل فراهم خواهد شد.

مطلب مرتبط: برندهای برتر در توییتر چگونه فعالیت می کنند؟ / 5 اکانت برتر توییتر در زمینه بازاریابی

3. اهمیت ایجاد هشتگ خاص

پوشش خبری آنلاین

امروزه بسیاری از کاربران علاقه مند به جست وجوی هشتگ ها هستند. این امر موجب دسترسی سریع و دقیق تر به محتوای موردنظرمان می شود. به عنوان مثال، اگر به دنبال اخبار مربوط به مراسم اسکار هستید، جست وجوی هشتگ The Academy بهترین گزینه خواهد بود. در این زمینه اکانت رسمی مراسم همیشه از هشتگ اسکار برای ایجاد سهولت در دسترسی کاربران استفاده می کند. ادمین این اکانت همیشه در کنار توییت های فوری به انتشار ویدئوهای کوتاه نیز می پردازند. به این ترتیب نخستین ویدئوهای مربوط به مراسم اسکار همیشه از سوی اکانت رسمی این برند منتشر می شود. نکته مهم این ماجرا ضرورت احترام به کپی رایت در شبکه های اجتماعی است. به این ترتیب دیگر اکانت ها یا برندها برای بازنشر ویدئوهای مراسم اسکار باید نام صفحه مراسم را نیز درج کنند. این امر نوعی تبلیغ رایگان برای اکانت موردنظر خواهد بود. اگر همین وضعیت را در حوزه کسب و کار و در ارتباط با سایر برندها پیگیری کنیم، به استراتژی قدرتمندی در زمینه بازاریابی و پوشش زنده اخبار مراسم دست خواهیم یافت.

ایجاد هشتگ خاص به طور کامل در ارتباط ما ماهیت مراسم مان است. ساده ترین تکنیک در این میان استفاده از نام مراسم به عنوان هشتگ است. به این ترتیب کاربران به سادگی امکان دسترسی به آن را خواهند داشت.

4. ترکیب همه امور

بی شک ما امکان بارگذاری تصاویر مربوط به مراسم مان در پلتفرم های مختلف را داریم. شاید مجموعه ای از ویدئوهای مربوط به سخنرانی افراد مختلف را نیز منتشر کنید، با این حال چنین فرآیندی بیش از حد کلیشه ای به نظر می رسد. توصیه من در این بخش انتشار گونه های مختلفی از محتوا برای جلب نظر دامنه وسیع تری از مخاطب است. این امر مزیت قابل ملاحظه ای برای برند ما خواهد داشت. به هر حال ما توان تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطب را به دست می آوریم.

مطلب مرتبط: هر آنچه بازاریاب ها باید در مورد تایید اکانت در توییتر بدانند

شاید فرآیند افزایش تاثیرگذاری بر روی مخاطب از طریق انتشار گونه های مختلف محتوا عجیب به نظر برسد. در این راستا توضیح یک نکته مهم ضروری است. تمام کاربران توییتر در موقعیتی یکسان اقدام به مشاهده محتوای ما نمی کنند. به این ترتیب برای مخاطبی که در حال طی مسیر دفتر کار تا خانه است، بهترین گزینه فایل صوتی مراسم خواهد بود. از سوی دیگر مخاطب حاضر در خانه ویدئوی مراسم را ترجیح می دهد. بنابراین ما باید به سلیقه و نیاز تمام مخاطب های مان احترام بگذاریم. این امر از طریق افزودن محتوای صوتی یا تصویری به توییت مان امکان پذیر خواهد شد.

5. توجه به اهمیت و ارزش هر توییت

توییت ها ارزش بسیار زیادی دارند. به همین خاطر ما باید توجه ویژه ای به آنها داشته باشیم. متاسفانه امروزه بسیاری از برندها روزانه حجم وسیعی از توییت ها را منتشر می کنند. این امر موجب کاهش ارزش توییت شان می شود. به این ترتیب در بلندمدت مخاطب دیگر توجه خاصی به توییت های آن برند نخواهد داشت.

پوشش خبری آنلاین

اگر ما به دنبال پوشش مناسب مراسم برندمان هستیم، باید اهمیت توییت ها را درک کنیم. این امر به معنای ضرورت استفاده از توییت ها در راستای انتشار محتوای ارزشمند است. اخبار نیز در جایگاه خود دارای ارزش بسیار زیادی هستند، بنابراین نباید آنها را هدر داد. بسیاری از برندها با انتشار توییت های متعدد در عمل موجب سردرد مخاطب می شوند. بهترین راهکار برای جلوگیری از چنین اتفاقی پوشش انحصاری اخبار مورد علاقه مخاطب مان است. بی تردید هیچ مخاطبی علاقه مند به مشاهده توییتی همراه با تصویر تار یا تیره نیست بنابراین ما باید نسبت به محتوای جانبی توییت مان نیز حساسیت بالایی داشته باشیم. در غیر این صورت برنامه پوشش زنده اخبار مراسم مان با چالش مواجه خواهد شد.

برند Cision یکی از بهترین عملکردها در زمینه پوشش خبری را دارد. این برند همیشه محتوای باکیفیتی به توییت های خود پیوست می کند. به عنوان مثال، مراسم سخنرانی مشترک مسئولان این برند با بیل گیتس به خوبی و در قالب توییت های اندک اما تاثیرگذار پوشش داده شد.

6. جمع بندی نهایی فرآیند و انتشار توییت پایانی

یکی از نکات جالب در مورد پوشش زنده مراسم از طریق توییتر دسترسی به حجم وسیعی از محتوا پس از پایان مراسم است. این محتوا شامل توییت های ما و واکنش های کاربران است. یکی از اقدامات جالب در این میان استفاده از محتوای موردنظر برای بیان گزارش نهایی پیرامون مراسم است. بی تردید هر مراسمی با یک نتیجه گیری مشخص پایان می یابد. این امر در مورد تمام مراسم ها مشترک است، بنابراین فرآیند پوشش رسانه ای ما نیز باید هدفی مشابه داشته باشد. فقط در این صورت امکان جلب نظر مخاطب هدف به شیوه ای خلاقانه وجود خواهد داشت.

مطلب مرتبط: راهنمای بازاریابی با توییتر

توصیه من در این بخش گردآوری بهترین توییت های برندمان در کنار برترین واکنش های کاربران به آنهاست. سپس این مجموعه محتوایی باید در قالب یک توییت منتشر شود. این امر جمع بندی یا نتیجه گیری پایانی فرآیند پوشش رسانه ای تیم بازاریابی ما از مراسم خواهد بود. جالب اینکه اغلب اوقات مجموعه توییت های موردنظر ماهیت طنز بسیار جالبی دارند بنابراین با این کار ما اوقات خوش و خنده داری برای مخاطب به ارمغان خواهیم آورد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی