پنجشنبه, ۱۲ مهر(۷) ۱۴۰۳ / Thu, 3 Oct(10) 2024 /
           
فرصت امروز
مزایایی که هر بازاریابی باید بداند

سیر تا پیاز تبلیغات پولی در موتور جست وجوی گوگل

8 ماه پیش ( 1402/11/3 )

کسب و کارها در دنیای امروز دائما به دنبال راه هایی برای کسب درآمد بیشتر از بازار کسب و کار هستند. در این میان عرصه دیجیتال اهمیت بیشتری نسبت به دنیای واقعی پیدا کرده است. اگر زمانی بازاریاب ها باید به طور رو در رو با مشتریان تعامل می کردند، حالا دیگر همه چیز در شبکه های اجتماعی و فضای آنلاین دنبال می شود. به همین خاطر برندهایی که توانایی اثرگذاری بر روی مخاطب هدف در این فضا را نداشته باشند، خیلی زود از جریان اصلی رقابت خارج خواهند شد. 

وقتی صحبت از فضای آنلاین می شود، محال است اسم گوگل به ذهن آدم نرسد. خب اینجا صحبت از برندی در میان است که سلطه بی چون و چرایی در حوزه آنلاین دارد. از بحث شبکه های اجتماعی گرفته تا انواع خدمات آنلاین، همه و همه ردی از گوگل در خود دارند. درست به همین خاطر اگر شما دنبال اثرگذاری بر روی مخاطب تان هستید، باید به فکر همکاری موثر با گوگل هم باشید. 

یکی از نخستین و مهمترین سرویس های گوگل در دنیا موتور جست وجوی نوستالژیکش است. تجربه مشترک اغلب ما از اینترنت با گوگل و آن لوگوی خاطره انگیزش پیوند خورده است. درست به همین دلیل شما نمی توانید تغییرات این حوزه را به طور کامل فراموش کنید. 

سیر تا پیاز تبلیغات پولی در موتور جست وجوی گوگل

گوگل در طول سال های اخیر الگوریتم بسیار پیچیده ای برای نمایش بهترین نتایج به کاربران در موتور جست وجویش طراحی کرده است. همین امر برای برخی از بازاریاب ها دردسرساز شده و آنها را حسابی ناامید کرده است. اگر شما هم جزو این دسته از بازاریاب ها هستید، خبر خوش برای شما امکان همکاری با گوگل در قالب تبلیغات پولی در موتورش است. اینطوری لینک های شما بالاتر از رقبا قرار گرفته و کاربران اول از همه آنها را مشاهده خواهند کرد. این دقیقا همان کاری است که شما به خوبی می توانید در دنیای بازاریابی برای توسعه کسب و کارتان انجام دهید. پس نگران چه هستید؟ همین امروز کارتان را شروع کرده و نگران هیچ نکته دیگری هم نباشید. 

مطلب مرتبط: تبلیغات پولی در کدام پلتفرم ها جواب می دهد؟

بی شک سناریوی بالا فقط در صورتی جواب می دهد که یک بازاریاب سیر تا پیاز مزایای تبلیغات پولی در گوگل را بلد باشد. اگر شما این مزیت مهم را نداشته باشید، دائما کارتان با چالش های اساسی رو به رو خواهد شد؛ چراکه بدون باور عمیق به اثرگذاری یک شیوه مارکتینگ همیشه ایرادات یکی پس از دیگری سر کله شان پیدا می شود. درست به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم شما را با مهمترین مزایای تبلیغات پولی در گوگل آشنا کنیم. البته تمرکز اصلی ما در این میان بر روی موتور جست وجوی این شرکت قرار دارد. پس با ما همراه باشید تا آخرین شک و تردیدتان نسبت به سرمایه گذاری بر روی موتور جست وجوی این برند از بین برود. 

مزایای تبلیغات پولی در موتور جست وجوی گوگل

مزایای تبلیغات پولی در موتور جست وجوی گوگل

خیلی از بازاریاب ها تا اسم صرف پول در حوزه مارکتینگ به گوش شان می خورد، طوری علیه آن جبهه می گیرند که انگار همه چیز در این دنیا باید به طور رایگان دم دست من و شما قرار داشته باشد. بسیاری از اوقات این شیوه تامل درباره دنیای بازاریابی نه تنها اثرگذاری لازم را ندارد، بلکه خیلی زود برنامه های آدم را نقش بر آب خواهد کرد. خب هرچه باشد در بازار کلی برند دیگر هم هستند که بی صبرانه منتظر جلب نظر مشتریان بوده و در این مسیر استراتژی های مختلفی هم دارند بنابراین اگر شما فقط به مفهوم بازاریابی ارگانیک تکیه کنید، شاید خیلی زود توانایی تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست بدهید. نکته کلیدی در این میان تلاش برای حفظ موقعیت برتر برند در برابر تمام رقباست، حتی آنهایی که بزرگ‎تر از شما هستند!

بی شک راهکارهای بسیار زیادی برای رقابت با برندهای بزرگ وجود دارد. یکی از این راهکارها که جذابیت زیادی هم دارد، سرمایه گذاری بر روی موتور جست وجوی گوگل است. هم ما در طول روز بارها و بارها چیزهایی در گوگل سرچ می کنیم. آیا تا حالا دقت کرده اید ترتیب لینک های نمایش داده شده بر اساس چه معیارهایی است؟ خب حوزه سئو به طور کامل درباره این مسئله بحث می کند، اما خیلی از بازاریاب ها حوصله یادگیری و اجرای اصول سئو را ندارند. بنابراین یک میانبر ساده تر برای آنها استفاده از گزینه تبلیغات پولی در گوگل است. 

ماجرا در تبلیغات پولی گوگل بی نهایت ساده است. بر این اساس شما در ازای پرداخت مقدار مشخصی پول امکان استفاده از مزایای متنوعی را پیدا خواهید کرد. مهمترین مزیت در این میان نمایش لینک سایت تان در ابتدای نتایج گوگل است. اینطوری دیگر لازم نیست به طور وسواس گونه ای نگران وضعیت سئو محتوای تان باشید. ماجرا جالب شد، نه؟

ما در این بخش قصد داریم برخی از مهمترین مزایای تبلیغات در موتور جست وجوی گوگل در قالب نمایش لینک ها در ابتدای صفحه نتایج را زیر ذره بین ببریم. اگر شما هم مدت هاست این شیوه را مدنظر دارید، اما هنوز گامی برای اجرای آن برنداشته اید، بد نیست در ادامه با ما همراه باشید. 

هدف گذاری دقیق بر روی مخاطب

هدف گذاری دقیق بر روی مخاطب

اولین و شاید مهمترین مزیت تبلیغات در موتور جست وجوی گوگل امکان هدف گذاری دقیق بر روی مخاطب هدف است. فرض کنید شما در زمینه خدمات عینک سازی در بازار لندن فعالیت دارید. در این صورت احتمالا فقط شهروندان لندن در دامنه مخاطب هدف شما قرار خواهند داشت. به همین خاطر تلاش برای سرمایه گذاری بر روی تبلیغات جهانی هیچ سودی برای تان به همراه نداشته و فقط هزینه های تان را بیشتر می سازد. درست به همین دلیل بد نیست کارتان را به شیوه ای متفاوت دنبال کنید. 

یک ایده هوشمندانه در این میان تلاش برای استفاده از گوگل به عنوان میانبری به سوی دستیابی مناسب به مخاطب تان است. خب شما می توانید با هزینه ای منطقی لینک سایت تان را در اولویت نمایش برای کاربران شهر لندن قرار دهید. نکته جالب اینکه تا پیش از این بسیاری از برندها برای تبلیغات در گوگل یا هر پلتفرم دیگری باید هزینه تبلیغات جهانی را پرداخت می کردند. با این حال گوگل خیلی زود به فکر کاربران افتاد و امکان شخصی سازی هرچه بیشتر دامنه دسترسی به مخاطب را به ماجرا اضافه کرده است. 

حالا شما فرصت این را دارید که در یک زمین بازاریابی کاملا شخصی سازی شده با مخاطب تان تعامل داشته باشید. این امر به شما کمک می کند تا بدون هیچ مشکلی کارتان را جلو برده و نگران هیچ چیز هم نباشید. اگر شما هم دوست دارید در دنیای بازاریابی شرایط متفاوتی را تجربه کنید، بد نیست هرچه زودتر دست به کار شده و اوضاع تان را کمی هم که شده تغییر دهید. 

یادتان باشد، هدف گذاری بر روی مخاطب هدف باید برای کسب و کاری صورت گیرد که مقداری اعتبار و همچنین مشتری در بازار دارد. اگر شما تازه اول راه هستید، لازم نیست با هزینه اضافی در گوگل کارتان را سخت کنید. در عوض کمی صبر کرده و پس از شهرت نسبی برندتان در بازار دست به کار شوید. 

مطلب مرتبط: آشنایی با تبلیغات گوگل دیسکاور (Google Discover)

مشاهده بیشتر محتوا

مشاهده بیشتر محتوا

محتوایی که در قالب همکاری با گوگل در صدر فهرست نتایج قرار می گیرد، همیشه بازدید بسیار بیشتری در مقایسه با دیگر انواع محتوا به خودش اختصاص خواهد داد. شاید به همین خاطر گوگل اعتماد به نفس زیادی در زمینه گزینه های تبلیغاتی دارد. خب وقتی همه مردم دنیا برای جست وجو در اینترنت از گوگل و حتی مرورگر این برند استفاده می کنند، چنین اعتماد به نفسی طبیعی خواهد بود، مگر نه؟

اگر شما به سرتان زده تا از الگوی همکاری با گوگل برای توسعه کسب و کارتان سود ببرید، بد نیست قبل از اینکه اوضاع برای تان حسابی به هم ریخته شود، کارتان را اصلاح کنید. منظور ما از این عبارت تلاش برای بازاریابی و اثرگذاری بر روی مخاطب به شیوه ای متفاوت است. شما باید قبل از هر کاری میانگین بازدید از محتوای تان در یک ماه عادی را ارزیابی کنید. سپس می توانید برای آزمایش یک ماه یا حتی کمتر اقدام به همکاری تبلیغاتی با گوگل کنید. این طوری خیلی ساده تر کارتان جلو خواهد رفت؛ چراکه نتیجه نهایی به شما میزان رشد در جذب مشاهده به محتوا را نشان خواهد داد. آن وقت می توانید درباره ادامه همکاری تبلیغاتی با گوگل تصمیم گیری کنید.

بازاریابی ارگانیک همیشه گزینه جذابی محسوب می شود. البته به شرط اینکه شما شرایط لازم برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان را هم داشته باشید. مثلا برندی که تازه از دل یک بحران جان سالم به در برده، نیاز به اثرگذاری سریع بر روی مخاطب دارد بنابراین صبر کردن برای مخاطب هدف اصلا ایده خوبی نخواهد بود. در عوض همکاری تبلیغاتی با موتور جست وجوی گوگل به این برند امکان اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب را خواهد داد. 

ما در دنیایی زندگی می کنیم که سرعت آن به طور سرسام آوری افزایش پیدا کرده است بنابراین اگر به عنوان یک بازاریاب میانه خوبی با این سرعت نداشته باشید، کلاه تان پس معرکه خواهد بود. گوگل در این میان یکی از گزینه های جذاب برای افزایش سرعت تولید محتوا و بازاریابی از سوی شما خواهد بود. این طوری می توانید بدون هیچ مشکلی کارتان را جلو برده و نگران هیچ چیزی هم نباشید. 

بازاریابی مقرون به صرفه

بازاریابی مقرون به صرفه

چه کسی گفته بازاریابی باید همیشه کلی خرج روی دست برندها بگذارد؟ بسیاری از بازاریاب ها معتقدند بدون یک بودجه عالی هیچ کاری در عرصه بازاریابی پیش نمی رود. درست به همین دلیل گاهی اوقات باید خودتان را برای اثرگذاری متفاوت بر روی مخاطب آماده کنید. این امر به طور مشابه بودجه های بازاریابی را به سرعت کاهش داده و موجب بروز نارضایتی های گسترده در میان مدیران ارشد برند می شود. 

ایده ای که گوگل در طول سال های اخیر به طور مداوم دنبال کرده، کاهش هزینه‎ بازاریابی در ازای افزایش کیفیت محتوای تبلیغاتی است. بر این اساس شما می توانید از تبلیغات ارزان تر گوگل بهره مند شوید، اما فقط به شرط اینکه محتوایی درست و حسابی برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان داشته باشید. وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. این نکته ای است که برای بسیاری از بازاریاب ها جذابیت زیادی به همراه دارد. 

وقتی درباره همکاری تبلیغاتی با گوگل حرف می زنیم، منظورمان بی خیالی نسبت به فاکتورهای مهم در یک کمپین خوب نیست. اتفاقا گوگل وسواس زیادی بر سر کیفیت محتوا دارد. این یعنی شما باید کیفیت محتوای تبلیغاتی تان را هم به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهید. نکته ای که در این میان اهمیت زیادی دارد، مسئله مربوط به رقابت بر سر فرصت های تبلیغاتی در گوگل است. این امر شما را وادار خواهد کرد تا محتوای بهتری دم دست مخاطب تان قرار دهید. به همین دلیل باید هرچه زودتر کارتان را با کیفیت بهتر رو به روی گوگل قرار دهید. وگرنه شاید هیچ وقت فرصت کسب فرصت های تبلیغاتی در این پلتفرم گیرتان نیاید. 

شاید فکر کنید گوگل وسواس زیادی در زمینه همکاری تبلیغاتی با دیگران دارد. خب شاید این نکته درست باشد، اما شما نمی توانید آن را غیرمنطقی در نظر بگیرید. کافی است خودتان را جای مدیران گوگل قرار دهید تا متوجه اهمیت حفظ برتری این برند در بازار آنلاین شوید. این روزها کاربرانی که در به در دنبال استفاده از انواع مسدودکننده تبلیغات هستند، وقتی پای گوگل وسط باشد، نرمش بیشتری از خود نشان می دهند. دلیل این امر اعتمادی است که کاربران به گوگل و نحوه نمایش تبلیغات از سوی این برند دارند. با این حساب شما می توانید با خیال راحت همکاری تبلیغاتی باکیفیت و صدالبته مقرون به صرفه ای با گوگل داشته باشید. 

مطلب مرتبط: بهینه سازی تبلیغات گوگل ادز: راهنمای قدم به قدم برای بازاریاب ها

نتایج قابل ارزیابی دقیق

نتایج قابل ارزیابی دقیق

بعد از اینکه یک کمپین بازاریابی تمام می شود، کار اصلی بازاریاب ها تازه شروع خواهد شد. اینکه یک کمپین تا چه اندازه در اثرگذاری بر روی مخاطب هدف موفق عمل کرده، نکته ای نیست که به این سادگی ها متوجه اش شویم. مسئله کلیدی در این میان تلاش برای استفاده از داده های دقیق برای فهم مسئله در این میان است. این نکته به شما یاد می دهد چطور نتایج یک کمپین را به طور دقیق تحلیل کرده و آپدیت های بهتری از کمپین تان در آینده تهیه کنید. خب اگر قرار بود یک کمپین برای همیشه به یک شیوه توسعه پیدا کرده و نتایج خوبی هم به همراه داشته باشد، دیگر عرصه مارکتینگ تا این اندازه سخت نمی شد!

گوگل در زمینه همکاری تبلیغاتی با برندها مجموعه‎ای کامل از نتایج را ارائه می دهد. شما با استفاده از این شیوه می توانید به خوبی خیال تان از بابت اثرگذاری بر روی مخاطب را راحت کنید. نکته کلیدی دیگر اینکه کسب و کار شما در دنیای بازاریابی به خوبی امکان اثرگذاری بر روی مخاطب را خواهد داشت؛ چراکه با استفاده از اطلاعات دقیق، امکان ارزیابی موشکافانه از کمپین ها نیز فراهم می شود. 

وقتی شما به دنبال اثرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، نباید کارتان را خیلی سخت دنبال کنید. در عوض همیشه میانبرهایی هستند که بدون دردسر اضافه شما را به مقصد برساند. هنر شما در این میان تلاش برای شناسایی و استفاده دقیق از این میانبرهاست. وگرنه تلاش های زیادتان همراه با نتایج اندک خواهد بود.

داشبورد تبلیغاتی گوگل که برای برندها طراحی شده، دامنه وسیعی از اطلاعات طبقه بندی شده را در اختیار آنها قرار می دهد. این یعنی شما حتی نیازی به تحلیل اطلاعات هم ندارید. در عوض می توانید آنها را مرور کرده و در نهایت درباره کمپین برندتان تصمیم گیری لازم را انجام دهید. ماجرا جالب شد، نه؟

مزیت رقابتی

مزیت رقابتی

چه کسی در دنیا هست که دوست نداشته باشد لینک های سایتش بالاتر از رقبا نمایش داده شود؟ این مزیت مهم برای برندها به مرگ و زندگی تعبیر می شود. خب هرچه شما در رتبه بالاتری در گوگل حضور داشته باشید، به طور مشابه مزیت رقابتی بالاتری نیز کسب خواهید کرد. 

این در حالی است که برخی از بازاریاب ها برای اثرگذاری بر روی مخاطب شان از یک عالمه استراتژی عجیب استفاده کرده و در نهایت هیچ نتیجه مناسبی هم نمی گیرند. هنر شما در این میان استفاده از روش هایی است که به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب تان کمک کند. 

مزیت رقابتی که گوگل به شما می دهد، افزایش ترافیک سایت تان است. اگرچه این امر از طریق تبلیغات به دست می آید، اما اثرگذاری بلندمدتی بر روی کسب و کارتان خواهد داشت. به طوری که حتی پس از مدت زمانی طولانی نیز می توانید روی آن حساب کنید. خب هرچه ترافیک سایت شما بیشتر باشد، اثرگذاری بهتری بر روی مخاطب تان خواهید داشت. این نکته ای است که بسیاری از بازاریاب ها هیچ توجهی به آن ندارند. درست به همین دلیل دائما با مشکلات اساسی برای تعامل با مخاطب هدف رو به رو می شوند.

شما را نمی دانم، ولی من که به عنوان یک خریدار در بازار همیشه به برندهایی اعتماد می کنم که بیشتر در کانون توجه هستند. این امر یک نکته کاملا اساسی محسوب می شود. درست به همین دلیل اگر فکر می کنید همکاری با گوگل و افزایش ترافیک سایت تان از این طریق ارزشش را ندارد، سخت در اشتباه هستید. نکته کلیدی که در این میان باید همیشه رعایت کنید، مسئله مربوط به استفاده درست از مزیت رقابتی تان است. بی شک شما نمی توانید تا ابد بر روی همکاری با گوگل حساب کنید. پس بهتر است قبل از اینکه این مزیت یا در واقع بودجه تان به پایان برسد، کارتان را با برنامه جلو ببرید تا نتایج لازم کسب شود. 

مطلب مرتبط: تبلیغات گوگل ادز موفق

تبلیغات محلی

تبلیغات محلی

یکی دیگر از مزایای حرفه ای گوگل برای بازاریاب ها امکان تبلیغات محلی است. شما به راحتی فرصت شخصی سازی و صدالبته انتخاب تگ جغرافیایی برای کسب و کارتان را دارید. این امر به شما کمک می کند تا بدون هیچ محدودیتی کارتان را جلو برده و نگران هیچ چیزی هم نباشید. 

یادتان نرود، شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن با تبلیغات محلی هزینه نهایی تان را کاهش دهید. ماجرا از این قرار است که تبلیغات محلی به دلیل دامنه محدودتری که به همراه دارد، معمولا هزینه پایین تری برای برندها به همراه خواهد داشت. شما در این رابطه می توانید به خوبی خودتان را برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف نیز آماده کنید. 

تبلیغات محلی معمولا سطح اثرگذاری بیشتری در مقایسه با شیوه های کلاسیک تبلیغات دارد. خب برندی که در همه جای دنیا حضور دارد، شاید اعتماد بیشتری در میان مخاطب ایجاد کند، اما تجربه نشان داده در زمینه خدمات پس از فروش این کسب و کارهای محلی هستند که حرف اول و آخر را می زنند بنابراین سرمایه گذاری چنین برندهایی در تبلیغات محلی نه تنها هزینه های شان را کاهش می دهد، بلکه سطح اعتماد بالاتری را نیز به همراه دارد. درست به همین دلیل شما باید در این حوزه پیش دستی کرده و زودتر از رقبا وارد گود شوید. 

سخن پایانی

مهمترین نکات برای موفقیت بازاریابی در موتور جست وجوی گوگل

گوگل همیشه نامی دلگرم کننده برای بازاریاب ها محسوب می شده و این روزها هم این نکته مصداق بالایی در حوزه بازاریابی دارد. بسیاری از کسب و کارها برای اینکه در دنیای بازاریابی اعتبارشان را حفظ کنند، روی همکاری با گوگل حساب ویژه ای کرده اند. نکته کلیدی در این میان تلاش برای استفاده از تمام ظرفیت های بازاریابی این پلتفرم است. 

موتور جست وجوی گوگل با حالت کلاسیک و نوستالژیکی که دارد، یکی از مطمئن ترین منابع برای جست وجوی محتوا در میان کاربران محسوب می شود. بنابراین همکاری تبلیغاتی با این برند مزایای خاص خودش را به همراه خواهد داشت. این دقیقا همان کاری است که گوگل در طول سال های اخیر به خوبی انجام داده است بنابراین اگر دوست دارید موقعیت تان از نظر تبلیغاتی در گوگل بهبود پیدا کند، بد نیست نیم نگاهی به همکاری تبلیغاتی با این برند در موتور جست وجویش داشته باشید. 

مطلب مرتبط: تبلیغات کلیکی گوگل

ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین نکات برای موفقیت بازاریابی در موتور جست وجوی گوگل را به اتفاق شما مرور کنیم. مثل همیشه اگر سوالی درباره نکات مورد بحث در این مقاله داشتید، کارشناس های ما در روزنامه فرصت امروز همیشه آماده پاسخگویی و کمک به شما هستند.

منابع:

https://www.noobpreneur.com

https://fivechannels.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BOz0sT1M
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکسگیفت کارت استیم اوکراینتالار ختم
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه